Výfuk

prohledat
101 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.11.2015 do 12.04.2019, založil/a Robert 106
řadit dle data
17:22:10
12.04.2019
czechino
-> Bery: hodne pekne!
14:17:09
12.04.2019
Bery
14:15:50
12.04.2019
Bery
-> czechino: Tvar magnaflow/flowmaster/fox už umim taky
13:20:27
12.04.2019
czechino
-> Bery: Okey, tak to rad slysim. Stejnak je necham mozna prevarit, oni ty kurvy nejsou schopni to poradne obvarit / provarit a pak to praska ve spojeni u turba. Navic priruby jsou z nejakeho blata a propaluji se, takze necham vypalit poradne a prevari se to. Dneska clovek koupi jen polotovar 8 to nemluvim o ostatnich castech, stavel jsem komplet nerez vyfuk... koupim koncak od magnaflow - USA na koncaku je napis krive... stredak magnaflow ne jen ze mel byt nerez a neni, ale po asi 20km v nem zacalo rachtat. Nechapu kolik musi dnes clovek zaplatit za poctivou kvalitni vec.
upraveno 1x, naposled 12.04.2019 13:25:45
10:40:41
12.04.2019
Bery
např... panthera byla taková svod..nesvod
zvětšit Výfuk - obrázek od Bery vložen 12.04.2019 10:40:41
upraveno 1x, naposled 12.04.2019 10:41:31
07:27:58
12.04.2019
Bery
-> czechino: tak ta 304 je nej. odolností, svařitelností, dělám s ní většinu zakázek, jen na to svařování svodů - to nechávám svodařům. Pne se to, kroutí, svařování a chladnutí v přípravku, není to prdel.
20:54:27
11.04.2019
czechino
-> Bery: No dnes jsem se bavil s clovekem by mi dokázal udelat svody bohuzel nema cas, takze vychodisko bude koupit hotove svody, jelikoz sám je neumotam. Jediné kloudné co jsem nasel jsou prave z materiálu 304SS a co jsem koukal po svete delaji to z tohodle materialu i kvalitní vyrobci co si reknou za svody 20k.
Minule svody jsem delal z materialu 1.4301 a to funguje, i kdyz zatim na nich bylo sotva odlanene auto.

Takze jedine dva materialy nerezi z ktere se to vyrabi jsou T304 a 304SS.
upraveno 1x, naposled 11.04.2019 20:55:59
19:47:43
10.04.2019
Bery
-> czechino: jak píše jarda - 4512 se na vyfuky pouziva. ta potravina4301- 304 rezne taky. ale to spíš jak se na ni nachyta " jiný poletujici bordel".
ty koupíš varny kolena a trubku v metrazi? nebo jak to máš v plánu lepit?
ps- většina lidí nakonec balí termo páskou...
14:41:32
10.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> czechino 10.04.19 11:52:30: Tadle chromniklovka nic moc no, doporucil bych 1.4571 316Ti - jen ta cena :(, praktickou zkusenost s ni teda nemam, ale vzhledem k tomu, ze z ni jsou nektere casti kalici a popousteci pece... Pouzivame leda 316L, ale ne pro vysoke teploty. Kdyz Ti nebude vadit nejaka liska, tak bych jasne volil 1.4512 4094
U 1.4301 - 304 bude pri vysokych teplotach mezikrystalova koroze a potom Ti nekde pojede trhlina po hranicich zrn.
Ta 1.4512 je dokonce pouzivana treba na katy, lisku to chytat bude, ale urcite neprorezne www.metallograf.de/start- eng.htm?/werkstoff...
upraveno 1x, naposled 10.04.2019 19:16:51
11:57:04
10.04.2019
dragon_cb_cz
-> czechino: Bery by mohl vědět, ne?
11:52:30
10.04.2019
czechino
Je tady nějaký odborník na nerez a materialy? Chci turbo svody a nevim jaky material. Premyslim na 304SS jak je na tom s praskanim pod extremni zatezi?

Díky.
00:17:10
02.01.2016
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: a kolik mas obsah?9 a hmotnost auta?
Bacha aby nekdo nemeril, ta rychlost uz je o ridicak, ja jsem tak po*ranej, ze jsem si jel auto zkouset do Nemecka a pak jsem tam najel celkem dost km, nez jsem nasel kus dalnice bez omezeni.
upraveno 1x, naposled 02.01.2016 00:20:05
23:36:41
01.01.2016
dragon_cb_cz
-> Jarda: 184kW, 350 Nm 4 Ale je to skoro moc, na Silvestra jsem s tím jel do práce a na vymetené dálnici to nedělá dobrotu... ochota toho auta zrychlovat za 200km/h mě nepřestává udivovat 3
23:04:50
01.01.2016
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: 110kW, 240Nm4
22:10:48
01.01.2016
dragon_cb_cz
-> Jarda: Ten krouťák bude pravděpodobně daleko lepší, než kdyby to byla atmosféra... já ze svého nijak velikého turbobenzínu tlačím 350 Nm 4
20:00:05
31.12.2015
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: pritelkyne otec si ted poridil velke SUV s 1.6 turbo/compressor benzinovym motorem, nahon ma samozrejme jen na predek, no nejede to uplne spatne, otazka kolik ten motor vydrzi, kdyz jsem se ho zeptal jaky to ma kroutak, tak mi odpovedel, ze ho to vubec nezajima a je mu to jedno, ze jsou pro nej dulezite kilowaty1
12:31:44
30.12.2015
palinator
-> MVM 25.12.15 12:40:23:
3000 jsou už moc benzinový otáčky. 47
21:21:46
26.12.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Důvod pro volbu motorizace není u většiny populace to, "jak to jede", ale spíš "kolik to žere", "kolik to stojí", "kolik se na to platí povinné ručení" a "jakou to má pověst"...
A V těchto ohledech jaksi malolytražowe silniky vítězí4
Ale srovnáváme tu nesrovnatelné - způsob užívání automobilů byl tehdy úplně jiný, než dnes6
20:23:43
26.12.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Prosimtě, tyhle úvahy o vozech pro horních 10 tisíc... Koukni se na poměr výkon/hmotnost u té fábie a u 105ky a pak se hlavně koukni na poměr krouťák/hmotnost... moderní auta z toho vyjdou podle mě nesrovnatelně líp. Ono ta fobie totiž o tolik těžší než 105ka není, možná 200-250kg? Ale srovnatelná základní motorizace u jedničkové fábie je to zatrolené HTP, která pořád jede jaksi líp, než 105ka...

Hlavní rozdíl oproti době minulé je možná právě v tom, že existují ty referentské a jiné vozy, které se pak do "druhé ruky" dostávají do soukromých rukou - takže si lidi který je fakt nepotřebujou (což je většina soukromých uživatelů) nemusí kupovat nový, ale nejlevnější kepl (alias Škoda řady 742), aby to pro ně bylo nějak dostupné...

To, že si lidi kupujou nejslabší dostupný motorizace není daný tím, že by cokoliv lepšího bylo jen pro "horních 10 tisíc", ale tím, že je to většině populace docela šumák a maj pocit, že to HTP jede docela dobře...
05:15:48
26.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Robert 106 25.12.15 20:02:50: S cinskym jedu okolo zemekoule, 43000km po sousi nejtezsich zkousek a je naprosto v pohode, zatim... To cidlo na hlavu je dobre, pravda, na to jsem zapomnel... Ale v nasich podminkach fakt nemam s chlazenim problemy a tenhle zivot se do Australie starym Rapidem uz opravdu nechystam, takze nebudu nic dalsiho vymyslet. Kdyztak si priplatim na PR a at me pritahnou domu... chichi
22:43:13
25.12.2015
Robert 106
Tak to přímo ten můj vařil úplně ukrutně dokonce tak, že se jednou svlékla hadice od termostatu z trubky co jde pod autem.
Tehdy tam byla 130 nejdříve ulítlo těsnění pod lavou 2x pak jsme nechali srovnat hlavu a než jsme se stihli vrátit na přetažení hlavy tak byl motor plnej vody.
Potom sem tam dal 120 dvouřádek a ten se mamce nějak celkem brzo povedlo zase uvařit tak sem tehdy vyndal termostat a tak rapid jezdil až do renovace/resuscitace.
Několikrát sem se tam pokoušel termostat vrátit nový samo a vždy to mělo tendenci vařit pri jízdě ve městě.
Teď sem to všechno vyaházel dal nový a zatím chladí vzorně.
20:52:45
25.12.2015
StepaNoFUN
Na rapidu jsem s chlazením nikdy neměl problémy. Teda když pominu ucpanou propojovací hadičku okruhu topení, ale to jsme někde jinde...
Jezdil jsem (na 130) 88°C termostat, 0,1Mpa víčko a spínač na chladiči určenej pro termostat 80°C. Ideální. Jednou se to ohřálo (kolona, ostřejší jízda) a nevypnulo to do zastavení a vychlazení chladiče, protože teplota vypnutí byla nižší, než otevírací teplota termostatu.
20:02:50
25.12.2015
Robert 106
Aneb jak od výfuku ke chlazení.

Takže co říkáte na čínské chladiče já ho tam mám a zatím to chladí velice dobře.
Je dost ochuzený o hliník ale jinak je počet trubek v radiátoru stejný a na přenos tepla to nemá vliv. Jinak netřeba přidávat další čidlo pro saharu jde využít signál z teploměru + vda tranzistory stejně, ale dávám přednost manuálnímu ovládání ma to výhodu, že saharu mužů zapnut dřív než se vůbec začne v koloně zvedat teplota
12:40:23
25.12.2015
MVM
-> palinator 25.12.15 12:32:32: Tak to chtělo tak 3000 ot pod kopcem..
12:32:32
25.12.2015
palinator
-> MVM 25.12.15 11:32:55:
Nedivim, beru to jako zkušenost. 90 km/h jsem tam měl vždycky, ale pod kopcem jsem měl ještě 110, takže těch 240 Nm nebo kolik to má, nestačilo. V těch 90 je to asi 1800 otáček.
12:20:48
25.12.2015
Bukaj
-> palinator: No, nevim, jestli máš pravdu s tim, že moderní vozy nejedou na hranici výkonu - Mám dojem, že po roce 200 se opět začalo vyrábět spousta vozů, které nemají žádnou výkonovou rezervu. Sice na silnicích většina aut rezervy má, ale to jsou převážně firemní/referentské vozy, případně vozy "horních 10 000". Ty najezdí nejvíce km a nejčastěji jsou přes den na silnicích vyšších tříd a ve větších městech zastoupeny. Ale vozidla pro "normální lidi" (to, co si kupují lidé s průměrným příjmem) jsou relativně těžké škopky (ve srovnání s minulostí - dnes už asi málokteré auto má míň, jak tunu) s maloobjemovými motory. A nezaznamenal jsem, že by měly problémy s chlazením4
Fámy o "vaření" škodovek vznikaly právě v době, kdy přes 50% aut na silnicích byly právě ty škodovky, takže když nějaké auto stálo porouchané u silnice, byla to s velkou pravděpodobností právě škodovka. Také tehdy nebylo těch aut tolik a když už se někam jelo, tak pořádně naloženo3 Vozový park byl tehdy starší - auto nebyl spotřební materiál a stejně, jako dnes, ne všichni majitelé se o vůz správně starali, takže závady se projevovaly.
On je trochu rozdíl ve všem - myslím, že kdybychom vzali dnešní vůz (třeba nějakou dvojkovou Fabii s motorem 1,4 16V) o tehdejší doby a tehdejšího využití, že by mohla mít také problémy s chlazením. Ale v době, kdy nemusím mít za Fabií kouli a tahat vozíky s pískem a cihlami, nebo jezdit s vlekem a čekat, až přivezou pračky, ale stačí sednout k internetu a druhý den mi cihly/pračku přivezou až do domu, klidně stačí "splašené veverky" pod kapotou 4
11:32:55
25.12.2015
MVM
-> palinator 25.12.15 11:15:40: A to se divíš? Předpokládám že to TDIčko bylo v takovým zápřahu do "Mohelničáku" Tepelný zatížení je nejvyšší pří zatížení motoru max točivým momentem při nízkých otáčkách. (Jednak klesá vliv náporovýho chlazení,otáčky vodní pumpy a olejovýho čerpadla téměř na spodní hranici účinnosti - oproti tomu zatížení blížící se maximu,pokud rychlost v kopci klesala - tak i za maximem)
11:19:33
25.12.2015
palinator
Jinak na škodovce mám teď stav chlazení dá se říct super. Sice je původní, ale když jsem měl sundanou hadici chlazení, ani trubky nebyly zarostlý, po vypuštění starýho Fridexu a nalití 1:1 G48, tak i po několika letech zůstal normálně zelenej, voda dá se říct neubyde, ubyde jen, když ji v létě hodně ohřeju třeba v kolonách a pšoukne si to přes víčko. Akorát nemám automat na sahaře, protože v historii se to pomocí tlačítka mlhovek předělalo na manuál a už se mi do toho nechce hrabat...
11:15:40
25.12.2015
palinator
-> Bukaj 20.12.15 12:51:06:
Ono právě jde o to, že stodvacítku uhřeješ daleko snáz, než moderní auto, když bys vzal třeba auto naložený rodinou na dovolenou, nedejbože do zahraničí (takže ještě s plnou zahrádkou 3), právě protože jí snáz přetížíš a v tom přetížení jede moře času.
Je pravda, že TDI jsem taky dostal na limit chlazení a to bylo nějakejch 10°C, hustě pršelo a jel jsem 90-100. Ale to bylo v Mohelničáku, s vlekem, na něm motor s čumákem Zetor 2011, 3 lidi, pátá rychlost a plyn na podlaze. Nahoře 110 °C na oleji (motor má výměník) a spínala sahara.
Pak jsem mu dal zabrat mladickou prasečinou, kdy jsem likvidoval gumy, který byly na vyhození, pomocí burnout. 3 Během 30 vteřin brzděná ručička teploty nestíhala lízt nahoru. 3
upraveno 1x, naposled 25.12.2015 11:15:53
02:27:41
25.12.2015
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: ja bych dal spis cidlo teploty z termostatu do hlavy, spinac ventilatoru je tam blbost podle me, ale chci si udelat zapinatelnej bypas termostatu - s kohoutkem a kdyz se vyskytne problem nebo ve velkych vedrech to proste otevrit
19:26:16
20.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> ondie 20.12.15 14:11:14: -> Robert 106 20.12.15 16:21:06: Přesně tak, je důležité používat stále nemrznoucí kapalinu s účinkem proti vodnímu kameni a mít tak čistý systém.
Za sebe bych dal ještě to čidlo spouštění ventilátoru někam na motor, tak jak to tu pár lidí asi má. Asi si to taky tak udělám. Jinak si myslím, že 742.135/136 už má systém těmi hadicemi, víčkem a prostě vyšším tlakem už dost vymakaný a pro naše podmínky bohatě dostačující. Já si třeba trochu topením "přitápěl" při dlouhých přejezdech australskou pouští plně naloženým vozidlem při teplotách mezi 38-42°C a ručičkovou rychlostí kolem 120-130km/h a to jen proto, že jsem chtěl autu jakoby "ulehčit" ne že by to ještě nezvládalo, ručička byla stále v bílém...
16:21:06
20.12.2015
Robert 106
Skoda 105 a 120 normálně chladí.
Jisté omezení tam je, systém je dlouhý a třeba umístění spínače sahary v chladiči bylo již v době výroby kritizováno.

Škodvek sem pár měl varila mi 105 - zarostlý chladič 120 - uhnilé lopatky čerpadla.
Jasný je když někdo kraví 1-2 na parkovišti tak to přehřeje hned.

Většina lidí v tom má zrzavou vodu z vodovodu s fridexem sytém zarostlý a pak se diví že to vaří.
14:11:14
20.12.2015
ondie
Kdyť je to poznat na první pohled i na nekvalitní fotce..

neopletená: aukro.cz/gumove-hadice-na -skoda-105-120-i5812270479 .html
opletená: aukro.cz/gumova-hadice-na -skoda-105-120-i5812258877 .html

Velkou roli při kvalitě chlazení taky hraje kvalita okruhu,sou to starý auta a vodní kámen,to je prevít.
12:59:31
20.12.2015
minno
-> palinator: hadice s vnútorným opletom sú zvonku hladké (teda ako ktoré, ale zvonka to asi nejde rozlíšiť, či má oplet, alebo nie).

Ad. prehrievanie. Nemal som problém s chladením ani na 120 motore ani v extrémnych podmienkach, ale to bol ten motor po GO. To v tých extrémnych teplotách vonku už skôr začínali odchádzať iné veci (plasty, elektrika - lucasy atď.). Väčšina starých motorov by som povedal je aj dosť zanesená zvnútra, hrdzavé valce atď., to je potom problém s chladením hneď na svete.
12:51:06
20.12.2015
Bukaj
-> palinator: Jo, na povrchu hadice je znát struktura...
...je to možný, že je montovali jen, když byly skladem, ale mimo 135/6 jsem opletené hadice potkal i u dvou nejnovějších kyvkových škodovek, co jsem potkal - 105L 88 a 125L 896
Jinak přetížená škodovka se pochopitelně přehřeje, ale stejně, jako každé jiné auto. Problémy jsem míval jen s plně naloženým autem a vlekem plným lodí v teplotách kolem 30°C na Šumavě cestou na vodu.
To, co píšeš Ty není normální režim užití vozu - vyšší otáčky a minimální pohyb (proudění vzduchu přes chladič) Na volnoběh motor uchladí ventilátor chladiče (třeba v zácpě), při vyšších otáčkách zase auto jede rychleji a přes chladič proudí více vzduchu..
12:49:18
20.12.2015
Tomaso435
-> palinator: to fávo. když jdeš 20km kopec pod plynem dvojka trojka tak to taky nedává.
12:27:25
20.12.2015
palinator
-> Bukaj:
Ten vnitřní oplet je poznat na nehladkým povrchu? Jestli jo, tak teda nevim, protože na obou autech (rok 88 a 89) jsou normálně hladký.

E: a co se týče přehřívání, tak škodovka je na to oproti většině dalších aut náchylná nejvíc, zejména pokud jezdila vytížená. Prostě když ten motor jede naplno v kopcovitým terénu, tak někdy má problém uchladit i v bezvadným stavu. Já ji třeba jednou málem uhřál na hřišti sněhu, i když jsem jezdil se zapnutou saharou. Ale to bylo přes čtvrt hodiny furt plnej plyn v otáčkách 2500-4000.
upraveno 1x, naposled 20.12.2015 12:30:11
09:30:06
20.12.2015
Bukaj
-> skodoukolemsveta.cz: S těmi sponami hadic máš pravdu, hadice s vnitřním opletem zavedli v AZNP plošně pro všechny typy od modelu 88 a provozní teplota se lišila o 8°C (termostat 88°C namísto 80°C). A přehřívání "známé z dřívějších modelů" bylo vždy způsobeno nějakou závadou motoru či chladicí soustavy, rozhodně to nebyla vlastnost.4
05:48:35
20.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> minno 29.11.15 22:44:37: 742.136 měli právě kvůli vyššímu tlaku už od výroby ty šroubovací spony,(takže asi i ty kvalitnější(?) dřívější motexy to nedávali...) vnitřně opletené hadice a víčko 0,1 Mpa. Také jiný teploměr na přístrojovce s tou čárkou, jiný termostat a asi o 10°C vyšší pracovní teplotu, jestli to říkám správně. Proto u nich už víceméně skončilo to přehřívání známé z dřívějších modelů, což můžu docela potvrdit z vlastní zkušenosti...:-).
09:25:38
19.12.2015
Bukaj
-> Enggik: Já mám důkaz na autě - jen jsou ruplý...4
21:57:11
18.12.2015
Enggik
-> Bukaj: Ale jsme asi jediní, kdo se s tím setkal a důkaz nemáme ani jeden. Ty moje už jsou taky někde v pánu 40
01:40:19
18.12.2015
Bukaj
-> Enggik:
Vida, tak nemám halucinace4
Ale stejně je to fuk, ty parohy mi praskly uprostřed zadní větve...3
20:22:13
17.12.2015
Enggik
-> Bukaj: Hele, nejsi jedinej, s tím jiným závitem už jsem se bohužel taky setkal. Na novejch parohách z Běchovic. A šrouby jsou asi nesehnatelný.
07:59:51
17.12.2015
Bukaj
Hele, tak to mám asi nějaké atyp parohy - původní jsem vyhodil, protože měly servané ty závity a jeden šteft vyštíplý i s kusem litiny a svody, co jsem vyměnil s kamarádem, mají právě redukované štefty M10/M10x1,5. Chtěl jsem je vyměnit a koukal jsem na to jako puk...9
18:13:25
16.12.2015
ondie
130 má taky klasický stoupání,akorát v 10ce..
12:42:46
16.12.2015
minno
-> Bukaj 13.12.15 18:54:32: A ten atyp závit je výsadou len 130 parohov? U 742.136 mám klasické stúpanie závitu.
21:35:00
13.12.2015
Robert 106
Jo zvenku nic není jen trubka prochází přírubou. Provařený to je ale nevím zda tomu uškodím nebo pomůžu když to zvenčí přejedu elektrikou.
Dovnitř byl asi 5mm svár.
21:34:13
13.12.2015
castrol
-> Bukaj: skodovku nemam uz dlho ale co si matne pamatam zvenku to zvarane nebolo ci ?
21:30:36
13.12.2015
Milan 136
-> Bukaj: zvenku zadnej nebude
21:29:31
13.12.2015
Bukaj
-> castrol: Ale zevnitř. Zvenčí ten svár zůstal, ne?
Extreme Tyres