skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hydrostely este raz
12:11:36
06.02.2016
06.02.2016
Shader
Volnoběžka vyměněna, po vibracích ani památky! Vše šlape jak má!
12:07:52
30.01.2016
30.01.2016
Shader
-> palinator: Přípravek mi donese kámoš... optám se ho, co a jak.
12:02:16
30.01.2016
30.01.2016
palinator
-> Shader:
Je na to přípravek, ale je na to potřeba dost hrubá síla tak nevim jestli to povolíš.
Je na to přípravek, ale je na to potřeba dost hrubá síla tak nevim jestli to povolíš.
12:00:38
30.01.2016
30.01.2016
Shader
-> palinator: No jooo, měl jsi pravdu! Nevíš, zda se to dá vyměnit bez demontáže altíku?
11:51:38
30.01.2016
30.01.2016
palinator
-> Shader:
11:44:09
30.01.2016
30.01.2016
Shader
Záhada vyřešená. Je vadná volnoběžka alternátoru, napínak chodí spolu s řemenem. Při sundání řemenu, je řemenice tvrdá na obě strany (neprokluzuje na jednu stranu). Volal jsem i známému co dělá ve škodovce, potvrdil to na 100%. Takže vyměním volnoběžku a uvidím
20:21:42
20.01.2016
20.01.2016
Shader
-> palinator: Každopádně to omrknu .
20:09:26
20.01.2016
20.01.2016
palinator
-> Shader:
Při hluku bys měl pozorovat, že kmitá řemen spolu s napínákem. Taky mi to dělalo, ale na volnoběh ne, jen v oblasti 1200-1300, kde to chytlo rezonanci.
Při hluku bys měl pozorovat, že kmitá řemen spolu s napínákem. Taky mi to dělalo, ale na volnoběh ne, jen v oblasti 1200-1300, kde to chytlo rezonanci.
19:41:03
20.01.2016
20.01.2016
Shader
-> palinator: To jsem zatím nekontroloval, ale příjde mi, že zvuk se šíři právě z části motor. prostoru, kde je alternátor umístěn. Dík za tip, zítra to omrknu.
18:36:55
20.01.2016
20.01.2016
palinator
-> Shader:
Už potřetí v různých tématech obviňuji totéž. Alternátorová volnoběžka je OK?
Už potřetí v různých tématech obviňuji totéž. Alternátorová volnoběžka je OK?
18:15:23
20.01.2016
20.01.2016
Shader
Dneska jsem odzkoušel Eidyho metodu. Zařadil jsem páty kvalt, otáčkoměr ukazoval cca 1300 otáček a plyn jsem sešlápnul na podlahu. Auto začalo normálně akcelerovat, bez vibraci, bez hluku. Vše šlo jako po másle!
18:04:39
19.01.2016
19.01.2016
Shader
-> MVM: Ono i po zahřáti je to znát. Zítra zkusím tip od Eidyho a uvidím. Dík za reakci.
18:00:27
19.01.2016
19.01.2016
MVM
-> Shader: Hydroštely poznáš teď když jsou právě mrazy a auto startuješ někde promrzlé. Ta doba než se natlakují a motor "se uklidní a ztichne" je právě při tomto studeným startu delší a hydroštely zřetelnější.
(Ale jak radí Eidy..zaměřil bych se na ten setrvák..)
(Ale jak radí Eidy..zaměřil bych se na ten setrvák..)
17:49:19
19.01.2016
19.01.2016
Shader
-> Eidy: Aha... zítra to tedy vyzkouším a uvidím jak se to bude chovat. Dík za tip
17:47:50
19.01.2016
19.01.2016
Eidy
-> Shader: Tou akcelerací z nízkých otáček myslím jet po silnici, dát tam 5 na cca 1300ot/min. a dát podlahu. Pokud to nezacuká, tak to setrvák není. Ono to zavibruje třeba jen do 1500. Pokud točíš přes 2000, tak je klid.
17:43:28
19.01.2016
19.01.2016
Shader
-> Eidy: Ihned po sešlápnuti plynu vibrace mizí! Při akceleraci se auto chová klidně a vše je v naprostém pořádku. Když pouštím spojku bez plynu, je to znatelné, po sešlápnutí plynu, byť jen lehce je vše ok. Vibrace a hluk se nezvyšují s přidáváním plynu.
17:32:04
19.01.2016
19.01.2016
Eidy
-> Shader: Právě, že klepe na volnoběh a pak auto cuká při akceleraci z nízkých otáček.
www.blesk.cz/clanek/.../t ipcars-com-radi-jak-na-dvo uhmotovy-setrvacnik-v-octa vii.html
www.blesk.cz/clanek/.../t ipcars-com-radi-jak-na-dvo uhmotovy-setrvacnik-v-octa vii.html
17:26:00
19.01.2016
19.01.2016
Shader
-> Eidy: Dvouhmota mě taky napadla, ale příjde mi, že jde zvuk (z pohledu řidiče) z pravé strany, převodovka je na straně levé. Ani nevím, jak se taková vadná dvouhmota projevuje... ale samozřejmě je to možné
17:17:39
19.01.2016
19.01.2016
Eidy
-> Shader: A co dvouhmota? Nemůže to být?
17:08:16
19.01.2016
19.01.2016
Shader
Zdravím
Použiju již založené téma. Jak se projevujou vadné hydroštely? Jde o to, že cca před měsícem se začal z motor. prostoru ozývat jakýsi zvuk, jako by něco rezenovalo nebo jak to naspat. Dělá to jen při volnoběžných otáčkach... po přidáni plynu nebo za jízdy je vše v pohodě. Někdy když řadím v nízkych otáčkach a otáčky jsou v podstatě na volnoběhu je to opět znatelné. Hydroštely nebo hldat jinde? Dík.
Motor: 2.0 TDi/PD 125kW
Použiju již založené téma. Jak se projevujou vadné hydroštely? Jde o to, že cca před měsícem se začal z motor. prostoru ozývat jakýsi zvuk, jako by něco rezenovalo nebo jak to naspat. Dělá to jen při volnoběžných otáčkach... po přidáni plynu nebo za jízdy je vše v pohodě. Někdy když řadím v nízkych otáčkach a otáčky jsou v podstatě na volnoběhu je to opět znatelné. Hydroštely nebo hldat jinde? Dík.
Motor: 2.0 TDi/PD 125kW
14:34:41
03.11.2015
03.11.2015
Petr Urban
-> sbf: Tvar náběhu ze základní kružnice do zrychlení, resp. zpomalení by mělo být jiné. Základní kružnice vačky by měla být co nejvíce souosá s hlavními uloženími. Vačka pro hydroštely je prostě jiná, použij google.
12:08:01
03.11.2015
03.11.2015
sbf
este raz, fabia NEMA rolovacie hydrostely, ale hladke, co tam chces na vacce geometricky usposobovat?
10:39:21
03.11.2015
03.11.2015
Petr Urban
-> sbf: nános bordela v spodní části která nezajíždí do vodícího průměru - to je drží. Jako překopávat fabii s fabiáckou vačkou na "nehydroštely" je u mě vrchol hlouposti.
Jo dát si jinou vačku, která není uzpůsobena geomtricky pro hydroštel a kvůli tomu to překopat, je zcela normální varianta.
Do normálního denního provozu bych si ale hydroštely nechal a použil "mírně sportovnější" vačku nabroušenou pro použití s hydroštely, které jede pěkně už z nuly.
Jo dát si jinou vačku, která není uzpůsobena geomtricky pro hydroštel a kvůli tomu to překopat, je zcela normální varianta.
Do normálního denního provozu bych si ale hydroštely nechal a použil "mírně sportovnější" vačku nabroušenou pro použití s hydroštely, které jede pěkně už z nuly.
08:19:43
03.11.2015
03.11.2015
sbf
a akaze to je vacka "pre hydrostely"? rolovacie to nema a ako pozeram v autodieloch to sa zblaznili, ze 30-60 eur za kus?
nebudu fungovat na fabiovej vacke zdvihatka a tycky, mozno cela vahadlova lista z niecoho starsieho napr. felicia favorit a pod.? (nove zdvihatka na pouzitu vacku)
urbi: hydrostely mi isli von zo vsetkych moznych motorov magnetkou z lidlu. Na fabii sa volne pohybuju ale nieco ich tam drzi. ale je pravda ze som s tym moc nespekuloval co.
nebudu fungovat na fabiovej vacke zdvihatka a tycky, mozno cela vahadlova lista z niecoho starsieho napr. felicia favorit a pod.? (nove zdvihatka na pouzitu vacku)
urbi: hydrostely mi isli von zo vsetkych moznych motorov magnetkou z lidlu. Na fabii sa volne pohybuju ale nieco ich tam drzi. ale je pravda ze som s tym moc nespekuloval co.
07:07:54
03.11.2015
03.11.2015
Petr Urban
-> Bery: Provokatér...
Mám i pěknou vačku pro hydroštely.... takovou co jede zespodu hezky a osobně mít Fabii, už ji tam mám.
Mám i pěknou vačku pro hydroštely.... takovou co jede zespodu hezky a osobně mít Fabii, už ji tam mám.
19:49:44
02.11.2015
02.11.2015
Bery
Ani vena je nemontuje
17:24:08
02.11.2015
02.11.2015
MVM
-> Bery: Pořádný motor hydroštely nemá
17:13:27
02.11.2015
02.11.2015
Bery
-> Urbi: já je nemám na žádném motoru a jsu šťastný a spokojený.
15:09:54
02.11.2015
02.11.2015
sep
-> Tomaso435: :souhlas s Urbim,proč je chceš vyhazovat?Moje mají najeto ke dvoum kilům a nevím o nich,pokud chceš dávat jinou vačku dá se sehnat i nabroušená pro hydroštely,přijde mi škoda se jich zbavovat.
13:18:48
02.11.2015
02.11.2015
Petr Urban
-> Tomaso435: Tak správně by jsi měl dát jinou vačku, když chceš dát klasiku zdvihátko. Jinak shodit hlavu, vyndat vrchem hydroštely, dát staré klasické a doseřídit vůle na vahadle jak vždy, ale raději menší k Fabia vačce. Pokud je to do sériového provozu, vidím výměnu za klasická zdvihátka jako krok zpět a je možné, že výkonnost bude menší ! Při dodržování výměn oleje a kvalitní olej, není důvod k problémům s hydroštely u Fabie 1.4 8V - naše klasické motory.
13:00:52
02.11.2015
02.11.2015
Tomaso435
-> Bery: jesi mužeš rozepiš se mi jak je vyndat a dat tam kalsický z MPi feldy. dik :) na fobii to bude první věc která pude na pyče hned jak se dá dolu hlava.
12:35:37
02.11.2015
02.11.2015
Petr Urban
-> sbf: Nejdou ven, protože je drží olej a může být z spodní strany co nikdy nevchází do vodícího průměru maličký nános přes který to nechce ven. Záleží také jakým magnetem a jak velkou magnetičnost má zdvihátko...
Jinak po výměně těsnění pod hlavou za stejný typ těsnění (šíře) nebylo třeba nic seřizovat... zdvihátko by nějakou jinou desetinku co by mohla být vymezilo. Zkontrolovat v mazacím kanálu dostatečný tlak oleje - při zvýšených ot. by tam mělo být dle mě min. 3,5atm. na teplém oleji pro správnou funkci hydroštelů.
Jinak po výměně těsnění pod hlavou za stejný typ těsnění (šíře) nebylo třeba nic seřizovat... zdvihátko by nějakou jinou desetinku co by mohla být vymezilo. Zkontrolovat v mazacím kanálu dostatečný tlak oleje - při zvýšených ot. by tam mělo být dle mě min. 3,5atm. na teplém oleji pro správnou funkci hydroštelů.
21:10:09
01.11.2015
01.11.2015
Bery
Výhod to z motoru do hajzlu a mas o starost min
09:31:21
01.11.2015
01.11.2015
sbf
po vymene tesnenia bolo treba dostelovat ventilove vole lebo zopar z nich klepalo. jasne servisna prirucka hovori, dotiahnut na kontakt, potom este dve otacky.
preco mi to takto nefunguje? motor potom nema hladky chod, vibruje.
Stalo sa vam ze by zostali zaseknute v spodnej polohe cize defacto funguju ako pevne zdvihatka?
Preco nejdu von napr. magnetkou a treba zmajstrovat ten ich hacik? je po obvode nejaka zarazka?
preco mi to takto nefunguje? motor potom nema hladky chod, vibruje.
Stalo sa vam ze by zostali zaseknute v spodnej polohe cize defacto funguju ako pevne zdvihatka?
Preco nejdu von napr. magnetkou a treba zmajstrovat ten ich hacik? je po obvode nejaka zarazka?