skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výpust chladící kapaliny ?
Tak ja tam nechám teda asi tú G12, díky za názory a rady.
-> minno 12.10.15 10:00:11: On stačí pár let nevyměněnej Fridex, nejlépe v kombinaci s vadným těsněním hlavy...

-> Milan 136 12.10.15 21:29:19: Bylo to něco ze sudu od známého a je to modrozelené. To je vše co si za ty leta pamatuju a určitě to už přesluhuje víc jak 4 roky
Na jaře to vypláchnu a něco koupím.

-> Tomaso435: ha ha
už to není ani vtipný a maji to tak všichni...
-> Tuner#2: G11 se nesmí s G12 mísit. V době G 12/+/++ psali v DP, že při výměně za G11 se musí okruh důkladně propláchnout vodou.
Pokud nevíš co tam je a je to tam dlouho, tak bych to radši propláchnul tak jako tak, ať tam naleješ cokoliv.
Ta 13 co říkali na školení v MB by neměla být ani nijak agresivní. Tak tam nalej buď tu 11, ať jedeš dál v barvě, nebo klidně tu 13, nic by se tím nemělo pokazit
už to není ani vtipný a maji to tak všichni...
-> Tuner#2: G11 se nesmí s G12 mísit. V době G 12/+/++ psali v DP, že při výměně za G11 se musí okruh důkladně propláchnout vodou.
Pokud nevíš co tam je a je to tam dlouho, tak bych to radši propláchnul tak jako tak, ať tam naleješ cokoliv.
Ta 13 co říkali na školení v MB by neměla být ani nijak agresivní. Tak tam nalej buď tu 11, ať jedeš dál v barvě, nebo klidně tu 13, nic by se tím nemělo pokazit
-> Tomaso435 12.10.15 21:08:19: to už neviem , moje autá sú emisne ok a rakoviny nepodporujem
-> suri: hlavně že emise maj vw normu



-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.15 20:58:01: nevie to nič viac čo by tvoje auto využilo a nechal by som tam čo tam bolo v nejakej rozumnej kvalite , tam je to skôr o tých nových motoroch , silikátoch v nádobke a iných blbostiach , dnes sa už hrá na všetko špeciálne a ani chladiaca kvapalina nemôže byť bez VW normy ...
-> suri 12.10.15 20:53:37: Takže radíš přejít po preventivním proplachu na tu G13tku? Má nějaké výhody? Vyšší bod varu či tak něco?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.15 20:50:42: -> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.15 20:50:42: riadim sa tým popisom originálky
Chladicí kapalina ŠKODA G13 celoročně chrání chladicí systém vašeho vozidla před působením mrazu a před korozí. Zaručuje velmi dobrý převod tepla a svými kvalitativními parametry odpovídá potřebám vozů ŠKODA. Ve skladné plastové láhvi o objemu 1 litru ji budete mít vždy připravenu k použití.
Kapalina odpovídá normě VW TL 774 J a je mísitelná pouze s chladicími kapalinami G12, G12+ a G12++, odpovídajícími normám VW TL 774 D, F nebo G. Při výměně kapaliny G11, G12, G12+ nebo G12++ za G13 není nutno provádět proplach chladicího systému.
Etiketa balení obsahuje text v 9 jazykových mutacích: CZ, SK, PL, RO, H, RU, GB, D a F.
toto strašili niekedy a možno niektoré sa vedia "seknúť" ale prepláchnuť to raz destilkou nemôže byť problém , osobne som G11 vymenil za G12 bez problému už viac krát , ale vždy to bolo origo kvapaliny , naposledy tuším na Passate , a tam toho bolo v systéme celkom dosť
Chladicí kapalina ŠKODA G13 celoročně chrání chladicí systém vašeho vozidla před působením mrazu a před korozí. Zaručuje velmi dobrý převod tepla a svými kvalitativními parametry odpovídá potřebám vozů ŠKODA. Ve skladné plastové láhvi o objemu 1 litru ji budete mít vždy připravenu k použití.
Kapalina odpovídá normě VW TL 774 J a je mísitelná pouze s chladicími kapalinami G12, G12+ a G12++, odpovídajícími normám VW TL 774 D, F nebo G. Při výměně kapaliny G11, G12, G12+ nebo G12++ za G13 není nutno provádět proplach chladicího systému.
Etiketa balení obsahuje text v 9 jazykových mutacích: CZ, SK, PL, RO, H, RU, GB, D a F.
toto strašili niekedy a možno niektoré sa vedia "seknúť" ale prepláchnuť to raz destilkou nemôže byť problém , osobne som G11 vymenil za G12 bez problému už viac krát , ale vždy to bolo origo kvapaliny , naposledy tuším na Passate , a tam toho bolo v systéme celkom dosť
-> suri 12.10.15 20:38:38: Já žiju v tom, že tam kde byla modro/zelená (G11?) tak červenou G12tku dát nesmíš ani při proplachu. Že tam prostě část zůstane a nebude to dělat dobrotu. Sám jezdím modro/zelenou (vůbec nevím co to konkrétně je) ve Žlutce a přes zimu asi budu po letech měnit, tak nevím co tam taky dám? Nikdy jsem tohle téma nestudoval.
-> minno: nech G12, agresivni je jen, pokud pred tim jezdis na neco horsiho napr. G11, potom ta G12 dodela, co G11 nacnula, ja kdyz delam tesneni pod hlavou, tak automaticky davam G12

-> Milan 136 12.10.15 20:28:13: minule som lizol kolegovi a vravím mu "Mirko to máš do -39 " zmeral to refraktomerom a bola do -40 :D nechápal , chytil som baterku vravím mu "Dobrá , nabiť " , zapojil VASa a napísalo dobrá nabiť :D:D
ja by som tam nechal kľudne kvalitnú G12 , k čomu tam už len môže byť agresívna , vzhľadom na to že to meníš , máš bez úsad tak tam kludne môžeš dať aj origo G11 ale nevidím dôvod meniť
ja by som tam nechal kľudne kvalitnú G12 , k čomu tam už len môže byť agresívna , vzhľadom na to že to meníš , máš bez úsad tak tam kludne môžeš dať aj origo G11 ale nevidím dôvod meniť
-> minno: tak dej 13ku, prej je nejedovatá, kdybys koštoval
eshop.skoda-auto.com/cz/. ../chladici-kapalina-skoda -g13-3t0080010x

eshop.skoda-auto.com/cz/. ../chladici-kapalina-skoda -g13-3t0080010x
-> minno 12.10.15 10:00:11: Vypadalo to dost podobně =)
-> minno: Bych asi nechal.. koukal jsem ale při posledním shánění, že G12 se dneska jmenuje už spíš Fridex G plus (či typ F). A prý taky existuje Plus Plus..

-> Tomaso435: Tak ale otázka neznela, že čo jazdíš ty

-> minno: ja jezdim g11 (jesi nekecám, doma kouknu na flašku) je to origo zelená škodovácká kapalina
Keď už je tu takáto téma, spýtam sa aj ja.
Jazdím v škodovke nemrzku G12 (motor 136). Budem teraz kvapalinu vypúšťať kvôli vyberaniu motora a aj výmene chladiča. O G12 sa hovorí, že je príliš agresívna, preto by som ju chcel vymeniť za menej agresívnejšiu. Problém s ňou nemám, mám na nej od stavby nového motora spravené takmer 50 tis. km. Meniť, alebo nechať G12? Ak meniť, za akú, aby som systém nemusel preplachovať a bolo to OK?
Jazdím v škodovke nemrzku G12 (motor 136). Budem teraz kvapalinu vypúšťať kvôli vyberaniu motora a aj výmene chladiča. O G12 sa hovorí, že je príliš agresívna, preto by som ju chcel vymeniť za menej agresívnejšiu. Problém s ňou nemám, mám na nej od stavby nového motora spravené takmer 50 tis. km. Meniť, alebo nechať G12? Ak meniť, za akú, aby som systém nemusel preplachovať a bolo to OK?
-> Kalcas 11.10.15 13:41:44: to auto jazdilo na vodu z potoka?
-> Kalcas 11.10.15 13:41:44: Ta kolínka tam být ani nemusí, pokud rovnou vyměníš komplet hadice k topení (původní už zajisté budou zpuchřelé) a dáš je kousek delší. Nebo jakoukoli trubičku správného průměru, nejlépe měď, mosaz, nebo nerez...
-> Kalcas: vohni si měď na topení.
Nevíte někdo ?
Tak jsem našel problém, proč mi to protíká na podlahu, nevíte kde sehnat takovéhle dvě kolínka ??
-> stepan 11.10.15 12:48:53: Klasickej modrej, jsou tam i znázorněný typy aut =)
Hlavně pozor, aby nebylo více Fridexu/chladící kapaliny než destilované vody. Potom by byl motor hůře chlazen. (čístá nemrznoucí směs neodebírá teplo tak dobře jako destilovaná voda) 

-> Kalcas: Co teprve až zjistíš, že fridex vyrábí těch kapalin víc druhů...
-> Tomaso435: tiež riešim viac človek nikdy nevie :)
-> Tomaso435 11.10.15 12:38:18: Leju jen pravej fidex, děkuju za rady
=) Díky moc, asi sem tu za kreténa, ale radši se ptám když o tom vím hovno =)
-> Kalcas: :-D :-D do fáva leju 3-4 lahve... do škodovky co má 3x víc kapaliny jak fávo naleješ samozřejmě víc.
když budu vycházet že 1:1 je do mínu 40° tak bych tam nalil aspon 5litrů fridexu a 7 vody... za předpokladu že je v šáde 12L.... a nelej vodu ale destilku.
hlavně kup poctivej fridex nebo origo škoda kapalinu. nikdy nic typu antifreeze barevnou vodičku čehosi na bezince. jinak měníš těsnění pod hlavou
když budu vycházet že 1:1 je do mínu 40° tak bych tam nalil aspon 5litrů fridexu a 7 vody... za předpokladu že je v šáde 12L.... a nelej vodu ale destilku.
hlavně kup poctivej fridex nebo origo škoda kapalinu. nikdy nic typu antifreeze barevnou vodičku čehosi na bezince. jinak měníš těsnění pod hlavou
-> Kalcas: Ne, myslím že tři litry by měly stačit.
to je zase nejake trololo? 

Kouknu na tu lahvičku, bude stačit litrovka ?
-> Kalcas: já ředím na - 38°
pro jistotu :D
pro jistotu :D
Děkuju =)
-> Kalcas: Na obalu je návod, jekej poměr je do jaký teploty.
Dobře =) ještě se chci zeptat v jakým poměru nalít fridex ?
-> Kalcas: No když to pořádně propláchneš, tak by nemělo vadit že tam zbyde pak nějaká voda.
Dobře, ten druhej se ani nehne, je to velikej problém ?
-> Kalcas: A nejdřiv propláchnout. A povolit i ten druhej.
-> Kalcas 11.10.15 12:20:29: hlavně tam prvně alespoň 5x nalej jen vodu a opět vypust.
-> Sejki - zrušená registrace 11.10.15 12:22:27: Chápu, díky =)
-> Kalcas: to je snad vtip ne?
Jeden šroub jsem povolil, doufám že to stačí ? Vytekl rezatej hnus, myslíte že tam mám dát novou směs ? Nebo nalít to staré ? Protejká mi hadice v interiéru pod palubovkou, proto jsem to vypouštěl.
-> Bukaj: No to nevim jestli je dobrej napad :-D
-> Kalcas: Musi ven vsechna voda nebo co chces delat? Pokud ti staci vyplach pro naslednou vymenu kapaliny, tak to rozpoj u motoru, vyndej termostat a proplachni to hadici. To samy udelej s topenim a bude to ok...
-> Kalcas: Musi ven vsechna voda nebo co chces delat? Pokud ti staci vyplach pro naslednou vymenu kapaliny, tak to rozpoj u motoru, vyndej termostat a proplachni to hadici. To samy udelej s topenim a bude to ok...
Pod autem cca uprostřed pod zadními sedáky je v plechu pod nádrží otvor a jím je přístup k vypouštěcím šroubům chladicí kapaliny na trubkách k chladiči. 2 šrouby M8 (klíč 13 mm).
Bacha na to, že pokud je dlouho nikdo nepovoloval, mohou být zarezlé a je snadné je utrhnout...
Bacha na to, že pokud je dlouho nikdo nepovoloval, mohou být zarezlé a je snadné je utrhnout...

Ahoj, potřeboval bych poradit, jak nejlépe a nejrychleji vypustit chladičku z Rapida ??? Předem děkuji za rady . 
