Reakce na příspěvky v zde: skoda-virt.cz/cz/.../6577
-ladova-modra-felicia
-> Mr._Nosferatu: No on v mnoha případech ten ,,obyčejný" Q8 zklidnil a ztišil chod motoru. Sám jsme na to zvědavý, ale přecházet jsme nechtěl, byť jsme byl už hodně nalomený. Ony ty oleje beztak musí plnit nějaké normy.
-> Tuner#2: To je vončo, jsme spokojen a věřím nynějšímu oleji. Byť rád bych na jiném autě pozoroval rozdíly. Typové listy jsem provonával. Valvoline MaxLife 10W40 a Q8 Formula Advanced 10W40 mají podobné parametry co se týče viskozity, MaxLife je o zlomek chloupku řidší, ale celkově viskozitu tolik nemění. Ovšem bod tuhnutí má Q8 vyšej a bod vzplanutí níž.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
olej do felicie
14:24:04
05.10.2015
05.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Sejki - zrušená registrace 05.10.15 14:13:04: Feličita je podle mého ještě motor, kde je to docela jedno, stejně jako říkal MVM.
14:13:04
05.10.2015
05.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: jak rikam, klidne at tam naleje tu rubi polytrafic, normu to ma 505.00 tak neni co resit...
12:50:38
05.10.2015
05.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Schade12 04.10.15 17:35:16: To je hodně dobrej oil. Tady by se mohl dát sehnat v některém obchodu i levněji.
maziva.heureka.cz/total-q uartz-7000-10w-40_5-l
Recenze a celkové hodnocení mluví samy za sebe.
maziva.heureka.cz/total-q uartz-7000-10w-40_5-l
Recenze a celkové hodnocení mluví samy za sebe.
10:01:09
05.10.2015
05.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: no ja kupoval MExtreme 10W40 58l za 2970,-kč uz je pryc, bohuzel jsem se podelil se strýcem za nákupku a ted kupuju 4l kanystřík za 400kč :(
22:36:11
04.10.2015
04.10.2015
palinator
-> Schade12:
Ne, nalej tam tento
www.autodily-cardo.cz/-3/ gm-opel-10w-40-5l
E: nevim jestli je dobrý, ale levnější desítku neznám a ještě se nic nezadřelo.
Ne, nalej tam tento
www.autodily-cardo.cz/-3/ gm-opel-10w-40-5l
E: nevim jestli je dobrý, ale levnější desítku neznám a ještě se nic nezadřelo.
17:52:00
04.10.2015
04.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Schade12: nalej tam toto, ja to leju do OI 1.9tdi a bezproblemu, znamej na to jezdi od zacatku a taky neni problem...
www.oleje.cz/p/total-rubi a-polytrafic-10w-40-1-l-na levany--18866
www.oleje.cz/p/total-rubi a-polytrafic-10w-40-1-l-na levany--18866
17:48:59
04.10.2015
04.10.2015
Schade12
17:46:03
04.10.2015
04.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Schade12: Total leju do vseho a nic jineho bych nekoupil...ale 120kc za litr je dost...
17:40:38
04.10.2015
04.10.2015
U-Geen
-> Schade12: lil jsem pred cca 1tkm, zatim obe auta jezdej
17:35:16
04.10.2015
04.10.2015
Schade12
Myslíte, že když tam dám tady tento olej : www.oleje.cz/p/total-quar
tz-7000-10w-40-5-l--17020 tak to bude dobrý? máte zkušenosti stímto olejem je dobrý?
14:25:36
02.10.2015
02.10.2015
MVM
-> Jirik_Tuňák1983: Tak v podstatě to tak myslet mohl - koneckonců proč ne. Ale ani tohle rozdělení olejů dneska moc pravdou není. K tomu střídání: samozřejmě běžně sebemenší důvod není, ale jako varianta je to možná. Navíc není pokaždý jasný co v motoru bylo...
13:32:21
02.10.2015
02.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> MVM 02.10.15 11:40:03: On to Jarda spíš asi myslel s mícháním minerálu s plnou nebo polosyntetikou.
11:40:03
02.10.2015
02.10.2015
MVM
-> Jarda: To ale pro mě není výstižná odpověď.. Pokud se bavíme o stejné viskozitě(např 10W/40 API SL) tak je uplně jedno jestli ji mám od Mogulu,Shellu,nebo kdoví čeho. Pokud budu střídat viskozitu (vzhledem k najetým km.to někomu vychází na dvakrát do roka,může požít a nic v tom nebrání (při zachování požadované výkonnostní normy nebo požadavků výrobce) v zimě 5W/40 a v létě např 10W/50.
07:37:48
02.10.2015
02.10.2015
Jirik_Tuňák1983
Tomu nerozumím. V jednom tématu by chtěli mít všichni všechno z karbonu, ale jenom se ho trochu objeví v motoru, už se všem ježí vlasy.
07:32:28
02.10.2015
02.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: kdyz das neco pro ten motor lepsiho, tak OK, ale kdyz das neco horsiho, tak muze dojit k vyraznemu zhorseni
22:05:59
01.10.2015
01.10.2015
MVM
-> Jarda: Jaký je důvod nestřídat olej? Rád se něco dozvím ..
21:44:58
01.10.2015
01.10.2015
suri
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 21:42:40: ak s tým nebude problém striedať nebudem
21:42:40
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> suri: pred zimou bych dal urco tu 10, ale zase bych to potom radeji nestridal...
21:36:37
01.10.2015
01.10.2015
suri
-> MVM 01.10.15 20:31:35: Tu o peniaze vôbec nejde , viem že v tom veľký rozdiel nebude a možno sa trošku aj tej zmeny obávam , už som raz mal iným olejom zarobené na problém kedže agresívne púšťal karbon ktorého tam zase na 240 000km motor nie je toľko , olej mením vždy 14-15tkm , posledné dva roky mi to vyjde na dvakrát do roka takže celkom rýchle kilometre , mám tu na stole 10W40 Extreme mogul a 15w GTX , o týždeň mám interval a ešte sám neviem čo tam nakoniec nalejem
21:08:16
01.10.2015
01.10.2015
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 20:57:43: To je pak těžký..když je to pro čistě náklaďáky.Navíc dneska právě náklaďáky můžou mít 5W/30. Ale cokoliv pro osobáky API SG,ale dneska stejně nejmíň SL klidně 15W/40. Apropo kdysi v.r. 1993 jsme do Favorita dávali Castrol Turbomax - čistě "náklaďácký" olej .. byl v Avii Furgon .. a motor šlapal jak víno.. Takže zase taková drama to nebude. Nicméně je to každýho věc co tam dá. Starý motorářský pravidlo: Najdi ten nejlevnější olej splňující požadovanou normu a měň dvakrát častěji..
20:59:43
01.10.2015
01.10.2015
Mr._Nosferatu
-> Jarda: Tak to vysvětluje, proč kamarády auto žere víc oleje jak benzínu, taky tam lije OMW oil pro kamiony ...
20:57:43
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: ja nevhodnym olejem totalne znicil 130ku, nevim specifikaci, ale bylo to neco pro nákladaky, vykonnost vyborna, ale... no byl zadarmo :/ na klice se nepridrel, ale motor prisel totalne o kompresi, když bylo -15°C tak s tim starter nemohl ani pootočit
20:31:35
01.10.2015
01.10.2015
MVM
Nevím proč se tu pořád řeší 15W/10W. Za dob krále Klacka kdy ve všem býval totalitní M7ADX nebo nedejbože M6AD ty tříložiskový motory běhaly kolem světa.Z tuzexu měl olej málokdo a na patnáctku se i závodilo(když to napíšu zjednodušeně) FAV/Felda měly tuším min nárok API SG a to a jen a pouze kvůli katu. Jinak tyto motory jsou schopný fungovat s olejem SAE30. Který je definovanej při zkoušení tlaku oleje (dle tab.) Ano desítka je výhodnější a rychleji promaže motor.. byla taky obecně "vymyšlená" v době kdy začaly modernější motory převážně OHC a 16V hlavy - kde je pochopitelně nutný uvažovat o konstrukční složitosti,navíc v pozdější době doplněný o hydroštely. Tam má nižšší viskozita opodstatnění. Co chcete probůh na OHV motoru rychleji promazávat?na hlavě válců (cep vahadel?) Vačka s vývrty bez ložisek v bloku 10cm od kliky je mazaná ihned. co se týká stavu po 200tis..-no comment, -jsou motory opečovávaný ale taky šroty . podle údržby a zacházení. Když to ještě jezdívalo do autorizáku - tak feldy končily a převažovaly ty šroty u nichž bych nechtěl měřit tlaky a nedejbůh tlak oleje.
Když motor je vymazlený a čistý . klidně 10W/40,50 Ale ony tyhle motory při pravidelný údržbě fungují čistě i 15W/40 a ušetří s i nějaká kačka - třeba na ol.filtr. Důlležitá jevýkonnost,viskozita je pouze dopručená vzhledem k okolní teplotě a rozmezí použití 15W/40 je od -20 do +35°C
Když motor je vymazlený a čistý . klidně 10W/40,50 Ale ony tyhle motory při pravidelný údržbě fungují čistě i 15W/40 a ušetří s i nějaká kačka - třeba na ol.filtr. Důlležitá jevýkonnost,viskozita je pouze dopručená vzhledem k okolní teplotě a rozmezí použití 15W/40 je od -20 do +35°C
19:46:27
01.10.2015
01.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> suri 01.10.15 16:52:46: Někde byly i die Tabulken na časy promazání vršku pro jednotlivé špecifikácie.
U 15W-40 jsem byl docela překvapen, jak si člověk na to promaštění musí počkat.
U 15W-40 jsem byl docela překvapen, jak si člověk na to promaštění musí počkat.
16:52:46
01.10.2015
01.10.2015
suri
-> palinator 01.10.15 16:37:20: Prechod z 5W40 na 0W40 som u Octavie postrehol, tu postrehnem určite tiež lepšie štarty , rýchlosť premazania neviem posúdiť , ale určite sa zmení , počuť to hlavne pri hydrošteloch ...
16:43:16
01.10.2015
01.10.2015
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ono je asi víc řad, ale v autodílech u školy měly jen tu základní řadu a nic jinýho, vlastně měly na výběr jen 0w30, 5w30 10w40 a 15w40, jinak nic jinýho skladem neměli ...
16:41:43
01.10.2015
01.10.2015
palinator
-> vhml:
Napiš na Cardo jestli ho z Německa neseženou.
Napiš na Cardo jestli ho z Německa neseženou.
16:37:20
01.10.2015
01.10.2015
palinator
-> suri:
Vy jste měli v posledních letech na SK zimu? My ne.
Vy jste měli v posledních letech na SK zimu? My ne.
16:35:57
01.10.2015
01.10.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 01.10.15 13:11:09: řada MaxLife se dělá i v převodovejch. Umíte ho někdo sehnat za nějaký zajímavější ceny? Můj standartní dodavatel kde mám slevy Valvoline neumí.
16:30:51
01.10.2015
01.10.2015
suri
a ja mám nachystaný teraz na zimu Mogul Extreme 10w40 do Feldy , dúfam že moc nerozpúšťa inteligentný karbon , mám aj 15w40 GTX Castrol ktorý lejem celoročne ale tieto zimy jej neprospievajú , tak uvidíme ...
16:01:05
01.10.2015
01.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 01.10.15 14:25:10: No jestli tě učily ženský, tak je to jasný, páč tomu píču rozuměj.
14:43:27
01.10.2015
01.10.2015
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Schade12: Valvoline Durablend 10W 40 dávam do Pick-upa 1.3 Mpi..motor mal 30 000..spravil som na ňom cez 20 000 a po vyliatí z motora pri niečo vyše 50 tis. bol skoro čistý..s minimom usadenín
14:39:02
01.10.2015
01.10.2015
Borderer
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 10:28:05:
Já s tim nemam nic. :-D Doma sme měli feldu taky dalece přes 300t najeto, jen je to o těch vůlích, ten motor jede, ale už neni tak těsnej, takže je fuk, jestli zvolí 15W nebo 10W, do novýho motoru bych ale nalil jen 10W...
Já s tim nemam nic. :-D Doma sme měli feldu taky dalece přes 300t najeto, jen je to o těch vůlích, ten motor jede, ale už neni tak těsnej, takže je fuk, jestli zvolí 15W nebo 10W, do novýho motoru bych ale nalil jen 10W...
14:36:45
01.10.2015
01.10.2015
minno
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 13:06:08: Ja v 136 mením olej po 10 tis. km a za to obdobie klesne olej z MAX asi na 3/4? Čiže cca 0,25l na 10 tis. km, a to som teraz nedávno menil gufero pod zotrvákom, odtiaľ mi to slzilo. Motor bude mať 50 tis. km.
14:25:10
01.10.2015
01.10.2015
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: Vidíš no, mě zas ve škole učily že Q8 je to nejhorší co exituje, mistr ho ani do žigulíka nechtěl.
14:11:49
01.10.2015
01.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 13:19:17: Nic vyloženě katastrofálního. Koupil jsem ji dovezenou z Belgie se 124 000 km. Při výměně oleje jsem tam nalil 10W-40 Exkréme (oleje Mogul zažité z Tuňáka) a olej začal lehce mizet (ale nikde nic neteklo). Vypustil jsem ho při další výměně a jezdil pak už jen výrobcem předepsaný Total Quartz 7000 (taky 10W-40) a úbytky oleje přestaly a neměnily se ani když jsem vůz se 190 000 km prodával. Oleje jsem měnil ročně při 10 - 11 000 km a nemusel se o něj starat. Od té doby má u mě Mogul mínus. Do Škodovky jsem pak už lil taky jen Motorex a teď budu asi Q8, který doporučuje Jenda Tuner2. Případně Total nebo Valvoline.
13:19:17
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: a k čemu Ti u xantie došlo?
13:11:09
01.10.2015
01.10.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 01.10.15 12:20:05: To je motorovej. Mimochodem na ten Valvoline Max Life (ale v 5W-40) přešel i můj tata na 1.6 VTičku a chválí si to. Já jezdím taky Valvoline, ale SynPower FE 0W-30 (kromě Mobil 1 je doporučován i tento).
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 12:23:47: Já jsem se po neuvážené zkušenosti s Exkréme v Xantii 1.8i začal Mogulu vyhýbat. Už jsem ho pak přestal lejt i do 742.136.
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 12:23:47: Já jsem se po neuvážené zkušenosti s Exkréme v Xantii 1.8i začal Mogulu vyhýbat. Už jsem ho pak přestal lejt i do 742.136.
13:10:32
01.10.2015
01.10.2015
ZZ__Top
-> Jarda: ja vím papír snese opravdu hodně viz auta od VW
13:06:08
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> ZZ__Top: ale bude, jen počkej, papír snese hodně, ale podle uvedených specifikací je pro feldu OK
-> minno: jsem si říkal, ono při 1l /1000 už to docela modře kouří a na emisích se mu ta niva taky zrovna nelíbila
a kolik Tobě bere 136? mě už těch 0,2/1000 přijde u toho motoru dost na hrane, pod 0,1 bych bral jako normál...
-> minno: jsem si říkal, ono při 1l /1000 už to docela modře kouří a na emisích se mu ta niva taky zrovna nelíbila
a kolik Tobě bere 136? mě už těch 0,2/1000 přijde u toho motoru dost na hrane, pod 0,1 bych bral jako normál...
12:56:56
01.10.2015
01.10.2015
ZZ__Top
Já jsem do svojí feldy nalil tenhle olej: ORLEN OIL PLATINUM CLASSIC MINERAL 15W/40 s cenou 4,5l za 272kč nevím co řešit. Felda na to zatím nic neříká
12:51:36
01.10.2015
01.10.2015
minno
-> Jarda: sakra, zabudol som tam jednu nulu, samozrejme spotreba na 1000 km
12:41:44
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> minno: to je brutus, takže ta moje 130ka byla vlastně v pořádku
12:37:52
01.10.2015
01.10.2015
minno
-> Jarda - zrušená registrace 01.10.15 11:01:01: Andrt uvádza spotrebu oleja u 105/120: 0,4-0,7l / 1000 km, u 742.136 0,2-0,4l / 1000 km. V knihe Andrt - Favorit už spotreba oleja nie je uvedená, ale myslím, že je tam niekde zmienené, že za určitých podmienok môže byť spotreba oleja do nejakej hodnoty....už neviem koľko.
12:23:47
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: nevím, ale uvedené specifikace jsou stejné jako u mogulu extreme a není uvedena norma VW a MB
nemám s ním zkušenost...
nemám s ním zkušenost...
12:20:05
01.10.2015
01.10.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 01.10.15 11:50:38: ten MAxLife je fakt nějakej zásadně vhodnější pro starší stroje? Přemejšlím právě co nalejt Miatě do převodovky.
11:50:38
01.10.2015
01.10.2015
Jirik_Tuňák1983
Já říkám furt, že bych i v rámci prevence dával ten Max Life.
11:01:01
01.10.2015
01.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu: to mám u nivy a chci to snížit alespoň na 1/5
0,3 na 1000 bylo tuším u 100ky...
0,3 na 1000 bylo tuším u 100ky...
10:54:26
01.10.2015
01.10.2015
Mr._Nosferatu
Já vám nevím, ale nemá náhodou 1.3ka od výrobce danou spotřebu 1L na 1000km jako hranici normálnosti?