Na TSI a FSI můžou být vyleštěny kanály jakkoli, protože se vstřikuje do válce a vidím to spíše jako pozitivum proti usazování bordela v sacím kanálu.
Jinak ze slova leštění už se mi dělá zle tady na virtu.... není potřeba na žádné hlavě do extrémů něco leštit, se podívejte co je tam za struktura omýtka z výroby..., stačí když se zlepší povrch.... leštiči.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Upravy hlavy valcu 1.2 Tsi
-> JRD McLAREN:
Nemělo by to na vyleštěným držet naopak míň?
Nemělo by to na vyleštěným držet naopak míň?
-> Mr._Nosferatu 01.07.15 07:11:59:
sak on sam pise ze "kolega ma chip ... a jen udelanej pruchodzi vyfuk"
tak som len podotkol, ze to teda len chipom neni ...
sak on sam pise ze "kolega ma chip ... a jen udelanej pruchodzi vyfuk"
tak som len podotkol, ze to teda len chipom neni ...
-> palinator 30.06.15 22:32:00:
podla mojho nazoru - Ano aj pri motore s priamym vstrekom
ono v sani okrem samotneho "vzduchu" bude este aj nejaka ta vlhkost, troska toho olejicka z odvetrania a z turba ...
a to vsetko by sa lepilo / vzlinalo / na stenu toho krasneho vylesteneho kanala...
(totizto v sani su vzdy nejake tie "kvapaliny" ci aerosoly)
(narozdiel od vykufuku, kde by po procese horenia mali byt iba plyny a pevne castice)
(samozrejme za predpokladu, ze vsetko funguje tak ako ma)
podla mojho nazoru - Ano aj pri motore s priamym vstrekom
ono v sani okrem samotneho "vzduchu" bude este aj nejaka ta vlhkost, troska toho olejicka z odvetrania a z turba ...
a to vsetko by sa lepilo / vzlinalo / na stenu toho krasneho vylesteneho kanala...
(totizto v sani su vzdy nejake tie "kvapaliny" ci aerosoly)
(narozdiel od vykufuku, kde by po procese horenia mali byt iba plyny a pevne castice)
(samozrejme za predpokladu, ze vsetko funguje tak ako ma)
-> Petr Urban 01.07.15 12:22:16: A BSR, na které jsem dával odkaz níže, to by mohlo fungovat, ne?
Co se týká všemožných kurvítek, jestli fakt není lepší mít konstrukčně starší plnotuč. motor.
Co se týká všemožných kurvítek, jestli fakt není lepší mít konstrukčně starší plnotuč. motor.
Inženýr založil téma, ale tím jeho přispívání končí... opovržení amatéry ?
Nemá smysl s tou hlavou něco zásadního dělat, výkon turbo motoru do normálního provozu jde nejsnadněji zvýšit kvalitním chipem, o kvalitě by se dalo polemizovat, ale bez jasných faktů je to plácení, o "doměnky" se s amatérského pohledu na věc nikdy nemůžeme opřít. Tudíž raději nedoporučuji jakoukoli firmu, nemám vlastní zkušenost s TSI !
U motorů typu TSI a FSI bych se zaměřil na co nejlepší servis, dodržování výměných intervalů, které bych určitě zkrátil, dával jen kvalitní maziva a benzíny, normální zacházení s motorem, abych co nejvíce oddálil jeho jasnou zkázu, problémy s mechanikou motoru či minimálně periferiemi, která nastane nepojpozději do 200 000km, bohužel. Samozřejmě budou i vyjímky, ale troufnu si s vlastní zkušenosti s hlavami TSi říct, že do 150 000 tis. je šrot každá druhá, obrovské vůle ventil vs. vodítko, podpálené ventily, zaklepané a tvarově hodně znehodnocené sedlo na dosedací ploše pro ventil, zcela zanesené sací kanály velkými nánosy karbonu od EGR a vnitřní rekuperace spalin, důvodem není jen vlastní EGR (emise), ale také fakt že se vstřikuje pouze do válce a není tedy proudem směsi "omýván" sací kanál a ten se těžce zanáší... snad bych našel i nějaké fotky jak se po 90 tis. (motor jen v péči orig. servisu škoda a ten si také zadal opravu hlavy) zmenšil sací kanál na FSI na poloviční průřez a výf. ventil měl několik desetin vůli ve vodítku a byly podpáleny... jestli toto bylo záměrem konstruktérů...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nemá smysl s tou hlavou něco zásadního dělat, výkon turbo motoru do normálního provozu jde nejsnadněji zvýšit kvalitním chipem, o kvalitě by se dalo polemizovat, ale bez jasných faktů je to plácení, o "doměnky" se s amatérského pohledu na věc nikdy nemůžeme opřít. Tudíž raději nedoporučuji jakoukoli firmu, nemám vlastní zkušenost s TSI !
U motorů typu TSI a FSI bych se zaměřil na co nejlepší servis, dodržování výměných intervalů, které bych určitě zkrátil, dával jen kvalitní maziva a benzíny, normální zacházení s motorem, abych co nejvíce oddálil jeho jasnou zkázu, problémy s mechanikou motoru či minimálně periferiemi, která nastane nepojpozději do 200 000km, bohužel. Samozřejmě budou i vyjímky, ale troufnu si s vlastní zkušenosti s hlavami TSi říct, že do 150 000 tis. je šrot každá druhá, obrovské vůle ventil vs. vodítko, podpálené ventily, zaklepané a tvarově hodně znehodnocené sedlo na dosedací ploše pro ventil, zcela zanesené sací kanály velkými nánosy karbonu od EGR a vnitřní rekuperace spalin, důvodem není jen vlastní EGR (emise), ale také fakt že se vstřikuje pouze do válce a není tedy proudem směsi "omýván" sací kanál a ten se těžce zanáší... snad bych našel i nějaké fotky jak se po 90 tis. (motor jen v péči orig. servisu škoda a ten si také zadal opravu hlavy) zmenšil sací kanál na FSI na poloviční průřez a výf. ventil měl několik desetin vůli ve vodítku a byly podpáleny... jestli toto bylo záměrem konstruktérů...
-> JRD McLAREN: a ma namerenych tech 50kw pred zasahem, nebo veri prodejnim tabulkam ? Dokud neuvidim grafy z jedny brzdy pred a ze stejny brzdy po cipu tak tomu neuverim.....
-> Tomaso435 27.06.15 12:32:33: kolega v práci má feldu 2000 mpi a z 50 kw má odměřenejch po cimbu zásahu do jednotky 63kw ( a udělal si i pruchozí vejfuk)
takze to neni len chip ..
v principe, na NA motoroch ide "chipovanim" nahnat maximalne tak 10% navysenie vykonu oproti povodnemu..
nezriedka to byva tak 4-5% ... a viac ani tuk..
takze to neni len chip ..
v principe, na NA motoroch ide "chipovanim" nahnat maximalne tak 10% navysenie vykonu oproti povodnemu..
nezriedka to byva tak 4-5% ... a viac ani tuk..
-> Ing. Duso 23.06.15 22:01:14:
neakosi si neviem predstavit, jak by sa dal ten toceny kanal v hlave vylestit..
..nehovoriac o tom, ze lesteny saci kanal je asi to najhorsie co moze clovek pri uprave hlavy spravit..
neakosi si neviem predstavit, jak by sa dal ten toceny kanal v hlave vylestit..
..nehovoriac o tom, ze lesteny saci kanal je asi to najhorsie co moze clovek pri uprave hlavy spravit..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.15 12:23:19: jenže i u serie naměříš 53-55kw a to máš jenom + 10%
což už je reálný
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: kolega v práci má feldu 2000 mpi a z 50 kw má odměřenejch po cimbu zásahu do jednotky 63kw ( a udělal si i pruchozí vejfuk), ale tech to dosahuje až někde uplně nahoře. ale když si tam hodí svou puvodní 50kw jednotku je to prý znát že se tomu nechce a i spotřebu má vyšší. takhle jezdí kolem 6,4 když se chce trochu povozit a jezdí svižněji.
-> vhml: mě to příjde furt dost :D
-> Milan 136: ne :-D ale tak nějak v klidku s rozumem, kolikrát jedu prostě 80 s kamionama jelikož bejt o 20 vteřin dřív na semaforech v první obci a počkat si na ten kamion kterej sem za nevim kolik ml benzínu předjel, mi za to nestojí :D
-> Milan 136: ne :-D ale tak nějak v klidku s rozumem, kolikrát jedu prostě 80 s kamionama jelikož bejt o 20 vteřin dřív na semaforech v první obci a počkat si na ten kamion kterej sem za nevim kolik ml benzínu předjel, mi za to nestojí :D
-> Petr Urban 27.06.15 11:30:46: U benzínových motorů je to tady hodně těžké. Krom Brázdila a úzce se specializujících lidí jako Komárek tady v ČR moc nepohledáš. Co jsem tak četl, tak slušně benzín umí tahle rakouská firma: www.motor-chiptuning.at/c
hiptuning/pkw-chipupdate nicméně nikdy jsem se o to nějak aktivně nezajímal, neb vstřikování nemám.
-> vhml 27.06.15 11:51:01: Jakej podobnej motor myslíš? To by mě teda zajímalo, kdo prdnul na MPI sériové sání ze 136tky, našrouboval Sedr a naměřil 70kW
Jinak to není možná z prostého důvodu, neb 61kW je proti 50 nárůst o cca. 22% a to jaksi u atmosféry bez mechanických úprav prostě nejde...
-> vhml 27.06.15 11:51:01: Jakej podobnej motor myslíš? To by mě teda zajímalo, kdo prdnul na MPI sériové sání ze 136tky, našrouboval Sedr a naměřil 70kW
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.06.15 22:23:44: hele a proč by Felda s čipem a nemohla mít 61kW když podobnej motor na sedru jich má skoro 70?
-> Tuner#2: To tam tvrdí pořád ne... Osobně ho neznám, ale pár lidí co to tady má jsou s tím spokojení, tedy můj názor byl založen na pro tebe menších zkušenostech s výsledkem práce. Pokud je tedy kvalitnější, poraď z vlastních zkušeností lepšího. Já nic převráceného nemám a na nikoho neplivu (poslední roky).
Pokud je to tedy undervasrmn jak ostatní, jít jinam... ale kam.
Pokud je to tedy undervasrmn jak ostatní, jít jinam... ale kam.
-> Petr Urban 24.06.15 13:28:49: Tos mě zas pobavil
Janda a kvalitní chip
Máte na moravě nějaké převrácené hodnoty, na ty co umí plivete a na ty co kopírujou a nic neumí pějete ódy
Pamatuju časy jak tvrdil na stránkách, že chipem umí z Feldy 61kW ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: to tlacis ne?
Jinak s dvoulitrem na 18" jezdim za min :-D
Jinak s dvoulitrem na 18" jezdim za min :-D
-> Tomaso435 26.06.15 21:49:04: tak jestli ti žere 5,9 při nějakým normálním tempu, tak za to buď rád a nespekuluju jak to srazit na spotřebu turbomotoru...
-> Milan 136: 5.9 dlouhodobě mi příjde celkem dobrý. takže kdyby to umělo 5,5 budu spokojenej.
-> Tomaso435: pokud chces jezdit na spotrebu, tak 1.4 mpi je asi nejhorsi volba. To sis mel koupit tdi nebo spis sdi
se sem zdovolenim vseru taky... když už se tu probírá ono cimbu.... má někdo zkušenost s 1.4 mpi ve fobii? tvrdí pul litr dolu na spotřebě, což by se libilo žejo :D ale...
Já měl od Cimbu čipnutou Fabii RS I. generace na 124 kW a 350 Nm a jelo to stejně, jako jiná RS čipnutá jinou firmou na stejné parametry. Jen mně to nehulilo jako dobře zajetá LIAZka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik: :-D
no já si vybavuju jak cimbu měli akci v bešinách čipnuli tam nějakou filcku a mělo to eště mín koní jak seriovka![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
No taky myslim, ze jsou na trhu kvalitnejsi firmy nez cimbu. Nejlepsi story s cimbu je uz pravda starsiho data, ale je best of. Fabia 1 rs po chipu 140kW, ale po desti kdyz je vlhko az 170kW.
bylo to kdysi tusim v casopise autosport a tuning
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vypadá takhle: x = otáčky, y = relativní plnění, akorát tohle je z nějaké staré RS4, ty moderní turbokrámy mají jiný tvar.
-> vhml: různých limiterů jsou mraky, ale ten, o kterém mluvím, je u benzínového motoru dvourozměrná mapa, která udává maximální relativní naplnění válce vzhledem k otáčkám, když má jednotka od řidiče přes pedál plynu požadavek na maximum dostupného krouťáku (pokud je "jednotkou" vnitřních procesů právě krouťák).
Všechny ostatní relevantní mapy jsou vždy nakalibrovány o něco výš než je tento limiter, takže ho stačí jen o něco zvednout a auto bude mít vyšší výkon bez nutnosti upravovat cokoli dalšího.
Všechny ostatní relevantní mapy jsou vždy nakalibrovány o něco výš než je tento limiter, takže ho stačí jen o něco zvednout a auto bude mít vyšší výkon bez nutnosti upravovat cokoli dalšího.
-> Alenka 25.06.15 17:32:05: copa že to ten limiter vlastně je? Nikdy jsem právě nezkoumal jak vlastně takovej chiptuing v praxi probíhá.
To jo, Cimbu dělá skutečně kvalitní chip. Dokonce by se dalo říct, že je to OEM kvalita.
Najde si v hexu ten nejnižší limiter, přizvedne všechny jeho varianty o 30%, shrábne prachy a zbytek nechá na tovární kalibraci.
Ale asi je to lepší než když ještě dělal do dieselů a sral se i do jiných věcí než jen do limiterů![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Najde si v hexu ten nejnižší limiter, přizvedne všechny jeho varianty o 30%, shrábne prachy a zbytek nechá na tovární kalibraci.
Ale asi je to lepší než když ještě dělal do dieselů a sral se i do jiných věcí než jen do limiterů
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Spis bych hlidal rozvody![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Ing. Duso: Udělám ti to bez problémů, ale nebude to mít toliko efekt, měl jsi koupit zrovna tu silěnšjí verzi :D, případně si to nech čipnout... cimbu.cz/
Tyto hlavy jsem opravoval, už v základu pěkný šrot. Skrz všeobecné úspory a vývoje u automobilek tlačící náklady a spotřeby materiálů dolů jsou použity úzké ventily, nedostatečné vedění ventilu, přehřívání na výf. větvi a to znamená že již např. v 100-150 tis. km je hlava zralá na komlet repasi - velké vůle ventilu ve vodítku = od toho také mírné rozkřápnuté sedlo - dosedací plocha od velké vůle. Tzn. po základní repasi se dá udělat menší úprava ventilů, tvarů sedel a kanálů, což výkonově určitě pomůže a také pomůže menší teplotě v výf. kanálu, ale určitě se zde nahání výkon jednodušejí - chipem, což na turbo motoru je vždy značný a jednoduchý přínos, který nemusí mít následky na životnost motoru, ale samozřejmě vždy na spotřebu při maximálním plynu (motor není perpetum mobile jak si někteří myslí - více vzduchu,více benzínu umožňuje větší výkonnost), tzn. ale také, že spotřeba na částečné zatížení může být bez problémů zachována někdy po správné optimalizaci dokonce nižší. Cimbu dělá kvalitní chip, není čeho se bát.
Tyto hlavy jsem opravoval, už v základu pěkný šrot. Skrz všeobecné úspory a vývoje u automobilek tlačící náklady a spotřeby materiálů dolů jsou použity úzké ventily, nedostatečné vedění ventilu, přehřívání na výf. větvi a to znamená že již např. v 100-150 tis. km je hlava zralá na komlet repasi - velké vůle ventilu ve vodítku = od toho také mírné rozkřápnuté sedlo - dosedací plocha od velké vůle. Tzn. po základní repasi se dá udělat menší úprava ventilů, tvarů sedel a kanálů, což výkonově určitě pomůže a také pomůže menší teplotě v výf. kanálu, ale určitě se zde nahání výkon jednodušejí - chipem, což na turbo motoru je vždy značný a jednoduchý přínos, který nemusí mít následky na životnost motoru, ale samozřejmě vždy na spotřebu při maximálním plynu (motor není perpetum mobile jak si někteří myslí - více vzduchu,více benzínu umožňuje větší výkonnost), tzn. ale také, že spotřeba na částečné zatížení může být bez problémů zachována někdy po správné optimalizaci dokonce nižší. Cimbu dělá kvalitní chip, není čeho se bát.
-> vhml: No, bude to lesklý a hezký ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
K cemu by to mělo bejt dobrý?
Cus lidi, kdo ma zkusenosti s upravou hlavy valcu 1.2Tsi 63 kW. Upravy v duchu prelesteni a pod... Dekuju.