Montáž karburátoru

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 15.06.2015 do 29.05.2024, založil/a mikihans
řadit dle data
07:45:47
29.05.2024
Borderer
-> Bukaj: Dobře, už sem ticho a šoupu nohama. 3
07:26:31
29.05.2024
Bukaj
-> Borderer 28.05.24 15:59:26: Jako vymyslet tvarovaný "o-kroužek" pro přírubu SEDR/EDSR? Viděl jsi ten karbec někdy zespodu? 3

Bílou barvou jsem Ti vyznačil tvar plochy, která je potřeba utěsnit u SEDRu (EDSR to mají trochu jinak a je vícero variant provedení podle stáří karburátoru a modernizací ve výrobě):

To asi o-kroužkem neuděláš3

Možná by byla varianta nějakým pevným materiálem (tekutý kov, Belzona) ty dutiny v přírubě vytmelit (samozřejmě bez vyústění kanálu volnoběhu) - zlepšilo by to i tuhost karburátoru a odolnost proti deformacím - o tom už jsem kdysi přemýšlel ale cenově by to asi byl nesmysl...
zvětšit Montáž karburátoru - obrázek od Bukaj vložen 29.05.2024 07:26:31
07:16:09
29.05.2024
Bukaj
-> minno: Jakýkoli tmel pod karbec nedávat. Pouze těsnění lehce potřít nějakým tukem (jakákoli "vazelína"), poté otřít, co se při dotažení vytlačí ven uvnitř si to motor "očistí sám" provozem - osvědčený postup, který doporučuji všem zákazníkům... ("...hlavně žádný silikon či jiné tmely!") 4
15:59:26
28.05.2024
Borderer
-> Bukaj: Jen myšlenka se kterou si hraju delší dobu. Udělat to jako u u všech normálních aut. Vyházet papírový těsnění a nahradit to O-kroužky. Je to věčný, spolehlivý a natvrdo.



Možná budu mít cestu přes Prahu, tak se zkusím ozvat. :)
14:30:39
28.05.2024
Jozka
Dával jsem úplně obyč. grafitovou vazelínu.. pod BS se moc osvědčila, u dvoukomorovejch karbů celkem jo.. aj s tým pertinaxom..4
14:17:05
28.05.2024
ajok
-> minno 28.05.24 13:11:07: tak cervenym no, dopadl jsem kdysi podobne u cervenyho MTX, jak popisuje Pavel P..
13:47:47
28.05.2024
Pavel P..
-> minno: To jsem taky poznal že to neni vhodné... byla to zkouška, ale lepil jsem na sillikon pouze plné materiály - podložky a odkapový plech abych nemusel dávat 4 těsnění. A výsledek byl jak jsem psal, takže jsem jednu podložku vyhodil, vrátil SEDR a těsnění použil tvrdé grafitové místo toho sračkovýho šedivýho papíru co se dneska prodává a takhle to funguje již několik let.
13:11:07
28.05.2024
minno
-> Pavel P.. 28.05.24 07:40:04: Nahrádzať tesnenie motorovým tmelom asi nie je správne riešenie, ale osvedčilo sa mi jemne potrieť papierové tesnenie tmelom, čisto len ako "poistka tesnosti". Ale u LEKR. Tam to funguje, lebo sa príruba karburátora nedeformuje a je stále 100% rovná.
11:21:15
28.05.2024
Bukaj
Jinak k původnímu dotazu: -> mikihans 15.06.15 11:48:06: -> mikihans 15.06.15 14:42:06: :

Správný sklad "sendviče" je následující:

Sací potrubí - těsnění - plech - těsnění - izolační podložka - těsnění - karburátor

...u hliníkových osmikanálů pochopitelně bez plechu (jehož funkci, jak zde zmiňoval Minno, nahrazuje ploška sacího potrubí) a jednoho těsnění.

Plech bez "zubů" se dvěma kulatými dírami měly jednak škodovácké motory, osazené karburátory DDSR (110R/LS, 1203) a pak pozměněný tvar (kvůli jinak řešené akcelerační pumpičce) užovky (nevím přesně, dokdy, byla pak myslím ještě jedna varianta plechu s jednou dírou "zubatou" a druhou "bezzubou"...)

Plech s jednou oválnou dírou bez "zubů" měly Mkové motory 120LS (GLS, Garde) a motory 130.

Motory, osazované karburátory SEDR (mimo zmiňované 130/5/6) měly pod karburátorem plech s vířivými "zoubky" pod klapkou druhého stupně. Tedy všechny 105 a 120 mimo LS.

Podložky pod karburátor byly pro 105/120/130 dva druhy - obě slabý (3 mm) pertinax, starší provedení se dvěma kulatými otvory, novější s jedním oválným. Na motory 135/6 patří ta silná nedeformovatelná termosetová podložka.



Jinak v současnosti jsou na trhu i podložky z nějakého velmi měkkého těsnicího materiálu (tloušťka asi 4 nebo 5 mm) - ty jsou pro SEDR/EDSR (měkká zinková slitina tělesa) naprosto nevhodné.
10:55:53
28.05.2024
Bukaj
-> Borderer: Jaké zápichy pro O-kroužky?

Navíc nemám, ale když se stavíš, tak bych Ti jednu daroval.4
09:15:54
28.05.2024
Borderer
-> Bukaj: Tyjo ta už je dost silná, žeby se dalo udělat zápichy pro O kroužky. Zkusím je sehnat.



edit: Nebo neměl bys jednu navíc? 3 Tý bych nic neudělal, na pokusy bych sehnal vlastní. Jen mi je líto mrvit ten pěknej SEDR, co sem si dovezl. :-)
upraveno 2x, naposled 28.05.2024 09:51:53
09:15:36
28.05.2024
Bukaj
09:12:14
28.05.2024
Bukaj
-> Borderer: Zde je ve srovnání s pertinaxovou podložkou. Původní pertinax je ohebný materiál, navíc při tloušťce pouhé 3 mm se deformuje velmi snadno. Ta 135/6 podložka je z nějakého neohebného termosetu a má 7 mm...
zvětšit Montáž karburátoru - obrázek od Bukaj vložen 28.05.2024 09:12:14
07:40:04
28.05.2024
Pavel P..
Kdysi davno jsem zkousel ve skodovce Weber BDIC, tak jsem chtel dat silnou podlozku, kterou jsem slozil ze dvou cernych na 136 a k tomu i plech, coz vychazelo na 4 tesneni, tak jsem na zkousku dal jen jedno uplne dolu a jedno pod karbec a zbyle nahradil cervenym motorovym tmelem.... chvili to fungovalo a pak zacal blbout volnobeh a pricinou bylo ze podtlakem v sani to ten tmel vycuclo a visel do sani jak kus hadru. Tim jsem prestal experimentovat a vratil se k seriovemu provedeni.
06:59:11
28.05.2024
Borderer
-> Bukaj: A neměl bys fotku? Číslo dílu "114-039690" internet krom katalogu dílů, nezná. :-/
21:02:25
27.05.2024
Bukaj
-> Borderer: Pokud chceš omezit deformace karburátoru vlivem pružnosti materiálu podložky, tak použij silnější tuhou termosetovou podložku ze 135/6 místo slabé pertinaxové. Většinou to vyjde na seriové štefty sání, maximálně je o pár otoček vytočíš ze sání.

Tmel bych raději nedával, většina tmelů není dlouhodobě odolná benzinu (rozhodně ne motorové silikony), leda, že bys měl ozkoušený nějaký trvanlivý a palivu odolný tmel, pak bych ale zachoval alespoň těsnění mezi karburátorem a podložkou bez tmelu kvůli servisovatelnosti...
18:30:43
27.05.2024
Borderer
-> minno: Až budu v životní fázi, kdy nebudu měsíc plánovat, že ten hotový šedé vezmu a dám na auto, rád se do toho pustím. 3
16:48:59
27.05.2024
minno
-> ajok: "ze ho hodne dlouho nebudu sundavat" a SEDR nejdú dokopy3

-> Jozka: Už mlčím49 3
16:05:35
27.05.2024
ajok
-> Borderer 27.05.24 12:41:15: kdyz bych vedel, ze ho hodne dlouho nebudu sundavat, tak bych ho dal na reinzosil4
15:17:24
27.05.2024
Jozka
-> minno: 3 Doživotní doufám..
14:49:35
27.05.2024
minno
-> Borderer: Aj by som ti poradil, ale dostal som zákaz vyjadrovať sa na tému SEDR3
12:41:15
27.05.2024
Borderer
Jelikož budu dávat znovu SEDR po generálce, vrtá mne v hlavě jedna věc. Co nahradit 2 kusy papírovýho těsnění motorovým tmelem a dát papír pouze pod karburátor jako takový?



O dvě "pružné" vrstvy míň a mohlo by to pomoct proti deformacím těla?
22:11:15
16.06.2015
ferrari
Mna to tiež kvapkalo...ale mám to aj na Favo saní...
17:19:23
16.06.2015
stanleyAT
OK neříkám že jsem udělal zrovna nejlíp. Je to holt jedna z více věcí o kterých by se dalo diskutovat a které "soudruzi nevymysleli pro nic za nic." Pro klid duše je asi lepší to tam mít...
17:05:43
16.06.2015
palinator
-> stanleyAT:

Zrovna mně to třeba kapalo...
16:53:46
16.06.2015
minno
-> stanleyAT: no to je práve to, "když je všechno v pořádku", ale istota je istota, len tak pre nič za nič to tam súdruhovia nedávali.
16:35:31
16.06.2015
stanleyAT
-> minno: Jo o tom vím. Ale přece když je karburátor v pořádku a nepřeplavuje se samovolně tak žádné kapání nehrozí ne? Aspoň já sem teda nikdy neviděl ani jednu kapičku ukápnout.
12:02:28
16.06.2015
minno
-> Kaňa 15.06.15 17:45:43: U Š120 L z 1988 som mal ten plech bez zúbkov, mali to asi len staršie ročníky.

-> stanleyAT 16.06.15 06:03:53: Tak to si nespravil dobre s úplným odstránením toho plechu. Ten plech tam je len z jediného dôvodu - ochrana proti odkvapkávaniu benzínu z karburátora, aby benzín nekvapkal na rozpálené výfukové zvody. Preto sa ten plech montoval len na 5 kanálové motory, u 8 kanála je zbytočný, pretože je tam veľké sanie a prípadné kvapky benzínu nedopadnú na výfukové zvody.
upraveno 1x, naposled 16.06.2015 12:03:43
06:03:53
16.06.2015
stanleyAT
Každý se mnou možná souhlasit nebude, ale podle mého ty zuby jsou spíš kurvítko. Já sem ten plech dokonce vyhodil úplně pryč ale to hlavně proto že byl křivý a přisávalo to vzduch. Jestli máš sérii motor tak stejně asi moc rozdíl nepoznáš.
21:41:18
15.06.2015
mikihans
-> Kaňa: Kdyby to měly všechny plechy, tak se neptám, ale viděl jsem různé druhy, se zuby i bez zubů, se dvěma kruhovými otvory a s jedním podlouhlým... No prostě to tam dám jak to je, nebudu to už nijak řešit, asi nikdo není takovej magor aby zkoušel, jestli má taková prkotina na něco znatelný vliv 1 díky 6
17:45:43
15.06.2015
Kaňa
tie zuby su tam na to, aby este viac zvirili zmes pred sanim. myslis, ze si ich tam konstrukter vymyslel len tak ?
14:42:06
15.06.2015
mikihans
Jedná se o tento plech, jestli má nějakou cenu ty zuby odstranit, nebo je to úplně jedno. Aby zbytečně neškrtily průtok :)



A ještě druhá věc, je lepší podložka se dvěma kruhovými otvory (na obrázku) nebo s jedním podlouhlým, (těsnění mám s podlouhlým), jestli tam nevznikají o tu hranu otvorů nějaké víry... Nebo řeším zbytečnosti, které se nijak znatelně neprojeví? 1
zvětšit Montáž karburátoru - obrázek od mikihans vložen 15.06.2015 14:42:06
13:06:08
15.06.2015
Jozka
-> mikihans: Jsem jednou tuhle zubatost i namontoval, že byla po ruce.. a pak zas vyndal - a tak nějak se nic nestalo.
12:55:52
15.06.2015
mikihans
-> m8rinek: díky, takže plech pod podložku, tedy naopak 6



teď ještě doufám že se najde někdo, kdo mi potvrdí nebo vyvrátí výhodu ozubení na tom plechu
11:48:06
15.06.2015
mikihans
Ahoj, laboruju teď trošku s karburátorama (přicpal se mi na škodovce novější SEDR a potřeboval jsem to rychle opravit, tak jsem místo něj dal starší EDSR, pak jsem si zase hrál se SEDRem, no prostě jsem je měnil několikrát během dne) a zajímalo by mě, jak má být vlastně správně posazen karburátor na sání, tedy v jakém pořadí mají přijít těsnění, podložka a "plech".



Teď to mám: sání - těsnění - podložka - těsnění - plech - těsnění - karburátor

a nevím, jestli je to tak správně nebo ne.



Taky by mě zajímalo, jestli má ten plech nějaký praktický smysl (a hlavně to "ozubení" pod klapkou 2. stupně). Má smysl ho tam dávat? Bez něj bych ušetřil ještě jedno těsnění 6



Spíš mě zajímají konkrétní zkušenost s plechem/bez plechu, jestli se to ozubení nějak příznivě projevuje na výkonu či spotřebě. Nemyslím "rozprašovací turbínky", ty vůbec nemám.



Díky moc.
Extreme Tyres