-> Bukaj: Na fotke zakapl puvodni. Pre istotu.
To si fakt nikdy na nič nepoužil "tekutý kov" ani o tom nepočul? Chemický rozbor odo mňa nechci. Proste dvojzložkové lepidlo, azda s čiastočkami (prachom) kovu. Je toho na trhu množstvo, také i onaké.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
M R A Z O V K Y - sací potrubí
prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 28.04.2015 do 18.05.2018, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Takže něco jako chemická kotva, ale bez pevných částeček? A to na fotce jsou mrazovky nově nandané, nebo jsi jen zakápl původní?
-> minno: -> Bukaj 17.05.18 21:50:20:
Tekutý kov je co? Nerad bych měl v motoru něco, co se múže uvolnit, odprýsknout a nadělat někde paseku...
...takže raději něco měkčího, než je kov - třeba lepidlo na závity, nebo ten vteřiňák. A s tím tekutým kovem by zátka musela ven, nebo ne? Vyndavat je asi každopádně nebudu...

Tekutý kov je co? Nerad bych měl v motoru něco, co se múže uvolnit, odprýsknout a nadělat někde paseku...
...takže raději něco měkčího, než je kov - třeba lepidlo na závity, nebo ten vteřiňák. A s tím tekutým kovem by zátka musela ven, nebo ne? Vyndavat je asi každopádně nebudu...
-> Bukaj 18.05.18 07:23:14: Otázka je, načo si dával dole hlavu rok po jej GO? 
Mrazovky zalepiť tekutým kovom.

Mrazovky zalepiť tekutým kovom.
-> Jarda: Napadl mne vteřiňák - ten by po odmaštění a vyfoukání kompresorem mohl navzlínat do spáry...?
Každopádně vyndavat zdravé mrazovky se mi vůbec nechce a to rosení mi asi za tu námahu ani nestojí
Každopádně vyndavat zdravé mrazovky se mi vůbec nechce a to rosení mi asi za tu námahu ani nestojí

-> Bukaj 18.05.18 07:23:14: to bude asi jen povrchove, kdyz to zakapnes a dlouho to nevydrzi:( me kdysi nekolikrat vyskocily u feldy, nakonec jsem je naklepl pres silikon a zaklepal tupym majzlikem, aby nemohly ven a od te doby byl pokoj... lepidlo jedine, kdyby bylo nejake s penetracnimi vlastnostmi, aby se dostalo do te spary

Využiji téma ohledně mrazovek:
Zjistil jsem, že u 130 hlavy (která je cca rok po GO) lehce sákne nemrzka z dvou ze tří mrazovek pod vahadly ventilů - není to nic hrozného, emulzi to v oleji nedělá, ale rád bych to vyřešil, když mám teď hlavu dole...
Co myslíte - pomohlo by mrazovky po očištění (odmaštění) jen zvrchu něčím zakápnout (lepidlo, barva,...), nebo to bez vyndání (destrukce) a naklepnutí nové zátky nepůjde?
Zjistil jsem, že u 130 hlavy (která je cca rok po GO) lehce sákne nemrzka z dvou ze tří mrazovek pod vahadly ventilů - není to nic hrozného, emulzi to v oleji nedělá, ale rád bych to vyřešil, když mám teď hlavu dole...
Co myslíte - pomohlo by mrazovky po očištění (odmaštění) jen zvrchu něčím zakápnout (lepidlo, barva,...), nebo to bez vyndání (destrukce) a naklepnutí nové zátky nepůjde?
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: orginál jsou jen natlačené, ja je natlačuju přes motorový silikon a v hlavě je od jisté doby zaklepávám ještě majzlíkem, aby nemohly ven
136 uz trochu tlakuje vodu, takže to není od věci


-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: pozinkované sa dávali asi až od felicie, predtým holý plech.
-> rsvancara: Díky za tip. 

-> Jirik_Tuňák1983: no já jen pro jistotu aby sis byl úplně jistý ;)
-> aDAm 28.04.15 14:21:29: Já vím k čemu to slouží, jen jsem si říkal, zda je to technický termit, nebo slang.
Z potrubí jsem je vytahoval navařením hřebíku na mrazovku a potom kleštěma, nové mám zalepené tuším loctitem na šrouby. Což myslím utěsní případné drobnosti a zároveň i povolí když by tam náhodou někdy byl led.
-> Jirik_Tuňák1983: je to "Mrazová zátka" a říká se tomu tak, protože v okamžiku kdy ti začne tuhnout voda v chladicím okruhu, tak expandující led má možnost tuto zátku vytlačit a uvolnit tlak. Prostě takový pomocný jebák v zimě ;)
-> minno: Tak jak jsem psal níže, nikdy mi neodešla kvůli mrazu... Nicméně nějak mě to hryže a rád bych to udělal jak to děláno bylo. Co zatím vím, tak se původně jen naklepávaly pomocí k tomu určených nástrojů. Ale co jsem rozebíral jeden Feliciový motor tak právě protože jsem se chtěl podívat jak to bylo děláno tak to bylo zajištěno nějakým tmelem. Mrazovka byla normálně pozinkovaná (žlutý zinek) a na samotném sacím bylo při demontáži mrazovky patrné zajištění nějakým zeleným tmelem.
-> Jirik_Tuňák1983: Zátka plechová - se to jmenuje jako náhradní díl. Užívám běžně používaný termín protože většina si spíše vyvodí o co jde z "mrazovky" než "zátky plechové"... 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: ono po skúsenostiach mnohých ľudí osobne si radšej "hlídam", aby bola v motore vždy nemrzka a mrazovky mám všetky aj v hlave zalepené tekutým kovom, než riskovať to, že mi mrazovka vyletí von aj v lete niekde 1000 km od domova :(
Proč se tomu vlastně říká mrazovka? Jaký je oficiální technický termín?
-> MOLSO: No to prave neviem. Toto som si nikdy nechystal ani nerobil tak tazko povedat. Ano stalo sa, ze mi mrazovky umreli, ale nikdy som to neriesil osobne preto sa pytam.
A nikdy mi neodisli kvolu mrazu...

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: vies aku silu ma lad ? nejake lepidlo si ani nevsimne

-> Evž@: Ou... není to trochu moc? Chci sice aby to těsnilo, ale zároveň aby mrazovka byla funkční.

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: určo zalepit.Tekutý kov používám.