
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výfuk 105-136 - vnútornosti
-> minno: I na jetém rezavém výfuku ty svary najdeš spolehlivě - ony to nejsou malinké bodky, ale asi centimetrové "boule" (v průměru, ne na výšku) 

-> dragon_cb_cz 21.02.15 23:48:06: tiež sa v tom prd vyznám, ale dík za info :)
-> Bukaj 22.02.15 00:31:06: No, to som potreboval počuť. Bodové zvary sa na jazdenom hrdzavom výfuku už hľadajú márne, ale budem aspoň vedieť pri kúpe nového výfuku....
-> Bukaj 22.02.15 00:31:06: No, to som potreboval počuť. Bodové zvary sa na jazdenom hrdzavom výfuku už hľadajú márne, ale budem aspoň vedieť pri kúpe nového výfuku....
-> Evž@:



-> minno 21.02.15 18:02:26: Prohlubně na plechu pláště jsou asi u všech výfuků 4 - na prohlubně nehleď, ale hledej místa, kde jsou přepážky bodově svařeny s pláštěm a víš, na čem jsi

-> Bukaj: si představ že par měsíců zpátky sem též kuchl výfuk který byl 3 přepážkový stejný koncepce co jsi sem dal a tam už se s tím evidentně nidko nes.al pač všechny 3 přepážky byly na chlup stejný.Ano ty dvě první to je pochopitelné ale ta poslední u výstupní trubky byla stejná jako ty dvě první přepážky,tudíž dvě velký díry navíc :D...
-> minno: Ten výfuk vypadá spíš jako Karsit nebo něco podobného - 8SD je český atest ne? Polský by měl asi jiné číslo... ale prd se v tom vyznám.
Poláci co se prodávaj dneska jsou pokud vím nelakovaný a pohliníkovaný... kvalitní černě lakovaný výfuky dělal Karsit (vpodstatě originál - dodávali do prvovýroby) a Tyll (než přesunuli výrobu bůh ví kam)....
EDIT: A o zvuku Ronelt-a na volnoběh před Bukajem raději nemluv, ten z něj měl vždycky kopřivku když jsem přijel GLSou
Poláci co se prodávaj dneska jsou pokud vím nelakovaný a pohliníkovaný... kvalitní černě lakovaný výfuky dělal Karsit (vpodstatě originál - dodávali do prvovýroby) a Tyll (než přesunuli výrobu bůh ví kam)....
EDIT: A o zvuku Ronelt-a na volnoběh před Bukajem raději nemluv, ten z něj měl vždycky kopřivku když jsem přijel GLSou

Mám aj výfuk Ronelt a ten má podľa zvarov zrejme 4 prekážky? Každopádne zvuk na voľnobeh dosť divný - hlasno brblavý.
Výrobca podľa všetkého čo som zisťoval zrejme poľský Polmostow, kvalita dobrá, na jednom z nich som odjazdil 60 tis. km. Vyrazené má len toto.
-> Buka: Tak to je des toto..... Tak už chápem, prečo stále píšeš o 3 prepážkach... Ja, ako som písal, som mal doteraz vždy výfuky so 4 prepážkami, preto mi to prišlo divné.... Takto vyzerali posledné dva výfuky... Na obale vidno 4 priehlubne. Bolo vidieť na tom tvojom čo si rozrezal zvonka len 3 priehlubne?
Jo, a z fotek to sice není vidět, ale úplně chybí horní krátká "vracecí" trubka a sběrné trubky vedou neperforované až do první komory výfuku a odtamtud jdou spaliny pouze přes děrování v přepážkách...
výstupní trubka "přiražena" k poslední přepážce - předpokládám, že jedna z nelibých rezonancí vznikala tam...

Tak jsem se vyhecoval a výfuk jsem kuchnul (ač byl ještě zdravý, tak na auto bych si ho už nedal)...
...nejedná se o ten výfuk, který jsem myslel, že to je (pohliníkovanej Polák už skončil ve šrotu vloni), ale o výfuk tuzemské produkce fy. Autosona, který na autě byl necelé dva roky a vyměněn byl z důvodu nehezkého zvuku (hlučnosti) a uhnilého držáku.
Je vidět, že je oproti originálu velmi zjednodušen. první dvě přepážky jsou identické (jen zrcadlově proti sobě otočené), třetí je jinak děrovaná a výstupní trubka skrz ní neprochází, stejně jako u vyfocených výfuků (na rozdíl od nákresu níže).
...nejedná se o ten výfuk, který jsem myslel, že to je (pohliníkovanej Polák už skončil ve šrotu vloni), ale o výfuk tuzemské produkce fy. Autosona, který na autě byl necelé dva roky a vyměněn byl z důvodu nehezkého zvuku (hlučnosti) a uhnilého držáku.
Je vidět, že je oproti originálu velmi zjednodušen. první dvě přepážky jsou identické (jen zrcadlově proti sobě otočené), třetí je jinak děrovaná a výstupní trubka skrz ní neprochází, stejně jako u vyfocených výfuků (na rozdíl od nákresu níže).
-> minno: Právě naopak - všechny originály mají 4 přepážky a dnešní druhoška má jen 3. Proto horší chraplavý zvuk a hlučnější novodobé výfuky.
Ověřoval jsem si to na svých zásobách i na autech a jediný se 3 přepážkami jsem našel na haldě šrotu 4 roky starý (z toho tři roky na autě a za tu dobu dvakrát opravovaný) výfuk polské výroby. Všechny ostatní výfuky, co mám na autech a na skladě mají 4 přepážky (jeden užovkový, 3 Mkové 105/120 a dva 130/5/6).

Ověřoval jsem si to na svých zásobách i na autech a jediný se 3 přepážkami jsem našel na haldě šrotu 4 roky starý (z toho tři roky na autě a za tu dobu dvakrát opravovaný) výfuk polské výroby. Všechny ostatní výfuky, co mám na autech a na skladě mají 4 přepážky (jeden užovkový, 3 Mkové 105/120 a dva 130/5/6).
-> Bukaj: no však ako som písal, 4 prepážky majú "všetky" dnešné výfuky.
-> minno: Naopak - myslím, že origo měly všechny 4, ale abych to ověřil, musel bych juknout do zásob...
-> Bukaj: myslíš, že origo 120-kové výfuky mali len 3 prepážky?
To by vysvětlovalo, proč všechny druhovýrobní výfuky mají oproti originálu hodně "embéčkoidní" nakřáplý zvuk

-> sep: všetky moje 120kové výfuky čo som kedy mal, mali vždy 4 prepážky (poznať podľa priehlubní zvonka)
-> minno: :vypadá to tak že 4 přepážky 130/5/6 a 3 přepážky 105/120,já viděl 130kový řízlý v době kdy telefony měly otočný číselník takže fotky nemám.-)
-> sep: Dík. Asi som blbý, ale nie je to isté ako sú aj sem obrázky? Ja tam rozdiel moc nevidím.
-> minno: :www.skoda110r.cz/forum.ph
p?thread=359...
-> dragon_cb_cz: áno o tom som počul, ale neviem aké tam to usporiadanie je a čím sa líši :/
-> minno: Pokud si dobře pamatuju, tak origo výfuk pro 130-136 měl jiné vnitřní uspořádání než pro 105/120...
-> minno: myslim že neičo iné, ale krk za to nedám 

-> MOLSO: hej? tak už koluje :) A Boli tam 3 prekážky či 4? To tretie zľava je prekážka, či niečo iné?
-> minno 18.02.15 22:17:55: jeee moja fotka 

Stačí upravit poslední přepážku a celou výstupní trubku a hodně to ožije v horním pásmu ot. - dá se to vše udělat jen z zadní strany bez velkého řezání do výfuku.
znova 3 prepážky (alebo 4? to v strede vyzerá skôr ako nejaká výstuha)
Zdar. Mám tu zopár fotiek rozpáraných sériových výfukov z vozov Š105-136 a čo som tak odpozoroval, tak konštrukčne existovali 2 typy prevedenia:
- s celkovo 3 prepážkami
- s celkovo 4 prepážkami.
Neviete niekto, ktorý typ patrí k akému motoru / modelovému roku, alebo kedy nastala zmena, čo je lepšie atď.? Dnes čo sa vyrába, sú zrejme už všetky len 4-prepážkové.
- s celkovo 3 prepážkami
- s celkovo 4 prepážkami.
Neviete niekto, ktorý typ patrí k akému motoru / modelovému roku, alebo kedy nastala zmena, čo je lepšie atď.? Dnes čo sa vyrába, sú zrejme už všetky len 4-prepážkové.