Škoda 120ls Palice 120l

prohledat
98 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.01.2015 do 07.02.2015, založil/a BuCzech
řadit dle data
13:47:18
07.02.2015
srdcar 120L
-> BuCzech: Jen mě tak napadá, když ti vytlačuje měrku na olej a stříká ti ven olej, nemáš ucpaný odvětrání do filtrboxu z víka ventilů? Jinak by totiž ten tlak dole v motoru musel jít tudy pryč. Ředění oleje benzinem je způsobováno právě většinou jen poškozenou membránou palivového čerpadla. Protože jinak by ti do válců benzin musel téct proudem kvůli zaseklému plováku v karbci. 4
11:54:09
07.02.2015
ferrari
Mno a ked ma tolko skusenosti,tak co povedal,kadial tam ide ten benzin?
upraveno 1x, naposled 07.02.2015 18:23:24
15:29:12
04.02.2015
BuCzech
a zkušenosti se škodovkama má. Už dělal 7 "aerovek" sám má Škodu 100 s motorem 120 a před 10 - 15 lety jezdil Veterán rally.
15:27:55
04.02.2015
BuCzech
chlapci tak jsmě vyměnili membránu. Co se nestalo? ujedu 25Km jde mi kouř z kapoty. otevřu jí a zase všude olej a olej smrdí jak benzín (starej olej byl tekutej skoro jak voda). Na tenhle motor seru. hodím ho do šrotu, nasral mě. Jde tam můj starej.
06:54:10
28.01.2015
ferrari
-> BuCzech 27.01.15 21:10:37: Tak ale keď vravíš, že tlači mierku oleja a špliecha olejkade tade...to si mu to nepovedal??
21:32:31
27.01.2015
Jozka
-> BuCzech: Dobrej - špatnej, to bych takhle hehrotil.. spíš jde o to, že kdo má zkušenosti se starejma škodovkama, tak v takovým případě jako jednu z prvních věcí sundá víčko z ventildeklu, jestli se nahoře maže / nemaže, přitom ucítí ten typickej pach a jde rovnou po tý AC pumpě..

No a zkušenej provozovatel takovýho stroje často kontroluje hladinu oleje a přijde na tohle taky - olej buď vůbec neubejvá, nebo dokonce přibejvá a ta měrka smrdí taky jak pes (resp. po benzínu). Mimochodem, pokud se olejová náplň chová standartně, ještě by to ta vadná membrána možná být nemusela..5
21:10:37
27.01.2015
BuCzech
Promiň, ale tohle je mechanik, kterej je zatraceně dobrej :) je to hlavně, ještě Automechanik a ne "výměňář" dílů :) A on od začátku říkal, že se mu ten zvuk nelíbí, ale není důvod to řešit, když to nic nedělá. A to že teče benzín do oleje...jak to měl doprdele vědět? Je snad čaroděj? (Na motoru jsme dělali spolu)
08:37:14
26.01.2015
ferrari
-> BuCzech 20.01.15 18:14:04: inak by ma zaujimalo,co to bolo za mechsnikov..ked motor klepe,tecie benzin do oleja a oni poradia to rozjazdit...
22:14:27
25.01.2015
BuCzech
A to je normální že? :D Já tomu nerozumím tak se ptám! Díky :)
21:56:57
25.01.2015
MVM
-> BuCzech: To je tím že když jeden válec pálí - oproti tomu jiný vyfukuje. 8
21:45:57
25.01.2015
BuCzech
Mimochodem je v pořádku, že onen zvuk mlácení je v naprosto stejnou chvíli co se vypouští splodiny? Dneska jsem klečel u výfuku a došlo mi, že každé to "bouchnutí" je v podstatě ve stejnou chvíli co "výdech výfuku".
21:17:46
25.01.2015
BuCzech
V tom případě provedu kontrolu benzínové pumpy a uvidíme. Zatím díky za rady!
21:10:15
25.01.2015
ferrari
Mohlo by to atiecť aj cez krúžky, ale to by si musel stále jazdiť na sýtič.
21:02:28
25.01.2015
MVM
Vím o jednom člověku kterej se snažil za každou cenu vyjezdit doma nasyslený benzín smíchaný s naftou /nebo naopak - z aut co si spletli tankování. Krom toho že mu úspěšně přibýval olej (šlo to přes kroužky) ten motor vylágroval..
20:56:56
25.01.2015
dragon_cb_cz
-> BuCzech: Pokud ten motor vůbec běží, tak ty kroužky musí být relativně těsné a většina benzínu se musí spálit - takže to co přes ně přechází je naprosto zanedbatelné a rozhodně to nezpůsobí ředění oleje benzínem - ani na hodně vylágrovaným motoru ne.
20:38:12
25.01.2015
BuCzech
Sorry měl jsem blbou náladu ;)



Takže kroužky nemůžou způsobit bouchání? Já nevim, ale ten člověk, ačkoliv se mu většina lidí vysmívala, měl vždycky pravdu...
20:15:30
25.01.2015
ferrari
-> BuCzech 25.01.15 18:07:07: rozobrať pumpu a poriadne, ale poriadne popozerať membránu pumpy...

Predpokladám ale, ako aj ostatní, že vinníka búchania ste nenašli...
18:25:03
25.01.2015
m8rinek
-> BuCzech: Sry, ale Jozka se Ti snaží poradit... Já bych se po tvý odpovědi na veškerý radění vykašlal... Takže ráno jsou jistě způsobený průtokem benzinu skrz kroužky (:D:D:D:D)... Enjoy...
18:18:05
25.01.2015
Jozka
Ona jde i otestovat "čerpacím" testem, jestli dává tolik, kolik má, ale jednak si ty cm3 předepsaný nepamatuju a druhak rozebrat a mrknout, jestli membrána není trhlá, je skoro rychlejší a hlavně jistější ..
18:12:30
25.01.2015
Jozka
-> BuCzech: No to už máš víceméně zjištěný.. Abys to ověřil, musíš jí pochopitelně rozebrat - co bys tak asi myslel ?
18:07:07
25.01.2015
BuCzech
To je rada jak debil...radši mi řekni jak zjistím, že pumpa pumpuje benzín do oleje -.-'
18:00:19
25.01.2015
Jozka
-> BuCzech: To je úplně jedno, že startuje na brnk - pumpa dává dost na oboje.. A kdyby to bylo kroužkama, naopak to takhle startovat nebude..



Doufej, že ty bouchací zvuky už nejsou umíráček kliky, načnutý nedostatečným mazáním ředěným olejem..10
17:55:18
25.01.2015
BuCzech
A jak bych mohl zjistil, že přes pumpu? Auto startuje na brnk (3x šlápnu plyn otočím klíčkem a nekecám ani 1s a už motor běží)
17:48:03
25.01.2015
m8rinek
-> BuCzech: Jsi si jistej, že Ti protéká benzín skrz pístní kroužky? Nedostává se do oleje někudy jinudy, třeba skrzeva palivovou pumpu?
17:40:15
25.01.2015
BuCzech
Tak už znám viníka onoho pochybného zvuku/klepání/mlácení/bur ácení. Jsou to pánové pístní kroužky (pravděpodobně). Jelikož jsem dnes zjistil, že mi kroužky netěsní a protéká mi benzín do olejové vany, která se přeplňuje (To je co? Přeplňovaný čtyř-válec už v 80 letech) a jak se přeplňuje tak olej hodně tlakuje a to má za následek, že se "zvedá" měrka oleje a poté stříká všude možně olej. Olej smrdí jako benzín :) V pátek se jde opět kuchat a překroužkovávat.
upraveno 1x, naposled 25.01.2015 17:40:49
21:17:21
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Tomu se myslím říká vytýkání před závorku:



KP*Vk - Vk = KP*Vk - 1*Vk = Vk(KP-1).
upraveno 1x, naposled 20.01.2015 21:28:17
21:14:56
20.01.2015
ferrari
A ako sa z tohto: KP*Vk - Vk = Vz (potiaľto som došiel)



Stalo toto: Vk*(KP-1) = Vz

? Inak, dík
21:05:09
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari 20.01.15 16:55:55: KP = (Vz + Vk)/Vk, tedy KP*Vk = Vz + Vk , z toho KP*Vk - Vk = Vz , Vk*(KP-1) = Vz a tedy konečně Vk = Vz/(KP-1)
19:13:28
20.01.2015
ferrari
Ak by to malo but ventilami,treba ich nastavit hned ;-)
18:25:47
20.01.2015
ferrari
Tak men by to nedalo, riešil by som to...
18:14:04
20.01.2015
BuCzech
Chlapci, co kdyby jste radši přestali špekulovat jakej je tam KP (Podle knížky LS 9:1, L 8:1) a raději mi řekli co s tím? Ptal jsem se několika na sobě nezávislejch mechaniků, kteří mi řekli, že to není třeba řešit. Ať ujedu 2000Km a pak seřídit ventily znovu.
16:56:53
20.01.2015
ferrari
-> dragon_cb_cz 20.01.15 16:54:39: Hej, v prípade motorov s rovným piestom je to +- aj objem spaľováku
16:55:55
20.01.2015
ferrari
Vz je objem zdvihový, to je objem z TP/4

Vk je objem kompresný, t.j. objem nad piestom v HU, toto neviem odvodiť zo vzorca



KP=(Vz+Vk)/Vk
upraveno 1x, naposled 20.01.2015 16:59:14
16:54:39
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Jo, což ale od objemu spalováku nebude asi tolik odlišné (a pro tuhle úvahu to hlavně není podstatné).
16:54:18
20.01.2015
ferrari
-> dragon_cb_cz 20.01.15 16:52:47: nie, to je zdvihový objem jedného valca, ale kompresný je ten nad piestom v HU
16:53:33
20.01.2015
ferrari
Lebo tých 39,13 pri 120L, či 34,53 pri 120 LS nie je objem spaľováku, ale kompresného objemu, to je objemu nad piestom vo vrchnej úvrati.
16:52:47
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Tak na Vk stačí vzít hodnotu objemu z TP a podělit 4ma 4
16:51:27
20.01.2015
ferrari
-> dragon_cb_cz 20.01.15 16:50:09: Tak jasné, ale to už bude minimálna odchýlka.
16:50:37
20.01.2015
ferrari
Tak ak máš správne Vk motoru 120L a výšku vrchlíku 120 LS, musí to byť dobre...a Vk motoru 120L pasuje na tých 39,13 cm3
16:50:09
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Předpokládám, že počítáš s ideálním kulovým vrchlíkem - v praxi ten tvar asi bude trochu jiný.
16:49:10
20.01.2015
ferrari
Kompresný objem.



Ak má teda vrchlík 110 LS výšku 2,5 mm, tak by bol KP 9,14.
16:45:37
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: A ten teoretickej kompresní poměr pro motor 120LS s hlavou 120L mi vychází stejnej.
16:41:28
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Vrchlík pístu 110LS je myslím 2.5mm, nikoliv 1.5mm jako u 120LS...



Jinak co myslíš tím Vk?
16:35:04
20.01.2015
ferrari
Kurwa, ale ja som si už matematické bunky celkom prechlastal asik :-( Ako osamostatním z toho jednoduchého vzorčeka Vk??
16:25:05
20.01.2015
ferrari
Mno, ja som narátal, že:

- pri použití hlavy 120L na motore 120 LS je KP cca 9,13

- pri použití hlavy 120L na motore 110 LS je KP cca 8,67 (teda, ak je výška vrchlíku piesta tiež 1,5 mm)



Vychádzal som z toho, čo píše Dragon a je to myslím správne



Ešte ma tak napadlo, že kolaps 120L hlavy a 120LS piesta vyysoko teoreticky nastať može, a síce, ak okraj spaľováku Lkovej hlavy je rovný...je tam síce tesnenie, ale...
upraveno 2x, naposled 20.01.2015 16:26:22
15:12:00
20.01.2015
dragon_cb_cz
A opakuju, pokud mi někdo řekne kde dělám při výpočtu chybu, nebo to změří a dokáže mi tu chybu experimentálně, budu jedině rád, protože mi to přestane vrtat hlavou.
15:08:45
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> MOLSO: Já bych je rozsoudil taky rád, ale bohužel L a LS hlavu nemám současně po ruce, a už vůbec ne s ventilama abych jí nalil...
15:08:06
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Prdlajs demagog, vycházím z toho co mám po ruce a to jsou jen čísla. Zdvihovej objem jednoho válce je 293.5cm^2, pro 120L při kompresi 8.5:1 mi vychází objem spalováku 39.13cm^2, pro 120LS při kompresi 9.5:1 to vychází 34.53, tzn rozdíl 4.6cm^2, objem kulovýho vrchlíku o výšce 0.15cm a poloměru 3.6cm je 3.05cm^2. Tudíž tam někde prostě 1.5cm^2 chybí - a to vůbec nepočítám s tím, že máš ještě profrézování pro LS píst, který ten rozdíl ještě zvětší.



A nebo zcela polopaticky, pokud kouknu na tabulku změnu KP při snižování hlavy, tak abych dostal 120L na stejnou kompresi jako 120LS v sérii, tak musím snížít o 1.5mm, tedy o výšku vrchlíku - tedy opět bez započtení profrézování pro LS písty (které snižuje KP) by ten LS píst musel být o toho 1.5mm vyšší všude, ne jen uprostřed....
14:59:18
20.01.2015
ferrari
Nezabúdajme, že ak by som dal hlavu 120L na motor 110L (hádam má rovné piesty), tak musí KP zákonite poklesnúť, keďže je to hlava pre vyšší zdvihový objem...odhadom by bol KP tak 8:1...

@m8rinek - ja som to tam nedával, to tak bolo...a mal som vtedy 17 rokov, akurát som sa začal zaujímať o škodovienky...KP tam nemohol byť veľký pretože to v pohode jazdilo na zmes tech.benzínu a 90tky 1:1...
14:58:24
20.01.2015
MOLSO
-> dragon_cb_cz: keby som to haraburdie nevyhádzal preč, len kvoli tomuto by som nalial spalováky aby sa raz a navždy rozsúdili takéto dohady
Extreme Tyres