Škoda 120ls Palice 120l

prohledat
98 příspěvků (zobrazeno 51 až 98) od 18.01.2015 do 07.02.2015, založil/a BuCzech
řadit dle data
14:54:48
20.01.2015
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Hele demagog... počítám, že hlavy máš doma, nalej je :))) Ona ten rozdíl toho vrchlíku, kterej vykrejvá volnej prostor ve spalováku docela zásadní je:). To co je v ploše mimo ventily bude +- autobus stejně jak u L, tak u LS (aneb zachování konstantní antidetonační štěrbiny :))).
14:52:11
20.01.2015
dragon_cb_cz
A je samozřejmě možný, že to počítám blbě, tak už to prosím někdo spočítejte správně ať nad tím už nemusím přemýšlet.
14:51:18
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> MOLSO: Proč? To by platilo jen za předpokladu, že by rozdíl mezi těma hlavama byl jen a pouze v profrézování pro vypouklý píst a tudíž tím, že nasadíš L hlavu o tenhle prostor přijdeš a KP stoupá.



Jenže to by taky znamenalo, že celý rozdíl komprese mezi L a LS motorem jde jen na vrub těch vypouklých pístů, což mi prostě číselně nesedí - někde jsem četl (a čísla tomu odpovídají), že LS hlava je oproti L o něco snížená.



A pokud tohle sedí, tak montáží L hlavy na LS motor KP snížíš, nikoliv zvýšíš.
14:48:23
20.01.2015
MOLSO
-> dragon_cb_cz: no ale seriova 110LS ma KP 9.5 nie ? a on montazou 120 hlavy dosiahol KP 9 ? skor by som povedal 10 a viac
14:42:57
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Ta LS hlava je podle mě nižší. Pokud počítám s kulovým tvarem vrchlíku (což je podle mě spíš horní odhad) tak mi prostě jen ten vyboulenej píst sám o sobě nedá rozdíl komprese mezi L a LS motorem (při použití stejné hlavy) - a ta LS je ještě profrézovaná, což dál KP snižuje.
14:40:11
20.01.2015
m8rinek
-> dragon_cb_cz: jo? :))) a kde by se tam vzal? :)))
14:39:11
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Proč by nemohl... rozdíl v těch hlavách je podle mě fakt větší než jen to profrézování pro vypuklý píst.
14:33:15
20.01.2015
m8rinek
-> ferrari: Takže jsi nasazením hlavy 120L na motor 110LS snížil KP? Gratuluju...
14:28:00
20.01.2015
ferrari
Mno a ako ti to vyšlo matematicky-teoreticky?



Inak my sme mali kedysi hlavu 120 na motore 110LS a myslím, že tam mohol byť tak KP 9:1 a chodilo to pekne...vlastne, toto je niečo podobné, lebo 110LS mala rovnako vypuklé piesty...a nič sa nedialo...aj keď nemôžem dať ruku do ohňa za to, že hlava nebola upravená, ale vzhľadom na stav auta pochybujem...
upraveno 2x, naposled 20.01.2015 14:30:26
13:37:08
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Asi jsme si nerozuměli - a ano, máš pravdu (pro výpočet objemu spalováku v kombinaci L+LS to potřeba je).



Za horní odhad můžu brát objem kulového vrchlíku s příslušnou výškou a poloměrem, mám totiž pocit, že vrchlíky těch škodováckých pístů jsou spíš špičatější než kulové a tudíž jejich objem bude menší.
12:40:01
20.01.2015
ferrari
potrebuješ obje toho zvrchlíku, predsa ak to dáš na motor LS hlavu L, tak musíš objem zvrchlíku odpočítať, aby si dostal spaľovací priestor
08:29:03
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> ferrari: Tak na spočítání objemu spalováku není potřeba objem vrchlíku znát, na to stačí zdvihový objem (ten je stejný u L a LS) a kompresní poměr. Tohle už jsem si teoreticky včera propočítal... ale kdybych to mohl porovnat s tím co někdo naměřil, tak by to bylo fajn 4
08:20:25
20.01.2015
ferrari
A však to by sa malo dať relatívn ejednoducho vyrátať...ak vieš objem toho "vypuknutia" piestu LS, tak narátaš, aký objem má spaľovák 120LS. Mno a potom vieš KP pri použití ma motore L ;-)

Aj by som sa sým potrápil, ale neviem objem toho vypuknutia :-(

PS - neverím, že ten zvuk spôsobuje L hlava na LS motore...to bude nieči iné, napr. uť spomínaný pridierajúci sa ventil...
upraveno 1x, naposled 20.01.2015 08:24:40
07:20:02
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bobesh: No právě ta praxe mě zajímá - jak reálně ten KP na takovém motoru vypadá... teorii už jsem si spočítal sám 4
02:23:27
20.01.2015
Bobesh
-> dragon_cb_cz 19.01.15 10:00:02: Nikdy. Žádné teorie. Jen praxe.
17:34:21
19.01.2015
BuCzech
já netuším o kolik je snížená. Auto mám 10měsíců. za tu dobu se na motor prakticky nešáhlo. Na hlavu 100% ne. Takže netuším jestli je staří majitelé snižovali, ale tipnul bych že ne. Auto se "lehce" klepe, ale jelikož jsem škodovkou nejezdil několik týdnů, může to být normální, ale mě to přijde "nenormální"
16:44:33
19.01.2015
john simple
když mi na LS motoru praskla hlava, tak mi tam mechanik dal hlavu ze š110, ale upravoval ji.
13:12:47
19.01.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Aha, pochopil jsem to tak, že na jedné fotce je jeden typ pístu, na druhé druhý, ale máš pravdu, že na té fotce jsou dva různé písty...
13:08:34
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No ale na tej fotce jsou dva různý písty, přečti si její popis na tej stránce (a pokud k tomu sedí i popis o fous výš, tak tam je vrchlík 4mm, ne 1.5mm jako u 120LS).



Jinak v litinovém oddělení ve sklepě jsou hlavy 105, 120L a 130... jen ta LS chybí 1
upraveno 1x, naposled 19.01.2015 13:09:06
13:01:15
19.01.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: LS hlavu mám, takže když dovalíš L hlavu (tu nemám), tak můžeme porovnávat4

Zmiňuješ stále nesnižovanou L hlavu, ale tady se bavíme o "nějaké" L hlavě s neznámým snížením - to by musel doplnit info-> BuCzech:



hotrally.sweb.cz/tech/pis t1.JPG
12:45:20
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Máš ještě doma tu novou LS hlavu? Já bych je fakt chtěl položit vedle sebe a porovnat... podle mě musí být LS hlava v sérii nižší než eLková. A teoreticky by se dalo uvažovat o kontaktu pístu s hlavou, ale na kontakt pístu s ventilem na nesnižované L hlavě pořád nějak nevěřím.
12:41:35
19.01.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Nojo, ale info o tom, o kolik byla snižovaná ta hlava, kterou má na motoru -> BuCzech: , tu také není.

A ten zvuk ve videu je nepěkný...8
12:26:07
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Jo, ale u tý návodný fotky ještě chybí info o tom, o kolik byla ta hlava snížená atd... LS hlava je nižší, ještě se kolikrát snižuje a stejně k tomu kontaktu ventilu s pístem nedojde 4
11:05:23
19.01.2015
Jozka
-> BuCzech: Zní to jak hrací automat, sypající pětikačky.. Nezůstává ti viset třeba nějakej ventil ?
11:05:13
19.01.2015
BuCzech
Jinak jsem s ním zatím ujel asi 30Km. (80Km/h na jižní spojce) Na to, že je tam 105Karbec jede to velmi hezky a jde hodně za plynem.
11:02:53
19.01.2015
BuCzech
Ale pamatuji si, že přesně takhle zněla sousedova úžovka před 10 - 15 lety.
11:02:20
19.01.2015
BuCzech
Já s tím budu nějakou dobu jezdit, respektive pár dní a uvidíme co dál. Když jsem to probíral s více mechaniky, dozvěděl jsem se, že by to mohli být špatné pístní kroužky a nebo rozdělovač, ten prej takovej zvuk dělat může. Podle zvuku vám to nic neříká?
10:00:02
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bobesh: A oměřil jsi někdy ten přesný kompresní poměr?
09:21:14
19.01.2015
Bobesh
Tuhle kombinaci jsem jezdil,frčelo to dobře,ten KP byl znát,jen to bylo takřka neseřiditelné do optimálního základu,předstih musel být skoro žádný a motor byl velice citlivý na kvalitu paliva. Ale jinak nebyl problém.
09:13:32
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> minno: Ten článek bych nebral za 100% zdroj pravdy.



Rozdíl mezi L a LS hlavou není jen v tom probrání pro písty. Pokud jsem se dneska nevyspal opravdu blbě nebo jsem si už nevychlastal všechny matematický buňky, tak tu vyšší kompresi u LS motoru nenaženou ani zdaleka jen ty vypouklé písty - dokonce i kdyby ta hlava na ně nebyla probraná, tak by nahnaly s bídou polovinu toho rozdílu. A tím, že probraná je, tak ten jejich efekt ještě klesá.



Bohužel už nevím kde, ale četl jsem, že hlava LS je proti L i snížená - a věřím tomu, jinak by ta komprese prostě neseděla. Pokud někdo máte po ruce novou L i LS hlavu, můžete to proměřit? Já na to pokaždý když je držím v ruce zapomenu :/



EDIT> Tak vrchlík u LS pístu je údajně 1.5mm a ne 1mm jak jsem se domníval, ale i tak, pokud se ten tvar +- blíží kulovýmu vrchlíku nebo je ještě špičatější, pořád to nevysvětluje celý nárůst komprese :)
upraveno 2x, naposled 19.01.2015 09:59:39
08:16:45
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> BuCzech: No to jo, ale ty už máš tu hlavu dole, ne?
02:25:29
19.01.2015
darklord
-> BuCzech: co na tom neberes? diky odporu prevodovky a oleja v nej sa to holt tocilo. nic nezvycajne
upraveno 1x, naposled 19.01.2015 02:26:19
02:05:49
19.01.2015
BuCzech
jo a ještě to mělo jeden problém, kterej jsem lehce nepobral. Když se poprvé nastartoval ten motor, bylo auto ještě na heveru. Když motor běžel točilo se levé kolo (pravé nevím, jestli se točilo, nestihl jsem odpozorovat) a řekl bych, že se točilo o dost více, než aby to způsobeno pouhými vybracemi motoru. Byl tam neutrál, to jsem kontroloval. (Rychlost otáčení, nebyla souměrná zvyšování otáček.)
upraveno 1x, naposled 19.01.2015 02:06:08
01:59:45
19.01.2015
BuCzech
tak zabrousit ventily vyžaduje sundat hlavu a sundat ventily. Což je tak 3 - 5h práce? Jo to mi přijde jako celkem složitá operace O.o
23:03:50
18.01.2015
dragon_cb_cz
-> BuCzech: Zvuk může být klidně i špatným nastavením předstihu. Ale osobně bych tam skutečně dal co tam patří. Zabrousit ventily není až taková operace, ne?
23:00:34
18.01.2015
BuCzech
A ten zvuk, je to OK? Popřípadě opravím hlavu (zbrousit ventily) a dám tu LS.
22:49:59
18.01.2015
dragon_cb_cz
-> BuCzech: No rozdíl v tom je - to rozdílný tvarování spalováku u L a LS hlavy není úplně pro srandu králíkům. LS hlava nestojí majlant a případně se Lková dá za rozumný peníz upravit - pokud už to skládáš, tak bych to raději udělal... A nebo pokud to není jinak motor v super stavu, tak bych prostě dal jiný a funkční, všude je jich dost...



Jinak oprava předchozího chybného výpočtu, ten vrchlík je 7 promile 1
22:41:55
18.01.2015
BuCzech
Mě mechanik řekl, že v tom žádnej rozdíl není. Hlavně jsme vybrali hlavu L, protože vypadala lépe (Po napuštění vývodů benzínem, benzín ventily jen rosil, zatímco u LS tekl a do 2minut byla hlava prázdná)
22:39:09
18.01.2015
dragon_cb_cz
-> BuCzech: No z toho popisu to vypadalo, jako že je to nějakej motor kterej jsi někde získal už hotovej... ono taky ptát se na podobný otázky potom co už je motor složenej je trochu zvláštní.



Jinak KP je kompresní poměr, ale tvoje otázka byla asi spíš řečnická. Každopádně pokud máš vypouklé písty na L hlavu, tak to "nějak" fungovat bude, ale absence antidetonační štěrbiny pochopitelně není optimální.



-> Dušan: On možná bude spíš menší, protože LS hlava má sice vybrání pro vypouklé písty, ale zase je snížená... On ten vrchlík na pístu tvoří nějakých závratných 6 promile celkového objemu válce...
22:35:13
18.01.2015
RoboSK
-> BuCzech: kompresný pomer
22:27:39
18.01.2015
BuCzech
co je KP? :D
22:22:00
18.01.2015
Dušan
no bude tam krapet vetsi KP, ale nekdo snad potvrdi jestli se to mechanicky nepotkava :)
22:18:20
18.01.2015
BuCzech
Jak to vím? Protože Karbec je z kámošovo 105S. Jak jsem poznal, že je blok LS? Protože je taky od něj a jsou vypoklý. Jak jsem poznal palici? Je žlutej znak a hlavně je to z mého motoru 120L

Za chviličku přidám video.
22:06:21
18.01.2015
dragon_cb_cz
-> BuCzech: Karburátor je tomu šuma fuk (akorát 105kovej pojede trochu hůř - jak jsi poznal že je z eSka?), a blok taky zajímavej není... pokud je to skutečně Lková hlava (jak jsi poznal, že je z eMka?), tak jsou podstatný písty - pokud jsou tam LS vypouklý a hlava není upravená, může to být problém. Pokud tam jsou Lkový rovný, tak je to úplně jedno, protože pak je to L motor se vším všudy.
21:58:39
18.01.2015
BuCzech
Zdar. Mám takového malého hybrida. Blok motoru Š120LS úžovka a palici 120L eMko, karburátor 105S SEDR. Motor zní divně, jako traktůrek. Ale hlavně se chci zeptat, jestli to tak vůbec být může, nebo se může něco poškodit? Díky!
upraveno 1x, naposled 18.01.2015 21:58:59
Extreme Tyres