
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š 105 nenastartuje
-> zajoch: 

No vyřešeno.... Všechno jede... postup byl následovný:
Jak mi poradil kury, vyndal sem svíčku z 1. válce a točil doprava dokud netlačil. pak ryskou dojel na 5° a zároven zase nastavil předstih. dal sem do příslušné díry rozdělovače první válec, a pokračoval dál. vše zapojeno, šel sem startovat.
chytalo to jen na jeden válec, a šlo to špatně. po zhruba 10 otáčkách se přidal druhý pak plný plyn a čekám... čekám, zapnu sitič, pustím plyn a jede to.. sláva...
Problém byl nakonec v karburátoru, který byl při-cpaný, a plný jakéhosi tmavého sajrajtu. Výměna za jiný. A vesele fičím ;)
Díky moc všem zúčastněným osobám, ať pomohly nebo ne. Doufám že sem timhle tematem pomohl i jiným s řešením třeba i budoucího problému.
-Zajo-
Jak mi poradil kury, vyndal sem svíčku z 1. válce a točil doprava dokud netlačil. pak ryskou dojel na 5° a zároven zase nastavil předstih. dal sem do příslušné díry rozdělovače první válec, a pokračoval dál. vše zapojeno, šel sem startovat.
chytalo to jen na jeden válec, a šlo to špatně. po zhruba 10 otáčkách se přidal druhý pak plný plyn a čekám... čekám, zapnu sitič, pustím plyn a jede to.. sláva...
Problém byl nakonec v karburátoru, který byl při-cpaný, a plný jakéhosi tmavého sajrajtu. Výměna za jiný. A vesele fičím ;)
Díky moc všem zúčastněným osobám, ať pomohly nebo ne. Doufám že sem timhle tematem pomohl i jiným s řešením třeba i budoucího problému.
-Zajo-
-> minno: tá by bola dlhšia než hadica od posilovača 

-> MOLSO: ale prd stacilo keby idu len4 valce 

-> MOLSO: zapaľovacia lišta to vyrieši

-> minno: 

ešteže nemáme V12 .... to by ešte len boli prúsery 

-> Westas - zrušená registrace 04.01.15 12:43:56: Súdruhovia neboli maďari, všetko je značené správne, len je potrebné si najskôr objasniť, čo ktoré čísla znamenajú. Poradie valcov motora je 1, 2, 3, 4, pričom prvý je pri rozdeľovači a štvrtý pri zotrvačníku. Čísla na hlave motora uvádzajú poradie, v akom jednotlivé valce za sebou pália: číslo 1 = páli ako prvý, číslo 2 = páli ako druhý, číslo 3 = páli ako tretí, číslo 4 = páli ako štvrtý. Preto sú na hlave čísla za sebou v poradí 1 / 4 / 2 / 3, pretože to súhlasí so stanoveným poradím zapaľovania 1-3-4-2 (ako prvý páli prvý valec, ako druhý páli tretí valec, ako tretí páli štvrtý valec a ako štvrtý páli druhý valec). Rozdeľovač hádže iskru od určeného 1. vývodu postupne za sebou v smere hodinových ručičiek (čiže vývody na hlavici rozdeľovača si môžeme v duchu očíslovať pekne postupne v poradí ako sa otáčajú "hodiny" - 1 2 3 4 a teda káble z rozdeľovača pripojíme na motor takto: prvý na 1 na hlave, druhý na 2 na hlave, tretí na 3 na hlave, štvrtý na 4 na hlave). Hotovo.
-> Urbi: Přesně tak. Nechtěl jsem mu ale motat hlavu ještě s tímhle. Tak jsem mu psal, ať vyndá svíčku prvního válce a díru ucpe prstem. A když se při otáčení motorem palec rozdělovače blíží k prvnímu válci, tak mu to musí kolem prstu tlačit vzduch ven.
Pak je ale dobré zkontrolovat zda, když jste v horní úvrati 0 st., tak míří palec na jedničku či čtverku na víku. Otevřete hrdlo k dolití oleje a pokud se budou vahadla při pohybu řemenici kolem 0 (horní úvratě) pohyhovat, měl by palec mířit na vývod ve víčku pro čtvrtý válec a naopak, pokud budou vahadla stát při pohybu klikou kolem 0st. - horní úvratě, měl by palec mířit ve víku na vývod pro 1 válec.
-> MVM: přesně tak
Kuri-ho postnutej odkaz na pikčr to ukazuje zcela jasně


Kuri-ho postnutej odkaz na pikčr to ukazuje zcela jasně
Děláte si v tom sami navzájem hokej kluci. Když si na rozdělovači určíš PRVNÍ válec - tak potom ve směru hod ručiček (u škodovky) si musíš uvědomit buď pořadí zapalování a nebo číslo válce
Nejjednodušší je prostě zapamatovat si 1,3,4,2 a podle toho to napíchat na svíčky. Na hlavě spoustu lidí matou a lepší je prostě vědět "jen" kde je první válec.

-> kury 04.01.15 12:52:53: je to tak jak je to tady na obrázku .. ten obrázek je odeme x-let starej ..
-> Westas:
Já nevím, ale taky by mě to celkem zajímalo... :D
Já nevím, ale taky by mě to celkem zajímalo... :D
nemalo by to byť takto? (tie zelené čiary)
lebo to čo popisujete by som teda ja zapájal tak, že výsledné poradie zapaľovania by bolo 1423
lebo to čo popisujete by som teda ja zapájal tak, že výsledné poradie zapaľovania by bolo 1423

-> zajoch: Tak to zkus tou metodou jak jsem ti psal, jestli je první válec v kompresy, když má pálit.
V om případě sem to měl dobře... ješty teda vyzkouším to otočit. Snad pojede :D
-> zajoch: Čísla na hlavě jsou pořadí zapalování. když mrkneš na ten odkaz od kury, tak uvidíš, že se to shoduje

-> Lukyn742: Dobře. Už to chápu.. :D a k čemu sou teda na té hlavě ty čísla?
V tom odkazu máš obrázek. A musíš mít teda správně nasazený rozdělovač, jak jsem ti včera psal.

-> zajoch: Ano
podla mňa by to malo byť tak, že číslo na viečku sa musí zhodovať s číslom na hlave motora a nie podľa poradia, lebo valce na hlave niesú označené podľa poradia zapaľovania (jak u debilov, ale súdruhovia isto mali dôvod) a vtedy by to malo vyhovovať poradiu zapaľovania 1342 (a na hlave je 1423, maďari... )
-> Kocvin 04.01.15 12:23:46: a na svičky to zapojit jako 1 u čela a 4 u řidiče?
-> zajoch: Karb. je jedno, zda je Š105 či Š120. Zapojení kabelů je jak říkáš, jednička je nejblíže hlavě (na víku je ryska) a po směru ručiček je další 2,3,4 - to co jsi popsal je ale proti směru. A postupně tedy od jedničky se zapojují kabely na příslušné číslo na hlavě. Podívej se ale jestli je správný předstih znova - vytáhnout prostřední kabel z víka rozd., dát k kostře na 5mm daleko, zapnout klíček, točit motorem a musí přeskočit jiskra mezi 0-5st. na stupnici prsou. Zkus také ještě vyměnit kondenzátor u rozdělovače.
-> zajoch: jak píšou kluci pode mnou, máš blbě kabely. Pokud by Ti to nešlo ani na 1-3-4-2, kde 1 je na rysce, tak můžeš mít ještě otočenej rozdělovač, a tímpádem bys měl místo 1 válce 4tej. Ničemu to nevadí, akorát bys musel přeházet kabely na víčku tak, že na rysce bude 4. I tak ale vždy musíš dodržet pořadí zapalování, jak Ti tady píšou, teda 1,3,4,2
-> zajoch: Ty kabely jsou špatně, chytá ti to na 1 válec.. Od rysky, po směru hodinových ručiček 1-3-4-2.
-> zajoch: su valce 3,4,2 ! poradie zapalovania je 1-3-4-2
Vyměnil sem karburátor za funkční, ale ze 120. Snad ten malý rozdíl nevadí...
auto už má tendenci chytnout ale nepodaří se. Občas střelí do karbece. Žeby spatně zapojené kabely od rozdělovače?
Dělal sem to následným způsobem. Rýska na víku značí 1 válec, a po směru hod ručišek sou valce 2,3,4. čili 2 je nelbíž karbecia 4 nejdál. 3 je nejbíž k altíku..
Podle tohoto sem zapojil na svíčky podle značení na hlavě. čili 1,4,2,3 směrem od zadního čela.
Je to dobře? už si nevím rady. Ale už sem se dostal dál. Konečně má aspon snahu. (motor)
Díky moc -Zajo-
auto už má tendenci chytnout ale nepodaří se. Občas střelí do karbece. Žeby spatně zapojené kabely od rozdělovače?
Dělal sem to následným způsobem. Rýska na víku značí 1 válec, a po směru hod ručišek sou valce 2,3,4. čili 2 je nelbíž karbecia 4 nejdál. 3 je nejbíž k altíku..
Podle tohoto sem zapojil na svíčky podle značení na hlavě. čili 1,4,2,3 směrem od zadního čela.
Je to dobře? už si nevím rady. Ale už sem se dostal dál. Konečně má aspon snahu. (motor)
Díky moc -Zajo-
-> Star LC20: cele je to dojebane... :D tam už není co dojebat... Motor který má najeto pres 150t km. Do teď ale všechno fungovalo, a zniceho nic? Nevím no. Jako je fakt ze je to první auto ve kterém se nějak hrabu... Takže zkušenosti žádné. :/ prostudoval sem si nejake knihy. A dost často ctu témata tady na virtu. Snad se to teda nějak povede. :D
Když to je těžký no....evidentně se v tom trochu ztrácíš, což není ostuda, nikdo učenej z nebe nespadl; většina věcí je tam, předpokládám, v předrenovačním stavu, takže se na ně můžeš spolehnout jen teoreticky......jestlis tam už všemožně experimentoval i s věcma, který mohly fungovat, taks to třeba, byť nechtíc, dojebal, a je to začarovanej kruh.
Když je možnost (nevím, jestli máš), je fajn si třeba pučit funkční věci z jinýho auta. Třeba celej karbenátek, rozdělovač, atd.
Když je možnost (nevím, jestli máš), je fajn si třeba pučit funkční věci z jinýho auta. Třeba celej karbenátek, rozdělovač, atd.
-> Star LC20: a potom skrk zapalkou
-> MVM: Mrknu.
-> Star LC20: V tomhle případě by se asik nic nestalo, ne? :D Ale líbí se mi jak přemýšlíš.. :D
-> Star LC20: V tomhle případě by se asik nic nestalo, ne? :D Ale líbí se mi jak přemýšlíš.. :D
-> castrol: alebo strieknut benal rovno na motor, ci odpali alespon tak



-> zajoch: Jestli to chcípalo pod 1500ot - tak co se mrknout na opojovač volnoběhu,
No jo. Kombinace kabelů od rozdělovače ke svíčkám sem dělal podle knihy, a pak ve snaze to nahodit všemožně kombinoval. no jo, zítra kouknu na ten benál. co teda? když pumpuju pumpičkou tak tam benál de, možná je špatně nastavená hladina? vyzkouším tam teda prostě vstříknu benál. Uvidíme... snad to zítra nahodím. :/
-> zajoch: skus strieknut benal pod valce ci ma snahu odpalit
-> zajoch: aha, tak když máš teda libovej rozdělovač, správně nastaven, správně zapojený kabely na víčku (stane se, že zaměníš 1 a 4 válec), tak zkontroluj ten benál, a musí to valit.
-> Star LC20: rozdělovač sem tam dal repasovany a odtrh je nastaveny dobře na 0,4mm
No právě že to nejede no.. :D
No právě že to nejede no.. :D
-> zajoch: v servisu ví hovno, jak takovou starou vránu naladit...navíc, co tam chceš ladit strobem, když ten motor nejede
Hele tak nejdřív se ale musíš ujistit, že elementární věci fungují. To, že smrdí benzín ještě nic neznamená. Sundej filtrbox, nacepuj béňo, a mrkni, jestli při přidání plynu AC pumpička stříká do komory, či nikoliv.
A tím rozdělovačem pootáčíš při současným startování motoru, doleva, doprava. Spíš ale doleva, tedy zvyšuješ předstih do kladných hodnot. Zkontroluj si radši pořádně, že máš dobrej odtrh. Na vyšlehané mrdce to bývá problém.

Hele tak nejdřív se ale musíš ujistit, že elementární věci fungují. To, že smrdí benzín ještě nic neznamená. Sundej filtrbox, nacepuj béňo, a mrkni, jestli při přidání plynu AC pumpička stříká do komory, či nikoliv.
A tím rozdělovačem pootáčíš při současným startování motoru, doleva, doprava. Spíš ale doleva, tedy zvyšuješ předstih do kladných hodnot. Zkontroluj si radši pořádně, že máš dobrej odtrh. Na vyšlehané mrdce to bývá problém.
-> Star LC20: Ok zítra to vyskouším. to že tam jde benál nevím na 100% ale nejede to ani na sitič a smrdí benzínem, takže by měl...
No potočím tím rozdělovačem a uvidíme... Asi by bylo upně nejlepší zajít s tím do servisu a nechat si tam nastavit předstih stroboskopem... No ale když nejede? Snad to zítra pofachá
No potočím tím rozdělovačem a uvidíme... Asi by bylo upně nejlepší zajít s tím do servisu a nechat si tam nastavit předstih stroboskopem... No ale když nejede? Snad to zítra pofachá
Pokud tam teda 100%ně jde benál, svíčky určitě hážou jiskru, odtrh je tak, jak má být!!, tak bych snad ještě zkusil......povolit rozdělovač, a při startování s ním točit doleva i doprava; ptže z vlastní zkušenosti jsem třeba na ultra vylágrovaným motoru nebyl schopen nastavit pevnej předstih "na žárovku", s kterým by ten kopřivovej motor chytil (taky 105ka). Až právě tímhle způsobem se to chytlo. Ale podotýkám, že na tom motoru bylo fakt všechno mega v prdeli...nicméně chytl, a pak už startoval "normálně".
Odhadnul bych, že jsem tam mohl navolit tak....kolem 15-20° před HÚ, ptže na těch předpisovejch 5-7° se to prostě, díky vůlím, nechytalo a komprese tam asi byla bídná.
Odhadnul bych, že jsem tam mohl navolit tak....kolem 15-20° před HÚ, ptže na těch předpisovejch 5-7° se to prostě, díky vůlím, nechytalo a komprese tam asi byla bídná.
Nazdar bazar.
Mám takový problém... Nedávno sem měnil motor, Všechno proběhlo Ok. Vyjeli sme na projížďku a takových 20Km v pohodě, potom se to zlomilo, chcíplo to a strasně těžkopádně to startovalo. Bylo nízké palubní napětí. Cestou z5 do garáže to sem tam vynechalo ale dojeli sme (chcípalo to pod zhruba 1500 ot) dával sem to zavinu špatnému ukostření motoru a proto že to nedobíjí.
Motor sem teda "pořádně" ukostřil a snažil se auto nahodit.... a nic. Baterka vždycky dala v součtu tak max 20 ot motorem. Potom klekla. Donesl sem teda "velkou" 75Ah baterku a jal se to opravovat. Prostě to nejelo...
Věci co sem provedl: Výměna kondíku rozdělovače
Výměna rozdělovače (měl vůli)
Výměna cívky
Kontrola svíček /všechny byly mokré a házely jiskru/
Nastavování předstihu "podle žárovky" na 5°
Benzín do toho taky šel, soudím tak podle smradu benzínu po každém pokusu.
Už si nevím rady co s tím... vyndával sem i špinavý vzduchový filt, že třeba má málo vzduchu... ale nic... Nejede a ani neblafne, nestřeli no prostě nic ani při sitiči...
Nechápu.
čím to může být?
Díky moc za každou radu -Zajo-
Mám takový problém... Nedávno sem měnil motor, Všechno proběhlo Ok. Vyjeli sme na projížďku a takových 20Km v pohodě, potom se to zlomilo, chcíplo to a strasně těžkopádně to startovalo. Bylo nízké palubní napětí. Cestou z5 do garáže to sem tam vynechalo ale dojeli sme (chcípalo to pod zhruba 1500 ot) dával sem to zavinu špatnému ukostření motoru a proto že to nedobíjí.
Motor sem teda "pořádně" ukostřil a snažil se auto nahodit.... a nic. Baterka vždycky dala v součtu tak max 20 ot motorem. Potom klekla. Donesl sem teda "velkou" 75Ah baterku a jal se to opravovat. Prostě to nejelo...
Věci co sem provedl: Výměna kondíku rozdělovače
Výměna rozdělovače (měl vůli)
Výměna cívky
Kontrola svíček /všechny byly mokré a házely jiskru/
Nastavování předstihu "podle žárovky" na 5°
Benzín do toho taky šel, soudím tak podle smradu benzínu po každém pokusu.
Už si nevím rady co s tím... vyndával sem i špinavý vzduchový filt, že třeba má málo vzduchu... ale nic... Nejede a ani neblafne, nestřeli no prostě nic ani při sitiči...
Nechápu.
čím to může být?
Díky moc za každou radu -Zajo-