skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hrubka tesnenia pod hlavu Fabia?
-> Billislav: To každopádně ! Každá sundaná hlava z motoru by se měla nechat přerovnat. Brousím hlavy na brusce už nějaký čas a nějak "prohlá, propadlá či pokřivená" je úplně každá, vždy nejdříve bruska bere jen v určitých částech hlavy. Řeší se tady hrozně šrouby, které to vydrží i staré, pokud jsou vzhledově ok závity, ale přerovnání hlavy na brusce či velmi přesném CNC a nutném chlazení je opravdu základ.
riešim tiez podobne teraz...akurat ze to iste robim na 3.krat
hlavu som dal pre istotu zrovnat, pretlakovat a vyčistit a zobrali za to 30e takze to neni az taka položka si myslim a aspon viem načom som.... 2 krat predtym som robil tesnenie na feldach a v pohode všetko a fabia (to som predtym newedel a je to aj moj pripad ) má dost často prepadnute vložky takze blok mam v kotolni a čakam na sučiastky ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Este ma napadlo,davate hlavu aj rovnat? V pripade ze nie je vyzrata a motor nebol prehrievany?
-> Billislav: ked uz nove tak jedine origo zo salonu skoda. tie nahrady v mototechnach stoja za vyližprdel .... to uz je lepsie pouzit stare sroby
Toho sa presne bojim,ze kupim nove,s vedomim ze som urobil dobre,tak ako sa to ma,a hned prvy taky potom pri dotahovani urvem,vid dnesna kvalita vyroby,s ktorou som uz mal par krat docinenia...
-> MVM: Také píši, že s Tebou souhlasím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> radekra: Netvrdím že ne..Přesně jako Ty cituju: "pokud jsou dobré"
-> MVM: Souhlas, ale to by musel origo šrouby, při dnešní kvalitě druhovýroby bych nechal ty staré, pokud jsou dobré
Tak použít je můžeš.. ALE je jen na posouzení v jakým jsou stavu.. Můžou být vyrezlý od fridexu,natažený na celkový délce,závity a pod. Jak tu někdo už psal - ono to je investice ale potom tady každýmu lepí u zadku při utahování a výmýšlí jak na to.
Být někde v nouzový situaci někde na konci světa - očistím je kartáčem a bude po všem. Budu-li chtít mít sichr,mám kvalitní těsnění a správné přesahy - dám taky nový šrouby a vím že jsem udělal 100% práci![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Být někde v nouzový situaci někde na konci světa - očistím je kartáčem a bude po všem. Budu-li chtít mít sichr,mám kvalitní těsnění a správné přesahy - dám taky nový šrouby a vím že jsem udělal 100% práci
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
na asi páté výměně těsnění pod hlavou s původníma šroubama jeden teda ulítnul no...
-> stepan 17.12.14 18:49:22: a kde to tak robia ? 30 eur za to nestojí
-> Billislav: Podle postupu pro autorizovaný servisy škoda auto se šrouby hlavy mohou použít opakovaně.
-> Billislav: Správně by jsi měl dát nové šrouby, ale já bych je nechal, vrátil bych je zpět-jsou tady dobří motoráři-určitě Ti poradí![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
na poriadok treba nové
Dakujem za odpovede,takze uz mam kupeny ten Elring...Este by som sa opytal jednu radu,nejdem si to tesnenie menit sam,na to si netrufam,idem to dat spravit mechanikovi,a mam nejake protichodne nazory ohladom srobov hlavy...Dvaja mi tvrdili ze netreba nove,dvaja ze urcite treba nove...Tesnenie sa meni prvykrat na tom aute,a tie sroby su dost vysoka polozka,aky je vas nazor? Dakujem
-> Billislav: Nebude to vadit ničemu. Jakou má tloušťku ? stačí změřit posuvkou. Kompresní poměr se zvětší zřejmě jen zanedbatelně, motor má snímač klepání a tak se přizpůsobí a i s mnohem větším KP mu nic nehrozí.
-> Billislav: nebude
Zdravim,chcel by som sa poradit,idem menit tesnenie pod hlavou Fabia MPi,a chcel som tam dat nieco lepsie,kupil som Elring,ale docital som sa v specifikaciach,ze je tensi ako sa pise pri originalnom tesneni...Nebude to vadit? Diky