
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tretí kotevný bod motora Š130-136
23:23:58
11.12.2014
11.12.2014

srdcar 120L
-> ochoda: Podle všeho tedy úplně původní. Vyškubl motor, hodil fáčkový na původní držáky a neřešil silentbloky. 

15:29:57
10.12.2014
10.12.2014

ochoda
-> srdcar 120L: No hele, někdo přede mnou tam dal fáčko. Takže otázka co tam bylo za silentbloky, ale byly "prověšený" stejně jako na starym autě kde sem měl vlečku.
15:08:29
10.12.2014
10.12.2014

minno
-> MOLSO: čo ty si všetko nepamätáš
Ja si zas pamätám, ako si vždy chcel len maticové riadenie a nikdy ináč


12:53:27
10.12.2014
10.12.2014

MOLSO
-> minno: ja si pamatam ze som nepocul motor na volnobeh
som sa ta pytal - mas nastartovane ? a ty ze ano samozrejme 


11:59:34
10.12.2014
10.12.2014

minno
-> MOLSO: to si už nepamatám,v 2008 cez leto som ešte ani nemal žiadnu odhlučňovaciu úpravu. A pamatám si len toľko, že po generálke zadnej nápravy na jeseň 2008 som bol strašne sklamaný z toho, aké je to furt hlučné a rachotiace, čakal som, že s novými silentblokmi na náprave a prevodovke sa to zlepší....nezlepšilo. Holt kyvka.
10:12:44
10.12.2014
10.12.2014

MOLSO
-> minno: ono to bude skor tym ze ked som uz jazdil tvojim autom v 2008 na Kunovskej priehrade tak som myslel že som ohluchol
holt si zv yknuty na mensiu hlucnost 


10:00:50
10.12.2014
10.12.2014

minno
-> ozzman1000: aj tak sa dá
Inak už som dal nazad mäkký silentblok pod prevodovku, to bolo neznesiteľné, do karosérie sa ozýval zvuk všetkých koliesok z prevodovky, ako do studne :) Nechápem, ako niekto môže ne-závodne jazdiť na tvrdých silentblokoch.

Inak už som dal nazad mäkký silentblok pod prevodovku, to bolo neznesiteľné, do karosérie sa ozýval zvuk všetkých koliesok z prevodovky, ako do studne :) Nechápem, ako niekto môže ne-závodne jazdiť na tvrdých silentblokoch.
23:42:31
09.12.2014
09.12.2014

ozzman1000
-> minno:
podľa mňa ideme na to veľmi konzervatívne. Napr. veľmi progresívnou metódou obmedzenia hluku a vibráciii v aute je umiestnenie motoru mimo samotnú kasňu tzn. jeho umiestnenie na samostatnej podvozkovej platforme
viď. en.wikipedia.org/wiki/Gen
set_trailer
podľa mňa ideme na to veľmi konzervatívne. Napr. veľmi progresívnou metódou obmedzenia hluku a vibráciii v aute je umiestnenie motoru mimo samotnú kasňu tzn. jeho umiestnenie na samostatnej podvozkovej platforme

09:29:48
08.12.2014
08.12.2014

minno
-> Bery: 

21:49:36
07.12.2014
07.12.2014

Bery
-> minno: ja si koupil sluchátka; -) a kdyz jedem ve dvou,mame helmy a interkom

20:36:43
07.12.2014
07.12.2014

minno
Včera som dal v rámci hľadania ideálnej kombinácie zavesenia agregátu na skúšku tvrdý silentblok pod prevodovku, agregát sa netrasie, ale hlučné je to ako kráva :-( Tudy cesta nevedie.
A vymýšľať iné zavesenie, ktoré nakoniec ani nebude fungovať ako chcem, sa mi nechce..... Takže, asi to podpálim :D
Alebo, vymyslite niekto niečo funkčné a potom to sem zverejnite :)
A vymýšľať iné zavesenie, ktoré nakoniec ani nebude fungovať ako chcem, sa mi nechce..... Takže, asi to podpálim :D
Alebo, vymyslite niekto niečo funkčné a potom to sem zverejnite :)
21:25:22
06.12.2014
06.12.2014

srdcar 120L
-> ochoda: Zaráží mě, že se ti na kyvkovém uložení převodovky mlel motor. To jsi měl asi nějaký problém v silentblocích nebo ti tam něco chybělo. Protože co mám zkušenosti, tak kyvkové uchycení převodovky na příčce bylo docela festovní.

21:20:14
06.12.2014
06.12.2014

srdcar 120L
-> Klubko_: Právě že ne, nahradil jsem ten prapodivný jeden silentblok dvěma z motoru, jinak by se to tam všechno nevešlo. Na příčku jsem navařil plotýnku z 3 mm plechu a držák na převodovce jsem uchytil místo původního silentbloku. Muselo se to přesně vyměřit na voze, aby převodovka nebyla níž, než má být.

17:31:25
02.12.2014
02.12.2014

ochoda
Já mám vzadu místo origo silentů, silentbloky z fe/fa převodovky a nemám počit že by se to kamkoliv hejbalo. Předtim když sem nastartoval tak sebou motor mlel jak oživot a teď je v klídku.
(mam kyvku)

16:56:51
02.12.2014
02.12.2014

Jozka
-> vhml: Tak proč kopírovat LR, když se může vymyslet něco novýho..?



15:22:20
01.12.2014
01.12.2014

vhml
A přitom stačí udělat horní závěs převodovky...
14:07:20
01.12.2014
01.12.2014

Klubko_
-> srdcar 120L: jak upravit silentblok převodovky na příčce?
Jasně, aby tam šly dát ještě ty 2 silentbloky navíc, tak by se musel upravit jak příčka, tak držáky.
Jasně, aby tam šly dát ještě ty 2 silentbloky navíc, tak by se musel upravit jak příčka, tak držáky.
16:51:41
29.11.2014
29.11.2014

srdcar 120L
-> Klubko_: To bys pak musel na vlečkový převodovce upravit silentblok a celkové uchycení na příčce. Já jsem to kdysi na jedné vlečce upravoval, dal jsem tam 2 silentbloky z motoru téměř vedle sebe, musel jsem však k tomu vyrobit držák a protikus na převodovce. Byla to sice pakárna, ale podařilo se a dotyčný byl spokojen. Před tím mu přišlo, že motor s převodovkou se moc mele, proto to chtěl nějak upravit.



13:38:01
29.11.2014
29.11.2014

Klubko_
-> minno: jojo, jinak, než realizací to nezjistíme. Někde už jsem to asi i viděl, jen na 2 silentech zešikma, ale to si myslím, že by to mohlo s vlečkou málo držet jek jsem psal Kamikazemu
13:33:29
29.11.2014
29.11.2014

Klubko_
-> kamikaze: to je skoro jako ten můj návrh. Já bych tam nechal i ty původní silenty, protože ty brání pohybu agregátu vpřed/vzad.
12:18:28
28.11.2014
28.11.2014

kamikaze
A proč to neřešili jako zde? Jen to upravit na příčku? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../6967_2011-09
-21_21-22-47_15.jpg
08:11:56
28.11.2014
28.11.2014

minno
-> Klubko_: aha, už tomu rozumiem, no bolo by to treba vyskúšať, ktohovie, ako by to fungovalo :)
21:08:18
27.11.2014
27.11.2014

Klubko_
-> minno 26.11.14 19:57:11: snad to půjde vidět, silentbloky jsou žlutou barvou, černá ryska znázorňuje osu silentbloku kolmou na závity
12:32:03
27.11.2014
27.11.2014

MOLSO
-> Jozka:




11:03:16
27.11.2014
27.11.2014

dragon_cb_cz
-> Jozka: 

11:00:51
27.11.2014
27.11.2014

Jozka
-> MOLSO 26.11.14 21:07:13: Jsi mi připomněl jednoho mechanika minulej tejden - na jámě (celkem vybavenej) Favorit: "jsem si na ty motory vpředu už zvykl, mnohem líp se to opravuje, než zadohraby.."
Po půlhodině a mnoha @%*# !!, @@#$$ !!! apod. byl roztrženej silentblok vodní pumpy stále na svém místě a.. "no, ne úplně všechno.."

Po půlhodině a mnoha @%*# !!, @@#$$ !!! apod. byl roztrženej silentblok vodní pumpy stále na svém místě a.. "no, ne úplně všechno.."


09:24:44
27.11.2014
27.11.2014

sep
-> MisakusX: :to se týkalo kyvky,kdy se pokusili oproti relativně tvrdému uložení série výrazně změkčit uložení ve snaze zamezit přenosu hluku a vibrací do karoserie,bohužel u kyvky vzhledem k její konstrukci došlo k rozkmitu a následné havárii auta,u vlečky je to zase o něčem jiném,tam se laborovat dá,každopádně bych se na nějaké další uložení motoru na které není ani blok motoru a ani kastle uzpůsobená vykašlal.
09:05:16
27.11.2014
27.11.2014

MisakusX
-> minno: Pokud mě paměť neklame, AZNP/Škodovka v 80. letech hodně experimentovala se změnou zavěšení a pružnějším (tišším) zavěšením motoru u zadohrabu. Při testování došlo k havárii a zemřel při ní jeden z továrních zkušebních jezdců a tím pokusy skončily. Asi bych si být tebou zkusil zjistit v archivu v Mladé Boleslavi, případně u místních odborníků, jakým způsobem to tehdy realizovali, abys nenarazil na podobné problémy.
08:54:55
27.11.2014
27.11.2014

minno
-> francomk 26.11.14 20:05:01: veď to si zopakoval len presne to isté, čo som aj ja napísal sem -> minno 26.11.14 19:57:11: trasenia sa motora to bude tlmiť lepšie, ale o to viac bude prenášať rezonancie.
08:51:41
27.11.2014
27.11.2014

minno
No, vidím že sa to to uberá už iným smerom, a niektorí nepochopili o čo ide....
-> Kuladmin: od výfuku škodovka nebude nikdy tichá ako predohrab, dĺžku výfukového traktu neukecáš nijako.
-> MVM: nemá sa dôvod chcieť, a predsa sa chveje.....
-> Kuladmin: od výfuku škodovka nebude nikdy tichá ako predohrab, dĺžku výfukového traktu neukecáš nijako.
-> MVM: nemá sa dôvod chcieť, a predsa sa chveje.....
07:11:22
27.11.2014
27.11.2014

MVM
-> Kuladmin: Motor jako takový se nemá důvod chvět. Pokud je správně vyvážený a ve všech válcích jsou naprosto stejný jak kompresní tak spalovací podmínky,všechy válce pracují s přesným předstihem. Projeví se to na provnoměrnosti chodu.
22:03:52
26.11.2014
26.11.2014

Kuladmin
Já si troufnu napsat toto: pokud je motor v +- slušné kondici a né vylágrovanej apod tak je sám osobě tichej hluk jde hlavně od výfuku a jeho upevnění - já bych šel třeba cestou vlnovce a zavěšení zbytku výfuku do gum apod jako to mají auta které mají motor vepředu. Samo k tomu nové silenty pod motor a převodovku. Někdo to tu i má/měl a výfuky myslím střed a konec felda/fávo a co si pamatuju tak krásné ticho. Prostě to zní jako felda/fávo.
Jinak mohu třeba ,,porovnat,, jen tak okrajově tady v TP mají panové udělanou závodní fabii kde motor je myslím v silonech resp defakto natvrdo ke kastly a když je nastartovanej a na volnoběh - který je zvýšený oproti seriovce a dáte na něj skleničku s vodou tak hladina stojí no prostě super žádný vybrace nejdou do karoserie ani ve volantu není nic cítit prostš užasný kam se hrabou seriová auta. Něco jiného když se sešlápně plyn ale né vibrace, ale ten řev z výfuku je úžasněj :)
Jinak mohu třeba ,,porovnat,, jen tak okrajově tady v TP mají panové udělanou závodní fabii kde motor je myslím v silonech resp defakto natvrdo ke kastly a když je nastartovanej a na volnoběh - který je zvýšený oproti seriovce a dáte na něj skleničku s vodou tak hladina stojí no prostě super žádný vybrace nejdou do karoserie ani ve volantu není nic cítit prostš užasný kam se hrabou seriová auta. Něco jiného když se sešlápně plyn ale né vibrace, ale ten řev z výfuku je úžasněj :)
21:28:08
26.11.2014
26.11.2014

darklord
-> peter13789: no to ano, ale oproti inym autam z tej doby je to tiez rozdiel, bohuzial v neprospech feldy
21:25:59
26.11.2014
26.11.2014

peter13789
-> darklord: tak oproti škodovke je to razantný rozdiel
21:18:28
26.11.2014
26.11.2014

darklord
-> MOLSO: felicia, v aute ticho? srandisto...
21:14:25
26.11.2014
26.11.2014

castrol
-> MOLSO 26.11.14 21:07:13: podpisujem 

21:07:13
26.11.2014
26.11.2014

MOLSO
-> minno: tak si kup feliciu no .... tam budeš nadávať pri výmene vodnej pumpy, ale v aute bude ticho 

20:58:00
26.11.2014
26.11.2014

haso
ja som za to ze vo vsetkych 

20:40:44
26.11.2014
26.11.2014

Shatter
-> MVM: v ose x
20:25:12
26.11.2014
26.11.2014

MVM
-> vhml: Závodně vyšívám,hraju kuličky za Pákistán ale v tomhle se nevyznám...

20:18:55
26.11.2014
26.11.2014

vhml
-> MVM 26.11.14 20:17:03: vždyť jim zkazíš veškerou radost 

20:17:03
26.11.2014
26.11.2014

MVM
Nejdřív si položte základní otázku v jaké ose se zachytává reakční síla motoru.... 

20:11:31
26.11.2014
26.11.2014

Shatter
-> minno 26.11.14 20:03:48: Tak jeden spodný vymeniť za horný na pumpe? Horný by to celé kočíroval, spodný len na udržanie správneho sklonu.
20:05:01
26.11.2014
26.11.2014

francomk
-> minno: A čo tak "väčší počet silentblokov = menšie zaťaženie jednotlivého silentbloku a tým pádom menší prenos vibrácií" ?
20:03:48
26.11.2014
26.11.2014

minno
-> Shatter 26.11.14 19:49:36: no ak by sa len zavesil a spodné úchyty by sa zrušili, motor by mal tendenciu sa nakloniť podľa uloženia zavesenia zhora, t.j. aj v závislosti od počtu a umiestnenia bodov, o ktoré by bol motor zavesený.
Inak bol ale čert dlžen tie škodovky takto vyrábať, okrem jednoduchosti auta, s čím súvisí ľahký prístup a opraviteľnosť v poľných podmienkach, má tá koncepcia len samé nevýhody a konštrukčné omyly.
Inak bol ale čert dlžen tie škodovky takto vyrábať, okrem jednoduchosti auta, s čím súvisí ľahký prístup a opraviteľnosť v poľných podmienkach, má tá koncepcia len samé nevýhody a konštrukčné omyly.
20:02:13
26.11.2014
26.11.2014

haso
-> minno: "Všetci vedia strašne veľmi dobre vysvetliť, prečo sa to nedá. Ale my musíme zistiť, ako sa to dá, aj keď sa to nedá." 

19:57:11
26.11.2014
26.11.2014

minno
-> Klubko_ 26.11.14 18:23:54: neviem si predstaviť ako to myslíš, skús nakresliť. Každopádne si myslím aj ja, že čím väčší počet silentblokov (spojení motora s karosériou), tým viac sa bude prenášať hluk (resp. rezonancie) do karosérie. Tlmiť to bude lepšie, o tom žiadna, ale len tlmenie vibrácii ("trasenie sa") agregátu.
19:49:36
26.11.2014
26.11.2014

Shatter
-> Eidy 26.11.14 11:24:13: Neviem či by to bolo dobré, aj keď aj mne už taká myšlienka napadla. Vo Fa / Fe má motor iný sklon, teda ak v 742 by si ho zavesil za vodnú pumpu, asi by sa natočil podľa ťažiska podobne ako vo Fa / Fe a to by nebolo oukej. Či sa mýlim?
19:37:21
26.11.2014
26.11.2014

darklord
-> Tomas S: v chrobakovi hlavne ten motor lezi kedze je to boxer, a nie ze je dokriva postaveny (a v rade 742 navyse este bez "protikusu")
19:07:17
26.11.2014
26.11.2014

Tomas S
Ako to má riešené Vw Chrobák? Ako je tam uchytený motor ?