Tretí kotevný bod motora Š130-136

prohledat
64 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.11.2014 do 11.12.2014, založil/a minno
řadit dle data
23:23:58
11.12.2014
srdcar 120L
-> ochoda: Podle všeho tedy úplně původní. Vyškubl motor, hodil fáčkový na původní držáky a neřešil silentbloky. 10
15:29:57
10.12.2014
ochoda
-> srdcar 120L: No hele, někdo přede mnou tam dal fáčko. Takže otázka co tam bylo za silentbloky, ale byly "prověšený" stejně jako na starym autě kde sem měl vlečku.
15:08:29
10.12.2014
minno
-> MOLSO: čo ty si všetko nepamätáš3 Ja si zas pamätám, ako si vždy chcel len maticové riadenie a nikdy ináč3
12:53:27
10.12.2014
MOLSO
-> minno: ja si pamatam ze som nepocul motor na volnobeh 3 som sa ta pytal - mas nastartovane ? a ty ze ano samozrejme 1
11:59:34
10.12.2014
minno
-> MOLSO: to si už nepamatám,v 2008 cez leto som ešte ani nemal žiadnu odhlučňovaciu úpravu. A pamatám si len toľko, že po generálke zadnej nápravy na jeseň 2008 som bol strašne sklamaný z toho, aké je to furt hlučné a rachotiace, čakal som, že s novými silentblokmi na náprave a prevodovke sa to zlepší....nezlepšilo. Holt kyvka.
10:12:44
10.12.2014
MOLSO
-> minno: ono to bude skor tym ze ked som uz jazdil tvojim autom v 2008 na Kunovskej priehrade tak som myslel že som ohluchol 3 holt si zv yknuty na mensiu hlucnost 3
10:00:50
10.12.2014
minno
-> ozzman1000: aj tak sa dá3



Inak už som dal nazad mäkký silentblok pod prevodovku, to bolo neznesiteľné, do karosérie sa ozýval zvuk všetkých koliesok z prevodovky, ako do studne :) Nechápem, ako niekto môže ne-závodne jazdiť na tvrdých silentblokoch.
23:42:31
09.12.2014
ozzman1000
-> minno:

podľa mňa ideme na to veľmi konzervatívne. Napr. veľmi progresívnou metódou obmedzenia hluku a vibráciii v aute je umiestnenie motoru mimo samotnú kasňu tzn. jeho umiestnenie na samostatnej podvozkovej platforme 1 viď. en.wikipedia.org/wiki/Gen set_trailer
09:29:48
08.12.2014
minno
-> Bery: 3
21:49:36
07.12.2014
Bery
-> minno: ja si koupil sluchátka; -) a kdyz jedem ve dvou,mame helmy a interkom5
20:36:43
07.12.2014
minno
Včera som dal v rámci hľadania ideálnej kombinácie zavesenia agregátu na skúšku tvrdý silentblok pod prevodovku, agregát sa netrasie, ale hlučné je to ako kráva :-( Tudy cesta nevedie.

A vymýšľať iné zavesenie, ktoré nakoniec ani nebude fungovať ako chcem, sa mi nechce..... Takže, asi to podpálim :D



Alebo, vymyslite niekto niečo funkčné a potom to sem zverejnite :)
21:25:22
06.12.2014
srdcar 120L
-> ochoda: Zaráží mě, že se ti na kyvkovém uložení převodovky mlel motor. To jsi měl asi nějaký problém v silentblocích nebo ti tam něco chybělo. Protože co mám zkušenosti, tak kyvkové uchycení převodovky na příčce bylo docela festovní.4
21:20:14
06.12.2014
srdcar 120L
-> Klubko_: Právě že ne, nahradil jsem ten prapodivný jeden silentblok dvěma z motoru, jinak by se to tam všechno nevešlo. Na příčku jsem navařil plotýnku z 3 mm plechu a držák na převodovce jsem uchytil místo původního silentbloku. Muselo se to přesně vyměřit na voze, aby převodovka nebyla níž, než má být.1
17:31:25
02.12.2014
ochoda
Já mám vzadu místo origo silentů, silentbloky z fe/fa převodovky a nemám počit že by se to kamkoliv hejbalo. Předtim když sem nastartoval tak sebou motor mlel jak oživot a teď je v klídku. 3 (mam kyvku)
16:56:51
02.12.2014
Jozka
-> vhml: Tak proč kopírovat LR, když se může vymyslet něco novýho..? 3 4
15:22:20
01.12.2014
vhml
A přitom stačí udělat horní závěs převodovky...
14:07:20
01.12.2014
Klubko_
-> srdcar 120L: jak upravit silentblok převodovky na příčce?

Jasně, aby tam šly dát ještě ty 2 silentbloky navíc, tak by se musel upravit jak příčka, tak držáky.
16:51:41
29.11.2014
srdcar 120L
-> Klubko_: To bys pak musel na vlečkový převodovce upravit silentblok a celkové uchycení na příčce. Já jsem to kdysi na jedné vlečce upravoval, dal jsem tam 2 silentbloky z motoru téměř vedle sebe, musel jsem však k tomu vyrobit držák a protikus na převodovce. Byla to sice pakárna, ale podařilo se a dotyčný byl spokojen. Před tím mu přišlo, že motor s převodovkou se moc mele, proto to chtěl nějak upravit. 4 4
13:38:01
29.11.2014
Klubko_
-> minno: jojo, jinak, než realizací to nezjistíme. Někde už jsem to asi i viděl, jen na 2 silentech zešikma, ale to si myslím, že by to mohlo s vlečkou málo držet jek jsem psal Kamikazemu
13:33:29
29.11.2014
Klubko_
-> kamikaze: to je skoro jako ten můj návrh. Já bych tam nechal i ty původní silenty, protože ty brání pohybu agregátu vpřed/vzad.
12:18:28
28.11.2014
kamikaze
A proč to neřešili jako zde? Jen to upravit na příčku? img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6967_2011-09 -21_21-22-47_15.jpg
08:11:56
28.11.2014
minno
-> Klubko_: aha, už tomu rozumiem, no bolo by to treba vyskúšať, ktohovie, ako by to fungovalo :)
21:08:18
27.11.2014
Klubko_
-> minno 26.11.14 19:57:11: snad to půjde vidět, silentbloky jsou žlutou barvou, černá ryska znázorňuje osu silentbloku kolmou na závity
zvětšit Tretí kotevný bod motora Š130-136 - obrázek od Klubko_ vložen 27.11.2014 21:08:18
12:32:03
27.11.2014
MOLSO
-> Jozka: 3 3 3
11:03:16
27.11.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: 3
11:00:51
27.11.2014
Jozka
-> MOLSO 26.11.14 21:07:13: Jsi mi připomněl jednoho mechanika minulej tejden - na jámě (celkem vybavenej) Favorit: "jsem si na ty motory vpředu už zvykl, mnohem líp se to opravuje, než zadohraby.."

Po půlhodině a mnoha @%*# !!, @@#$$ !!! apod. byl roztrženej silentblok vodní pumpy stále na svém místě a.. "no, ne úplně všechno.." 3 3
09:24:44
27.11.2014
sep
-> MisakusX: :to se týkalo kyvky,kdy se pokusili oproti relativně tvrdému uložení série výrazně změkčit uložení ve snaze zamezit přenosu hluku a vibrací do karoserie,bohužel u kyvky vzhledem k její konstrukci došlo k rozkmitu a následné havárii auta,u vlečky je to zase o něčem jiném,tam se laborovat dá,každopádně bych se na nějaké další uložení motoru na které není ani blok motoru a ani kastle uzpůsobená vykašlal.
09:05:16
27.11.2014
MisakusX
-> minno: Pokud mě paměť neklame, AZNP/Škodovka v 80. letech hodně experimentovala se změnou zavěšení a pružnějším (tišším) zavěšením motoru u zadohrabu. Při testování došlo k havárii a zemřel při ní jeden z továrních zkušebních jezdců a tím pokusy skončily. Asi bych si být tebou zkusil zjistit v archivu v Mladé Boleslavi, případně u místních odborníků, jakým způsobem to tehdy realizovali, abys nenarazil na podobné problémy.
08:54:55
27.11.2014
minno
-> francomk 26.11.14 20:05:01: veď to si zopakoval len presne to isté, čo som aj ja napísal sem -> minno 26.11.14 19:57:11: trasenia sa motora to bude tlmiť lepšie, ale o to viac bude prenášať rezonancie.
08:51:41
27.11.2014
minno
No, vidím že sa to to uberá už iným smerom, a niektorí nepochopili o čo ide....

-> Kuladmin: od výfuku škodovka nebude nikdy tichá ako predohrab, dĺžku výfukového traktu neukecáš nijako.

-> MVM: nemá sa dôvod chcieť, a predsa sa chveje.....
07:11:22
27.11.2014
MVM
-> Kuladmin: Motor jako takový se nemá důvod chvět. Pokud je správně vyvážený a ve všech válcích jsou naprosto stejný jak kompresní tak spalovací podmínky,všechy válce pracují s přesným předstihem. Projeví se to na provnoměrnosti chodu.
22:03:52
26.11.2014
Kuladmin
Já si troufnu napsat toto: pokud je motor v +- slušné kondici a né vylágrovanej apod tak je sám osobě tichej hluk jde hlavně od výfuku a jeho upevnění - já bych šel třeba cestou vlnovce a zavěšení zbytku výfuku do gum apod jako to mají auta které mají motor vepředu. Samo k tomu nové silenty pod motor a převodovku. Někdo to tu i má/měl a výfuky myslím střed a konec felda/fávo a co si pamatuju tak krásné ticho. Prostě to zní jako felda/fávo.



Jinak mohu třeba ,,porovnat,, jen tak okrajově tady v TP mají panové udělanou závodní fabii kde motor je myslím v silonech resp defakto natvrdo ke kastly a když je nastartovanej a na volnoběh - který je zvýšený oproti seriovce a dáte na něj skleničku s vodou tak hladina stojí no prostě super žádný vybrace nejdou do karoserie ani ve volantu není nic cítit prostš užasný kam se hrabou seriová auta. Něco jiného když se sešlápně plyn ale né vibrace, ale ten řev z výfuku je úžasněj :)
upraveno 2x, naposled 26.11.2014 22:05:32
21:28:08
26.11.2014
darklord
-> peter13789: no to ano, ale oproti inym autam z tej doby je to tiez rozdiel, bohuzial v neprospech feldy
21:25:59
26.11.2014
peter13789
-> darklord: tak oproti škodovke je to razantný rozdiel
21:18:28
26.11.2014
darklord
-> MOLSO: felicia, v aute ticho? srandisto...
21:14:25
26.11.2014
castrol
21:07:13
26.11.2014
MOLSO
-> minno: tak si kup feliciu no .... tam budeš nadávať pri výmene vodnej pumpy, ale v aute bude ticho 40
20:58:00
26.11.2014
haso
ja som za to ze vo vsetkych 1
20:40:44
26.11.2014
Shatter
-> MVM: v ose x
20:25:12
26.11.2014
MVM
-> vhml: Závodně vyšívám,hraju kuličky za Pákistán ale v tomhle se nevyznám...8
20:18:55
26.11.2014
vhml
-> MVM 26.11.14 20:17:03: vždyť jim zkazíš veškerou radost 3
20:17:03
26.11.2014
MVM
Nejdřív si položte základní otázku v jaké ose se zachytává reakční síla motoru.... 4
20:11:31
26.11.2014
Shatter
-> minno 26.11.14 20:03:48: Tak jeden spodný vymeniť za horný na pumpe? Horný by to celé kočíroval, spodný len na udržanie správneho sklonu.
20:05:01
26.11.2014
francomk
-> minno: A čo tak "väčší počet silentblokov = menšie zaťaženie jednotlivého silentbloku a tým pádom menší prenos vibrácií" ?
20:03:48
26.11.2014
minno
-> Shatter 26.11.14 19:49:36: no ak by sa len zavesil a spodné úchyty by sa zrušili, motor by mal tendenciu sa nakloniť podľa uloženia zavesenia zhora, t.j. aj v závislosti od počtu a umiestnenia bodov, o ktoré by bol motor zavesený.



Inak bol ale čert dlžen tie škodovky takto vyrábať, okrem jednoduchosti auta, s čím súvisí ľahký prístup a opraviteľnosť v poľných podmienkach, má tá koncepcia len samé nevýhody a konštrukčné omyly.
20:02:13
26.11.2014
haso
-> minno: "Všetci vedia strašne veľmi dobre vysvetliť, prečo sa to nedá. Ale my musíme zistiť, ako sa to dá, aj keď sa to nedá." 157
19:57:11
26.11.2014
minno
-> Klubko_ 26.11.14 18:23:54: neviem si predstaviť ako to myslíš, skús nakresliť. Každopádne si myslím aj ja, že čím väčší počet silentblokov (spojení motora s karosériou), tým viac sa bude prenášať hluk (resp. rezonancie) do karosérie. Tlmiť to bude lepšie, o tom žiadna, ale len tlmenie vibrácii ("trasenie sa") agregátu.
19:49:36
26.11.2014
Shatter
-> Eidy 26.11.14 11:24:13: Neviem či by to bolo dobré, aj keď aj mne už taká myšlienka napadla. Vo Fa / Fe má motor iný sklon, teda ak v 742 by si ho zavesil za vodnú pumpu, asi by sa natočil podľa ťažiska podobne ako vo Fa / Fe a to by nebolo oukej. Či sa mýlim?
upraveno 1x, naposled 26.11.2014 19:56:16
19:37:21
26.11.2014
darklord
-> Tomas S: v chrobakovi hlavne ten motor lezi kedze je to boxer, a nie ze je dokriva postaveny (a v rade 742 navyse este bez "protikusu")
19:07:17
26.11.2014
Tomas S
Ako to má riešené Vw Chrobák? Ako je tam uchytený motor ?
Extreme Tyres