skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tretí kotevný bod motora Š130-136
19:06:22
26.11.2014
26.11.2014

StepaNoFUN
-> MOLSO: Ale kdyby se k tomu přidala nějaká pěkná muzika, to by se to hned líp dělalo...
18:54:35
26.11.2014
26.11.2014

MOLSO
-> suri:
mám ich doma 3 fascikle ale iba tak rukou ... 



18:33:14
26.11.2014
26.11.2014

StepaNoFUN
-> minno:
Všetci vedia strašne veľmi dobre vysvetliť, prečo sa to nedá. Ale my musíme zistiť, ako sa to dá, aj keď sa to nedá.
Tahle hláška mi připoměla Rabaku. :-)
Všetci vedia strašne veľmi dobre vysvetliť, prečo sa to nedá. Ale my musíme zistiť, ako sa to dá, aj keď sa to nedá.
Tahle hláška mi připoměla Rabaku. :-)
18:23:54
26.11.2014
26.11.2014

Klubko_
-> minno: už delší dobu mám v hlavě úpravu sériových držáků se sériovými silentbloky doplněním dalšího páru silentbloků pod úhlem 45° k příčce. Tím by se eliminovalo prověšování a únava silenbloků a zároveň by se eliminoval výkyv motoru do stran.
Dokonce si myslím, že se tím sníží množství přenášených vibrací do příčky a dál, protože tam bude víc tlumícího materiálu-gumy.
Dokonce si myslím, že se tím sníží množství přenášených vibrací do příčky a dál, protože tam bude víc tlumícího materiálu-gumy.
17:11:01
26.11.2014
26.11.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tak ten motor od příčky úplně odpoj,,,,,,,, a přidělej ho na samostatný dvě kolečka :))
16:47:16
26.11.2014
26.11.2014

suri
-> MOLSO 26.11.14 11:59:16: Pán Kotaň , kedy budú tie silentbloky?
12:09:23
26.11.2014
26.11.2014

Eidy
-> minno: Pokud půjdeš svojí cestou, tak rozhodně doporučuju nosník vyztužit. Navařit tam nějakej plech, jinak se to určitě vytrhne.

11:59:16
26.11.2014
26.11.2014

MOLSO
-> minno: lacne napady sa minuli, na sklade su uz len tie drahe a zlozite 

11:55:49
26.11.2014
26.11.2014

minno
-> MOLSO 26.11.14 11:38:18: to by vyzeralo desne
-> Eidy: bolo by to treba vyskúšať, či by sa moc zvýšila hlučnosť použitím ďalšieho bodu, ako uvádzam ja. Tvoj návrh znie rozumne, ale bolo by s tým veľa roboty a prerábania a výsledok neistý a za to by to nestálo.
-> Jarinko: Tak neznela otázka. Všetci vedia strašne veľmi dobre vysvetliť, prečo sa to nedá. Ale my musíme zistiť, ako sa to dá, aj keď sa to nedá.

-> Eidy: bolo by to treba vyskúšať, či by sa moc zvýšila hlučnosť použitím ďalšieho bodu, ako uvádzam ja. Tvoj návrh znie rozumne, ale bolo by s tým veľa roboty a prerábania a výsledok neistý a za to by to nestálo.
-> Jarinko: Tak neznela otázka. Všetci vedia strašne veľmi dobre vysvetliť, prečo sa to nedá. Ale my musíme zistiť, ako sa to dá, aj keď sa to nedá.
11:40:18
26.11.2014
26.11.2014

Jarinko
Tvrdšie silenty, nič iné nevymyslíš...
11:38:18
26.11.2014
26.11.2014

MOLSO
-> Eidy: ja mu to rikal predsedo !
šibenicu na priečku a vodnu pumpu z feldy 


11:34:42
26.11.2014
26.11.2014

francomk
-> Eidy: A čo tak motor chytiť ešte od vrchu?
11:24:13
26.11.2014
26.11.2014

Eidy
-> minno: Přemýšlel jsem nad tím. Ne snad, že bych to chtěl realizovat, ale kdyby tak jak.
Tímhle dalším bodem (vlastně čtvrtým, když uvážím i převodovku) budeš do karoserie přenášet jen další vibrace, takže hlučnost se ještě zvýší. U nových aut jsou motory zavěšený tak měkce, že se tomu občas nechce věřit. Ale hlavně jsou na silentech zavěšený a nikoliv postavený a za další je počet bodů jen nejnižší možný. Pokud bys chtěl vyřešit hluk a celkově trochu vylepšit zavěšení motoru, tak to udělej právě jako u Fa nebo Fe. To znamená navařit na příčku motoru jakési A. Původní silenty dát úplně do pryč a motor zavěsit na vodní pumpu jako Fa/Fe a pak někde od vany dát jen záchyt reakce.
Tímhle dalším bodem (vlastně čtvrtým, když uvážím i převodovku) budeš do karoserie přenášet jen další vibrace, takže hlučnost se ještě zvýší. U nových aut jsou motory zavěšený tak měkce, že se tomu občas nechce věřit. Ale hlavně jsou na silentech zavěšený a nikoliv postavený a za další je počet bodů jen nejnižší možný. Pokud bys chtěl vyřešit hluk a celkově trochu vylepšit zavěšení motoru, tak to udělej právě jako u Fa nebo Fe. To znamená navařit na příčku motoru jakési A. Původní silenty dát úplně do pryč a motor zavěsit na vodní pumpu jako Fa/Fe a pak někde od vany dát jen záchyt reakce.

10:54:10
26.11.2014
26.11.2014

minno
Nerozmýšľal, alebo nerealizoval už niekto úpravu zavesenia motora u Š130-136 (vlečka) použitím tretieho kotevného bodu?
Z fabriky je zavesenie agregátu vymyslené dosť nahovno. Jednak aj preto, že motor je značne naklonený do strany a uloženie len zospodu.
V praxi to znamená, že sa motor buď dosť trepe (sériové, alebo iné mäkké zavesenie), alebo je to zas moc hlučné (tvrdé silentbloky).
Kompromisom by bolo ponechať mäkké zavesenie, ale ukotviť motor na treťom mieste. Vyriešiť problém výkyvu motora do strán.
Osobne mi vychádza najlepšie miesto na dodatočný priečnik ako je znázornené na obrázku. Samozrejme použitím silentblokov. Použiť by šlo napríklad upravené SB-"sluchátko" z predohrabov.
Takéto vlákno tu ešte asi nie je, tak môžeme diskutovať :)
Z fabriky je zavesenie agregátu vymyslené dosť nahovno. Jednak aj preto, že motor je značne naklonený do strany a uloženie len zospodu.
V praxi to znamená, že sa motor buď dosť trepe (sériové, alebo iné mäkké zavesenie), alebo je to zas moc hlučné (tvrdé silentbloky).
Kompromisom by bolo ponechať mäkké zavesenie, ale ukotviť motor na treťom mieste. Vyriešiť problém výkyvu motora do strán.
Osobne mi vychádza najlepšie miesto na dodatočný priečnik ako je znázornené na obrázku. Samozrejme použitím silentblokov. Použiť by šlo napríklad upravené SB-"sluchátko" z predohrabov.
Takéto vlákno tu ešte asi nie je, tak môžeme diskutovať :)