skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
upravy s120l
18:07:12
30.03.2015
30.03.2015

Toušík
-> vhml: Ty seš tatar co :) Alespoň nebudu jezdit jako blázen :) Já se tě taky divím proč tam nedáš fa. stejně je to u tvého auta taky jedno a trápíš se zbytečně s webrem atd.. A ta vrtule tam jde taky dát :)
16:45:51
30.03.2015
30.03.2015

Evž@
-> vhml: když nechám hlavu 120 tam to snížení je třeba ještě větší ne?
16:21:24
30.03.2015
30.03.2015

vhml
-> Toušík 30.03.15 15:43:52: Já ti ten obsah 1200 přeju. Až postavíš motor a v prvním vršku budeš podřazovat...




15:43:52
30.03.2015
30.03.2015

Toušík
-> vhml: Mám doma 2 je C vahadla tak to by asi taky chtělo je tam naskládat ne? Spíš mě jde o KP a spáru atd. Proberem na Vltavě jak z MPI dostanu 1200 obsah :D Budeš u nás asi spát ne když jsem slyšel že jede Olda. Ale za každou radu pak budu všem rád.
15:03:35
30.03.2015
30.03.2015

vhml
-> Evž@ 30.03.15 12:56:26: budeš ale muset podkládat vahadla
15:03:15
30.03.2015
30.03.2015

vhml
-> Toušík 30.03.15 12:52:54: Písty z MPi 

12:56:26
30.03.2015
30.03.2015

Evž@
-> vhml: to sem chtěl slyšet :D
12:52:54
30.03.2015
30.03.2015

Toušík
Tak to je koukám zas téma pro mě :) Protože se zahrabu zpět do 5ti kanálových hlav a pokusím se doma taky něco zbastlit. Sice jsem psal Urbimu a doufám že na mě nezanevře (například teď s tím rozdělovačem ) ,ale chtěl bych první motor zkusit postavit doma. Mám už nějakou představu a myslím že na něj budu mít i dost času tak hledám informace co a jak. Měl by to bejt motor s vačkou od p. Kjejbicha , trošku ho poleštit ubrat na ojnicích, svody atd. Jen co mě teď nejde na rozum jak dostat s dobrým výsledkem KP 11 u 105 hlavy :) Asi vás tady budu po různu otravovat s radama a znalostma, ale jsem ochotnej to kompenzovat panákama :)
12:36:00
30.03.2015
30.03.2015

vhml
-> Petr Urban 30.03.15 12:29:48: Tak zas co na 120tkovým motoru vymyslíš jinýho, když nechceš složitě shánět jiný písty. Ta litina ma na takový prasárny masa dost.
12:29:48
30.03.2015
30.03.2015

Petr Urban
-> vhml: To nepochybuji, ale snižovat 3 mm hlavu .... být to hliníková, tak je po ní - vymáčkla by se na tep. více zatíženém motoru kolem těsnění jak hovínko.
12:26:48
30.03.2015
30.03.2015

vhml
-> Petr Urban 30.03.15 11:59:38: ale tak fungovalo to a i to jelo celkem schopně.
11:59:38
30.03.2015
30.03.2015

Petr Urban
-> vhml:
ááá pán je extrémista


11:21:19
30.03.2015
30.03.2015

vhml
-> Petr Urban 29.03.15 23:42:05: já měl asi 10,8 , ale byla to 105tková hlava snížená asi o 2,8mm 

23:42:05
29.03.2015
29.03.2015

Petr Urban
-> Evž@: určitě kombinace, aby jsi tam měl 10, usel by jsi s hlavy vzít opravdu moc.
18:44:35
27.03.2015
27.03.2015

ferrari
-> minno 21.11.14 12:24:29: to by si musel zazit...s ddsr sa nedal porovbat ani Edsr 22/23...ten ddsr nebol asi tak uskrteny..
15:53:20
27.03.2015
27.03.2015

Evž@
Jakým nejlepším způsobem lze u 120 L motoru dostat KP kolem 10:1?Stačí to jen snížit adekvátně nebo je vhodnější to kombinovat s tenším těsněním.
12:44:41
26.11.2014
26.11.2014

minno
dík za odpovede
19:31:30
21.11.2014
21.11.2014

vhml
U mě pořád vede IDF, kde měním trysky a vzdušníky s nastartovaným motorem :-D
18:05:36
21.11.2014
21.11.2014

m8rinek
-> minno: Lepší prostup vzduchu karburátorem, odizolovaná plováková komora, snadná výměna trysek a vypuštění plovákovky v případě nečistot a co je nejdůležitější, nikdo si nelámal hlavu s různejma spořícíma systémama a emisema...
18:01:22
21.11.2014
21.11.2014

Petr Urban
-> minno: DDSR má také o poznání lepší tvar vstupních otvorů do dif. na víku, o vlivu by se dalo ale polemizovat. Teoreticky to lepší je.
17:45:10
21.11.2014
21.11.2014

MOLSO
-> minno: trysky sa daju demontovat bez demontaze veka, je tam iny plavak iny system akceleracnej pumpy .... so SEDRom to ma asi len rovnaku prirubu a zinkovo paskvilovy material 

12:37:49
21.11.2014
21.11.2014

dragon_cb_cz
-> minno: Uchycení filtrboxu je sice šroubem jako u EDSR/SEDR, ale nikoliv do víka, ale přímo do těla karburátoru, takže nehrozí prohybání víka. Klapky myslím tolik netrpí na vyběhání a pokud k tomu přeci jen dojde, tak ta spodní část s klapkama je vyměnitelná samostatně.
12:24:29
21.11.2014
21.11.2014

minno
A keď sme už pritom, aké podstatné rozdiely sú medzi karburátormi DDSR a EDSR (SEDR)?
12:10:42
20.11.2014
20.11.2014

Jozka
-> dragon_cb_cz: To fakt nevím, do tajů pětiletýho flámování jsem nikdy úplně nepronikl - jsem si jistej jenom tím, že o tom karbu se v jeho počátcích vždycky mluvilo a psalo v souvislosti se 110R. A nepodceňoval bych ani dobovou snahu získat konvertibilní měnu za každou cenu, on to éro chtěl hlavně Motokov, stejně jako MBX (u kterýho to moc neklaplo) a s motorem ze sedanu by to nešlo asi už vůbec.
09:47:35
20.11.2014
20.11.2014

dragon_cb_cz
-> Jozka: Jasně, ale zase pochybuju, že jen kvůli eRku by bolševik do podobný operace šel - musela tam bejt perspektiva dalšího použití.
09:32:39
20.11.2014
20.11.2014

Jozka
-> vhml: Taky proč vymýšlet vymyšlené - navíc za bolševika měli v Jikovu stejně jako jinde i bez nějakýho vývoje už tak dost starostí s tím, jak sehnat stroje, zařízení, materiály, subdodávky a další nezbytnosti k výrobě..




09:22:27
20.11.2014
20.11.2014

vhml
-> Jozka 20.11.14 09:20:31: samozřejmě že okopírovanej
až nápadně se podobá Webru DCHD a jeho starším derivacím...

09:20:31
20.11.2014
20.11.2014

Jozka
-> dragon_cb_cz: 32 DDSR byl prvně použitej opravdu ve 110R a dost možná i speciálně vymyšlenej (nebo okopírovanej?) pro erko - kvůli požadavku vyššího výkonu, resp. vyšších otáček, protože se s BS-kama dostali na hranici, když už by nestíhaly fungovat v celým tom rozsahu otáček od volnoběhu až po maximumum.
08:09:08
20.11.2014
20.11.2014

dragon_cb_cz
-> Šediváček: A pozdější erka už teda měly stejný sání jako užovky?
Jinak pochybuju, že DDSR byl vymyšlený "speciálně pro eRko", skoro bych hádal, že byl podstatně důležitější pro trosky a T613 a taky bych hádal, že spíš než vymyšlený byl řádně obšlehnutý
Jinak pochybuju, že DDSR byl vymyšlený "speciálně pro eRko", skoro bych hádal, že byl podstatně důležitější pro trosky a T613 a taky bych hádal, že spíš než vymyšlený byl řádně obšlehnutý

06:46:04
20.11.2014
20.11.2014

jate-line
-> Urbi: 

23:12:21
19.11.2014
19.11.2014

Petr Urban
-> jate-line: Mám stejné info a udělaná fabrická Š130 L/A měla např. 102 HP a beru to jako parádní výkon s Sedrem a litinovým svodem.
-> paulie95: Dosáhnout na 70kw s Š120 doma nepůjde, zřejmě ani v profesionálncíh podmínkách za strašné peníze, i s motorem Š130 by to stálo moře práce a peněz. Jaké je tady rozhodnutí ?
-> paulie95: Dosáhnout na 70kw s Š120 doma nepůjde, zřejmě ani v profesionálncíh podmínkách za strašné peníze, i s motorem Š130 by to stálo moře práce a peněz. Jaké je tady rozhodnutí ?
21:41:15
19.11.2014
19.11.2014

jate-line
-> vhml: Jako ostatně všechny pohárovky, 130l/a jakbysmet. Jenom vozy ze sovětského bloku měly samé vyjímky 

21:31:50
19.11.2014
19.11.2014

vhml
-> jate-line 18.11.14 08:48:56: jenže motor 120LS byl dost svázanej pravidlama...
21:17:42
19.11.2014
19.11.2014

Šediváček
od Vény: No kontroverzní, protože to dělá z mojí škodovky závoďák
A to jen tak nějaký karbec neumí.
No tak DDSR máš 22/24 a Edsera co se pak dával 22/23. Což by asi tak nevadilo. Ale to sání je pak už sakra podstatný rozdíl (defakto 50% vůči původnímu). Viděl jsem i menší karbeci na R-ku,ale nevím,jestli to je origo. Tabulky mám jen do typu 80 a jestli výroba končila 81? Jinak se to pořád uškrcovalo na tryskách kvůli emisím a zase soudruzi asi věděli,proč tam dát co daly. A DDSR byl vymyšlen speciálně pro motor R/LS. Když ho neměly a chtěli přijít s novinkou,šouply zahraničního DCD

No tak DDSR máš 22/24 a Edsera co se pak dával 22/23. Což by asi tak nevadilo. Ale to sání je pak už sakra podstatný rozdíl (defakto 50% vůči původnímu). Viděl jsem i menší karbeci na R-ku,ale nevím,jestli to je origo. Tabulky mám jen do typu 80 a jestli výroba končila 81? Jinak se to pořád uškrcovalo na tryskách kvůli emisím a zase soudruzi asi věděli,proč tam dát co daly. A DDSR byl vymyšlen speciálně pro motor R/LS. Když ho neměly a chtěli přijít s novinkou,šouply zahraničního DCD

08:48:56
18.11.2014
18.11.2014

jate-line
Jen tak pro info, metalexový motor, který se dával do aut Škoda 120Ls MTX rally pro skupinu A v letech 1985-86 měl cca 85 koní - špičkové i něco málo přez 90koní. Ale to jsou závodní motory!!, takže 95koní je velká sázka do loterie....
Neříkám, že by takový motor nešel...otázkou je kolik by stál peněz.
Neříkám, že by takový motor nešel...otázkou je kolik by stál peněz.
08:20:04
18.11.2014
18.11.2014

dragon_cb_cz
-> Šediváček: Že by pozdější evoluce eRka měly jinou vačku je pro mě novinka (i když to teda nevylučuju, nikdy jsem se o to nezajímal), s tím karburátorem je to přeci jen trochu jinak (on ten milimetr navíc na každém difuzoru je asi celkem znát) - a když stejnej EDSR zvládnul ukrmit 120LS, která má tu necelou decku objemu navíc, tak proč by neukrmil sériové eRko - speciálně když točit ten motor do mrtva se sériovou vrtulí je trochu nesmysl...
EDIT: A co je na tom DCD kontroverzního, že jsem tak smělý?
EDIT: A co je na tom DCD kontroverzního, že jsem tak smělý?
20:28:00
17.11.2014
17.11.2014

Šediváček
-> vhml: Jo dá se říct,že ano.Pokud to někdo jenom tak netunil,případně neměnil hlavu.Já bych ho tam teda válet nenechal,i když mě se válí jiný špeky v kolně
-> dragon_cb_cz: No teoreticky mě vychází asi 4-5
Ale jenom jeden z nich za něco stojí.To máš jako s R-kem nebo 110 LS.Vážně věříš,že motor s DDSR,nedejbože s kontroverznim 28/36DCD,otevřenym sáním,vačkou na počátku výroby měl na brzdě stejnej výkon jako posleze další Evo s Edserem ze 105-ky,8-kou v uškrcenym sání a obyč vačkou?Jo v techničáku to tak bylo,v reálu bych řek,že ty motory jsou celkem nesrovnatelný.
PS: no něco k tématu......sám mám 120 motor origo cca 70 000km,dělalo se tam akorát těsnění a má to dost slušnou páru i na obyč L-ko.Ono bohužel ty motory škodovácký jsou klidně +/- 10-15% v novotě,stejně jako všechno,co sme dělali.Nejlíp to je poznat na pionýrech a podobných komářích výkonech

-> dragon_cb_cz: No teoreticky mě vychází asi 4-5

PS: no něco k tématu......sám mám 120 motor origo cca 70 000km,dělalo se tam akorát těsnění a má to dost slušnou páru i na obyč L-ko.Ono bohužel ty motory škodovácký jsou klidně +/- 10-15% v novotě,stejně jako všechno,co sme dělali.Nejlíp to je poznat na pionýrech a podobných komářích výkonech
17:50:08
17.11.2014
17.11.2014

ferrari
Mno ja si myslím, že na starších motoroch to už nikto nezbadá...navyše, čo kus, to originál ;-) Mal som možnosť zazdíť s asi 5 motormi 120 a každý jazdil úplne inak...
17:46:58
17.11.2014
17.11.2014

sep
To by mě docela zajímalo jaký je ten druhý "rychlý" ls motor,užovkové LS motory do roku 80 měly oproti novějším jen zmiňovanou jednu pružinu na ventil a velmi neznatelně "ostřejší" vačku která se potom montovala do motorů 130,ani jedno z toho buchar vážně neudělalo.
17:32:46
17.11.2014
17.11.2014

ferrari
Však ja ani nevravím, ž eide lepšie, iba to, že je nadmieru zachovalý...spotreba oleja v podstate nemerateľná...
09:16:37
17.11.2014
17.11.2014

m8rinek
-> ferrari: Tak to Ti můžu říct, že nemáš, ať jede tvůj motor jakkoli dobře tak není díky použitým materiálům a tolerancím možné, aby motor co má 70tkm jel lépe než dobře poskládaný, zajetý nový motor...
Ještě se říká, že nejlépe jede motor před smrtí, takže jestli to nebude ten případ :D.
Ještě se říká, že nejlépe jede motor před smrtí, takže jestli to nebude ten případ :D.
23:38:19
16.11.2014
16.11.2014

ferrari
-> Petr Urban 15.11.14 11:12:12:
-> m8rinek 15.11.14 10:06:29:
A ja taký mám :-) Najazdených cca 70 000 km, r.v. 89, dovoz DE, za číslom 8čka, čiže pravdepodobne na Natural...
Tým ale nechcem povedať, žeby som ho tak upravoval...ak viac výkonu, tak Felda/Fobia...problém pri nehode môže byť aj s upraveným 100 HP motorom Š120...a takisto problémy na STK a EK...
-> m8rinek 15.11.14 10:06:29:
A ja taký mám :-) Najazdených cca 70 000 km, r.v. 89, dovoz DE, za číslom 8čka, čiže pravdepodobne na Natural...
Tým ale nechcem povedať, žeby som ho tak upravoval...ak viac výkonu, tak Felda/Fobia...problém pri nehode môže byť aj s upraveným 100 HP motorom Š120...a takisto problémy na STK a EK...
23:17:26
16.11.2014
16.11.2014

dragon_cb_cz
-> Šediváček: Čistě technicky vzato těch typů LS motorů bylo dokonce víc než 2...
21:54:08
16.11.2014
16.11.2014

vhml
-> Šediváček 16.11.14 20:56:13: to bude strašne tajnej motor s jednou ventilovou pružinou, kterej mám někde mrsklej v kůlně? 

20:56:13
16.11.2014
16.11.2014

Šediváček
od Vény: To je možný,....ale já tyhle věci nerad jen tak řikám.A už vůbec ne jen tak někomu.A ono to tady bude znát pár lidí,ale těch co se s tim setkalo bude míň.
20:51:49
16.11.2014
16.11.2014

Jozka
-> Šediváček: Ledaccos možná jo, ale sériový embéčko určitě ne..
Mě bylo celkem jedno, co s tím vyvedou. Není to na závodění, spíš kvůli bezpečnosti, ale testováno stejnejma kopcema, tak kde jsem měl dřív pod kopcem 100 a na vrcholu sotva 80, tak teď to snadno můžu dát i naopak..

Mě bylo celkem jedno, co s tím vyvedou. Není to na závodění, spíš kvůli bezpečnosti, ale testováno stejnejma kopcema, tak kde jsem měl dřív pod kopcem 100 a na vrcholu sotva 80, tak teď to snadno můžu dát i naopak..
20:08:37
16.11.2014
16.11.2014

Evž@
-> Šediváček: dva typy?to si rad poslechnu.
19:50:38
16.11.2014
16.11.2014

Šediváček
-> Jozka: od Vény: No stovkou do kopce jede ledacos
Ale jako proč ne takovejdle motor. Já si zbouchnul před X-lety LS z dílů,který sem posléze vyhodil (hrozný stav),jediný cenný tam byla nová pístní sada,která jediná se schovala,zabroušený ventily a ten motor jezdil líp jak nynější odbržděná 70Hp 742.136. A byl to obyč. akorát s vačkou
Dneska vim,že se tam dá upravit milion věcí.
-> Evž@: No ale jako dvě normy,tak existujou i dva typy LS motorů.Ale to už řikám víc,než asi většina lidí zná


-> Evž@: No ale jako dvě normy,tak existujou i dva typy LS motorů.Ale to už řikám víc,než asi většina lidí zná

16:10:13
16.11.2014
16.11.2014

Evž@
120 LS dle staré normy 58 koní a dle nové která je tady vypovídající 55.
15:59:31
16.11.2014
16.11.2014

TTomas