upravy s120l

prohledat
82 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.11.2014 do 30.03.2015, založil/a paulie95
řadit dle data
18:07:12
30.03.2015
Toušík
-> vhml: Ty seš tatar co :) Alespoň nebudu jezdit jako blázen :) Já se tě taky divím proč tam nedáš fa. stejně je to u tvého auta taky jedno a trápíš se zbytečně s webrem atd.. A ta vrtule tam jde taky dát :)
16:45:51
30.03.2015
Evž@
-> vhml: když nechám hlavu 120 tam to snížení je třeba ještě větší ne?
16:21:24
30.03.2015
vhml
-> Toušík 30.03.15 15:43:52: Já ti ten obsah 1200 přeju. Až postavíš motor a v prvním vršku budeš podřazovat... 3 3 3
15:43:52
30.03.2015
Toušík
-> vhml: Mám doma 2 je C vahadla tak to by asi taky chtělo je tam naskládat ne? Spíš mě jde o KP a spáru atd. Proberem na Vltavě jak z MPI dostanu 1200 obsah :D Budeš u nás asi spát ne když jsem slyšel že jede Olda. Ale za každou radu pak budu všem rád.
15:03:35
30.03.2015
vhml
-> Evž@ 30.03.15 12:56:26: budeš ale muset podkládat vahadla
15:03:15
30.03.2015
vhml
12:56:26
30.03.2015
Evž@
-> vhml: to sem chtěl slyšet :D
12:52:54
30.03.2015
Toušík
Tak to je koukám zas téma pro mě :) Protože se zahrabu zpět do 5ti kanálových hlav a pokusím se doma taky něco zbastlit. Sice jsem psal Urbimu a doufám že na mě nezanevře (například teď s tím rozdělovačem ) ,ale chtěl bych první motor zkusit postavit doma. Mám už nějakou představu a myslím že na něj budu mít i dost času tak hledám informace co a jak. Měl by to bejt motor s vačkou od p. Kjejbicha , trošku ho poleštit ubrat na ojnicích, svody atd. Jen co mě teď nejde na rozum jak dostat s dobrým výsledkem KP 11 u 105 hlavy :) Asi vás tady budu po různu otravovat s radama a znalostma, ale jsem ochotnej to kompenzovat panákama :)
12:36:00
30.03.2015
vhml
-> Petr Urban 30.03.15 12:29:48: Tak zas co na 120tkovým motoru vymyslíš jinýho, když nechceš složitě shánět jiný písty. Ta litina ma na takový prasárny masa dost.
12:29:48
30.03.2015
Petr Urban
-> vhml: To nepochybuji, ale snižovat 3 mm hlavu .... být to hliníková, tak je po ní - vymáčkla by se na tep. více zatíženém motoru kolem těsnění jak hovínko.
12:26:48
30.03.2015
vhml
-> Petr Urban 30.03.15 11:59:38: ale tak fungovalo to a i to jelo celkem schopně.
11:59:38
30.03.2015
Petr Urban
-> vhml: 3 3 ááá pán je extrémista
11:21:19
30.03.2015
vhml
-> Petr Urban 29.03.15 23:42:05: já měl asi 10,8 , ale byla to 105tková hlava snížená asi o 2,8mm 3
23:42:05
29.03.2015
Petr Urban
-> Evž@: určitě kombinace, aby jsi tam měl 10, usel by jsi s hlavy vzít opravdu moc.
18:44:35
27.03.2015
ferrari
-> minno 21.11.14 12:24:29: to by si musel zazit...s ddsr sa nedal porovbat ani Edsr 22/23...ten ddsr nebol asi tak uskrteny..
15:53:20
27.03.2015
Evž@
Jakým nejlepším způsobem lze u 120 L motoru dostat KP kolem 10:1?Stačí to jen snížit adekvátně nebo je vhodnější to kombinovat s tenším těsněním.
12:44:41
26.11.2014
minno
dík za odpovede
19:31:30
21.11.2014
vhml
U mě pořád vede IDF, kde měním trysky a vzdušníky s nastartovaným motorem :-D
18:05:36
21.11.2014
m8rinek
-> minno: Lepší prostup vzduchu karburátorem, odizolovaná plováková komora, snadná výměna trysek a vypuštění plovákovky v případě nečistot a co je nejdůležitější, nikdo si nelámal hlavu s různejma spořícíma systémama a emisema...
upraveno 1x, naposled 21.11.2014 18:09:39
18:01:22
21.11.2014
Petr Urban
-> minno: DDSR má také o poznání lepší tvar vstupních otvorů do dif. na víku, o vlivu by se dalo ale polemizovat. Teoreticky to lepší je.
17:45:10
21.11.2014
MOLSO
-> minno: trysky sa daju demontovat bez demontaze veka, je tam iny plavak iny system akceleracnej pumpy .... so SEDRom to ma asi len rovnaku prirubu a zinkovo paskvilovy material 40
12:37:49
21.11.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Uchycení filtrboxu je sice šroubem jako u EDSR/SEDR, ale nikoliv do víka, ale přímo do těla karburátoru, takže nehrozí prohybání víka. Klapky myslím tolik netrpí na vyběhání a pokud k tomu přeci jen dojde, tak ta spodní část s klapkama je vyměnitelná samostatně.
12:24:29
21.11.2014
minno
A keď sme už pritom, aké podstatné rozdiely sú medzi karburátormi DDSR a EDSR (SEDR)?
12:10:42
20.11.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: To fakt nevím, do tajů pětiletýho flámování jsem nikdy úplně nepronikl - jsem si jistej jenom tím, že o tom karbu se v jeho počátcích vždycky mluvilo a psalo v souvislosti se 110R. A nepodceňoval bych ani dobovou snahu získat konvertibilní měnu za každou cenu, on to éro chtěl hlavně Motokov, stejně jako MBX (u kterýho to moc neklaplo) a s motorem ze sedanu by to nešlo asi už vůbec.
09:47:35
20.11.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jasně, ale zase pochybuju, že jen kvůli eRku by bolševik do podobný operace šel - musela tam bejt perspektiva dalšího použití.
09:32:39
20.11.2014
Jozka
-> vhml: Taky proč vymýšlet vymyšlené - navíc za bolševika měli v Jikovu stejně jako jinde i bez nějakýho vývoje už tak dost starostí s tím, jak sehnat stroje, zařízení, materiály, subdodávky a další nezbytnosti k výrobě..3 4 5
09:22:27
20.11.2014
vhml
-> Jozka 20.11.14 09:20:31: samozřejmě že okopírovanej 4 až nápadně se podobá Webru DCHD a jeho starším derivacím...
09:20:31
20.11.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: 32 DDSR byl prvně použitej opravdu ve 110R a dost možná i speciálně vymyšlenej (nebo okopírovanej?) pro erko - kvůli požadavku vyššího výkonu, resp. vyšších otáček, protože se s BS-kama dostali na hranici, když už by nestíhaly fungovat v celým tom rozsahu otáček od volnoběhu až po maximumum.
08:09:08
20.11.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: A pozdější erka už teda měly stejný sání jako užovky?



Jinak pochybuju, že DDSR byl vymyšlený "speciálně pro eRko", skoro bych hádal, že byl podstatně důležitější pro trosky a T613 a taky bych hádal, že spíš než vymyšlený byl řádně obšlehnutý 4
upraveno 1x, naposled 20.11.2014 08:09:18
06:46:04
20.11.2014
jate-line
-> Urbi: 4
23:12:21
19.11.2014
Petr Urban
-> jate-line: Mám stejné info a udělaná fabrická Š130 L/A měla např. 102 HP a beru to jako parádní výkon s Sedrem a litinovým svodem.

-> paulie95: Dosáhnout na 70kw s Š120 doma nepůjde, zřejmě ani v profesionálncíh podmínkách za strašné peníze, i s motorem Š130 by to stálo moře práce a peněz. Jaké je tady rozhodnutí ?
upraveno 1x, naposled 19.11.2014 23:20:26
21:41:15
19.11.2014
jate-line
-> vhml: Jako ostatně všechny pohárovky, 130l/a jakbysmet. Jenom vozy ze sovětského bloku měly samé vyjímky 3
21:31:50
19.11.2014
vhml
-> jate-line 18.11.14 08:48:56: jenže motor 120LS byl dost svázanej pravidlama...
21:17:42
19.11.2014
Šediváček
od Vény: No kontroverzní, protože to dělá z mojí škodovky závoďák 1 A to jen tak nějaký karbec neumí.



No tak DDSR máš 22/24 a Edsera co se pak dával 22/23. Což by asi tak nevadilo. Ale to sání je pak už sakra podstatný rozdíl (defakto 50% vůči původnímu). Viděl jsem i menší karbeci na R-ku,ale nevím,jestli to je origo. Tabulky mám jen do typu 80 a jestli výroba končila 81? Jinak se to pořád uškrcovalo na tryskách kvůli emisím a zase soudruzi asi věděli,proč tam dát co daly. A DDSR byl vymyšlen speciálně pro motor R/LS. Když ho neměly a chtěli přijít s novinkou,šouply zahraničního DCD 1
08:48:56
18.11.2014
jate-line
Jen tak pro info, metalexový motor, který se dával do aut Škoda 120Ls MTX rally pro skupinu A v letech 1985-86 měl cca 85 koní - špičkové i něco málo přez 90koní. Ale to jsou závodní motory!!, takže 95koní je velká sázka do loterie....

Neříkám, že by takový motor nešel...otázkou je kolik by stál peněz.
08:20:04
18.11.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Že by pozdější evoluce eRka měly jinou vačku je pro mě novinka (i když to teda nevylučuju, nikdy jsem se o to nezajímal), s tím karburátorem je to přeci jen trochu jinak (on ten milimetr navíc na každém difuzoru je asi celkem znát) - a když stejnej EDSR zvládnul ukrmit 120LS, která má tu necelou decku objemu navíc, tak proč by neukrmil sériové eRko - speciálně když točit ten motor do mrtva se sériovou vrtulí je trochu nesmysl...



EDIT: A co je na tom DCD kontroverzního, že jsem tak smělý?
upraveno 1x, naposled 18.11.2014 08:20:28
20:28:00
17.11.2014
Šediváček
-> vhml: Jo dá se říct,že ano.Pokud to někdo jenom tak netunil,případně neměnil hlavu.Já bych ho tam teda válet nenechal,i když mě se válí jiný špeky v kolně 1



-> dragon_cb_cz: No teoreticky mě vychází asi 4-5 5 Ale jenom jeden z nich za něco stojí.To máš jako s R-kem nebo 110 LS.Vážně věříš,že motor s DDSR,nedejbože s kontroverznim 28/36DCD,otevřenym sáním,vačkou na počátku výroby měl na brzdě stejnej výkon jako posleze další Evo s Edserem ze 105-ky,8-kou v uškrcenym sání a obyč vačkou?Jo v techničáku to tak bylo,v reálu bych řek,že ty motory jsou celkem nesrovnatelný.



PS: no něco k tématu......sám mám 120 motor origo cca 70 000km,dělalo se tam akorát těsnění a má to dost slušnou páru i na obyč L-ko.Ono bohužel ty motory škodovácký jsou klidně +/- 10-15% v novotě,stejně jako všechno,co sme dělali.Nejlíp to je poznat na pionýrech a podobných komářích výkonech
17:50:08
17.11.2014
ferrari
Mno ja si myslím, že na starších motoroch to už nikto nezbadá...navyše, čo kus, to originál ;-) Mal som možnosť zazdíť s asi 5 motormi 120 a každý jazdil úplne inak...
17:46:58
17.11.2014
sep
To by mě docela zajímalo jaký je ten druhý "rychlý" ls motor,užovkové LS motory do roku 80 měly oproti novějším jen zmiňovanou jednu pružinu na ventil a velmi neznatelně "ostřejší" vačku která se potom montovala do motorů 130,ani jedno z toho buchar vážně neudělalo.
17:32:46
17.11.2014
ferrari
Však ja ani nevravím, ž eide lepšie, iba to, že je nadmieru zachovalý...spotreba oleja v podstate nemerateľná...
09:16:37
17.11.2014
m8rinek
-> ferrari: Tak to Ti můžu říct, že nemáš, ať jede tvůj motor jakkoli dobře tak není díky použitým materiálům a tolerancím možné, aby motor co má 70tkm jel lépe než dobře poskládaný, zajetý nový motor...



Ještě se říká, že nejlépe jede motor před smrtí, takže jestli to nebude ten případ :D.
23:38:19
16.11.2014
ferrari
-> Petr Urban 15.11.14 11:12:12:

-> m8rinek 15.11.14 10:06:29:

A ja taký mám :-) Najazdených cca 70 000 km, r.v. 89, dovoz DE, za číslom 8čka, čiže pravdepodobne na Natural...



Tým ale nechcem povedať, žeby som ho tak upravoval...ak viac výkonu, tak Felda/Fobia...problém pri nehode môže byť aj s upraveným 100 HP motorom Š120...a takisto problémy na STK a EK...

upraveno 2x, naposled 16.11.2014 23:45:14
23:17:26
16.11.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Čistě technicky vzato těch typů LS motorů bylo dokonce víc než 2...
21:54:08
16.11.2014
vhml
-> Šediváček 16.11.14 20:56:13: to bude strašne tajnej motor s jednou ventilovou pružinou, kterej mám někde mrsklej v kůlně? 3
20:56:13
16.11.2014
Šediváček
od Vény: To je možný,....ale já tyhle věci nerad jen tak řikám.A už vůbec ne jen tak někomu.A ono to tady bude znát pár lidí,ale těch co se s tim setkalo bude míň.
20:51:49
16.11.2014
Jozka
-> Šediváček: Ledaccos možná jo, ale sériový embéčko určitě ne.. 3

Mě bylo celkem jedno, co s tím vyvedou. Není to na závodění, spíš kvůli bezpečnosti, ale testováno stejnejma kopcema, tak kde jsem měl dřív pod kopcem 100 a na vrcholu sotva 80, tak teď to snadno můžu dát i naopak..
20:08:37
16.11.2014
Evž@
-> Šediváček: dva typy?to si rad poslechnu.
19:50:38
16.11.2014
Šediváček
-> Jozka: od Vény: No stovkou do kopce jede ledacos 1 Ale jako proč ne takovejdle motor. Já si zbouchnul před X-lety LS z dílů,který sem posléze vyhodil (hrozný stav),jediný cenný tam byla nová pístní sada,která jediná se schovala,zabroušený ventily a ten motor jezdil líp jak nynější odbržděná 70Hp 742.136. A byl to obyč. akorát s vačkou 1 Dneska vim,že se tam dá upravit milion věcí.



-> Evž@: No ale jako dvě normy,tak existujou i dva typy LS motorů.Ale to už řikám víc,než asi většina lidí zná 10
16:10:13
16.11.2014
Evž@
120 LS dle staré normy 58 koní a dle nové která je tady vypovídající 55.
15:59:31
16.11.2014
TTomas
Extreme Tyres