skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
sytič 105
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 30.09.2014 do 05.10.2014, založil/a marek.latr
Ja som ich mal tiež niekoľko (ako škodoviek, tak SEDRov a EDSRov) a šlo to myslím vždy regulovať...a nechcípalo to...áno, štart bieda, ale potom OK
-> minno 03.10.14 20:22:32: Však jo, já SEDR nijak nehájím, tohle je prostě krutě otravná vlastnost. Ale je zajímavý, že třeba na 136GL mi to prostě nedělá a celkově tam jede jak víno - necuká, neskapává na sytiči... záhada. Já naštěstí když vyjíždím od baráku tak sjíždím akorát z parkoviště dolů a pak z obytný zóny na hlavní - oboje místa s minimálním provozem. Tam to vyřeším vypnutím sytiče před křižovatkou (volnoběh už motor v GLSe drží i bez něj), po zastavení zase zapnu a jedu dál... Jedna ze záhad, kterou předám novému majiteli 

-> minno: vidis teraz keby si skusil nastartovat pôjdu tak pojde bez problemov aj dole kopcom , lebo ho mas rad
*3*










-> peti 03.10.14 20:19:41: mne už problémy nerobí
Odpočíva na pôjde a tam mu je dobre a tam ho mám aj celkom rád, že tam je


-> dragon_cb_cz 03.10.14 20:16:43: Když těsně před chípnutím nohu z brdy sundám, nechám otáčky zase vyběhnout, pak zase přibrzdím atd - tak se to dá. Áno asi tak nejako to aj mne vždy fungovalo. Lenže na jednu stranu to je fakt funkčnosť jak sviňa a na druhú stranu skús tento postup aplikovať keď je pred tebou prekážka, na ceste je poľadovica a ideš ešte aj dole kopcom a potrebuješ čo najskôr zastať..... Všade naokolo premávka a ty sa potrebuješ hrať s brzdovým pedálom a turbopáčkou aby si udržal motor v chode....No ďakujem, neprosím.
-> minno: jednoducho musis mat k tomu karburatoru kladny vztah ako ku skodovke, ja mam ten karburator rad, tak aj on mna, akonahle ho odsudzuje tak sa nahneva a robi problemi ako tebe











-> peti: -> palinator: Tak to asi nemáte u vás žiadne kopce. Ja len vyjdem z garáže na cestu a strmák dole kopcom. Zabrzdím a skape to. Vyjdem autom od práce, a zas len dolu kopcom
A inak áno, ono v zime fakt zvyknú bývať aj mrazy pod 0°, to je ale divné čo....
-> peti: jazdil som na mojom aute úplne nové sedre (2x) + starý sedr (1x), 2 motory + iné škodovky s týmito karburátormi a vždy všetky karby sa správali v týchto veciach úplne rovnako. Ale s tebou sa už o SEDRoch a motoroch celkovo nebavím, lebo tebe vždy všetko funguje bezchybne, aj to, čo už z princípu funguje nedokonale
Takže to nemá význam.


-> peti: jazdil som na mojom aute úplne nové sedre (2x) + starý sedr (1x), 2 motory + iné škodovky s týmito karburátormi a vždy všetky karby sa správali v týchto veciach úplne rovnako. Ale s tebou sa už o SEDRoch a motoroch celkovo nebavím, lebo tebe vždy všetko funguje bezchybne, aj to, čo už z princípu funguje nedokonale

-> peti: To je fakt kus od kusu, mě to dva ze čtyř dělaj taky.
-> palinator: Když těsně před chípnutím nohu z brdy sundám, nechám otáčky zase vyběhnout, pak zase přibrzdím atd - tak se to dá. Ale otravné to je. Na druhou stranu, GLSa drží už po chvilce volnoběh (sice proklatě nízký, ale drží) i bez sytiče, takže při příjezdu ke křižovatce vypnu, dobrzdím, zapnu a zase jedu... a po pár stovkách metrů už ho vypnout většinou lze zcela...
-> palinator: Když těsně před chípnutím nohu z brdy sundám, nechám otáčky zase vyběhnout, pak zase přibrzdím atd - tak se to dá. Ale otravné to je. Na druhou stranu, GLSa drží už po chvilce volnoběh (sice proklatě nízký, ale drží) i bez sytiče, takže při příjezdu ke křižovatce vypnu, dobrzdím, zapnu a zase jedu... a po pár stovkách metrů už ho vypnout většinou lze zcela...
-> minno 02.10.14 10:57:18:
Zkoušels na tu brzdu šlapat opravdu zvolna? Mně se to při troše šikovnosti nestává, když teda není pod nulou - to nemůžu moc posoudit.
Zkoušels na tu brzdu šlapat opravdu zvolna? Mně se to při troše šikovnosti nestává, když teda není pod nulou - to nemůžu moc posoudit.
-> minno: neviem ako to je mozne ale aby mi motor zdochol pri brzdení na sytici, musim extremne prudko zabrzdit, vtedy sa to stane, pri normalnom style jazdy nie, nastartujem na plny sytic otazky vyhehnu na cca 2000, hned ho stiahem nech drzi dajakych 900 az 1000 otacok a uplne plynule to ide, a to co popisujes ze po natoci zdochne sa sa mi stane iba ked je velky mraz a nedotaham benzin AC pumpou, inak drzi
nechapem ake SEDRe si jazdil
nechapem ake SEDRe si jazdil
-> vhml: To je v Rusku v zime v podstate 6x do tejdna :-) To je taky duvod, proc se tam poradne chytly az feldy - 742 - bez sance :-)
-> minno 02.10.14 10:57:18: na studený starty je boží Polmo, v návodu v ruštině je jasně napsáno, že plnej sytič máš dávat až když je míň jak -20 stupnu 

No neviem, mne sa ten sytič u SEDRa nikdy nepozdával za celých 12 rokov, čo jazdím škodovkami. A to som mal fungl nový karbec aj na 120 motore, aj potom neskoršie na 136 motore. Fungovali rovnako. Rovnako naprd
Studený motor - v letnom období pri teplotách dajme tomu nad 10 stupňov naskočil motor na sytič okamžite a aj sa držal - otáčky po štarte cca 1800, po chvíli stúpli na 2000-2200, regulovať to šlo plynule, ale čo z toho, keď prídem na prvú križovatku alebo zabrzdím nedajbože dole kopcom - motor scípne aj pri plne vytiahnutom sytiči. Tento problém sa mi nepodarilo u SEDRa nikdy nijakým spôsobom odstrániť a že som s tým čosi nalaboroval..... Úplne super je to keď vezmete do auta nejakého známeho (vie, že máte škodovku ako svojho mazlíčka) a na prvej križovatke to zdochne.....Hanba jak svet. A furt šachovať s tou turbo páčkou. A ono sa s tým za studena aj tak nedá jazdiť bohvieako plynulo, keď som po naštartovaní stiahol sytič na nižšie otáčky (1500), tak potom za jazdy to nebolo zas dostatočne bohaté na akceleráciu z nižších otáčok (napríklad na križovatke, keď dávam prednosť v jazde a potrebujem sa rozbehnúť). A držať sytič do zohriatia motora naplno otvorený na 2500 ot. pri voľnobehu tiež nie je asi výhra
A to nehovorím o štarte a rozbehu pri nízkych teplotách a v mrazoch. Najskôr našľapať plynovým pedálom aby sa to ešte viac obohatilo, potom štart, po prvom štarte to buď hneď skape, lebo sa okamžite minie to malé množstvo benzínu zo sytičového jazierka a udrží sa to až pri druhom štarte, alebo je po prvom štarte potrebné ďalej machrovať s plynovým pedálom, aby sa motor podarilo udržať v chode
Áno sranda, ale vhodná tak do cirkusu, nie na cesty.
A pri vyšších mrazoch keď auto stojí vonku a potom sa s tým rozbehnúť aj pri plnom sytiči - des bes, a do kopca to studené už ani vonkoncom nechce ísť, skapína to, kým sa to aspoň trošku neohreje. No čo dodať, som rád, že SEDR je už minulosť.


A to nehovorím o štarte a rozbehu pri nízkych teplotách a v mrazoch. Najskôr našľapať plynovým pedálom aby sa to ešte viac obohatilo, potom štart, po prvom štarte to buď hneď skape, lebo sa okamžite minie to malé množstvo benzínu zo sytičového jazierka a udrží sa to až pri druhom štarte, alebo je po prvom štarte potrebné ďalej machrovať s plynovým pedálom, aby sa motor podarilo udržať v chode

A pri vyšších mrazoch keď auto stojí vonku a potom sa s tým rozbehnúť aj pri plnom sytiči - des bes, a do kopca to studené už ani vonkoncom nechce ísť, skapína to, kým sa to aspoň trošku neohreje. No čo dodať, som rád, že SEDR je už minulosť.
-> minno: Jo tahle... asi jsem po ránu pomalejší, nějak jsem získal pocit, že mluví o jiné a já si pamatoval akorát tuhle... každopádně s touhle trubkou povolenou se mi to spíš uchlastávalo.
-> srdcar 120L: Nemáš někde fotku té trubičky o které mluvíš? Už jsem nějakou dobu víko dole neměl, ale na žádnou si nepamatuju....
-> marek.latr: Překontroluj si hladinu v karbu, rovinatost víka, velikost trysky sytiče, dotažení karbu na sání a dál dotažení trubičky vzduchu ve víku nad tryskou sytiče. Tam bývá zakopaný pes, proč ti to letí na vysoké otáčky a nejde to regulovat. Jsou i exoti, kteří tuto trubičku odstraní úplně a pak se diví. Strunu na páčce sytiče na karbu za uchycením trochu ohni dolů, aby volný konec nechytal za podtlakové otvírání druhé klapky.
Já jsem za těch 40 let, co jsem měl a mám škůdky, nikdy problém se sytičem neměl. Co jsem opravoval karby, tak většinou závada byla ve výše popisovaných věcech. ( U litříků a hundrtek to bylo trošku jednodušší )
Otáčky po nastartování se sytičem do 1500, pomalu se zvednou na max 2500. V pohodě se dají plynule ubírat.
Ovšem předpoklad správné funkce je dobře seřízený motor ( předstih, svíčky, ventily, volnoběh)
Já jsem za těch 40 let, co jsem měl a mám škůdky, nikdy problém se sytičem neměl. Co jsem opravoval karby, tak většinou závada byla ve výše popisovaných věcech. ( U litříků a hundrtek to bylo trošku jednodušší )
Otáčky po nastartování se sytičem do 1500, pomalu se zvednou na max 2500. V pohodě se dají plynule ubírat.
Ovšem předpoklad správné funkce je dobře seřízený motor ( předstih, svíčky, ventily, volnoběh)
To je právě to co mně vadí, že nejde pořádně regulovat . A abych při pomalé jízdě se sytičem po zničené cestě stál pomalu na brzdě to je taky extrém. Ale jestli to je normální tak nic nenadělám. Třeba při koupi toho auta to takové nebylo, tak nevím. A je mi také jasné že se sytičem se musí jemně.
-> xerox422: Možný je všechno.. než jsem se s tím kdysi smířil, zkoušel jsem opakovaně i úplně bez tý struny, jen manipulovat s táhlem - kousek se stáhnout dá (není to úplně ON/OFF), od určitý polohy zdechlo. A plynule fungovalo až ve chvíli, kdy už skoro sytič netřeba.
Mě to za nějakej výzkum nestojí, prostě nastartuju a jedu, postupně stahuju, před křižovatkou případně vrátím..
Mě to za nějakej výzkum nestojí, prostě nastartuju a jedu, postupně stahuju, před křižovatkou případně vrátím..
-> Jozka: Aj mne kedysi takto fungoval systemom on/off. po skumani som zistil že staci vyformovat lanko v mieste medzi uchyteniami na karbeci. momentalne funguje 1. polovica reguluje otacky od 3000 do 2100 ot. a 2. polovicu treba opatrne znižovat aby som dosiahol 1500 (aplikujem najma v zime).
Funkce sytiče u SEDRu 0/1 převažuje zdá se mi. Plynule mi chodil jedinej, další kus jde plynule tak do poloviny.. ale že by mi to nějak vadilo, tak to ani ne, za jízdy po kouskách šly stahovat všechny..

Mám tiež 105ku a otáčky sytiča sa mi dajú celkom v pohode znižovať, no hýbem páčkou iba po milimetroch. Typ karbecu neviem, no mám dojem že je to ešte EDSR no už bez toho pákového prevodu.
-> minno:
Jako mě v principu nevadí, ale chce to smířit se s tím, že některýmu kusu nepomůže ani svěcená voda - a nemusí bejt ani nijak zásadně jetej.



SEDR
Funguje na teórii náhodného princípu. Každému funguje podľa toho, ako moc ho má zdeformovaný.

-> marek.latr: Proč by se s tím nedalo jezdit? Mám pocit, že okolo 2500 otáček na sytič je "normál". Jinak příliš vysoké otáčky na sytič většinou znamenají, že ti to někde přisává falešný vzduch - tzn zkontroloval bych jestli není prohnuté víko karburátoru, spodní příruba a případně i těsnění mezi hlavou a svodama...
Mě GLSa točila přes 3000, po srovnání víka i příruby to kleslo někam přes 2500, pořád to nejni ideál, ale moc to neřeším - najezdil jsem tak už skoro 10 tisíc km za poslední rok a půl. Takže opakuju - proč by s tím nešlo jezdit?
-> King: U SEDRu mi to většinou funguje dost on/off - nevím proč. U BSka můžu regulovat úplně krásně....
Mě GLSa točila přes 3000, po srovnání víka i příruby to kleslo někam přes 2500, pořád to nejni ideál, ale moc to neřeším - najezdil jsem tak už skoro 10 tisíc km za poslední rok a půl. Takže opakuju - proč by s tím nešlo jezdit?
-> King: U SEDRu mi to většinou funguje dost on/off - nevím proč. U BSka můžu regulovat úplně krásně....
Regulovat to právě nejde ani sebevíc jemně. Prostě plný sytič motor běží (šílené otáčky), při pohnutí maličko dolu motor po pár vteřinách zdechne. Tohle jsem opravdu nikde neviděl a to už těch škodovek kolem mě bylo. Jako mě by to nevadilo ale než se to zahřeje to je doba a opravdu se s tím nedá jezdit. Tam je něco špatně

-> marek.latr: Sytic na principu pridavnyho karbu nemá jenom on/off. Za normálních okolností se daj otacky volnobehu doladovat podle zahrati motoru jemnou praci s packou...
Páčkou to ovlivnovat nejde - bud naplno nebo nemá sytič žádný vliv. A ty 3000 to je preci az moc (se s tím nedá jet)

-> marek.latr: Asi ešte nepoznas škodovky s motorom vzadu. To je normalny jav otačky jedine ovplyvníš pačkou vo vnutri auta cca na min. 2000 niekedy sa da aj menej.
Zdravím, mám problém se sytičem (jedná se o motor 105). Vždy když motor nastartuji na sytič (bez něj to jde zřídka) tak motor běží ve vysokých otáčkách klidně i 3000ot/min než se to ohřeje. Což se mi zdá moc na studený motor, šteloval jsem vše co jde, mám už třetí karburátor a furt stejné. Za studena se s tím nedá jet. Nemůže to být tím že tam mám karburátor ze 120? Popř. na co se ještě kouknout?