OsazenÍ WÉbrŮ

prohledat
151 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 26.01.2014 do 24.06.2015, založil/a pecen
řadit dle data
20:54:51
29.05.2014
vhml
-> Eidy 29.05.14 20:50:08: musíš to mít naměkko, natvrdo :-)

¨

Musí to být právě nějakej kompromis mezi tím kdy se to otevírá a kdy to nepřenese vibrace. Jako silentblok tam právě slouží ty O-kroužky, který předepneš.
20:52:18
29.05.2014
vhml
-> Petr Urban 29.05.14 20:26:03: jo, taky si to představuju tak, že se benzín ve chvíli rezonance rozstříkne všude možně. Každopádně v tu chvíli nebylo jinýho zbytí, jelikož si to sálo falešnej vzduch a nový pružinky jsem narychlo nesehnal. Ale při rozjedech to aktuálně problémy nedělá žádný. Jen v zatáčkách na lepivých gumách.
20:50:08
29.05.2014
Eidy
Jen takový úvaha. Pokud budou karby "naměkko", bude při doskocích a drncaní docházet k výkyvu a otevření štěrbiny za karbem a motor nasaje falešnej vzduch. A když to nastavím tak, aby k tomuhle nedošlo, bude to tak fest, že se budou přenášet všechny vibrace. Jak to teda udělat tak akorát? Napadá mě jedině uložit karby na silentbloky a spoj k potrubí udělat z hadice.
20:29:20
29.05.2014
MVM
-> vhml: Tak správný uložení je "na měkko" buď přes pružinky nebo origo silentbloky -ale prostě ne natvrdo.. Není to ale kvůli odlívání - spíš přenos vibrací. Když píšu v předchozím o tlaku benzínu - myslím tím tlak za regulátorem a tím pádem před karburátorem(y). Facetka jako taková není špatná - ale ten tlak je lepší mít konstantní - to znam.že větší výkon čerpadla a regulovat.
20:26:03
29.05.2014
Petr Urban
-> vhml: Značný a možná zrovna při těchto režimech kdy se motor při rozběhu z dola rozrezonovává je to pružné uložení na místě. Když jsem dělal auta kde to nebylo, právě v zatáčkách byl problém při rozběhu do otáček značné zachrblání, může to ale být jen shoda náhod.
20:23:16
29.05.2014
m8rinek
-> MVM: Tak cajk, druhý sání už jsem nechal udělat ,,jen,, 3°. Dík
20:21:14
29.05.2014
MVM
-> m8rinek:

Ano cca 0°-5° spád můžou mít
20:17:03
29.05.2014
vhml
-> MVM 29.05.14 20:09:52: ještě se zeptám, jakej vliv na to třeba může mít odpružený uložení karburátoru? Už jsem měl ty pružinky vyhřátý a občas to přisaválo, tak jsem to musel dotáhnout na fest aby to bylo těsný, než se seženu nový-
20:15:09
29.05.2014
vhml
-> MVM 29.05.14 20:09:52: je tam neslabší kulatá Faceta, tam by asi problém být neměl. Zkusím jí ale určitě přemeřit průtok, protože ve stovce dávala dost málo vzhledem ke konstrukci nádrže.
20:11:26
29.05.2014
m8rinek
-> MVM: Jaká je vůbec optimální poloha? Já když jsem nechával dělat sání (rozumněj frézovat), tak jsem dával 5° trumpetou nahoru. Vyčetl jsem to kdysi na nejakejch anglickejch stránkách...
20:09:52
29.05.2014
MVM
-> vhml: Dellorta,Webry jsou citlivý na tlak benzínu a lepší pro ně je spíš nižší s konstantním průtokem. Měřeno při volnoběhu i při max.výkonu. Zároveň je potřeba mít karburátory usazené ve správném úhlu meřeno v obou osách.. (ovšem většinou jsou montovány vodorovně )
20:05:54
29.05.2014
vhml
-> Petr Urban 29.05.14 19:56:41: jsme se s tématem dostali evidetně někam jinam, protože není problém s natryskováním, ani s dodávkou paliva do čerpadla, ani krátkým potrubím, nebo dokonce vačkou atd, jelikož třeba tohle je natočené o hodinu dříve. Jen se to prostě někde odlejvá/přelejvá při použití závodních gum



140LS - Tchořovice 2014
19:56:41
29.05.2014
Petr Urban
-> vhml: Přesné donastavení hl. tryskou, vzdušníkem či emulzní trubicí volnoběhu...dobře udělej si sám když nemáš žádného profíka blízko co to udělá na motoře. Ale když máš základní problém s odlitím a celkovým chodem za jízdy, tak zrovna toto by mohl ten profík řešit a nechat jen zábavné finišové ladění na tobě.

Nebo bude opravdu problém v dodávce paliva pro plovákovou komoru a možná by nebylo špatné vzít výkonné čerpadlo a regulátor tlaku paliva dát až před karb., případně zvýšit světlost potrubí kterým se to dopravuje přes celé vozidlo.
12:30:19
29.05.2014
vhml
-> Olgoj Chorchoj 29.05.14 10:15:30: jaký vlnobije? kam ? Nechápu :-) Nebo radši ani nechci :-)
10:15:30
29.05.2014
Olgoj Chorchoj
-> vhml: to nějak pude! ...koneckonců, pan smrtka níže naznačoval, že na to někdo know-how-no má, jen ho nechce prozradit:-) Mikuňák má třeba systém emulzky složenej z vnější šachty a dvou vnitřních trubiček (jinak je to vždycky jen šachta a jedna trubička). Budí to dojem že jde zejména o zachování hladiny v rámci emulzek... Něžné uchrochtnutí ADDHE (tedy oproti DDSR) dává spíš znát, že je problém s hladinou v emulzce, než s hladinou celkovou (to by - jak řikáš - doplňovalo déle)... Nuže, co ve stylu Mikuni dát na emluzku pár O kroužků - ne snad aby těsnily oproti šachtě - jen jako zábranu vlnobití...? Nebo na to naslintat pár vlnobijnejch kapek pájkou..? Dolu to pude, není to nic nevratnýho...
19:40:08
28.05.2014
vhml
-> m8rinek 28.05.14 18:32:54: jako jde, na hrubo se trefíš vždycky, ale na čisto...?



No každopádně vytáhnu vzdušníky bokem, to je nejsnažší, pokud to pomůže, tak mám někde bordel v těsnění plovákovky.



Pokud ne, tak netuším ale jak řešit DDSR komplex a ani netuším jak by to šlo řešit odborně...
upraveno 2x, naposled 28.05.2014 19:40:31
19:37:12
28.05.2014
vhml
-> elbacil 28.05.14 19:14:16: nebo si vlastně můžu koupit jiný auto a všechny problémy s tímhle autem se vyřeší 3
19:14:16
28.05.2014
elbacil
-> vhml 28.05.14 07:24:38: Ako som už písal, mal som podobný problém t.j kašlalo v zatáčkach na slickoch.Vobec ta nenabádam aby si zahodil webre len opisujem problém ktory som mal aj ja sice davno ale mal.Mne pomohlo riešenie ako som už napísal.Zaujímavé mimochodom že na motokarbce to nerobí .Asi maju lepší priebeh.Predpokladám že webre máš dobre naladené lebo by to kašlalo aj na obyčajných pneu.Nové slicky pravdepodobne moc lepia.Ja viem že sa ti to nebude páčiť ale čo tak skusiť vymeniť vačku.Posunuť NM a PS nižšie.Motor proste v určitých otáčkach neutiahne moc lepive gumy.To je tak ,silný motor-hrabe.Reakcia je použiť slicky,nastanu však iné problémy .Začnu sa veci lámať ,trhať.Dufam že sa ti to podarí vyriešiť,som velmi zvedavý.
18:32:54
28.05.2014
m8rinek
-> vhml: Hele ale ono to do jistý míry jde, teď jsme do eSka na jednom zpachtěnym Solexu dávali Webera. O motoru byly jen základní údaje a Solex totálně nefungoval, tak jsem tam nasadil nějakej svůj eko základ a přichystal si trysky, který jsem si myslel, že budou vhodnější.



To co jsem předpokládal se stalo, tj. malá volnoběžka, bohatší přechod, ok máme krásnej volnoběh a dobrou přechodovou fázi, při prudkym přidání propad, takže větší akceleračky a pomalý padání otáček vyřešila výměna hlavních trysek. Takže kdybych tam nasypal to co jsem si myslel rovnou, tak by to bylo na první dobrou :))).



Na druhou stranu, neříkám, že to nejde udělat lépe a že se to tak vždy podaří, beru to spíš jako startovní použitelnej setup, na kterym se bude dál pracovat. Bez takovýhle krabičky člověk nemá šanci něco na Weberech ladit... skoda110r.eu/1150rr/kvete n1340001.jpg
17:22:09
28.05.2014
MVM
-> vhml:

Tak k p.Mikovovi určitě zajet s autem po domluvě můžeš.. tím nic neztratíš. Já ti naznačil jakým směrem bych šel-základ. Od určitý zlomový fáze si určitý věci dělám sám a pouze kupuju díly na karb. u těchto specialistů nebo online. Oni (což je dnešní dobou pochopitelné) zadara neřeknou ani slovo,možná když hoodně poprosíš tak lehce poradí. A já také nejsem zcela konkrétní - páč jsem do webrů vlítl v desetitisích aby to bylo po mém..
14:39:24
28.05.2014
vhml
-> Petr Urban 28.05.14 14:30:53: jméno znám a není sám kdo je v oboru špička.



Ale na druhou stranu ladění Webrů mi zatím baví a chci do toho i sám trochu proniknout.





O to víc mě fascinujou ladiči co ti pošlou zpátky karburátory a podle nějakýho popisu motoru co jsi dal ti řeknou: Takhle je to něj naladění, nešahej do toho.

To mě vždycky dokáže výborně pobavit.
14:30:53
28.05.2014
Petr Urban
-> vhml: Co já slyšel, tak z Mikovem bych neváhal ! Velký pán z know-how co nemá nikdo tady a divím se že to někdo radí zde 51 On udělá karbce na 100% myslím že i na dálku a možná by ti o poradil kde máš problém. Každopádně bys nemusel pak jít po karbcích, ale vyřešil by sis jen správný tlak a dostatečnou dodávku paliva. Ušetřený benzín, čas nervy, opotřebení vozu. V důsledku za ten čas zkoušení co děláš, kdyby jsi dělal jinou práci, tak máš na seřízení u profíka několikrát vyděláno. Ale chápu....nebyla by to ta radost a pachtění se, přijít si na to sám a s pomocí fóra na internetu.
12:44:59
28.05.2014
Bery
-> vhml: pere do nich benzin,neřeknu přesně,tohle jsou věci z vyšší dívčí,know how si každý chrání.
11:02:38
28.05.2014
vhml
-> Olgoj Chorchoj 28.05.14 10:53:03: jo, tohle plánuju zkusit. Už jsem tam narval krátký hadičky v sobotu v noci , ale pořád je to zavřený ve víčkách, tak to možná ještě někde vevnitř šplouchá. Až se vrátím z dovolený tak plánuju to vytáhnout hadičkama do pryč bez víček a uvidím.
upraveno 2x, naposled 28.05.2014 11:03:28
10:53:03
28.05.2014
Olgoj Chorchoj
Co zkusit trošku proříznout gumy, ať tolik nedržej, případně výdech k karteru nasměrovat před kola:-D Škoda, že to dělá na obě strany a ne jen na jednu, jako těm fiatistum níže. Pak by třeba pomoh nesouměrně ohnutej plováček (dřív pustí benzín při ulití)... Ale k věci: Jednou jsem na Polmu udělal (ehm, nechal udělat) takový nástavce vzdušníků z M6 šroubů. Čumělo to snad pět centimetrů nad karbec, kde byl teprve závit na vzdušníky... Sundal bych na Solexech víčka, na vzdušníky nandal hadice vytažený někam ven a šel bych to projet na slickách. Když to nepomůže, je to pověstné Dedeseří ulejvání:-( Zkusil bych to s mikunosolexem, tam jsou oproti ADDHE takový vyndavací přepážky, ale nemám na co obout slicky a kde to projet:-D
upraveno 2x, naposled 28.05.2014 10:54:24
09:37:18
28.05.2014
vhml
-> Bery 28.05.14 09:04:13: co je zkoušení pod tlakem?



Synchronizaci i hladiny si snadno udělám sám. Spíš mi jde o to po čem mám vůbec jít. Protože tohle ani nikde na stolici nenaladíš. Ani na hladkejch Matadorech to nebyl problém ( stalo se to třeba dvakrát do roka ), ale na zánovních Michelinech je to průser.
09:04:13
28.05.2014
Bery
-> vhml: poslal bych to Mikovovi aby je seřídil na stolici,zkusí ti je pod tlakem,udělal hladiny a bude tě to stát určitě míň,než to domácí žvýkání.

www.madi.preloucsko.cz/



mě se to odleje taky,ale minimálně.Nejde prostě všude jet tak aby jsi měl pořád naloženo,motor táhl a člověk si nevrkal do plynu...,to je kouzlo stříkačky:-)
07:47:43
28.05.2014
vhml
-> MVM 28.05.14 07:39:52: Je tam nejmenší kulatá Faceta a 1,6mm ventily.





Tušíš třeba podle zvuku, jestli je to chudý - jsou zavřený plováky. Nebo je to bohatý - přelilo se to a natáhly to vzdušníky ?
07:39:52
28.05.2014
MVM
-> vhml:

Zkus postupně projít tlak benzínu,stejný hladiny na obou v kombinaci s velikostí plovákových ventilů.
07:24:38
28.05.2014
vhml
-> elbacil 27.05.14 22:43:13: oprava webrů zahozením je velkej svéráz 3



A kdyby sis to přečetl pořádně, tak se dočteš, že to dělá jen při nasazní závodních gum, na obyčejných není problém -> vhml 27.05.14 21:07:14:
22:43:13
27.05.2014
elbacil
-> vhml 27.05.14 20:18:34: Onehdá som sa potýkal s takym istým problémom.Na webroch to kašlalo.Nič nepomáhalo až výmena na klasické potrubie s jedným spadovým weberom 40.Takže problem bol v tom že pri zavretí klapky sa sacie potrubie vyprázdní a kým sa tlak znova obnoví tak kašle.Asi tak.5
20:18:34
27.05.2014
vhml
20:07:42
27.05.2014
m8rinek
-> elbacil: Vtip?
20:04:02
27.05.2014
elbacil
-> vhml 26.05.14 21:45:31: a čo tak kratšie sacie potrubie?
21:45:31
26.05.2014
vhml
Důkaz místo slipů
140LS - ublejvací karburátory




Dělá to na obě strany. Skoro si myslím, že kdyby byla prázdná plovákovka, tak se tak rychle nenaplní. Nebo?
17:00:43
26.05.2014
Olgoj Chorchoj
jak se zdá, C (tedy B) is richtig:/ www.guy-croft.com/viewtop ic.php?f=6&t=...
11:09:34
26.05.2014
vhml
O víkendových závodech jsme se potýkali s problémem ve 140LS ( 2x ADDHE ), že při nasazení závodních gum ( mimochodem loňský závodní Micheliny jsou neuvěřitelný peklo a škodovka opět jela po dvou kolech asi metr ve vzduchu ) se začnou odlívat/přelívat karburátory. Děje se tak především v delším oblouku - video dodám večer.



Mám dvě teorie , ta první je jednodušší: Netěsní víko karburátoru a benzín se vybryndá na vzdušníky. Když jsem sundal víčka tak tam bylo lehce mokro. Vyrobil jsem v noci nový těsnění, v neděli to bylo výrazně lepší, ale jela se jiná trať, takže to nemuselo tolik vadit. Rozhodně to nebylo řešení definitivní, při ohřívání gum se to občas dělo taky.



Pokud by to bylo způsobeno druhou teorií, netuším jako to řešit. Bojím se o DDSR komplex totálního zeblití. Aneb hladina se nahrne ke straně, zvedne plovák a ten zavře přívod benzínu. Zkoušel jsem dávat níž hladinu a nevyřešilo to v podstatě nic. Jak tohle řešit? Dát hladinu ještě níž? Nebo naopak vysoko abych měl ,,zásobu“ benzínu?
upraveno 1x, naposled 26.05.2014 11:09:46
12:47:18
29.03.2014
vhml
-> Evž@ 29.03.14 12:37:16: Zkusim ještě jinou cívku a kundenzátor. Ale celý je to nejaký divný
12:37:16
29.03.2014
Evž@
-> vhml: zkus jiné svíce....případně něco změnit v elektrice abys vyloučil možnost problému tam
12:07:37
29.03.2014
vhml
Tak chyba bude asi někde jinde. Změna trysek na to nemá vliv. Pokud snížím předstih z 10 na 5 stupnu ( celkem tak cca 27 ), tak se to vyrazne zmensi a posune na 5500-6000... Tuší někdo?
07:16:17
26.03.2014
vhml
-> Olgoj Chorchoj 26.03.14 07:06:22: právě, behem řazení by se to dolejt nestihlo pokud by tam bylo málo.



Je mi divný že to dělá přesně kolem 5000. Buď jestli sání chytne nějakou rezonanci. Nebo možná kladívka se v tu chvíli zblázní a nestihnou se vracet? Ale to je asi blbost. Odtrh je 0,35mm.
07:06:22
26.03.2014
Olgoj Chorchoj
vteřinový řazení je jen 14ml doplněnýho benzínu a tak by to možná mohlo chcípnout, 14ml na doplnění by asi nestačilo ani elektromobilu:-) Lambda by řekla, esi to v otáčkách postupně chudne a chudne až uchudne
20:54:09
25.03.2014
vhml
A vlastně přívod benzínu skoro můžu vyloučit. Cestou domů mi napadlo, že při přeřazení to asi jede dál. Jistej si nejsem, musím to ještě ozkoušet. Ale to by snadno vyloučilo veškerej přívod benzínu.
20:30:34
25.03.2014
vhml
Otevřený víčko jsem zkoušel a beze změny. Ani nemám odvzdušnění nádrže hadičkou, mam sprostě provrtaný víčko.



Ale skoro i přestávám to plnění podezřívat. Že dává nějak málo je jedna věc. Ale zadusí se to vždycky v 5000ot. Zase jsem něco málo dneska najezdil a na dvojku to jen škytne a běží dál, na trojku už se to zadusí jak se to zvedá pomalejš. Do kope to dělá víc jak z kopce ( zřejmě jak přeběhne těch 5000 snáz ). Zkoušel jsem vzdušník 160 nahradit 205tkou. Obecně to jede hůř a zadušení nastává taky. Možná trochu míň často.



Fakt nevím...
20:03:32
25.03.2014
Eidy
-> vhml: Otevřený víčko nádrže by mohlo mít taky vliv a zkus si to čerpadlo i z kanystru ale přes třímetrovou hadici a uvidíš, co to udělá. Délka hraje taky roli.
18:55:09
25.03.2014
Olgoj Chorchoj
...co to eště zkusit s otevřenym víčkem nádrže? třeba máš přicpaný odvzdušnění...? Že jehlovej ventil vždycky něco krade je jasný. Když se dá větší, bude lépe, souhlasim. Ale ta trubička, že by dávala jen 65/h...? V pátek pojedu lepit wágen, tak si vezmu odměrnej válec a taky to zkusim
upraveno 1x, naposled 25.03.2014 18:56:35
18:33:08
25.03.2014
vhml
Tak šroub v nádrži má v sobě skutečně jen 3mm dírku. Provrtal jsem na 4mm , ale žádný dramatický zlepšení nenastalo.



Z nádrže do kanystru za 1:50 ( 65 litrů za hodinu )

Z nádrže přes víčko 2:25 ( 50 litrů za hodinu )
18:32:19
25.03.2014
Olgoj Chorchoj
Hele spočítat to umim (přesněji sem dneska hledal brzdovej válec a našel sem skripta z chemickýho inženýrství:-), ale 4mm oproti 1,75 v jehle, to musí stačit... Prozvonil bych přece jenom to banjo u nádrže, esi neni zasviněný. Vzduch si může udělat místo skrz jedinou díru v holendru a rázem máš nejužší místo 1mm... Případně ti tam ten nádržovej syfl benzín po profouknutí obratem naplaví zpět a poznáš houby...
17:44:03
25.03.2014
vhml
-> Olgoj Chorchoj 25.03.14 17:39:42: Prohnal jsem skrz naskrz 8atm. a beze změny.



Trubka přes celý auto je 6x1, tudíž světlost 4mm. Je to v pohodě? Nebo kolik tam vůbec má být? Po bouračce byly měněné za ,,co dům dal"
upraveno 1x, naposled 25.03.2014 17:44:25
17:39:42
25.03.2014
Olgoj Chorchoj
Třeba tam bude jenom bordel... já tam, kupříkladu, měl hadr a pak to neuživilo ani BSko:-D
Extreme Tyres