Odvetrávanie filterboxu

prohledat
149 příspěvků (zobrazeno 101 až 149) od 03.01.2014 do 23.05.2014, založil/a minno
řadit dle data
12:06:57
31.01.2014
ozzman1000
-> minno:

podľa mňa moc experimentuješ, nepreháňaj to, lebo raz to dotiahneš s modifikáciami škodovky tak ďaleko, že ti ju zhabú vojaci 3
11:51:51
31.01.2014
Syny
-> minno: Myslim nudil s praci na aute :)
10:50:43
31.01.2014
minno
-> m8rinek: výnimka potvrdzuje pravidlo :)

-> Syny: No tak zrovna ja nie som z tých, čo by sa nudili....K tomuto ako vidno som sa tiež dokopával už skoro mesiac :)
10:22:42
31.01.2014
Syny
-> m8rinek: Nech ho, on by se jinak nudil :) Vzdyt uz ma na aute vsecko hotovo :) A filtrbox na facko muze koupit kdykoliv jinej - bez diry :)
10:15:33
31.01.2014
m8rinek
-> minno: Startuje to na druhým třetí otočení motoru, otázka je jestli si nekomplikuješ život dalším ,,kurvítkem,,.
10:13:02
31.01.2014
minno
-> m8rinek: No tak záleží čo považuješ za "ešte problém" a čo za "už nie problém". Ono to samozrejme chytá, ale pri mnou popisovanom stave treba dlhšie točiť motorom, než to chytí. Pýtal som sa na to X ľuďí s LEKRom a funguje im to rovnako....
10:12:35
31.01.2014
Bukaj
-> m8rinek: Nojo, mám fa jako spotřebáka na zimu a na jezdění do práce a s karburátorem problém nemám (mimo popisovaného jevu, který jsem bral jako vlastnost), tak jsem do něj zatím nehrabal. Za studena (po aktivování sytiče) chytí na drc a teplý motor zas tak často nestartuji. A i v příručce se píše, že teplý motor s plně sešláplým pedálem plynu...
09:59:52
31.01.2014
minno
-> ozzman1000: tesnosť "šoupátka" je to najmenej. Klapka, ventil, totok.....to je všetko síce pekné riešenie, ale pekné len dovtedy, pokiaľ sa o tom teoretizuje. Prehľadal som toho na nete fakt veľa a strávil nad tým kopec času a žiadne čisté riešenie "objednať, namontovať a hotovo" na toto použitie som nenašiel. Asi neviem dobre hľadať. Možno ak by stačil na to odvetrávanie len nejaký menší otvor, tak by sa dalo niečo nájsť....to si musím ale najskôr ešte overiť v praxi, aký veľký otvor by postačoval.... Pri použití sériového 120 filterboxu som skúšal vetrať otvorom vo filterboxe čo je z boku na pripojenie hadice vetrania od ventildekla a takéto vetranie nestačilo..... Možno preto, že ten otvor bol zboku. Ak by bol rovnako veľký otvor zhora, zrejme by to vetralo lepšie.....



Nad nádobkou s aktívnym uhlím som rozmýšľal tiež... Nie som si však istý, či by to fungovalo. Ak by som ju aj pripojil na sací trakt kvôli podtlaku, neviem či by to potom dokázalo "nahromadeným" podtlakom vyťahovať tie výpary z filterboxu až približne hodinu po vypnutí motora. Lebo cca tú hodinu po vypnutí ohriateho motora to potrebujem "vetrať".....
09:58:52
31.01.2014
m8rinek
-> Bukaj: Fa provozuju docela aktivně 6let a pokud je karburátor dobře seřízenej, tak jsem s tim nikdy problém neměl. Byla etapa života vozu, kdy to nechytalo ani za studena natož za tepla, tak to dostal do rukou jeden aktivní lekrysta a problém ke spokojenosti vyřešil...



Tj bych řekl, že minno řeší důsledek a ne příčinu...
09:56:29
31.01.2014
Bukaj
-> m8rinek: Nevím, ale u mého Fa s tím je úplně stejný problém...8

Nicméně tento problém mám i u 130L s origo SEDRem...7
09:55:14
31.01.2014
darabos
-> m8rinek: mna napadla ta ista otazka...
09:50:39
31.01.2014
m8rinek
-> minno: A jaktože u Fa s timhle problém není?
09:38:59
31.01.2014
minno
-> Syny: chujovinu takú3 Mám karburátor LEKR. Ten síce funguje oproti SEDRu výborne, ale jeho konštrukčnou vlastnosťou je to, aby auto nesmrdelo po benzíne, že je karburátor odvetrávaný do filterboxu. A keď odstavíš teplý motor na 10-30 minút, benzínové výpary tak zahltia filterbox, že pri ďalšom štartovaní je to prechľastané a treba dlho točiť motorom, než to chytí. A ja chcem z toho zas spraviť smradľavé auto a vetrať to3
06:33:57
31.01.2014
MOLSO
-> ozzman1000: ja mu to rikal predsedo ! 1
22:56:18
30.01.2014
ozzman1000
-> minno:

v tom tvojom riešení vidím riziko že ti to bude podtlakom prisávať neprefiltrovaný vzduch. tesnosť takéhoto otočného "šoupátka" je diskutabilná. Skôr by som to videl na nejakú klapku alebo ihlový ventil utesnený gumou a ovládaný solenoidom. Btw. odvetranie bude mať ešte doplnkový efekt že už i tak dosť uhľovodíkmi smrdiaca škodovka ti bude v letných horúčavách smrdieť ešte viac. Ja by som to odvetranie viedol cez nádobku z aktívnym uhlím. Tá by mohla slúžiť ako kvázi zásobník podtlaku a po vypnutí motora by podtlak do nej vytiahol pary zo sania otvoreným ventilom.
19:34:51
30.01.2014
castrol
-> m8rinek 30.01.14 10:54:04: ale totok ma zadara 1
17:11:15
30.01.2014
Syny
-> minno: Copa to zase vymjslis za chujovinu :) To budes mit na tlacitko nebo na spinacku? :) Ze po otoceni klicku by se to automaticky zavrelo a po vypnuti zase otevrelo :) Jen te tam pres noc nesmi zalezt mysli 3 3 3
14:32:52
30.01.2014
minno
-> aDAm: tak nejako to plánujem.
14:08:33
30.01.2014
aDAm
-> minno: co nějaký servomotorek z modelu? tahal by nějaké lanko co by bylo omotané kolem té klapky a podle směru by se to buď zavíralo nebo otevíralo co? pak si jen vychytat kraní pozice, třeba dle času sepnutí a nebo pomocí nějakých koncáků.
14:05:30
30.01.2014
minno
-> Eidy: Riešenie s ozubenými kolesami dobrý nápad, ale zbytočne zložité asi to potom spasovať a veci okolo toho.

-> Klubko_: JJ, porozumel som tomu, ako to myslíš vyrobiť. Výhodou by bol len menší potrebný uhol otočenia na otvorenie. Prípadne väčší vzniknutý otvor.



Ale rád by som už ostal u mojeho riešenia, to sa mi pozdáva stále najviac. Funkčnostne aj esteticky, že sa to do toho filterboxu takto bude hodiť. Vymýšľať "rovnáky na ohybáky" sa mi už nechce. Aby to bolo čo najjednoduchšie. Nevýhodou je jedine ten potrebný veľký uhol - dlhý chod na otvorenie. Toto doriešiť a perfektos1
13:43:41
30.01.2014
Klubko_
-> minno: ja bych to zkusil vyrobit z cuprextitu. Ted se divam na ten obrazek, co jsem dal a tam to vypada jako pulmesic, do kteryho doseda ta klapka samotna jako by v jedne vrstve.

Vyrobil bych spodni krouzek s vnitrnim prumerem mensim, nez vnitrni prumer pulmesice, pulmesic jak je na obrazku+klapka na presno a horni krouzek stejnyho rozmeru jako ten spodni. Klapka by se tedy zasouvala do sterbiny a to podle me bude tesnit dobre.

Ja snad po praci pujdu do sklepa a vyradim se na kousku cuprextitu s lupenkovou pilkou a pilnikem 3

Jinak bych to videl jako Eidy.

-> Majki: prave prave. proto jsem navrhl moje reseni 6
upraveno 3x, naposled 30.01.2014 13:47:06
13:37:13
30.01.2014
Eidy
-> minno: Přepákováním to o 180° asi neotočíš. Měl bys 2 mrtvé polohy. Musel bys použít páku spolu se dvěma ozubenými koly. Ale asi se spokojíš třeba se 150-160°. Nějakej elmagnet z centrálu postačí.
13:10:01
30.01.2014
minno
-> Klubko_: takýto systém otvárania klapky ma ani nenapadol, tiež zaujímavé riešenie, ale vzhľadom k tomu, že os otáčania je na kraji, obávam sa, že by tá klapka asi dobre nedoliehala, preto sa mi moje riešenie s osou otáčania v strede pozdáva viac 6 Len doriešiť tú automatiku. Na otváranie pružinka, na zatváranie zrejme prepákovaný elektromagnet.
13:07:48
30.01.2014
Majki
-> Klubko_: taky mě to napadlo ale neotevře to o 180°...
12:55:22
30.01.2014
Klubko_
-> minno: hmm, co univerzalni servomotorek centralniho zamykani? To je dostupny, levny a rekl bych spolehlive fungujici reseni. Ventil vyrobit nejakej tady takovej: www.ametic.cz/ag25_galeri e/ag25_fotogal_06428.jpg

Kdybys mel central, kterej sam zamyka/odemyka auto pri zapnuti/vypnuti zapalovani, tak by stacilo privitz ovladani k tomu motorku nad karbcem a funguje to 6
upraveno 1x, naposled 30.01.2014 12:55:49
10:56:14
30.01.2014
minno
-> m8rinek: 3
10:54:04
30.01.2014
m8rinek
-> minno: A přitom stačilo oslovit místního včelaře :D www.ivcelarstvi.cz/Potreb y-k-ulum/.../Cesnovy-uzave r-kruhovy-prumer-80.html
10:52:34
30.01.2014
minno
Akurát zatiaľ neviem, aké "elektromagnatické tiahlo" použiť, také, aby malo dostatočne dlhý chod na otočenie klapky o 180° :(
10:50:45
30.01.2014
minno
10:50:07
30.01.2014
minno
Tak začala realizácia prototypu vetrania favo filterboxu pri vypnutom motore. Otáčacia klapka s polkruhovým výrezom.
zvětšit Odvetrávanie filterboxu - obrázek od minno vložen 30.01.2014 10:50:07
17:12:17
21.01.2014
Lukyn742
-> minno: Řek bych že nádobka by asi šla použít když je na odvětrání nádrže,jen bych asi použil ventil který když není připojen ke "zdroji" bude zavřený aby výpary nešli zpět ke karburátoru ,protože v té nádobce jsou ty vývody vedle sebe.Možná je to blbost co jsem napsal, když tak mě opravte 7
upraveno 1x, naposled 21.01.2014 17:13:01
21:56:42
20.01.2014
minno
KONTRÓLNI OTÁZKA:



Šlo by použiť nádobku s aktívnym uhlím zo vstrekovacích motorov na karburátor? Konkrétne teda skrz problém, ktorý tu riešim, a to je odvetrávanie LEKRa do filterboxu a potom obtiažne štartovanie teplého odstaveného motora pár minút po vypnutí. Očakával by som od toho vytiahnutie benzínových výparov z filterboxu po vypnutí motora do nádobky.



Nemám s tým ale praktické skúsenosti. Vedel by niekto poradiť, či by to fungovalo, prípadne ako a kam napojiť hadice a ako zapojiť elektriku nádobky = elektromagnetický ventil - predopokladám, že tento ventil by mal byť otvorený pri vypnutom motore?
14:08:50
05.01.2014
castrol
-> minno: za pokus to stoji 1
13:49:13
05.01.2014
MOLSO
-> minno: hovado osprostene 3 3 3
13:24:52
05.01.2014
minno
-> MOLSO: čierny favo filterbox budem mať budúci týždeň, tak ho vyskúšam, ale rád by som aj tak potom zachoval ten modrý, aby to aspoň trochu vyzeralo ako origo. Ale ak čierny bude fungovať lepšie, čo by mal už len kvôli tomu že je tam rozumnejšie vyriešené nasávanie a nie 90 st. zlom ako na modrom, tak origo vzhľad neorigo vzhľad, ostane tam čierny.

-> castrol: aj to ma už napadlo, a aj s klapkou ako u digestorových vetrákov, a napojiť to na časový obvod k benzínovej pumpe a po zapnutí zapaľovania sa spolu s dočerpaním paliva aj vyvetrá filterbox3





edit: Molso -> Modrý filterbox je spoľahlivý! Čierny filterbox použijem len keď modrý bude odstavený. Prajem pekný dník! :DD
upraveno 3x, naposled 05.01.2014 13:28:21
12:13:29
05.01.2014
MOLSO
-> minno: co tak skusit na chvilu cierny favo filterbox ? 40
11:22:03
05.01.2014
castrol
-> minno: a co tam prsknut nejaky ventilatorcek ?
08:12:18
05.01.2014
minno
-> Lukyn742: no tak u mňa rovnako, ale tie teplé štarty mi vadia, preto to riešim.
23:23:52
04.01.2014
Lukyn742
-> minno: No funguje to překvapivě až moc dobře 40 No nevím co ti k tomu mám říct, má to kultivovanější chod a krom těch "teplejch" startů absolutně bez problémů 4
upraveno 1x, naposled 04.01.2014 23:24:09
23:10:34
04.01.2014
minno
-> Lukyn742: aj to je možnosť. Pozeral som, že aj ty máš LEKR v škodovke. Ako ti to funguje?
23:05:08
04.01.2014
Lukyn742
-> minno: Možná teť plácnu nesmysl, ale co udělat odvětrání mimo filtrbox ?
22:53:31
04.01.2014
minno
-> Kuladmin: Áno s plynom na podlahe. Ale to nepomáha. Ten 120 filterbox má proste nad karburátorom menej priestoru = vzduch sa viac zahltí výparmi.
22:46:52
04.01.2014
Kuladmin
-> minno: Mozna to ted reknu blbe, ale nepomaha to pak startovat tak jako favorita? Akorad si ted nemuzu vzpomenout jak to bylo 40 jak se ma ohraty facko spravne startovat. Mam dojem ze s plynem na podlaze. ?
22:10:07
04.01.2014
minno
Zmysel nezmysel, potrebujem to nejako spraviť. Je to kvôli použitiu LEKR karburátora a sériového 120 filterboxu. Odvetrávanie LEKRa je riešené do filterboxu, nie do atmosféry ako u SEDRa. A spôsobuje to problém. Zohriaty motor po odstavení na pár minút - až hodinu nechce potom dobre štartovať skrz zahltenie benzínovými výparmi. Po vyvetraní to chytí na brnk.
upraveno 1x, naposled 04.01.2014 22:12:27
10:09:56
04.01.2014
Vrba
-> minno: -> Bukaj: 36
08:32:40
04.01.2014
Bukaj
-> Eidy: Minno asi myslel pořádnou díru přímo nad karburátorem místo malého otvoru v SEDRu. Pro zlepšení teplých startů, kdy se výpary, lehčí než vzduch, nahromadí v bouli filtrboxu nad karbem...?
03:01:13
04.01.2014
Eidy
-> minno: Nějak mi uniká smysl. Filtrbox je stále otevřenej přes filtr do atmosféry. Takže ...?
20:59:35
03.01.2014
minno
Chcelo by to niečo takéto, akurát že ďaleko menších rozmerov :/

www.elektrodesign.sk/web/ .../kel-100-elektricky-ovl adany-tanierovy-ventil
20:19:35
03.01.2014
minno
Ahojte. Špekulujem (potrebujem) spraviť odvetrávanie sériového 120 filterboxu pri vypnutom zapaľovaní. Ideálne teda asi zhora nejaký otvor s elektromagnetickým ventilom. Nerobil niekto niečo také? Nápady, tipy, fotky?
Extreme Tyres