skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dvě verze Octavia 1,8 20v ?
-> Bukaj 28.12.13 09:30:47: termostat vymeň a bude
-> suri: Uvidíme, uvidíme...
Zase jako "vyhodit" pětikilo za nové těsnění se mi nechce, dokud nemám jistotu, že motor bude žít
Jinak ten tátův motor s rozpadlýma hadicema odvětrání neměl sebemenší problémy se starty ani s volnoběhem, jen si posledních pár let táta stěžoval na spotřebu - že mu to žere při stejných trasách a stylu jízdy o půl litru až litr víc a že se to pomalu zahřívá. Ale termostat funguje normálně, dle mých testů. (Původní originál termostat několikrát neotevřel a uvařil se motor, asi před deseti lety vyměněn za Wahlera). Asi koupím rovnou nový origo termostat a bude...

Zase jako "vyhodit" pětikilo za nové těsnění se mi nechce, dokud nemám jistotu, že motor bude žít

Jinak ten tátův motor s rozpadlýma hadicema odvětrání neměl sebemenší problémy se starty ani s volnoběhem, jen si posledních pár let táta stěžoval na spotřebu - že mu to žere při stejných trasách a stylu jízdy o půl litru až litr víc a že se to pomalu zahřívá. Ale termostat funguje normálně, dle mých testů. (Původní originál termostat několikrát neotevřel a uvařil se motor, asi před deseti lety vyměněn za Wahlera). Asi koupím rovnou nový origo termostat a bude...
-> Bukaj 28.12.13 09:18:30: tie odvzdušnenia treba nahradiť a bude tam pokoj so štartami a voľnobehom , prechodmi a podobne + vyčistiť a pretesniť klapku
tieto motory tečú ku sviečkam bežne , preto je blbosť nechať tam staré tesnenie , tam silikon nepomôže si myslím ...
tieto motory tečú ku sviečkam bežne , preto je blbosť nechať tam staré tesnenie , tam silikon nepomôže si myslím ...
-> suri: Jak jsem psal, vršek už je zatěsněn silikonem - zajímavé, že u obou motorů byl olej v otvoru 1. svíčky. Ale nic zapečeného, prostě trochu motorového oleje.
Hadice odvzdušnění nahradím nějakým "sestřihem" z různých vodních hadic s opletem, kterých mám celkem zásobu a které, narozdíl od těch původních, slušně odolávají působení ropných látek (EPDM)...
Jen mne štve, že pokračovat můžu až po Novém roce, neboť jsem objednal díly a pak jsem zjistil, že až do 1.1.2014 mají inventůru...
Hadice odvzdušnění nahradím nějakým "sestřihem" z různých vodních hadic s opletem, kterých mám celkem zásobu a které, narozdíl od těch původních, slušně odolávají působení ropných látek (EPDM)...

Jen mne štve, že pokračovat můžu až po Novém roce, neboť jsem objednal díly a pak jsem zjistil, že až do 1.1.2014 mají inventůru...

-> Jarda/felda 27.12.13 21:13:32: a zadrenej
-> Bukaj 26.12.13 12:01:14: Q8 10w40 a za pár tisíc kilometrů bude čistej 

-> Bukaj 26.12.13 16:39:21: ja by som dal tesnenie nové , lepšie ako to potom čistiť od sviečok napečené
tie hadice odvetrávania sú zlo , kopec krát pre ne motor zdochýna alebo nechce štartovať - 1,4 staré osem ventilové alebo felicia 1,6
tie hadice odvetrávania sú zlo , kopec krát pre ne motor zdochýna alebo nechce štartovať - 1,4 staré osem ventilové alebo felicia 1,6
-> suri:
Díky za info.
Moc to nespěchá, mám na tom autě víc práce a díly mi dojdou asi až po Novém roce...
...ale hlavu shazovat nebudu. Zatím jsem vyčistil a přetěsnil horní víko, karbonu bylo nejvíc kolem hrdla dolévání oleje (pravděpodobně z hadic odsávání výparů z klikovky - ony ty origo hadice nějak nemaj rády olej a po těch letech se úplně sypou a zasíraj motor...
). Těsnění jsem použil původní, s trochou motorového silikonu musí těsnit (odmašťoval jsem důkladně)
Zatím tam motor půjde bez větších investic (vyměním jen řemen, spojkovou lamelu, olej a filtry - kladka vypadá zánovně...), na nějaké testovací období a když bude vše ok, budu uvažovat o dalších krocích.
Teď ještě budu měnit všechny čepy, silentbloky a tlumiče na přední nápravě a další drobné opravy věcí v interiéru (zámek dveří, stahovačka okna, rádio, ...)
Snad vydrží počasí - dělám to na zahradě a ve sněhu, mrazu, nebo dešti nic moc
Díky za info.
Moc to nespěchá, mám na tom autě víc práce a díly mi dojdou asi až po Novém roce...
...ale hlavu shazovat nebudu. Zatím jsem vyčistil a přetěsnil horní víko, karbonu bylo nejvíc kolem hrdla dolévání oleje (pravděpodobně z hadic odsávání výparů z klikovky - ony ty origo hadice nějak nemaj rády olej a po těch letech se úplně sypou a zasíraj motor...


Teď ještě budu měnit všechny čepy, silentbloky a tlumiče na přední nápravě a další drobné opravy věcí v interiéru (zámek dveří, stahovačka okna, rádio, ...)
Snad vydrží počasí - dělám to na zahradě a ve sněhu, mrazu, nebo dešti nic moc

-> Bukaj 26.12.13 12:07:30: ten silentblok samotný nejde , len celá vzpera
inak nejak moc zakarbonované to nie je , to trošku očistiť , daj nové gumové tesnenie - doporučujem origo , lebo tie náhrady púšťajú olej na sviečky veľmi skoro .
Otázne je aj ako to ponáhľa , vzhľadom na neznámy stav by som asi riskol aj zhodenie hlavy a kontrolu , výmenu skrutiek a tesnenia + tesnenie pod saním a novú rozvodovú sadu vrátane vodnej pumpy . Bude to rádovo drahšie ale budeš to mať na istotu .
inak nejak moc zakarbonované to nie je , to trošku očistiť , daj nové gumové tesnenie - doporučujem origo , lebo tie náhrady púšťajú olej na sviečky veľmi skoro .
Otázne je aj ako to ponáhľa , vzhľadom na neznámy stav by som asi riskol aj zhodenie hlavy a kontrolu , výmenu skrutiek a tesnenia + tesnenie pod saním a novú rozvodovú sadu vrátane vodnej pumpy . Bude to rádovo drahšie ale budeš to mať na istotu .
-> suri: Hele a nevíš, jestli se dá sehnat k reakční vzpěře převodovky jen samotný kulatý silentblok s plechovou "pákou"? Všude vidím jen celek se vzpěrou a silentblokem nápravnice... www.profidily.cz/picts/..
./fb-15912.jpg
Nebo to nejde vylisovat z toho hliníku a musí se fakt měnit celek?
A jak se liší vzpěra pro jednotlivé motorizace?
Nebo to nejde vylisovat z toho hliníku a musí se fakt měnit celek?
A jak se liší vzpěra pro jednotlivé motorizace?
-> suri: No, tmel mám slíbený od kamaráda origo...
...a když na to tak koukám, tak tam je asi tolik karbonu, jako v průměrné 120...
Víko ventilů - tím myslíš co? Horní víko hlavy?
Ten karbon jde poměrně rozumně dolů, asi zkusím prozačátek 10W-40 a krátký interval...
...a když na to tak koukám, tak tam je asi tolik karbonu, jako v průměrné 120...

Víko ventilů - tím myslíš co? Horní víko hlavy?
Ten karbon jde poměrně rozumně dolů, asi zkusím prozačátek 10W-40 a krátký interval...
-> Bukaj 26.12.13 10:33:31: osobne by som zhodil vaňu a vyčistil kôš a okolie , i keď tieto motory zase nekarbonujú tak ako 1,8T , zhodil by som aj viko ventilov a tiež pretesnil. Ak použiješ rozumný origo tmel na vaňu tak to tiecť nebude určite . www.cc-autodily.cz/siliko
n-tesnici?count=60 napríklad tento , alebo potom v autorizáku podľa ceny D 176501A1 D176404A2 D 176600A1 a pod . , ale tam bude cena rádovo iná , keby nestála toľko pošta do čr tak by som ti nejaký poslal
Tak pokračování příběhu, abych nezakládal nové téma:
Nakonec jsem nekoupil ten vrak (odvezli ho na vrakáč), ale z jiného zdroje komplet motor...
Teď mám trochu dilema, jak poskládat motor z toho, co mám...
Totiž původní tátův motor má najeto cca 140 000 Km a je (do kolize se šutrem byl) v celkem slušném stavu, pravidelně měněn olej atd. Jen byly rozpadlé hadice odvětrání klikovky, takže si přisával prach, podle toho vypadají kanálky sání, hlavy atd. Uvnitř je motor čistý, ale má v sobě hliníkové piliny z vany a olejového čerpadla, které po nárazu do šutru chvilku brousil vyvažovák kliky
Navíc bych u toho motoru musel měnit docela dost věcí (přední víko je probroušené řetězem náhonu olejového čerpadla, pastorek náhonu bez zubů a musel bych měnit i zadní víko (pod setrvákem), které jsem při demontáži zbytku vany poškodil.
Druhý motor, co jsem koupil, je komplet i s vanou a těsní, takže bych jej nemusel rozebírat, kanálky v hlavě jsou čisťounké, ale trápí mne silně zakarbonovaný interiér motoru.
Motor je prý vyndán z pojízdného vozu, který měl prý najeto lehce pod 200 000...
...prý...
Tak a teď co s tím?
Použil bych ten komplet motor, jen bych sundal víko hlavy a základnu olejového filtru a pořádně vyčistil.
A co s karbonem ve zbytku motoru? Použít proplachový olej? Nebo pouze první náplň jen nějaký obyčejnější olej (10W-40), pochopitelně splňující patřičnou VW normu a po pár tisících přejít na lepší olej?
Nechce se mi ten komplet motor rozebírat, když těsní. Ale na druhou stranu u něj nemám jistotu, jak moc je ok (třeba těsnění hlavy atd).
Nakonec jsem nekoupil ten vrak (odvezli ho na vrakáč), ale z jiného zdroje komplet motor...
Teď mám trochu dilema, jak poskládat motor z toho, co mám...
Totiž původní tátův motor má najeto cca 140 000 Km a je (do kolize se šutrem byl) v celkem slušném stavu, pravidelně měněn olej atd. Jen byly rozpadlé hadice odvětrání klikovky, takže si přisával prach, podle toho vypadají kanálky sání, hlavy atd. Uvnitř je motor čistý, ale má v sobě hliníkové piliny z vany a olejového čerpadla, které po nárazu do šutru chvilku brousil vyvažovák kliky

Druhý motor, co jsem koupil, je komplet i s vanou a těsní, takže bych jej nemusel rozebírat, kanálky v hlavě jsou čisťounké, ale trápí mne silně zakarbonovaný interiér motoru.
Motor je prý vyndán z pojízdného vozu, který měl prý najeto lehce pod 200 000...
...prý...
Tak a teď co s tím?
Použil bych ten komplet motor, jen bych sundal víko hlavy a základnu olejového filtru a pořádně vyčistil.
A co s karbonem ve zbytku motoru? Použít proplachový olej? Nebo pouze první náplň jen nějaký obyčejnější olej (10W-40), pochopitelně splňující patřičnou VW normu a po pár tisících přejít na lepší olej?
Nechce se mi ten komplet motor rozebírat, když těsní. Ale na druhou stranu u něj nemám jistotu, jak moc je ok (třeba těsnění hlavy atd).
Oboje je AGN, do oktávky 1.8 20v se nic jiného nedělalo, to hliníkový sání je jen starší modelový rok, motory jsou naprosto stejné
-> vhml: -> Jarda/felda:
Jo, díky, koupim to, zachovám to plastové sání
Spíš mi bylo divný, že v jednom roce dělali dvě verze...
Jo, díky, koupim to, zachovám to plastové sání

Spíš mi bylo divný, že v jednom roce dělali dvě verze...
motor jako takovej je "stejnej" i když maji různý kody liší se v příslušenství a hlavně v eko nesmyslech 

-> Bukaj 14.12.13 09:36:53: plastové sání má proměnlivou délku. Vevnitř je nějaká klapka co to přepíná na krátký a dlouhý sání.
-> Dušan: Chyba čtení
Psal jsem 20V, nikoli 2,0...
Kód motoru tátovy octavie je AGN, u té druhé si nejsem jist.-> OJOUCH:
Díky za info, v nejhorším vyměním komplet motor

Psal jsem 20V, nikoli 2,0...

Kód motoru tátovy octavie je AGN, u té druhé si nejsem jist.-> OJOUCH:
Díky za info, v nejhorším vyměním komplet motor

-> Bukaj: Bok motoru a ostatni veci co se tyka napravy a podvozku jseu stejne.
Lisilo se to v sani otec ma nejspise hlinikove jako mam ja pak se vyrabelo jeate plastove jsou rozdily jen v casti co se tyka sani! pokud mam dobre info!
Lisilo se to v sani otec ma nejspise hlinikove jako mam ja pak se vyrabelo jeate plastove jsou rozdily jen v casti co se tyka sani! pokud mam dobre info!
-> Bukaj: blby autokelly pise nekolik kodu motoru pro 2,0 takze toho bude vic
AQY,APK,AEG,AZH,AZJ,
Zamennost je dobry dohledat dle kodu motoru.
AQY,APK,AEG,AZH,AZJ,
Zamennost je dobry dohledat dle kodu motoru.
Mám dotaz na znalce moderních vozů - jde o Octavii z roku 1997 1,8 20V, 92 kW (bez turba).
Ony se vyráběly různé varianty tohoto motoru? Kupuji na díly jedno auto, které by mělo mít stejný motor, jako tátova Octávka (jejíž motor odnesl střet s balvanem na silnici), ale už na první pohled mne znejistělo, že na pohled je ten motor v tom druhém autě úplně jiný, než v tom otcově.
Zatímco na té tátově je velký kryt motoru s nápisem 20V a plastové několikadílné sání, ta druhá má menší kryt s nápisem 5V a jednodílné hliníkové sání. Obě by měly být vyrobeny v roce 1997 a obě mají výbavu SLX (tátova má, narozdíl od té druhé navíc klimatizaci a jiný interiér, jinak jsem si při letmé prohlídce všiml jen jiných tyček stabilizátoru nápravy, ale nebyl moc čas na bližší ohledání...).
Zajímá mne, jestli jsou další komponenty záměnné mezi těmito variantami? Zajímá mne hlavně motor a přední náprava, respektive jejich díly. Vana motoru vypadá stejně, jako na té tátově, ale budou záměnné i olejové čerpadlo, včetně náhonu (kolečko na klikovce a řetěz), protišplouchací plast pod klikovkou, domek termostatu, domek čidla teploty chladicí kapaliny atd.
Dále poloosy, převodka řízení, případně komplet náprava?
Abych nekoupil něco, co mi nakonec bude k prdu...
Ony se vyráběly různé varianty tohoto motoru? Kupuji na díly jedno auto, které by mělo mít stejný motor, jako tátova Octávka (jejíž motor odnesl střet s balvanem na silnici), ale už na první pohled mne znejistělo, že na pohled je ten motor v tom druhém autě úplně jiný, než v tom otcově.
Zatímco na té tátově je velký kryt motoru s nápisem 20V a plastové několikadílné sání, ta druhá má menší kryt s nápisem 5V a jednodílné hliníkové sání. Obě by měly být vyrobeny v roce 1997 a obě mají výbavu SLX (tátova má, narozdíl od té druhé navíc klimatizaci a jiný interiér, jinak jsem si při letmé prohlídce všiml jen jiných tyček stabilizátoru nápravy, ale nebyl moc čas na bližší ohledání...).
Zajímá mne, jestli jsou další komponenty záměnné mezi těmito variantami? Zajímá mne hlavně motor a přední náprava, respektive jejich díly. Vana motoru vypadá stejně, jako na té tátově, ale budou záměnné i olejové čerpadlo, včetně náhonu (kolečko na klikovce a řetěz), protišplouchací plast pod klikovkou, domek termostatu, domek čidla teploty chladicí kapaliny atd.
Dále poloosy, převodka řízení, případně komplet náprava?
Abych nekoupil něco, co mi nakonec bude k prdu...
