skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia 1.9 diesel
Caute chlapci. Prepacte, dlho som tu nebol. Takze zistil som, ze spotreba nafty je omnoho vacsia ako predtym (neviem okolko presne,ale viem, ze ovela) a co sa tyka ohladom spotreby oleja, to neviem, to som este nezistoval. Iba viem, ze za studena, ked idem nastartovat sice chyti na prvy krat, ale dusi sa, z vyfuku ide mrtne cierny dym a lietaju volnobezne otacky, teda az ide motor zdochnut. Ako som hovoril, kolko krat mi to aj zdochlo na krizovatke ked som vyradil rychlost na neutral. A ked sa uz zohreje, tak skacu tie otacky trosku miernejsie, ale stale sa bojim zaradit neutral, aby mi motor nezdochol. A este viem, ze mi buble voda v expanzke, ked dlho jazdim. Ale za akej teploty presne, to neviem lebo musim vymenit teplomer v aute lebo rucicku na budiku mam stale dole. A ked pridam plyn silnejsie, tak vyleti kudol cierneho dymu. Napriklad pri rozbiehani a radeni rychlostnych stupnov a ked motor vytocim na 2500 otacok.
A čo je to presne bublanie chl. kvapaliny? A čo jazda za tepla, jazdí to normálne? Dymí? Spotreba oleja, spotreba nafty?
-> Luky: lebo si robim srandu
Dobre, diki moc chlapci.
-> suri: a ja bych to zkusil...
-> Majki 30.09.13 15:51:55: ja by som tomu tak neveril
-> suri: nejjednodušší je dle mého názoru těsněni pod hlavou...
-> Majki 30.09.13 15:31:02: bublá každá felda , dymiť môže nafta , ko presuvník v čerpadle a máš to , a to isté aj otáčky
-> EmKo181:
černy dym z vyfuku - těsněni pod hlavou, pistni kruhy nebo gufera na ventilech.
bublani v expanzce - těsněni pod hlavou
kolísání otáček - by mohl způsobovat nizká komprese tudíž zase těsněni pod hlavou
jelikož se u každého problémů objevilo těsněni pod hlavou tak bych se zaměřil na to.
černy dym z vyfuku - těsněni pod hlavou, pistni kruhy nebo gufera na ventilech.
bublani v expanzce - těsněni pod hlavou
kolísání otáček - by mohl způsobovat nizká komprese tudíž zase těsněni pod hlavou
jelikož se u každého problémů objevilo těsněni pod hlavou tak bych se zaměřil na to.
-> EmKo181: já vím, ale kdo chtěl pochopit, tak pochopí
-> Luky: Lebo som sa pomylil v roku vyroby. Napisal som 1966 naiesto 1996 vies
Clovek sa ako nemoze pomylit??
-> EmKo181: skor nez nieco na tomzacnes robit prihlas to ko veterana
ci sorry, pomylil som sa.
rok vyroby tej feldy je 1996. 


Typoval by som skôr 1996..
-> EmKo181: Takže ještě jednou, naftový feldy se v roce 1966 nevyráběly. Už?
no to hej. :D a nevies co s nou moze byt?
pěkně stará naftová felda
A nepoznate prosim vas niekto nahodou nejakeho dobreho, spolahliveho a lacneho mechanika, ktory by bol ochotny sa mi na feliciu pozriet? Ba a blizke okolie.
Caute chalani. Teraz momentalne riesim par problemov s mojou feliciu 1.9 Diesel, jej rok vyroby je 1966. Prvy a najhlavejsi z tych problemov, ktory riesim je silny cierny dym z vyfuku za studena pri nastartovani a druhy je ze mi lietaju volnobezne otacky cca z 500 na 1000, proste vyrazne kolisanie otacok, lietanie hore dole rucicky na otackomery a nasledne dusenie motora, co mi uz kolko krat zdochol na krizovatke. Dalsi z problemov, ktory ma trapi je bublanie chladiacej kvapaliny v expanzke. Poradite mi niekto prosim vas, co moze tieto problemy sposobovat? Motor ma nabehane cca 196 000 km (ci je to realna hodnota, to si nie som isty, kedze toto auto malo predo mnou asi dost maitelov). Ani neviem dokonca kedy boli mene rozvody a byvaly majitel povedal, ze ich treba vymenit, takze sa ich chystam coskoro vymenit.