Centrální směšovač a sekvenční vstřikovánílpg

prohledat
6 příspěvků (zobrazeno 1 až 6) od 05.09.2013 do 14.09.2013, založil/a IJK
řadit dle data
23:41:43
14.09.2013
Gryzly
-> IJK: Individuální přestavbou by to možná šlo. optej se na elpigas.cz oni dělají skoro všechno.

Ale úspora je u LPG cca 1Kč/km, takže když dáš do toho auta zařízení za 20 000Kč. Za jak dlouho se ti to vrátí?
upraveno 1x, naposled 14.09.2013 23:43:14
00:49:58
08.09.2013
Jarda/felda
-> vhml 05.09.13 15:31:21: pokud je jednou schválená hromadná přestavba tak se to podle ní může dělat furt
09:21:10
07.09.2013
IJK
Myslím, že došlo k záměně. Oni ty systémy s centrálním směšovačem jsou dva : 1. starší je řízený podtlakem a používá se u aut co nemají lambda sondu

2. je řízený elektronicky pomocí lambda sondy (ta zjišťuje směšovací poměr a ten se podle odchylek upravuje), ale LPG se dostane do sacího potrubí stejně jedním směšovačem, proto se nazývá také s centrálním směšovačem.



Myslel jsem jestli by šlo tento druhý systém použít u aut co mají vícebodové vstřikování benzínu místo sekvenčního vstřikování, které je vlastně také vícebodové.
15:31:21
05.09.2013
vhml
-> rsvancara 05.09.13 11:10:37: to se týká 1,6. Provozně to u 1,3 není problém, zná několik MPi který jezdí s ,,podtlakem"



Legislativně to ale asi nelze dnes postavit
11:10:37
05.09.2013
rsvancara
No viděl jsem tu roztržené plastové sací potrubí z LPG Feldy (tuším od nicku Mantrabeach) a prý to není zase až tak ojedinělé :-)
10:35:53
05.09.2013
IJK
Zajímal by mě váš názor na toto :

Vím že systémy s elektronicky řízeným centrálním směšovačem se montují na auta s lambda sondou a jednobodovým vstřikováním např. Felicia BMM. Jsou levnější, ale spotřeba plynu je vyšší a je možný výskyt zpětných zášlehů (backfire).

Systémy se sekvenčním vstřikováním jsou dražší, spotřeba plynu je menší a zpětné zášlehy se nevyskytují. Montují se na auta s vícebodovým vstřikováním.

Pokud bych chtěl nechat přestavět auto s vícebodovým vstřikováním, ale s malým nájezdem tak 1000 km/rok (kvůli úspoře silniční daně, ale nechci tohle tady rozebírat, rozebírali jsme to v jiném tématu) vyplatil by se spíše systém s elektronicky řízeným centrálním směšovačem.



Je možné ho legálně a také technicky nechat na takové auto namontovat ?



Nebude problém ze zpětnýmy zášlehy, třeba když bude mít plastové sací potrubí ?



Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres