Seřízení motoru

prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.08.2013 do 13.09.2013, založil/a stepan
řadit dle data
23:08:48
13.09.2013
Petr Urban
-> stepan: hlavní věcí je použítí pružinek a jejich tvrdosti, na výběr jich je dost, ale není lehké je získat :) Laborování váhou závaží se mi neosvědčilo a přihýbání pacek řeším na desetiny ke každé z dvou pružinek jinak, nyní už s ohledem na změřené vlastnosti každé pružinky a i tak to není úplně lehké naladit.
upraveno 1x, naposled 13.09.2013 23:09:53
22:30:38
13.09.2013
stepan
-> darabos: Jj, to je mi uplně jasný.
22:29:25
13.09.2013
darabos
-> stepan: jj, to by si mal, lebo takto mozno ti nezacne regulovat ani pri 5000 a nevidis to a nevies presne ani to ake je zakladne nastavenie...je to citlive na tie zavazia a pruzinky.



Edit: detonuje len pri plnej zatazi?
upraveno 1x, naposled 13.09.2013 22:30:50
22:21:56
13.09.2013
stepan
-> darabos: Bohužel nemám čim, musim sehnat stroboskop.
22:20:07
13.09.2013
darabos
-> stepan: meral si realny predstih na klukovke?
22:06:21
13.09.2013
stepan
Tak je to čim dál tim zvláštnější. Dneska sem udělal rozdělovač s regulací 8 stupňů, menší závažíčka, pak sem ještě odhejbal packy aby byla regulace tvrdší a se základnim předstihem 3° to při 2500 ot. detonovalo. Se základnim 1° už ne.
upraveno 1x, naposled 13.09.2013 22:06:47
23:24:01
12.09.2013
stepan
Zejtra budu pokračovat s laděnim, tak pak napíšu:
zvětšit Seřízení motoru - obrázek od stepan vložen 12.09.2013 23:24:01
21:27:39
12.09.2013
darabos
-> stepan: aj ja som narazil na tento problem, detonovalo to medzi 2500-3500, musel som ubrat az na cca 18 stupnov v tej oblasti (kp 11.5).
20:10:43
12.09.2013
stepan
-> Nepér: To programovatelný?
20:08:52
12.09.2013
Nepér
-> stepan: No, mně to funguje výborně... do 4000 rpm 3
upraveno 1x, naposled 12.09.2013 20:09:20
19:30:38
12.09.2013
stepan
-> Nepér: Teď by se hodilo mít nějaký prachy navíc a koupit programovatelný zapalování, rozdělovače mě nějak přestávaj bavit. 40
19:28:29
12.09.2013
Nepér
No, to je jedno, každej motor je jinej, ona ta absolutní čísla... záleží jak má kdo udělanou rysku...
19:13:54
12.09.2013
stepan
-> Nepér: Tak je právě zvláštní, že na 100 oktan mi to při 3500 s předstihem 22° zadetonovalo.
upraveno 1x, naposled 12.09.2013 19:20:59
19:07:59
12.09.2013
Nepér
To je dost málo. To maximum by to mělo dosáhnout kdesi za vrcholem točivýho momentu... Jestli se ti to opře o dorazy dřív, třeba už při 3500 rpm, tak to je moc brzo a to může být ten problém. Já měl to maximum lehce přes 30° někde v pěti a půl tisících a okolo čtyř tisíc, na vrcholu točivýho momentu, jsem měl asi 24° Na N95.
upraveno 1x, naposled 12.09.2013 19:09:55
19:00:38
12.09.2013
stepan
-> Nepér: Však to vim, tak když mám základ -6 a regulaci 13, tak maximum je 20°.
upraveno 1x, naposled 12.09.2013 19:00:50
18:57:06
12.09.2013
Nepér
Když má rozdělovač rozsah 10°, znamená to 20° na klice. Takže když máš základ 5°, budeš mít maximum 25°.
18:56:54
12.09.2013
stepan
Řikal sem si i jestli třeba nepovažuju za detonace něco, co detonace nejsou, ale řek bych že ne. Je to takovej zvuk jako prsknutí prskavky.
upraveno 1x, naposled 12.09.2013 18:57:08
18:27:21
12.09.2013
stepan
Takže dneska sem to trochu ladil, a detonace kolem 3000 ot. při jízdě do kopce s plnym plynem ustaly až při základnim předstihu 6 stupňů za HÚ. Z toho tedy plyne, že když má rozdělovač regulaci 13°, tak maximální předstih je 20°. Volnoběh to má nejlepší tak kolem 15° před HÚ, tedy regulace rozdělovače by měla bejt do 3000 ot pouze 2,5°. To mi přijde nějak moc tvrdý a divný.
upraveno 2x, naposled 12.09.2013 18:28:33
08:29:27
07.09.2013
Nepér
-> stepan: No, zkus to ohmmetrem, ale podle mě nic nenaměříš (snímač je kapacita a k tělu to připojený nebude) a pak je to jedno.
07:06:52
07.09.2013
Dušan
zlutej byva +
00:27:47
07.09.2013
stepan
-> Nepér: Jinými slovy je jedno kterej kam?
00:23:24
07.09.2013
Nepér
Nn, to je symetrický, uzemni si to až v nějaký zesilovací elektronice, je to normální piezo snímač, jako mikrofon nebo krystalová přenoska z gramofonu.
upraveno 1x, naposled 07.09.2013 00:24:13
23:22:13
06.09.2013
stepan
Takže, čidlo klepání má dva dráty, bílej a žlutej. Bílej je předpokládám kostra tak jak je to zvykem?
07:51:24
06.09.2013
Vrba
-> Urbi: Maš SZ,aby jsi zase neřekl ze te tu nekdo verejne haní,..
upraveno 1x, naposled 06.09.2013 07:54:32
20:59:25
05.09.2013
Dušan
-> stepan: presne tak. Vyfukovy svody pak sviti jak zarovka atd. Kazdopadne na nizky predstih ten motor tak trpet nebude.
18:55:15
05.09.2013
stepan
-> stepan: Odpovím si sám, při malym předstihu směs dohořívá za ventilama > podpalování ventilů, větší zahřívání hlavy, svodů, ...
upraveno 1x, naposled 05.09.2013 22:41:14
17:30:03
05.09.2013
stepan
Ještě se zeptám, když je předstih velkej, tak hrozej detonace který ničej motor, když je malej, tak nic nehrozí, jenom je nižší výkon, je to tak?
14:32:22
05.09.2013
Petr Urban
-> Vrba: Se podívej co sem stepan napsal ! vačka 278/270 KP 10,7 rozdělovač 13st. rozsah a nějak to funguje i s 12st. základem a to nemá upravenou regulaci. Čokin se stejnou vačkou s údajně stejným KP - 10,8, pouze s jiným objemem na 1.5 ; má 5st. základ, aby to fungovalo s absolutně tvrdou regulací předstihu aby se nezvyšoval s rozsahem rozd. 10st. Je jasné že každý motor je originál a reaguje jinak, ale čím by si vysvětlil takový rozdíl ?
14:29:32
05.09.2013
stepan
-> Dušan: Jj, potřebuju sehnat čidlo klepání a vyrobit kouzelnou krabičku, do tý doby už s tim jezdit radši nechci.
14:28:13
05.09.2013
Dušan
To je pekny. Hlavne at to nedetonuje nebo si muzes koupit rovnou nahradni pisty :)
13:16:53
05.09.2013
stepan
Tak se to vyléčilo samo. A jede to poměrně solidně, rozdělovač teda s regulací 13°, základ 12°, podtlaková odpojená. Z 0 na 100 za necelých 10s.
21:04:02
03.09.2013
Dušan
-> stepan: to vypada spis na problem v krmeni, ale pokud to pred vymenou rozdelovace nedelalo tak bude chyba tam.
20:55:11
03.09.2013
stepan
Takže sem nasadil rozdělovač z kila s regulací 13°. Základní předstih 12°. Na volnoběh začali kolísat otáčky, Drží tak kolem 850ot a každých tak 15 vteřin vyběhnou otáčky na 1500 a zase pomalu padaj. Čim může bejt tohle?
13:09:18
03.09.2013
Vrba
-> Nwkt: To byl rozumny tah. Díky
12:56:33
03.09.2013
Nwkt
12:12:52
03.09.2013
stepan
-> Vrba: Nemyslim si že kontrolka by byla lepší, ale to je můj názor. 4
12:07:44
03.09.2013
Vrba
-> stepan: To bys byl za chvilku hluchej :-) Myslím,že lepší by byla jen kontrolka.
11:33:51
03.09.2013
Alenka
-> stepan: to jo, to bych videl jako idealni zpusob ladeni.

Se vam to na benzin ladi snadno, kdyz vam strop delaji detonace, na Ecko bych se s timhle pristupem daleko nedostal 3
11:31:39
03.09.2013
stepan
-> Alenka: Čidlo klepání sem chtěl použít jenom jako mikrofon, napojit na něj zesilovač a sluchátka. Ne jako vstup do jednotky.
11:27:24
03.09.2013
Alenka
-> stepan: cidlo klepani je kokotina dobra do masove prdenych motoru, kterymi kezdi kdekdo na kdejaky patok, ktery zrovna jeste hori.

Do upraveneho motoru ti je k nicemu, tam potrebujes snimat jen otacky a zatez a mas 3D prostor na ladeni jako vysity.

Urbi spis myslel, ze snimani z favo rozdelovace je proste nepresne (coz je pravda), ale na ty nase v garazich na kolene pobastlenych motoru si myslim, ze zcela dostacujici.



Co se tyce mapy, zkusil bych si dohledat nejake produkcni mapy konstrukcne aspon trochu podobnych motoru a odrazit se od toho.
11:21:44
03.09.2013
stepan
-> Alenka: Ani tak nejde o ten snímač, to bych udělal třeba na řemenici. Že by programovatelný zapalování bylo lepší je mi taky uplně jasný, ale lepší by bylo pouze za předpokladu, že bych věděl jak má ta křivka předstihu vypadat. Nějakou představu mám, že nejlepší by bylo čidlo klepání a předstih dát pro každý otáčky (případně 3D mapu) těsně pod hranici detonací.
11:17:26
03.09.2013
Alenka
-> Petr Urban 02.09.13 21:02:55: zas tak horky bych to nevidel.

Mne snimani v rozdelovaci funguje v ramci moznosti dobre a Neperovi- dokud si to nerozesral - taky.



Jasne, pohon, kominek, spojka, maly prumer atd. atd., ale ruku na srdce - co ziskas tim, kdyz to vyhodis a budes snimat rovnou na klice? Pojede to lip? Mensi spotreba, vetsi zivotnost?

Ano, budes mit presneji casovanou jiskru, ale v ramci meritelnych parametru se porad budeme pohybovat nekde v radech chyby mereni.

Nerikam, ze kdyz uz se to dela, nemelo by se to delat poradne, ale pokud nekdo hleda bang for buck reseni misto mechanicke regulace, programovatelna jednotka se snimanim v rozdelovaci je naprosto dostacujici reseni.
00:40:57
03.09.2013
stepan
-> Urbi: Natryskovánim si nejsem jistej vůbec, je to zatim prostě sériovej lekr bez jakýchkoliv úprav.
00:39:27
03.09.2013
stepan
-> Urbi: Díky, určitě se ozvu, ale nejdřív zkusím to co sem dneska dělal a sice že sem našel stovkovej rozdělovač s odstředivou regulací 13°, podtlakovou sem vyřadil a nacpal sem do něj kontakty a kondenzátor z emkovýho rozdělovače, tak uvidim co to bude dělat.
21:02:55
02.09.2013
Petr Urban
-> stepan: skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru

Nejlépe mi zavolej, pobavíme se o tom a vyřešíme. Základní předstih ti zachovám dost vysoký a upravím rozdělovač tak, aby co nejlépe korespondoval s nároky na předstih tvého motoru, motor půjde dobře od volnoběhu až po strop otáček. Byl jsem ale některými "chytráky" nařčen že rozdělovač úplně na 100% nepokryje požadavky na předstih u upraveného motoru...což je celkem jasné dané jeho konstrukcí a nejlepší výsledky dosáhneš s programovatelným zapalováním v hodnotě min 3500,- se snímačem ot., pokud budeš mít připravené snímání na setrváku, pokud ne, cena a náročnost zástavby poroste. Snímání předstihu v rozdělovači pro programovatelné zapalování nemá absolutně smysl - nezbavíte se nepřesností od rozvodů, převodu do komínku a snímání na velice malém poloměru jaký je v rozdělovači. Takže i tobě řeknu že ti rozdělovač upravím co nejlépe kompromisně co daná konstrukce rozdělovače dovolí a bude to o 100% lepší než originální rozdělovač, pokud jsi si jistý správným KP a dobrým otryskováním karb., to mohu udělat - poslat jiné trysky. Úprav jsem provedl hodně i k tvé vačce a zmíněnému KP.
07:23:14
02.09.2013
Vrba
-> stepan: Doporučuju si napřed odměřit ideální předstihy pro každé konkrétní otáčky a nakreslit si vlastní křivku pro tento konkrétní motor. S tím předstihem 15 st. to raději ani moc netestuj. Ono to může nějak jezdit,ale MUSI to detonovat. Možná to neslyšíš,ale ten motor musí strasně trpět už od středních otáček,kdy máš předstih v podstatě 15+2*14 tj 43st.
upraveno 1x, naposled 02.09.2013 07:23:55
23:22:32
01.09.2013
Dušan
-> vhml: tak zrovna s tim slovem vymyslene prave nevim :) Doposud nemuzu pochopit jak jde udelat rozdelovac na neco co je v podstate original.
23:00:46
01.09.2013
stepan
-> vhml: Ono těch pár stovek + 2x poštovný bude litr a já teď zrovna nemám uplně peněz na rozhazování.
21:43:54
01.09.2013
vhml
-> stepan 01.09.13 21:42:16: pošli to za pár stovek Urbimu a nevymýšlej vymyšlené
21:42:16
01.09.2013
stepan
-> Dušan: Představoval sem si to asi tak, že se sníží rozsah, a odlehčováním závažíček se přitvrdí průběh. Jde o to, že nevim, jak by ta křivka regulace ideálně vypadat měla.
upraveno 2x, naposled 01.09.2013 21:43:13
Extreme Tyres