skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřízení motoru
-> stepan: jde koupit novej u vyrobce za cca 1700 tusim. Kazdopadne snizit rozsah jde na kazdym rozdelovaci.
-> stepan: Si kup jenom osičku a pružinky ne? Pokud tam teda pásne
-> Dušan: No, ale X rozdělovač z favorita nemám, sehnat nepude, budu z něj házet střeva s nejistym výsledkem do 120 rozdělovače, protože chci kontaktní zapalování...
-> stepan: podle me by stacilo snizit regulaci toho X rozdelovace, ale zalezi na kazdym motoru.
-> Dušan: To sem potřeboval vědět, že je v pořádku větší zákládní předstih u takovýho motoru. Takže prostě přitvrdit regulaci (případně nechat udělat od někoho kdo se vyzná) a základní předstih nechat větší. Nejlepší by bylo vidět nějakej graf, jak má předstih pro takovej motor vypadat, a pak už by se s tim dalo něco dělat celkem bez problému.
podle mych zkusenosti se s touto vackou a KP neda rozdelovac ze 120 vubec pouzit. Na toto je sotva X rozdelovac z Favorita. Motor prave potrebuje vyssi zaklad, ale naopak nizkou odstredivou regulaci.
ak ti to pri odpojenom podtlaku pri akceleracii nezaklepe, motor treba lepsie nastavit tj. vyssi zakladny predstih, predstih pri otackach, slabe kompresne tlaky=motor netesni, karburator a pod. alebo proste klepanie nepocujes (take cvrlikanie)
-> minno: Na stojícim motoru.
-> stepan: čo znamená "základný predstih" v tvojom ponímaní? Na stojacom motore, alebo na voľnobehu, alebo pri akých otáčkach?
-> vhml: Takže co doporučuješ jako základ? Nechat bez podtlaku, základní předstih třeba 5° a jet se projet?
-> stepan 29.08.13 18:20:43: možná ani to ne, protože to neprohřeješ
-> vhml: No ale to že to na volnoběh stojí za vyližp*** na stojícim autě poznám. 

-> stepan 29.08.13 18:16:40: jo takhle. Tak až vyjedeš tak uvidis ze to bude jak kdyz se sype železářství. Na stojícím autě nenaladíš nic.
-> vhml: Zatim sem s tim nejel, ve vyšších otáčkách bez zátěže není slyšet rozdíl.
-> stepan 29.08.13 18:13:20: je to horší jen na volnoběh, nebo i za provozu?
-> vhml: Ok, ale hlavně mi přijde zvláštní, že nejlíp to volnoběžně běží se základnim 15°, když dám míň, tak to různě chrchlá, nedrží volnoběh a tak.
se 100 oktanem ty detonace moc nejsou slyšet. Na hledání nějakejch základních mantinelů budeš mít lepší tam nalejt 95 kdy to pěkně uslyšíš a pak pár stupínků přidáš.
Já při posledních závodech předstih ubíral, detonace slyšet nebyly, ale kolem 3000 se to chovalo podivně jak kdyby tě někdo držel za kšandu, ubral jsem tři stupně a hned se to zlepšilo. Tudíž si myslím že tam detonace byly ,ale neslyšitelné.
Jinak jestli chápu dobře, ty máš 15 základ + sériová 120 je tuším 2x14 = 43 stupnu predstih? To je nějaký podivný.
Já při posledních závodech předstih ubíral, detonace slyšet nebyly, ale kolem 3000 se to chovalo podivně jak kdyby tě někdo držel za kšandu, ubral jsem tři stupně a hned se to zlepšilo. Tudíž si myslím že tam detonace byly ,ale neslyšitelné.
Jinak jestli chápu dobře, ty máš 15 základ + sériová 120 je tuším 2x14 = 43 stupnu predstih? To je nějaký podivný.
Ještě doplnim palivo Shell V-Power racing, takže by větší předstih teoreticky neměl bejt takovej problém, ale...
Potřeboval bych s něčim poradit, mám motor 1400, vačka 278/270 kp 10,7:1, LEKR a rozdělovač 120. Poslechově motor běží nejlíp s nastavenym základnim předstihem 15°, což mi přijde strašně hodně. Pro snížení předstihu v otáčkách sem teda odpojil podtlakovou regulaci, detonace slyšet nejsou, ale bojim se toho docela s tak velkym předstihem. Nějaký názory k tomu?