skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nejede! fel. 1.9d
prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 22.08.2013 do 30.08.2013, založil/a Martin/125/
-> koště: taky sme řešili problém se startováním za studena. Ve všech třech případech to byl problém startéru. nemá takový otáčky a ŘJ tomu nepovolí nastartovat motor. Místo BOSCH startéru se dal jiný ( i když sem nevěřil že BOSCHáckej nebude vyhovovat ) a fungujou všechny 3 auta dodnes v zimě v létě. ( 1,9 TDi 66/81kw )
-> koště: Mam pocit že už to vyřešil -> Martin/125/ 22.08.13 12:25:39: a tady piše že už jezdí -> Martin/125/ 22.08.13 14:49:55:
-> dragon_cb_cz 23.08.13 23:21:03: tak to sme 2.
Jinak podíval bych se na ten startér, už sme s nim měli taky problémy, ale opačný, když byl motor teplej tak nebyla šance motor nastartovat.

Jinak podíval bych se na ten startér, už sme s nim měli taky problémy, ale opačný, když byl motor teplej tak nebyla šance motor nastartovat.
-> Kuladmin: A mít to v čem držet když je to žhavý atd... měřák mi přijde jako pohodlnější varianta, ale co, já jsem ajťák, člověk pohodlnej a línej a vůbec nepřítel socialismu 

-> dragon_cb_cz: Tak staci, akorad musis mit merak, pichnout to na baterku na to staci jeden kousek dratu.
-> Kuladmin: Nestačí jí změřit odpor?
Zhavici svicka jde preci naprosto krasne odskouset staci vyndat a nachvilku ji skusit pres draty na baterku behem par vterin se musi rozhavit jinak je k.o. POZOR nejde to delat s temi co jsou sprazeny zasebou a 12V si deli mezi sebe!! Ale to ma minimum aut.
Tak jťem tam dal nňvy a aauto krasne jede :-)
Tak jsem vyndal zhavicky a jsou hrozny asi to bude doopravdy jima...jsou upne cerny a maj na sobe neco jako vodni kamen nebo jak to nazvat...no asi to bude jima...koupim novy a uvidim...
u 1.9 dost často ochází startér (slábne) má optimální otáčky podle ucha?
-> VooDoo- Ondris: ten je odpojenej..
-> Martin/125/: tak už jen IMO mě napadá... jinak fakt už mě nic nenapadá?
-> Majki: No tak jasny, ze to chce s citem a ne to roztahnout na kilo se zarazenou dvojkou a pustit spojku
Ale jinak v tom problem nevidim.

-> VooDoo- Ondris: no takhle...elektromagnetick
ej ventil cvaka...funguje...(ale...
jak tohle udelalo poprvy, že to auto nechtělo chytit, tahal jsem za draty všechny a pak necvakal...zjistil jsem zavadu, a to tu že byl ten plusovej kablik prostě od něj skoro upadlej...jen tak tam drzel na jednom dratečku slabonkym...tak jsem ho vyndal přiletoval a funguje....) potom to stejne neslo nastartovat, tak sme auto roztahli...chytlo na prvni škub..a potom krasně chytalo na starter, no a přez noc stalo a ted nechce chytit...) ale cvaka a funguje... auto po tom roztahnutí normálně startovalo... přez noc stalo a ted nechytne prostě.
-> Syny: problém může nastat ve chvíli kdy prudce pustíš spojku aby to chytlo, přece jen náběh starteru je pomalejší ;-)
-> Martin/125/: sice jsi psal že to saje naftu čerpadlo... mě to taky sálo trošku přes vypnutej elektromagnetickej ventil. Zkoušel jsi jestli ti funguje? Měl by cvaknout jen co otočíš klíček. a nebo ho zapoj natvrdo z baterky a zkus to. Zkouška na chvilku zas
-> Syny: v zimě když mi zamrzla nafta me roztahoval asi 3km než auto chytlo... a v pohodě...
-> Majki 22.08.13 08:09:18: Mozna blbej dotaz, ale kde je problem s roztahovanim auta co ma rozvodovej remen? O katalizatoru u benzinu nemluvim, ale kde je problem s tim remenem nevim. Jestli klikovku (ktera remenem pohani vacici) roztoci starter a nebo kola pres prevodovku je docela fuk, rekl bych.
-> VooDoo- Ondris: ale ono by to chytlo i kdyby to špatně žhavilo...venku není ted už takova zima a když s tim točim 10 vteřin tak by to aspon mělo nějakou snahu aspon škytnutí nějaky...tohle je jak když vubec nic...ja vim že je to blba prace...už jsem je měnil dvakrat...
-> Martin/125/: třeba řeknu blbost ale: jednou mohlo zůstat vyset to žhavení a už máš oddělaný žhaviče a pak to relátko mohlo zase běhat normálně. Než to dáš do servisu tak zkus vyměnit ty žhaviče. sice to neni uplně krásná práce ale jde to. na 99% s podle toho co píšeš si sem jistej že odešli žhaviče. Zase možná napíšu blbost ale stačilo by vyměnit třeba jen 2 žhaviče na 1. a 2. válci? Nemyslim si že to je blbost že ti odešli ze dne na den když mě se to taky stalo
Zkusil jsem hadicku co vede k cerpadlu ponorit.primo do nafty...naftu si to nasava ale proste to nechytne :-/
-> Martin/125/: přes nalejvací hrdlo,kompresorem hadici do hrdla okolo pořádně nacpat hadr
-> kyfkař: jak to mam udelat? Jak natlakovat prez nadrz?
-> ZdeněkH: prosel jsem vedeni nikde netesnost neni...dotahnul jsem spoje..i ty co vedou primo z nadrze...tak u filtru...a auto porad nechce nastartovat...a palivovy filtr je plny nafty...docet jsem se z to muze delat ten ventil co je na palivovym filtru? Muze byt spatny pry...kdyz koupim novy, pojede to? Zhavici svicky to delat prece nemohou z dne na den a auto by i tak aspon skublo mela by naznak chytit i kdyby byly v haji...takze asi problem bude s cerpadlem...a to sam neopravim...takze jedina moznost j asi auto dat do servisu :-( jinak uz nevim...a kdyz ho roztahnu tak auto hned chytloe...coz je divny :-(
natlakuj celej palivový systém přs nádrž a uvidíš
A cvaknuti je slyset jak pises...takze zhaveni nezustava vyset... :-/
-> VooDoo- Ondris: koulal jsem do filtru a je plny nafty...
-> Martin/125/ 22.08.13 07:44:47: měl sem uplně stejný problém jako máš ty. Problém byl v tom že mi jednoho dne zůstalo vyset relátko žhavení a po celou dobu co auto bylo nastartovaný tak to žhavilo pořád což nemá a tím se oddělali nový žhaviče. Mohl by jsi to zjistit když počkáš pár vteřin po zhasnutí kontrolky žhavení tak uslyšíš jak cvakne relátko>odpojí. Jinak padání nafty bys vyřešil přidáním zpětného ventilu na přívod paliva před filtr aby ti zůstal filtr naplněný.
-> Martin/125/: www.stejdagůgl.cz tam toho najdeš určitě plno. A co to může způsobovat? Problém na vedení, problém s čerpadlem, atd.
???? :( nikdo neporadi jak zjistit jestli pada nafta a kde hledat přičinu?
taky bych to viděl na tu naftu...kdyby to byly žhavici svíčky nepřestalo by to dělat takhle raz na raz...ale postupně by to hoř a huř startovalo...ale chytla by...ona nechytne vubec prostě :/ jak teda ten problem to 'padani' nafty vyřešit, nebo jak zjistit jestli to je opravdu ono?
-> Majki 22.08.13 08:09:18: jj no tak ale jak ten problem vyřešit? Jak jako padá nafta?
-> Martin/125/: roztahovat auto s rozvodovym řemenem a ještě naftu.... bože to jsou nápady... může ti přeskočit rozvod a už ho nenastartuješ vůbec... jinak k věci, problém bych hledal v padání nafty.
-> ZdeněkH: a jak to poznám?
nepadá nafta?
Z niceho nic mi prestala chtit nastartovat fwlda 1.9d. Rozhodli sme se ji roztahnout...chytla okamzite ihned pri roztahovani...potom sla i normalne nastartovat...pak stala prez noc a zase nechyta...ani si jakoby neskytne...nic...jn tocim starterem a nic se nedeje...kdyby sme ji zase roztahli tak urco chytne a pak by sla normalne i nastartovat...proste jakmile stoji vetsi dobu tak pak nehytne... Kde mam hledat zavadu? Muzou to delat zhavici svicky? Ale zahada je ze si ani neskytne a kdyz smeji roztahovali tak chytla na drnc...hned...a pak sla normalne nastartovat...