skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor Sedr
-> MISCHO: Dekuji.
-> MISCHO: Taktéž sa přidávám k ostatním. Velké díky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MISCHO 11.01.22 19:36:15: tvoje práce? Díky moc.
-> SO545: nech sluzi
-> MISCHO 11.01.22 19:36:15: Super pocin. Velmi pekne dakujem.
Posielam zopar linkov na prirucky karburatorov. SEDR:
ulozto.cz/file/.../karbur atory-jikov-typ-sedr-pdf
Osadzovacie tabulky:
ulozto.cz/file/.../osazov aci-tabulky-automobilovych -karburatoru-pdf
EDSR:
ulozto.cz/file/.../dilens ka-prirucka-palivove-soust avy-32-34-edsr-pdf
ulozto.cz/file/.../karbur atory-jikov-typ-sedr-pdf
Osadzovacie tabulky:
ulozto.cz/file/.../osazov aci-tabulky-automobilovych -karburatoru-pdf
EDSR:
ulozto.cz/file/.../dilens ka-prirucka-palivove-soust avy-32-34-edsr-pdf
-> Bukaj: ano, je tam hrubsia trubka na hadicku, dakujem za info :)
-> K1NYO: Jo, tak něco - výroba z devadesátých let, buď TAZ nebo Desta, 1500ccm motor. Tento konkrétní kus je vyroben v prosinci 1996.
Tuším, že tento karburátor se liší od 3255 a ostatních SEDRů mimojiné nátrubkem na přívod paliva - na rozdíl od ostatních typů, které mají nátrubek na hadičku 6 mm, má tento karburátor nátrubek 8 mm...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tuším, že tento karburátor se liší od 3255 a ostatních SEDRů mimojiné nátrubkem na přívod paliva - na rozdíl od ostatních typů, které mají nátrubek na hadičku 6 mm, má tento karburátor nátrubek 8 mm...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdravim, stretol sa uz niekto s oznacenim 3258? Ma to dif. 22/24 nema ani odpojovac volnobehu, je to nejaky novsi model z taz 1500? Dakujem
-> Robert 106: V katalogu jsem si našel rozměr a normálně koupil v autodílech. Neměl by být žádný problém. A když nebudou tam, tak někde kde dělají hydrauliku seženu gumičky vždy přesně takové jaké potřebuji. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Taky se přidám,
nevíte kde sehnat, nebo z čeho pasují gumičky na SEDR.
Teď mi hlavně chybí gumička šroubu volnoběhu.
Díky
nevíte kde sehnat, nebo z čeho pasují gumičky na SEDR.
Teď mi hlavně chybí gumička šroubu volnoběhu.
Díky
Aby som nezabudol , všetkým ďakujem za rady , Hlavne Bukaj-ovi ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak som vymenil stifty ( zadny isiel srat) odvrtane vyvlozkovane. Poskladane a na brnk chytilo studene bez sytica na zakladne nastavenie
motor ide krasne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MISCHO: Podobnú situáciu som zažil aj ja.Auto na nd s dobrým motorom ale šlo to na dve valce.Už som vymenil všetko tri krát okolo zapalovania keď som chytil za karburátor a skoro mi to ostalo v ruke.Sanie bolo zlomené na oboch stranách![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Hej hlavně klid, stavaji se horší věci.
Dobré žes to nechal tak bo zaručeně bys nějaký steft urvala v tom vzteku..
Tipuju že to tím bylo.
Dobré žes to nechal tak bo zaručeně bys nějaký steft urvala v tom vzteku..
Tipuju že to tím bylo.
Vcera opat kompletna rozborka a prefuknutie veskerych kanalov +vizualna kontrola zo svetlom(presvietenie) . Nastavenie klapiek , plavakovka kontrola. Nasadim a znova to iste . Uz cely zufaly ze idem zhodit sanie a skontrolovat ho . No co chlapi , boli tam spodne matky ??
Kedze tam mam kratke stifty kvoli saniu na 4klapku zabudol som ich v euforii prehodit a dat matky . Predpokladam ze problem sposobuje toto , kedze sanie bolo pritiahnute len hore . Od hnevu som to samozrejme vcera nechal rozobrate .
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> COL: zaslepky aj trysky volnobehu su .
A nechybí tam nějaká tryska/zaslepka třeba u volnobehu?
-> Bukaj: dakujem , xhapem ze takto od stola sa tazko urcuje pricina . Vsetky trysky boli vysrobovane a prefuknute stlacenym vzduchom tak ako aj veskere kanale . Gumicky, membrany tesnenia vsetko nove . Odvetranie plavakovky vycistene,hladina nastavena a skontrolovana . Tesnenie pod veko SEDR. Zaslepeny podtlak na rozdelovac,odpojovac volnobehu aj prisavanie spod druhej komory . Ma to taky brblavy zvuk ked to nastartujem . Ako by sa to dusilo/ nepalilo na vsetky valce. Jedine co mi chyba v karburatore je tlmitko sytica ( netusim ci je potrebne ) .
-> MISCHO: Takto těžko radit, ale pokud je hladina OK, víko není křivé, kanály, trysky a vzdušníky jsou průchozí, membrány nezpuchřelé, nikde nic nevázne, nechybí ani nepřebývá a nepodsává pod přírubou, tak při seriovém natryskování musí fungovat bez problému.
A základní nastavení volnoběhu "na otáčky šroubů" taky funguje u většiny, byť opotřebených, kusů...
Jinak co se týče víka A32 EDSR na SEDRu s difuzory 22/24, tak jediný rozdíl je v tryskách ekonostatu, nicméně to na základní funkce karburátoru (sytič, volnoběh, hlavní systém I., II.) nemá vliv.
Jestli máš dojem, že se karburátor "ulejvá", tak pro jistotu ještě zkontroluj šoupátko sytiče, jestli jej někdo nedal "naruby"...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A základní nastavení volnoběhu "na otáčky šroubů" taky funguje u většiny, byť opotřebených, kusů...
Jinak co se týče víka A32 EDSR na SEDRu s difuzory 22/24, tak jediný rozdíl je v tryskách ekonostatu, nicméně to na základní funkce karburátoru (sytič, volnoběh, hlavní systém I., II.) nemá vliv.
Jestli máš dojem, že se karburátor "ulejvá", tak pro jistotu ještě zkontroluj šoupátko sytiče, jestli jej někdo nedal "naruby"...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: pridaval som postupne a nic ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MISCHO: A skúšal si tú bohatosť voľnobehu ladiť? To základné nastavenie je obvykle k ničomu, nikdy mi s ním voľnobeh nefungoval.
Niekto kto by vedel poradiť ? Nizsie spomínaný SEDR 32 po repase . Zakladnom nastaveni ,kontrole hladiny . Stale ma problem s volnobehom (nedrzi , skape) . A ak ide tak sa dusi , ako by bola bohata zmes . Uz neviem co skontrolovat
-> darklord: dekel je z A32EDSR podla cisla GLS
-> MISCHO 18.05.21 21:14:02: cislo na dekli mas?
-> darklord: najblizsie to je k 135ke rozdiel je v tryskach 112/130
-> MISCHO 18.05.21 21:07:13: ak to spravne osadis tak v tom nevidim problem. Teda ak je to sedr zo skodovky, a veko tiez. Ekonostat maju 1.3 rovnaky vsetky, cize len nahodit spravne trysky a je to.
Nechcel som zakladat novu temu . Mam tu jeden SEDR . Dif 22/24 vzdusniky 190/160 , trysky 125/145 , volnobezne 50, sytic 140. Jak som hladal tak som hladal podla osadenia som nic nenasiel , tudiz to niekto ladil . Bude to fungovat na 136 motor ?
-> haasan: Tak jsem rád, že jsme se dohodli ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno 05.03.17 12:53:42: Ale jo - to samozřejmě platí .. ale jen za určitých podmínek. Čím větší tím lepší a celkovo velké veci - tak zase o tom by nám napsali referát spíš dievčata .. hej ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jenom oprava nejedná se o demontáž difuzorů ale rozprašovačů.... ,stydím se![28](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/28.gif)
![28](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/28.gif)
-> MVM: A na čo prosím ťa? :)) Čím väčšie difúzory, čím väčšie trysky, tým lepšie, nie? Celkovo veľké veci sú dobré![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: nechci nic upravovat je ohnuty jeden rožek kde se šroubuje víko a chci to narovnat a nevím jak moc tam ty dif. drží abych je nezkurvil
-> haasan: Zeptám se jinak a nepřímo ohlredně demontáže dif..(předpoklad z důvodů zvětšení) Máš spočítanou průtočnou rychlost v difuzoru při plným otevření klapek? Ač teda mám pocit že SEDR vyměnit difuzory nelze .. myslim že šly ven u DDSR? Dloho jsem se Jikovem nezabýval už - tak se možná pletu.. (Proto jsem kdysi na první motor sháněl SEDR613)
-> MisakusX: Na tehle straně níže je fotka sedru bez difuzoru takže to jít musí ale nikde jsem nenašel video a ani zmínku jak na to
-> haasan: Pokud vím, tak u LEKRu i SEDRu je difusor součástí těla karburátoru, uznávám, SEDR jsem ještě nerozdělával, ale pochybji, že je to jinak.
Chci se zeptat, jak těžké je demontovat difuzory s SEDRU popřpadě stručný návod.
Nené válí se mi tu nějake rozebrané karbce tak sem vzal z jiného, jsou tam obě
. Ale stejně nechápu kam se svině ztratila, když vím že při posledním skládání sem je kontroloval, nechápu.. Jo však já ani nějaké závodění neplánuju, motor mám jinak všechno v originále, takže tak nějak na to normální ježdění, samozřejmě bude to chtít trošku toho usilí a té lásky a taky srdíčka do toho dát
, ale co jsem tak vypozoroval tady na virtu asi tam rozdíl bude ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> zedd 21.08.16 10:34:48: takze si gulicku spod injektora dal pod ten srob?
-> zedd: Mám Lekrů celkem slušný počet, jen stav neznámý, vzhledový ok.
Při správném ladění jede jakýkoli karb., nemám se sedry problém a jedou mi od volnoběhu až nahoru. Což naladit na závodním motoru volnoběh s LEKREM, to dá notnou dávku trpělivosti...
Na sériové blbuvzdorné používaní má určitě LEKR své kouzlo, bohužel zase až po dobrém nastavení, tomu se člověk nevyhne.
Při správném ladění jede jakýkoli karb., nemám se sedry problém a jedou mi od volnoběhu až nahoru. Což naladit na závodním motoru volnoběh s LEKREM, to dá notnou dávku trpělivosti...
Na sériové blbuvzdorné používaní má určitě LEKR své kouzlo, bohužel zase až po dobrém nastavení, tomu se člověk nevyhne.
Jo dík za ten odkaz moh sem taky rovnou mrknout, no asi to bude mít větší smysl než furt laborovat stím šílenstvím co tam je, asi brzo poletí. I tak dík všem za rady![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Však jo, já to beru :-D už mě ten karbec přestává bavit a uvažuju už nějakou dobu nad favoritím, pak do toho dám všechno, všechnu sílu, abych sedra odhodil co nejdál co to pujde :-D mimochodem, jen mě napadlo, neleží někomu doma zbytečný nevyužitý Lekr? :-D :-D
-> David29: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> minno: Je to sedr pryč? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> zedd: Ja by som ti dal jednu radu, ale radšej budem ticho![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
no jediné do čeho jsem nedupal je to nastavení klapek, nechtěl jsem to ještě víc rozhasit, když jsem to měl dole tak kolem te první nebyla vidět vůbec škvíra, a kolem te druhé možná lehce
Kulička tam je, pod injektorem, ale jak jsem to teď rozebíral zjistil jsem že nebyla pod tím šroubkem, nechápu to, vím že při skládání už sem si to tenkrát hlídal. Dal jsem ji jak má být, zmenšila se trochu díra v přechodu. Štelování bohatosti celkem reaguje, někde jsem tady četl že by se měla pomalu šroubovat dovnitř, a jak začnou padat otáčky dát o půl závitu zpátky. Ale je to možné že je moc chudá, nevím, jako volnoběh beží pěkně jen mi přijde že by to mohlo být malinko klidnější, a potom ty rozjezdy samozřejmě..