skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
realny predstih na klice S120
-> TechniX: problikavani je aktivita ze slysi. Az cervena jsou detonace. Kazdopadne jak bylo receno tak i vylitany ventily nebo klika se v tom dokaze projevit. Me to reaguje na detonace, ktery uz neslysm. Staci naredit Ecko benzinem a uz to blika :)
-> TechniX: Jestli to právě bere detonace v těch 5000ot. a né spíše nějaké vnitřní rezonance v motoru, protože co jsem viděl u mnoha lidí, tak se jim ten knock senzor právě rožíná naplno vždy v vys. ot., i když jsme jednou byli přesvědčeni že je max. předstih např. 25st. u atmosféry série, stejně se to rožínalo do max. za 5000.
-> Dušan: Budu mít otázku na tebe Dušane jak mám od tebe ten knock link, jezdím s tím už dlouho a přes víkend jsem udělal rozdělovač a tak teď jsem dělal měření a poblikávaj mi od rozsahu cca 2500 - 3000 rpm a výše blikají už 1 až 2 zelené led diody, ale to dělalo už předtím, akorát v nižších otáčkách .. má si člověk dělat hlavu z těch dvou zelených prvních led ? zřejmě jsou to jen informační že ? :) Jinak citlivost mám na max, bez žádného utlumení .. Kolem 5 000rpm už to leze na doraz ty ledky a detonuje to, ale s tím si poradím, zkrátit dráhu dorazu ..
-> Urbi: blikat muze jak chce, ale detonace je az nekde ctvrta dioda. Ostatni jsou jen info, ze slysi motor. Kazdopadne to je cidlo na nejaky ladeni. To neni nahrada za cidlo co vyhodnocuje RJ. Od doby co ho mam uz mi pisty nepraskaji :)
-> Dušan: No moment, tak co se vlastně řeší ? Pokud ti Š120 s tlustými "15" běhouny a takovou převodovkou jede 150 a točí 6000, tak kde je vlastně problém. Nejsi ty zhýčkaný šnečkem, odvyklí obyč. sérii a teď by si chtěl po litinové chudince 1.2 nějaký větší tahy
S tím čidlem co máš nemám dobrou zkušenost, většině lidí co to mají mi říkaly že se to v vys. ot. rožně at dají předstih dost malý nebo i dost velký, já to zatím takle viděl na vlastní oči v jednom autě, uvidím jak to bude blikat na novém motoru co nemá nikde vůle.


-> minno: na chvilku :) než opravim T motor.
-> Dušan: máš teraz v červenej zas 120ku? :D
-> Urbi: já bych to ale tím zase tak zle nevidel . Motor momentálně nedetonuje vůbec. Ba naopak na to co to ma za kola a převodovku to vytáhlo i 150 :D Vrba to viděl
Motor jede ochotně do 6000, ale prostě dlouhý kvalty to dělají línější na rozjezd.
Motor jede ochotně do 6000, ale prostě dlouhý kvalty to dělají línější na rozjezd.
-> Dušan: Máš tam změnu předstihu i dle podtlaku, což je docela zajímavá věc v častečném zatížení v malých a středních ot. co hodně pomůže. Jinak základní křivku předstihu bych osobně viděl jinak a říkal sem ti to na Blansku, první obrázek zde už se tomu maličko blíží, ale pořád to není ono. Ještě je zde věc...že i když se dostaneš na nějaký pomyslný ideál, zřejmě to na tomto motoru navíc s tvými "15" koly a extra dlohou převodovkou zřejmě nepoznáš, pokud tam najdeš např. 2 koně díky ideálnímu předstihu. Co ti říká tvé čídlo klepání ? Ve vys. ot. svítí detonace ať dáš jakýkoli předstih ? Tak jak to dělá každému s tímto dost neideálním zařízením, které bere dost ruchy a ve vys. ot vnitřní rezonance motoru, pístního čepu a rozvodů. Ideál by bylo čidlo které bere detonace jen v určitém rozsahu natočení kliky 40st. - 0st. před horní úvratí a nebere ruchy od zbytku....tohle mají na dobré brzdě.
podtlak na 5° je druha vec
Obecně ta křivka vypadá "normálně" mám na elektronice nastavenou velmi podobnou. Jen ještě přidávám v částečném zatížení podle TPS.
-> dragon_cb_cz: an mozna jsem mel napsat idelani krivka predstihu motoru S120LS. Resim to kvuli ridici jednotce, kde se snima setrvak takze se musi naladit idealni krivka.
-> Dušan: Předstih máš takový jaký ti ho rozdělovač udělá, takže samozřejmě že není ideální. Takže tě zajímá ideální křivka předstihu pro nějaký motor?
-> sbf: zapalovani
-> vhml: to je ale predstih ktery neni idealni, protoze seriovy rozdelovac byl pro ruzny motory. Nebo se pletu ?
predstih ceho? (ventily, zapalovanie)?
Předstih na rozdělovači krát dva. Nebo je v tom větší věda?