Mazání náhonu rozdělovače

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 30.05.2013 do 01.06.2013, založil/a stepan
řadit dle data
14:55:52
01.06.2013
m8rinek
-> Urbi: Já vim, taky jsem to měl rozebrané dvakrát, jednou to ztratilo tlak, tak jsem trubičku rozklepnul a přidal podložku pod pružinu regulátoru.. Zas tak bych to neprožíval :))).
14:52:37
01.06.2013
Petr Urban
-> m8rinek: tak to je ale sakra důležité právě ta tryska zde. Vrba moc zvětšil tu základní a tlak pak neměl...možná by šla udělat tryska na konec té trubičky.
14:32:13
01.06.2013
m8rinek
-> Urbi: to už nevim, trochu jsem rozklepnul tu trubičku, bo by tam jinak byla díra jako kráva :).
14:30:25
01.06.2013
Petr Urban
-> m8rinek: To je pro mě důležitý údaj, co vydrží a nevydrží. Zas já mám zkušenost a reference že i když tryska fungovala, tak po rozebrání motoru po 10tis. s novými rozvody (originál nové krabička škoda) je tam už znatelná vůle, tak zase nevím no. Jak velkou trysku si tam dal ? origo je myslím 85.... Šlo by udělat oboje ? Další vývrt který by zase mířil na rozvody, jsou tam prostory pro to ?
14:23:20
01.06.2013
m8rinek
-> Eidy: Taky si myslim, že se tam nějakej olej dostane ;). Po zkušenosti s ucpanou tryskou, kdy se kolčo total vyjelo a rozvod byl ve stejným stavu vytahanosti jako nový bych to neřešil...
14:20:12
01.06.2013
Eidy
-> m8rinek: Myslel jsem sekundár. U primáru je to jasný. Že jsou zatěsněný, to jsem nevěděl. Ale i tak běží bez lázně a něco to vydrží. Podle mě je to zbytečný řešit. Nějaká mlha tam bude a nepráší se tam. Navíc se olej rozstříkne právě o náhon rozdělovače.
14:12:27
01.06.2013
m8rinek
-> Urbi: Prostě jsem si řekl, že tam nějakej olej steče :))), navíc tam mam mnohem větší ,,trysku,,.



-> Eidy: To není tak docela pravda. Primární řetěz v olejové lázni bývá v drtivé většině případů (nebo je nahrazen převodem). Sekundární je na to stavěný (zatěsněné válečky) a každých 300-500-800km (dle každého soudruha, použitého maziva atp.) se musí mazat. A jeho životnost je opravdu hodně omezená...
13:57:15
01.06.2013
Eidy
-> Urbi: Myslím, že se tam vytvoří aspoň trochu olejová mlha a to stačí. Navíc na motorce máš řetěz bez lázně v prachu a bordelu. Sice to má jen omezenou životnost, ale zase to přenáší daleko větší síly a navíc v nepříznivém prostředí.
13:53:27
01.06.2013
Petr Urban
-> stepan: při správném měnění oleje a použiváním normálních olejů musí být jasně vidět honování vždy a stejnorodě všude i po 300it.s km ! Jak někde vidět nejde a jsou jakoby olešetěné nebo i v tenkých linkách viditelné plochy které jsou ve směru pohybu pístu, takový motor už bych do kupy nedával ! Ten honovací kříž je tam kvůli mazacímu filmu a musí být vždy viditelný.

-> m8rinek: Přemýšlím že ten ostřík trubičkou asi taky tak udělám, je tam v pohodě místo za tím kolem ? Jak jsou pak mazaný rozvody, když je trubička navedena pouze k převodu na komínek
22:56:58
31.05.2013
m8rinek
-> stepan: Já tim chci říct, že to je nicneříkající ukazatel. Koukni spíš na šály, při takhle vohnusnělym bloku bych řekl, že to s výměnou oleje předchozí majitel nepřeháněl...
22:54:54
31.05.2013
stepan
-> m8rinek: Ještě jsou vidět dobře, nebo nevim jak to říct. 4
22:53:24
31.05.2013
m8rinek
-> stepan: ,,ještě,,? Když vidět nejsou, tak jde o motor, kterej to má za sebou :)))
22:49:34
31.05.2013
stepan
-> m8rinek: Jj, je to z fabie a je docela zasviněnej, ale vypadá v dobrym stavu, ještě jsou na válcích vidět stopy po honování.
22:35:11
31.05.2013
m8rinek
-> stepan: kvůli tomuhle budeš maximálně častěji měnit ozubený kolo na vačce. Případně rozvody. Ona když se ucpe tryska tak jde to kolčo do kopru fakt rychle...



E: BTW to je blok z fábie? Pěkná černota :/
upraveno 1x, naposled 31.05.2013 22:35:48
21:56:38
31.05.2013
stepan
-> vhml: No snažší určitě. Nic extra to asi nebude, ale nerad bych to za půl roku zadřel nebo rozebíral kvůli ptákovině.
21:30:43
31.05.2013
vhml
A není snazsi se na to vysrat? Nebo to bude nejakej silnomotor?
20:15:26
31.05.2013
stepan
Ještě sem to prohlížel a možná by bylo lepší sem místo zátky kanálu na mazání zdvihátek, akorát by se asi museli trochu převařit prsa aby se to vešlo, ale to by šlo udělat:
zvětšit Mazání náhonu rozdělovače - obrázek od stepan vložen 31.05.2013 20:15:26
19:52:06
31.05.2013
stepan
Tak asi jediný místo kde by se to dalo navrtat je tady, ale je to trochu prasárna:
zvětšit Mazání náhonu rozdělovače - obrázek od stepan vložen 31.05.2013 19:52:06
19:36:17
31.05.2013
stepan
-> Eidy: Ok, to zní rozumně. Akorát teda vymyslet kde by šel kanál navrtat.
18:52:55
31.05.2013
Eidy
-> stepan: Dobře, můj názor je ten, že bych se to snažil udělat uvnitř motoru, tzn. pod prsama. Určitě to netahat venkem. Jednak budeš brát olej ještě před ložiskama kliky, takže bys tam musel mít malinkou trysku, která se zase snadno ucpe. Druhak by to mohlo propouštět olej. Škodovka je už takhle olejnička, proč přidávat další místo. Takže buď najít ucpávku kanálu v bloku a jít cestou ala šroubek (m8). Případně se tam navrtat.
17:31:43
31.05.2013
stepan
Nikdo další nemá názor?
20:55:21
30.05.2013
stepan
-> m8rinek: Tam jsou normálně šroubovací zátky který jdou vyměnit za trysku, ale chtěl sem mazat přímo tenhle převod na rozdělovač.
20:48:25
30.05.2013
m8rinek
-> stepan: a je tam někde zátka olejovýho kanálu? odvrtat, říznout závit, nahnat trysku...
20:27:31
30.05.2013
stepan
-> m8rinek: Tak to mi tam nevyjde vůbec, tam mám k řetězu na vejšku tak 2mm.
20:24:39
30.05.2013
m8rinek
-> stepan: Místo původní trysky je šroubek a z hlavičky jde trubička. Jak to je u fabie si nevybavuju.
20:20:50
30.05.2013
stepan
-> m8rinek: A odkud to máš vedený? Já mám rozvody z fabie a jsou namáčknutý těsně k bloku, takže se nic nevejde tam asi.
upraveno 1x, naposled 30.05.2013 20:21:08
20:19:01
30.05.2013
m8rinek
Mam takový tušení, že sem se to nevejde :)))



Já to řešil takhle skoda110r.eu/110r/kveten1 120001.jpg

skoda110r.eu/110r/kveten1 120002.jpg

skoda110r.eu/110r/kveten1 120003.jpg



A třeba za dob svazarmu se to řešilo samomaznym soukolím

img9.rajce.idnes.cz/d0903 /.../110L_Rally_028.jpg?ve r=0
20:15:02
30.05.2013
stepan
2. Provrtat zátku mazacího kanálu, do ní průtokovej šroub, provrtat prsa zvenku, zatěsnit. Nevýhoda je ostřik kola z jiný strany, výhoda že by to nepřekáželo:
zvětšit Mazání náhonu rozdělovače - obrázek od stepan vložen 30.05.2013 20:15:02
20:12:01
30.05.2013
stepan
Jak máte kdo řešený v závodních motorech mazání náhonu rozdělovače? Potřebuju to na blok fabia. Vymyslel sem následující dvě varianty:

1. Provrtat zespodu od čerpadla kanál, vyříznout závit, do mosaznýho šroubu zapájet měděnou trubičku a na její konec našroubovat trysku z karburátoru. Nevýhoda je, že by to bylo poměrně blízko u rozvodů, výhoda stříkání oleje přímo do záběru kol:
zvětšit Mazání náhonu rozdělovače - obrázek od stepan vložen 30.05.2013 20:12:01
Extreme Tyres