skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Teply motor nechce chytnout
-> srdcar 120L: Jj, princip toho chápu, ale musí to být blbá smůla když membrána praskne tak moc že benzín prolíná do oleje a zároveň tak málo, že to ještě čerpá... Problém bych opravdu v první instanci fakt hledal spíš v karburátoru.
-> dragon_cb_cz: Spodek benzinové pumpy je mazaný stékajícím olejem z víka ventilů a zdvihátek. Proto když ji rozebereš, tak je od oleje. A protože benzin od oleje odděluje jen membrána, tak když se poškodí a propouští benzin, je problém na světě, teče všechno zpět do olejové vany. Když je prasklá membrána, tak po rozebrání je celý spodek pumpy téměř dokonale čistý, umytý benzinem. Ten, co s tím za mnou přijel, tak kvůli tomu, že mu v motoru něco začalo pískat a začal ztrácet výkon. Když jsem sundal víko ventilů., tak bylo všechno vymyté benzinem a začaly se mu zadírat koníky ventilů, to bylo to pískání. Jak dlouho s tím jezdil, nevím, ale ujel by tak max 100 km, možná míň a finito. Když jsem zkoušel mazivost oleje mezi prsty ( pokud to znáš ) tak to již drhlo.
-> srdcar 120L: Zajímavá možnost, ještě jsem se s tím nesetkal ale teoreticky to asi možné je (teda, teď nemám v hlavě vnitřní konstrukci AC pumpy, ale dává to smysl). Ale karburátor to klidně dělat může, od toho má SEDR odvětrávací ventilek (který ne vždy funguje) - např... Zkontrolovat hladinu a v rovinnost víka je dobré tak jako tak, takže bych tím začal a vyměnit pumpu případně mnoho času nezabere... každopádně větší množství benzínu v oleji by mělo motor rychle poslat do věčných lovišť, to nemůže slušně mazat...
-> KoprAge: -> palinator: Napadla mě ještě taková věc. Podívej se na měrku oleje, jestli ti nepřibývá. Otevři víčko na dolití oleje a čichni k němu. Jestli ucítíš benzin a podle všeho ano, tak máš na 99 procent prasklou membránu v palivovém čerpadle a benzin ti teče do oleje. To by vysvětlovalo to, že nastartuješ v pohodě, ale jak je motor po jízdě ohřátý, tak už nejde nastartovat. Je to kvůli bohaté směsi, která se přisává odvětráním do filtru z olejové vany přes víko ventilů. Tuto závadu jsem svým známým odstraňoval už na několika vozech, protože jim to nehorázně začalo" žrát " a měli stejný problém. V jednom případě měl v motoru místo oleje skoro samý benzin. Nemyslím si, že by to měl, podle dragona, dělat karburátor. Já bych zkusil nejprve toto a až pak bych se díval na plovák karburátoru a na uzavírací jehlu plováku, jestli těsní.
-> KoprAge: "odpařený benzín" znamená, že po odstavení teplého motoru se ti zbytkovým teplem od horkého motoru vypaří část paliva v plovákové komoře a dostane se ti do sacího traktu - takže je tam vlastně hrozně bohatá směs a motor se "uchlastá". Pomáhá na to startovat (nebo alespoň protočit) motor pod plným plynem, tzn plně otevřená klapka karburátoru, tím motor "vyvětráš" a pak už to nastartuje normálně. Téměř jistě je problém v karburátoru - moc vysoká hladina (případně prasklý plovák) nebo prohnuté víko - pravděpodobně obojí. Srovnat/vyměnit víko, pokud to nepomůže tak na něm seřídit hladinu a bude klid...
Sešlápni plyn až na polahu, startuj dokud to nechytne (mělo by to nastartovat relativně rychle). Pokud se to chová takhle, máš moc bohatou směs. U mě to bylo tím, že jsem měl v plováku benzín. Tím pádem jsem měl vysokou hladinu a po chcípnutí se mi to vždycky uchlastalo (viz. Pavel P.).
Hodne dobrych typu..moc diky...mam to stejny se Sexystroj...taky citim benzin v kabine...s tim odparenym benzinum je to zajimava teorie..co nejdrive se na to mrknu...ale nejde mi do hlavy, ze kdyz teplej startuju, jde tam benzinu az az, ze si najde cestu a protece nekde na karbecu...takze asi slaba jiskra?
-> Induktor: snímač kliky,vačky?
Omlouvám se za využití tématu, ale nechci zakládat nové. Nevíte někdo, čím může na Fabii 1,4MPi 50kW 2003 způsobené že, studený motor naskočí normálně, ale když je teplý musí s ním startér docela dlouho točit než chytne. A taky kolísají otáčky, ale tam je jedno, jestli je motor teplý, nebo studený. Vždycky mírně spadnou auto se jak když mírně roztřese a pak zase stoupnou a tak pořád dokola. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Nevím, jestli tyhle 2 problémy spolu souvisí. Můj u těch startů je zapalovací lišta, že by mohlo být vynutí načaté a nechtěla by hodit jiskru a taky si myslím, že by mohla způsobovat to kolísání, ale můžu se mýlit. Díky moc.
-> m8rinek:
A může mít zasraný sejtko na přívodu. To mi taky dělalo, benzín se za tepla odpařil a než tam AC pumpa dotlačila přes sračky benzín, tak mě to přestalo bavit.
Jinak mi to po výměně vzduchového filtru startuje přesvědčivě vyjma případů opravdu horkého motoru (na hranatý přístrojovce teplota v bílém poli) i bez plynu.
A může mít zasraný sejtko na přívodu. To mi taky dělalo, benzín se za tepla odpařil a než tam AC pumpa dotlačila přes sračky benzín, tak mě to přestalo bavit.
Jinak mi to po výměně vzduchového filtru startuje přesvědčivě vyjma případů opravdu horkého motoru (na hranatý přístrojovce teplota v bílém poli) i bez plynu.
Já mám stejný problém! Studený motor na poprvé!!!...ale během dne zahřátý motor ne ane nastartovat...nakonec si pomůžů sytičem, což nastartuje ale je mi jasné, že je něco špatně, nemluvě o vůni benzínu v kabině ...no mrknu na to co jste tu popdaly:-) ....dík
Odpařenej benzin...
-> Pavel P..: tak jest.
uchlastany, slaba jiskra, pomaly starter, tech moznosti je vic a je dobry to dat vse postupne do poradku. Osobne si myslim ze v tom ma prsty karbec.
Mě to nědělá vůbec, ani u žádnýho auta nedělalo, takže žádná vlastnost.... pouze u 105ky kde byla špatný netěsný-prohnutý vííko karbce a špatná hladina a po chcípnutí se to uchlastlo, případně to zdechlo i samo od sebe a musel jsem počkat než to trochu vyvětralo..... seřízení a přetěsnění karbce pomohlo.
-> Urbi: S tým, že najviac to robí na vylágrovaných nič-moc motoroch. U poriadneho zgenerálkovaného motora s novým karbom mi to nerobilo nikdy. Ani u 120 ani u 136. Vždy na brnk aj teplý motor po pár minútach od odstavenia a bez pridaného plynu.
Tohle co popisuješ je vlastnost a né vada. Musíš dostatečně přidat plyn při startování. Pokud se to snažíš za tepla nastartovat bez plynu, je to hloupost, musí se to ochudit přidáním plynu. Po zdechnutí motoru se navíc benzín odpařuje do sacího traktu a ty musím tu bohatou směs nejdříve vypláchnout a to s přidáním plynu. Seřiď si k tomu hladinu, možná bude vysoká a správně volnoběh, bude moc bohatý. Jinak je to normální vlastnost dané konstrukce, s tím že někomu to dělá více, někomu méně.
-> KoprAge: a jak to za tepla startujes?
Mrkni na svice, zkontroluj karburator, jak radi Pavel P.. a klidne zkus i tu inducku, delala mi podobne brikule.
-> srdcar 120L:
Nesmysl... na studenej motor má dostatečně bohatou směs a teplej má příliš bohatou směs...
Nesmysl... na studenej motor má dostatečně bohatou směs a teplej má příliš bohatou směs...
Zkus se podívat na AC pumpu, jestli ti dává dost benzinu. Vyndej hadičku od přívodu a ručně zkus, kolik dává. Může být, že máš poškozenou membránu nebo ti netěsní některý ventilek. Může ti taky přisávat hadička z nádrže vzduch. To by mohlo vysvětlovat ten slabší zátah. Podívej se na sítko v přívodu do víka a na sítko ve skleničce.
-> KoprAge:
Totál zalepenej vzduchovej filtr náhodou nemáš?
Totál zalepenej vzduchovej filtr náhodou nemáš?
zkus jinej karbec... nebo mrkni jestli nemá prohnutý víko.
Zdravim panove, mam motor favorit v sade, karbec sedr 32...jede celkem pekne, studena chytne nadherne, nema az takovy zatah jaky bych ocekaval a teplej motor toci jak zbesilej, ale chytne po dlouhy dobe startovani...nevite cim by to mohlo byt?svicky, civka, predstih nebo neco jinyho?Predem diky