skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia 1.6 - spotřeba oleje
-> Stepan FUN: Tak jsem to zkusil oběma způsoby. Hladiny byly víceméně totožné a za ten týden přeci něco ubylo a v porovnáním s tím jak to žralo před tím to je nic (cca 2mm)
Nebo se uvolnil pístní kroužek :-D
-> pachto: Otoč tu měrku "prohloubením" minimální a maximální hladiny dolů (jako směrem k předku auta) a změř to znovu. ;-) Kdysi se mi stalo, že jsem se takhle na 1,6 "spletl". Měrku vyndáš, otřeš a na druhý vytažení měříš hladinu. Jenomže tím prvním vytažením jsi po tý trubce rozmáznul olej, kterej ti při druhým vytažení v tom oblouku nabere ten vytaženej olej a vypadá to jako že je ho tam dost.
Bylo mi divný, že jsem olej zkontroloval, dolil, znovu zkontroloval v plnejch brzdách a zatáčce (otočka na parkovišti) se to odlilo. Po chvíli hledání na dílně čím to tak je, jsem zjistil tuhle pikačovinu.
Že by se to spravilo samo nevěřím. Buď jsi s tím poslední dobou míň jezdil, nebo jsi jezdil krátký couračky, kde se motor pořádně neohřál vzhledem k nižší venkovní teplotě (hustší olej - menší jeho spotřeba) a případně jsi daleko míň brzdil motorem.
Bylo mi divný, že jsem olej zkontroloval, dolil, znovu zkontroloval v plnejch brzdách a zatáčce (otočka na parkovišti) se to odlilo. Po chvíli hledání na dílně čím to tak je, jsem zjistil tuhle pikačovinu.
Že by se to spravilo samo nevěřím. Buď jsi s tím poslední dobou míň jezdil, nebo jsi jezdil krátký couračky, kde se motor pořádně neohřál vzhledem k nižší venkovní teplotě (hustší olej - menší jeho spotřeba) a případně jsi daleko míň brzdil motorem.
Je to nějaký divný. Každý týden jsem dolejval čtvrt litru oleje a teď 3 týdny jsem nedolejval vůbec nic a podle měrky je tam tam toho oleje zhruba stejně. Že by se to samo spravilo 

Tohle je nemoc těchto motorů, asi nejvíc tomu pomůžeš, když tam budeš mít oleje mezi minimem a 1/2, pak to bere toho oleje míň, vlastní zkušenost.
-> pachto: pokud se tam hromadí z odvětrání, jako že nejspíš jo, tak motor tlačí do oleje. Tlak ti jde zkrz kroužky do klikový skříně a odsud strhává olej do dovětrání...
Nikdo nezná příčinu?
A jak to opravit nebo spíš jak tomu zamezit, aby se to tam nehromadilo?
-> pachto: u klapky stojí olej. takže se tam asi pěkně hromadí z odvětrání
Tak to nechám bejt a budu dolívat.
mam pocit že případný věci na go bys stejně jen tak nesehnal... a nebo za kolik

Dolejvej olej a pak až ten motor klekne sežeň jinej. Zatim je jich dost....Tohle nemá cenu dávat dohromady, pokud s tim autem neplánuješ objet svět..
-> pachto: Pravděpodobně už budou v háji kroužky, takže překroužkovat, přetěstit hlavu a udělat rozvody ... Odhadem tak 7000, záleží kolik si kdo řekne za práci ...
Felicia má nalítáno cca 170 000 km a žere tak 1l na 1000 km. Vyplatí se to opravovat nebo jen dolejvat olej. A cca na kolik to výjde?
nový poznatek.. dnes jsem vyndal svíčky, a jen na prvním válci je o hodně víc špinavá než na zbylých.. to mě vedlo k sundání výfuk. paroží, a zjištění bylo takový že ve výfuk. kanálu v hlavě byl olej (malinká hladinka) ale je tam, prosakuje i mezi parožím a těsněním.. bylo to po 8 hod. stání.. tohle mě vede k úsudku že olej se tam dostává ze shora ze strany vačky a zdvihátek, i potom co jsem vyměnil gufera..... ale nenapadá mě jiná možnopst kudy by tam ten olej šel, než jen kolem gufer/ventilů....
-> Kuladmin: jasný, olej budu hlídat každopádně.. pro upřesnění bych řekl že to poslední dobou začalo žrát víc asi.. uvidíme.. vsázel jsem na ty gufera - vysvětlovalo by to ten kouř po nastartování - nad guferama je hladina oleje, tak jsem myslel že jsou v pí.. a olej proteče kolem po ventilu do válce, ale i když jsem je vyměnil tak pořád hulí po tom startu, což mi nejde logicky na rozum, kde se tam ten olej vezme?????
-> Mach: Pokud jsi vymenil gufera na ventilech tak zmer pod ujeti nejakych tech km ubytek oleje. Pokud bude porad tak pak sis mohl usetrit tudle praci resp timto zpusobem a muzes shodit hlavu a vymenit min pistni krouzky a zhlednou povrchy atd. Ale nejdrive bych nejezdil treba alespon 500km a meril / hlidal olej. I kdyz 500 u tebe bude asi porad malo pokud jsi mel tak malou spotrebu uz predtim. Leda pak rovnou ty krouzky. Ale osobne bych se na to.... pac ta spotreba je krasna pro tenhle motor.
gufera vyměněný ale efekt není takový jaký jsem čekal.... při plynu už nekouří jako kouřila, ale při stání přes noc a raním startu pořád bíle kouří..( cca 8 hodin, i kratší doba stačí) není to pára, je to spálený olej, nevím kudy se tam bere ale bere... co mi kdo poradí dál??
-> Eidy: ok zkusím to tak. děkuju
-> Mach: Dej píst nahoru a zmáčkni ventil s pružinou. Podle toho poznáš, jestli to půjde.
-> Eidy: -> m8rinek: to je ta podstata věci, kolik je místa mezi ventilem a pístem....
-> Eidy: A nebo kolik je prostoru mez pístem a ventilem :D
-> m8rinek: Já to rozebral i bez provázku. Klínky se vyndavají a zandavají trochu hůř, ale jde to. Záleží taky jakej máš přípravek na stlačení pružin ventilů.
-> Eidy: musíš ho nacpat všude :))). Funguje to...
Ono pokud to nevypresuješ pořádně tak ani nevyndáš klínky, takže asi tak...
Ono pokud to nevypresuješ pořádně tak ani nevyndáš klínky, takže asi tak...
-> m8rinek: Hmmm, ale jak budu mít jistotu, že ho nacpu zrovna pod ventil? Je to dost divoký. Leda ncpat ho tam 10m s pístem v DÚ a pak vysunout píst co nejvejš. To by asi šlo. Ale stejně tam není jistota.
-> Eidy: aby jsi vyplnil spalovací prostor a zajistil ventil proti vysunutí...
-> Mach: Na co provázek?
-> Eidy: taky mi to tak přijde... uvažuju nad možností HU + ten vzduch,a ještě třeba ten provázek do válce jak tady někdo radil.. jistota je jistota

-> Mach: Aby, až se ti rozbije kompresor, ti spadl ventil do válce.

-> Eidy: právě že to drží vzduchem no.. teď jde o to kolik je mezera mezi pístem a ventilem aby to nebylo moc... šroubení není problém použít z měřáku na tlaky, to je maličkost... akorát nerozumím tomu, proč musí být píst v DU a ne v HU
-> Mach: Aha. Oni radí držet ventil nahoře tlakem vzduchu. To mi přijde komplikovaný. Ty máš kompresor a šroubení se svíčkovym závitem? Rozebereš to a složíš i když bude píst v HÚ. Zkus zmáčknout ventil s pístem v HÚ a pokud klesne jen o pár mm, tak to půjde v pohodě. Na vzduch se vyprdni.
-> Eidy: koukni na ten odkaz u obrázku, je to z dílenské příručky....
-> Mach: Jak vzduch do válce?
-> Eidy: takže to tedy jde ještě za pomoci toho vzduchu co se žene do válce.. nechce se mi sundavat hlava, zkusil bych to takhle a pokudd problém přetrvá tak jsou na řadě kroužky..
-> Mach: Na Škodovce jsem to nedělal, ale na Alfě jo a nic na tom není. Jen si musíš dát bacha, abys měl vždycky správnej píst v HÚ, aby ti nespadnul ventil do válce. Rozebereš vršek, dlouhejma kleštěma vyndáš starý guferko a trubičkou naklepneš nový.
má někdo zkušenost s tímhle postupen při výměně gufer ventilů bez demontáže hlavy??
street00.rajce.idnes.cz/g ufera
street00.rajce.idnes.cz/g ufera
-> FORM: ale alespon jsi vymenil filtr, jsou lidi, kteri jen dolejvaji a pak se divi

FORM 09.05.13 23:09:11 napsal: → Nwkt: Vybavuju si, že u jedné FE 1.3 co mi prošla pod rukama už byl únik oleje tak veliký, že jsem jen vyměnil filtr a dolil :-D
Jsem to ale prase......
Já jednou měnil na Vectře olej se známým mechanikem. Žere 5 litrů mezi výměnama. Když jsem mu po výměně řek, kolik bere, tak mě dal pár pěknejch slov, že u takovejch aut se měněj jenom filtry. Asi na tom něco bude, když se za těch 15 tkm celá náplň vymění jenom dolejváním.
Jsem to ale prase......
Já jednou měnil na Vectře olej se známým mechanikem. Žere 5 litrů mezi výměnama. Když jsem mu po výměně řek, kolik bere, tak mě dal pár pěknejch slov, že u takovejch aut se měněj jenom filtry. Asi na tom něco bude, když se za těch 15 tkm celá náplň vymění jenom dolejváním.

-> Nwkt: Ono to chce alespoň občas vyměnit filtr, když pod tím ležím, tak ten zbytek také upustím, on ten mazut se špatně spaluje. Cena oleje při nákupu ve větších baleních je nízká. Vybavuju si, že u jedné FE 1.3 co mi prošla pod rukama už byl únik oleje tak veliký, že jsem jen vyměnil filtr a dolil :-D
Jsem to ale prase......
Jsem to ale prase......
Si připadám jako urban legend, když mám tenhle motor (ALM) suchej a nedolévá se. Nicméně vlivem okolních zkušeností stálá kontrola. Ale pravda, je tak před 5,5 rokem dělaný a měněný a od té doby najeto jen 4500 za 4 roky + o něco víc v tom zbytku.
-> FORM: Má to cenu pak vůbec měnit, jenom dolejváš ne? 

-> Mach: Pracovní 1.6ka s ninimálně 210 000 na hrbu mi sežere tak 3 l mezi výměnami, v poslední době možná už i víc. Jeden litr na 10 000km považuji za velmi dobrou spotřebu oleje.
-> Mach: dostaneš se tam v pohodě z boku.. musis sundat kolo no.. :D jinak svěšovat se musí jen kvuli tomu abys sundal/nandal řemen. aspon teda myslim, už jsem to dlouho nedělal
-> minno: měním po 10 000km
-> Mach 02.05.13 20:54:39: no otázka skôr je po koľkých km olej meníš :-) Ak raz za 20 tis. km tak je to nízka spotreba oleja, ak každých 5 tis. km tak to žere dosť :)
Mali sme vo firme feldu 1,6 a tá žrala 1l / 1000, na konte 200 tis. km, ale takmer bez údržby.
Mali sme vo firme feldu 1,6 a tá žrala 1l / 1000, na konte 200 tis. km, ale takmer bez údržby.
-> Tommyk: rozvody a pumpa jsou tam cca 5tis km takže pohoda... říkáš že nemusím vyvěšovat motor? tam se dostanu na napínací kladku? ted nejak nemám přímou představu... jinak ten zalomený šroub jsem řešil před 14 dny, pěknej ojeb, po 2 hodinách byl venku.. takže teď je tam svorník a už tam zůstane
-> Kuladmin: rozvody.. tam schodí akorát řemen, nic jinýho nemusí, to je v pohodě.. ani nemusí svěšovat motor jestli bude řemen dobrej, prostě ho tam nechá viset na držáku motoru.. a sundat vačku snad taky neni takova hruza ne? spis bych řekl že debilní práce utahovat ventil dekl..
kolikrát se stane že se to přetáhne, šroub udělá papá a pak je debilní práce vyndavat ten zbytek z "pánve"..

-> Kuladmin: pokud budu sundavat vačku a rozvody, tak udělám rovnou i těsnění pod hlavou, a možná i ty kroužky
-> Mach: Pokud do toho chces jit - vemenit gufera jde to snad udelat i bez sundani hlavy (provazek do valce) ale musis sundat rozvody a vacku. A to je ta debilni cast.