skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Termosytič
20:10:08
06.05.2015
06.05.2015
minno
-> Markop: Však ja som nikde nepísal, že to tak nie je :-) A ono ani ten plný plyn nejako moc veľmi tomu nepomáha. Iróniou tiež je, že stlačením plného plynu pred takýmto štartom sa akceleračnou pumpičkou nastriekne do sania ďalší benzín, čím sa to ešte viac prechľastá :D
16:16:12
06.05.2015
06.05.2015
Markop
-> minno: Odvětrávání do filtrboxu musí mít LEKR kvůli normě EHK15/04, která to nařizuje. A proto se Fáčko za tepla startuje s plným plynem.
07:59:27
06.05.2015
06.05.2015
minno
-> Bukaj 05.05.15 22:50:26: No ale u SEDRa je odvetrávanie plavákovej komory do atmosféry, nie do filterboxu. Do filterboxu je odvetrávaný akurát LEKR z favorita, u neho sú horšie teplé štarty štandard. U SEDRa som mával zlé teplé štarty (10-15 min. po odstavení) len u starého vylágrovaného motora (120) s karburátorom v pochybnom stave. Po generálke toho istého motora + nový karbec, tento problém definitívne zmizol. Rovnako ani u 136 motora s novým SEDRom tento problém nebol.
23:09:47
05.05.2015
05.05.2015
Václav Kršek
-> Bukaj: Aha, no právě já jsem si chtěl zeptat někoho kdo má taky termosytič jestli mu to taky dělá...mě tedy napadlo jestli to třeba není tím jak má termosytič ten nasávací kanálek vzduchu tak že při startu je malý podtlak na kanál volnoběhu a pro to že to nejde... těžko říct jsou to jen teorie
23:04:44
05.05.2015
05.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Já tohle za vlastnost těhle motorů (v míře různé dle kusu) teda považuju, třeba ta užovka se SEDRem při 60°C teploty vody (minuty jak kdy dle teploty vnější) jinak ani nastartovat nejde, jeden embéčkovej motor s BSkem se choval naprosto stejně - seřízení neseřízení, jen ten interval obtížnějších startů byl širší (70-50°), ale zas chytalo o něco ochotněji.
22:50:26
05.05.2015
05.05.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Tak nevím - možná vlastnost?
každopádně s tímto problémem bojuji u své 130L (karbec SEDR) a ač je hladina a vše ostatní správně nastaveno, tak po delších jízdách, pokud chci startovat v rozmezí cca 10-30 minut po vypnutí motoru, tak musím několik vteřin v kuse točit starterem s plně sešláplým plynem, aby motor chytl. jediné vysvětlení mne napadá vypařování benzínu z přehřátého karburátoru do filtrboxu a následné "uchlastání " motoru a současně nedostatek paliva v plovákovce. Jinak do těch deseti minut to startuje v pohodě a po půlhodině také, jen je předtím nutno dočerpat benzin pumpičkou čerpadla.
každopádně s tímto problémem bojuji u své 130L (karbec SEDR) a ač je hladina a vše ostatní správně nastaveno, tak po delších jízdách, pokud chci startovat v rozmezí cca 10-30 minut po vypnutí motoru, tak musím několik vteřin v kuse točit starterem s plně sešláplým plynem, aby motor chytl. jediné vysvětlení mne napadá vypařování benzínu z přehřátého karburátoru do filtrboxu a následné "uchlastání " motoru a současně nedostatek paliva v plovákovce. Jinak do těch deseti minut to startuje v pohodě a po půlhodině také, jen je předtím nutno dočerpat benzin pumpičkou čerpadla.
22:42:51
05.05.2015
05.05.2015
Václav Kršek
-> Bukaj: hladinu jsem kontroloval i nastavoval, ta je dobrá jinak motor jede krásně, spotřeba taky pěkná, jen ty teplý starty no
22:39:54
05.05.2015
05.05.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Nejspíše příliš vysoká hladina v plovákovce
22:10:01
05.05.2015
05.05.2015
Václav Kršek
Zdravím, abych nemusel zakládat nové téma, šoupnu to sem...dával jsem si na tisícovku origo termosytič, karbec novější typ jsem upravil aby to fungovalo jak má ( dovrtat kanálek) a sytič po ohřátí krásně zavírá... problém však nastává při spouštění teplého motoru, po cca 3 minutách motor nechce chytit, a podaří se to až po chvíli točení s plnným plynem...nemáte někdo tušení, čím by to mohlo být? Děkuji
14:09:14
12.05.2013
12.05.2013
Koblet
-> Tabi: Vypnul na volnoběh asi za 3-4 minuty. Z čeho je ten karbec nevím, ale Bukaj mi řekl že není origo. Každopádně jsem díky tomu pochopil jak to funguje a co jde kterou dírkou kam. Hlavně že to funguje, už mě to celkem štvalo.
13:40:10
12.05.2013
12.05.2013
Tabi
A je to. Už jsi i vyzkoušel za jak dlouho vypne?A to si tam měl karburátor s kila?Ptám se protože já tam asi taky nemám původní.
11:16:31
12.05.2013
12.05.2013
Koblet
Tak TS konečně šlape. Po konzultaci s -> Bukaj: se ukázalo, že karburátor není původní a otvor kterým měl vznikat podtlak a nasávat teplý vzduch ze smyčky byl zaslepený uvnitř karburátoru. Stačilo provrtat, podtlak se ukázal a všechno šlape jak má. Tímto děkuji všem za rady a Bukajovi za telefonickou konzultaci při snídani. Příště zavolám během oběda.
22:12:30
11.05.2013
11.05.2013
Koblet
-> Bukaj: No podtlak tam necítím kdybych se zbláznil. Je teda fakt že v tom průvanu od vrtule nějakej pidi podtlak ani cítit není, ale já tam fakt nic nemám. TS je tutově složenej dobře, to už jsem kontroloval asi 10x. Kde by mělo být něco ucpaného v karburátoru taky netuším. Kontroloval jsme vše. Jediné co se mi zdá neprůchozí je ta tenká díra co do ní přijde ta piditrubička z TS.
22:03:09
11.05.2013
11.05.2013
Bukaj
-> Koblet: Jestli je smyčka průchozí, tak tam problém nehledej. Nějaké drobné přisávání vzduchu je v normě (trubky do smyčky jsou jen nasunuty bez jakéhokoli těsnění a funguje to).
Spíš se zaměř na karburátor, případně trubičky, jestli je vše bez odporu průchozí pro vzduch.
Když odpojíš trubku od termosytiče a nahodíš motor, musí tam být podtlak. Pokud není, tak máš něco upchaté v karbu, sytiči, nebo blbě poskládané.
Spíš se zaměř na karburátor, případně trubičky, jestli je vše bez odporu průchozí pro vzduch.
Když odpojíš trubku od termosytiče a nahodíš motor, musí tam být podtlak. Pokud není, tak máš něco upchaté v karbu, sytiči, nebo blbě poskládané.
18:17:38
10.05.2013
10.05.2013
Tabi
-> Koblet 10.05.13 15:32:31: Tohle už člověka nasere,co?
15:32:31
10.05.2013
10.05.2013
Koblet
Tak jsem dneska vyčistil druhý termosytič co mám, nandal a hádejte co? Nic. Zase to nevyplo. Tak to vypadá že problém bude jinde. Mimochodem každý z těch sytičů má to papírové těsnění jiné. Jeden jen kroužek po obvodu a druhý celé kolo. Nemáte někdo zkušenost z jakého papíru zkusit udělat nové? Asi zkusím sehnat jinou smyčku, ta co mám je převařovaná a je možně že někde ve sváru přisává vzduch, ale moc tomu nevěřím. A pak už nevím.
00:48:56
09.05.2013
09.05.2013
Bukaj
-> Koblet:
No, pokud máš děravý to těsnění pod víčkem termosytiče, tak to může přisávat místo vzduchu benzin. Do sytiče jde jak vzduch (přes smyčku), tak benzin - taktéž přesným otvorem - a v sytiči se míchá ve směs, která pak proudí do difuzoru...
Kdybys nafotil, jak ten Tvůj sytič vypadá uvnitř a jak je poskládán, abychom to zde mohli posoudit ...
No, pokud máš děravý to těsnění pod víčkem termosytiče, tak to může přisávat místo vzduchu benzin. Do sytiče jde jak vzduch (přes smyčku), tak benzin - taktéž přesným otvorem - a v sytiči se míchá ve směs, která pak proudí do difuzoru...
Kdybys nafotil, jak ten Tvůj sytič vypadá uvnitř a jak je poskládán, abychom to zde mohli posoudit ...
22:10:06
08.05.2013
08.05.2013
Tabi
-> Koblet: Držím ti pěsti.
22:02:55
08.05.2013
08.05.2013
Koblet
-> Tabi: Na nervy je slabé slovo. Všichni staří mazáci kolem kroutí hlavou že jsem magor a cpu to tam když oni to všichni kdysi vyházeli. Argument že je to origo a že je tam prostě krásnej taky nezabral. Prej až budu jezdit s otevřenou kapotou tak to pochopí. Ale já se nevzdám.
21:54:44
08.05.2013
08.05.2013
Tabi
-> Koblet: Už ti asi leze TS na nervy co?Pomalu se přestávám divit,že u každé druhé tisícovky co jsem viděl,byl TS nahrazen mechanickým na páčku.No věřím,že se ti ho podaří zprovoznit,ale asi to bude chtít hodně trpělivosti.
20:59:35
08.05.2013
08.05.2013
Koblet
Tak jsem dnes termosytič do šroubku rozebral, vyčistil a složil zpátky. Když jsem si dělal čaj, tak jsem nejprve vodou opláchnul bimetal abych zjistil že se kroutí a je v pořádku. Trochu mě překvapilo že byl zevnitř sytič mokrý od benzínu. Pak jsem rozhodil karbec a okoukl všechny cesty kudy fouká něco do sytiče. Všechno v pořádku, ale pořád to nefunguje. Pokud to chápu správně, tak by měl podtlak nasávat přes termosytič vzduch skrze smyčku z nasávání karburace ne? Každopádně ať zkouším trubičky jak chci, z žádné strany necítím ani podtlak ani foukání.
15:29:44
07.05.2013
07.05.2013
Tabi
-> Koblet: Už jsi koupil rybičky? Já teda doufám,že tu krabičku od nich nebudeš potřebovat,najdeš ten zádrhel a sytič bude šlapat.
14:21:16
07.05.2013
07.05.2013
Koblet
Já jsem teda sytič na prvočinitele nerozebíral, ale zítra to provedu. Už si chci být definitivně jistý že je vše jak má a že ho někdo přede mnou nesložil blbě a já s tím teď bojuji. Ve čtvrtek ráno jdu na emise a vše bude šlapat i kdybych měl udělat sytič nový z krabičky od rybiček.
13:58:06
07.05.2013
07.05.2013
Duri
Mna napada este jedna vec, je spravne otocene supatko? (neviem ci sa to tak vola, ta mosadzna plocha okruhla vec, ktorou otaca ta bimetalova pruzina a tym otvara alebo priviera sytic) Da sa totiz namontovat dvomi sposobmi, ak si dobre spominam, a prislusne otvory nie su symetricke.... ci? Nemam to teraz pri sebe, a nechce sa mi to ist hladat, ale hadam ma pamat neklame
00:47:32
07.05.2013
07.05.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:
Proč mě to nepřekvapuje, resp. něco takovýho jsem čekal? Nicméně řekl bych, že bylo dobře, že se něco takovýho vůbec dělalo. Tady bych řekl, že ten pokrok byl v tu dobu znát a byl na tom zájem, aby byl. Pak usnuli (resp. předmět pokroku se spíše přesunul jinam - do sféry výrobní) a soudruh Jakeš se probral až v roce 1989 (že lidi chtěj pokrok, kterej něco přinese jim samotnejm). Pozdě.
Proč mě to nepřekvapuje, resp. něco takovýho jsem čekal? Nicméně řekl bych, že bylo dobře, že se něco takovýho vůbec dělalo. Tady bych řekl, že ten pokrok byl v tu dobu znát a byl na tom zájem, aby byl. Pak usnuli (resp. předmět pokroku se spíše přesunul jinam - do sféry výrobní) a soudruh Jakeš se probral až v roce 1989 (že lidi chtěj pokrok, kterej něco přinese jim samotnejm). Pozdě.
00:42:21
07.05.2013
07.05.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Spolehlivost a zajištění dodávek - oboje bylo problematické. Smyčky ve výfukovém potrubí se propalovaly a docházelo k zanášení celého systému. A ani s těmi bimetaly to nebylo nijak extra slavné - švárovo táta dělal v Motor Jikov v době kdy se tohle řešilo a pokud mi paměť slouží, tak podle toho co říkal bylo prakticky nemožné ten bimetal sehnat v nějakých konsistentních parametrech a kvalitě - bylo to dost "co kus to originál" a navíc se to snad muselo vozit ze Západu... zkusím se ho zeptat až ho uvidím...
00:37:06
07.05.2013
07.05.2013
palinator
Mimochodem, má někdo info, proč od TS soudruzi upustili? Že by to bylo kvůli kchatování kchostů, to mi přijde jako zbytečná výmluva.
22:25:08
06.05.2013
06.05.2013
dragon_cb_cz
-> sliwowitz: Vyšší příruba pro filter je na Oktávku,Spartak a spol. pokud vím...
19:49:04
06.05.2013
06.05.2013
sliwowitz
mozno trepnem, ale nemohlo sa stat ze na tom karburatore je veko z BS, to je nejak inac tvarovane a prekryva vstupny otvor do slucky termosytica?
tie veka su totiz urcite min. 2 typy, rozdiel je vo vyske priruby pre filter...
tie veka su totiz urcite min. 2 typy, rozdiel je vo vyske priruby pre filter...
23:20:13
05.05.2013
05.05.2013
Bukaj
-> Koblet: Ještě mne napadlo, jestli jsi měl rozebranej sytič na prvočinitele - nedal jsi opačně bimetalovou pružinu?
Jinak k tématu (citace z brožurky o karburátorech BST):
"...přes čistič vzduchu je přiváděn tzv. studenou trubkou studený vzduch do tepelné smyčky zabudované ve výfukovém potrubí. Ohřátý vzduch je ze smyčky odváděn teplou trubkou do tělesa termosytiče. Bimetalová spirála se přívodem teplého vzduchu rozvíjí a postupně uzavírá šoupátko sytiče. Teplý vzduch, který odevzdal teplo bimetalu, je vysáván přes kalibrovanou trubku do sytičového kanálu."
Jinak k tématu (citace z brožurky o karburátorech BST):
"...přes čistič vzduchu je přiváděn tzv. studenou trubkou studený vzduch do tepelné smyčky zabudované ve výfukovém potrubí. Ohřátý vzduch je ze smyčky odváděn teplou trubkou do tělesa termosytiče. Bimetalová spirála se přívodem teplého vzduchu rozvíjí a postupně uzavírá šoupátko sytiče. Teplý vzduch, který odevzdal teplo bimetalu, je vysáván přes kalibrovanou trubku do sytičového kanálu."
22:51:13
05.05.2013
05.05.2013
Koblet
-> Tabi: Tak zatím jsem ho vypnul a celkem v pohodě startuji bez něj. Počkám chvilku a dá se jet. Tak snad emise dáme.
-> Bukaj: Ten podtlak jsem si myslel. Teď si akorát nejsem jistej jestli jsem měl nandaný filtrbox když jsrm to zkoušel. To by pak moc podtlak asi nebyl do smyčky. Každopádně po smontování stále nefunguje. Asi fakt hodím ten bimetal do vody a kouknu jak se kroutí.
-> Bukaj: Ten podtlak jsem si myslel. Teď si akorát nejsem jistej jestli jsem měl nandaný filtrbox když jsrm to zkoušel. To by pak moc podtlak asi nebyl do smyčky. Každopádně po smontování stále nefunguje. Asi fakt hodím ten bimetal do vody a kouknu jak se kroutí.
22:49:53
05.05.2013
05.05.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Aha, tak to jsem zase o něco chytřejší, měl jsem za to, že je tam jen prostá konvekce...
EDIT: OK, ale v tom případě kudy ten vzduch do toho okruhu leze? Vzdušníkem sytiče?
EDIT: OK, ale v tom případě kudy ten vzduch do toho okruhu leze? Vzdušníkem sytiče?
22:40:27
05.05.2013
05.05.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: podtlakem z karburátoru...
sytič je vlastně součástí volnoběžného systému, kdy přes smyčku, těleso sytiče a trysku přesného průřezu proudí vzduch do sání...
sytič je vlastně součástí volnoběžného systému, kdy přes smyčku, těleso sytiče a trysku přesného průřezu proudí vzduch do sání...
22:36:52
05.05.2013
05.05.2013
dragon_cb_cz
-> Koblet: A kde by se tam tah vzal? Tam se má jen vyrovnávat teplota, nic víc... žádný foukání, jen vedení tepla.
19:01:00
05.05.2013
05.05.2013
Tabi
Koblet 05.05.13 18:50:02 napsal:
Tam by měl být nějaký tah z karburátoru
do smyčky ne?Taky si myslím,ale nedokážu víc poradit,protože teď žádný TS nemám po ruce.Jen doufám,že nebudu mít takové problémy jak máš ty,ale určitě to bude blbost,jen jí najít,co?
Tam by měl být nějaký tah z karburátoru
do smyčky ne?Taky si myslím,ale nedokážu víc poradit,protože teď žádný TS nemám po ruce.Jen doufám,že nebudu mít takové problémy jak máš ty,ale určitě to bude blbost,jen jí najít,co?
18:50:02
05.05.2013
05.05.2013
Koblet
Tak trubičky jsou průchozí, smyčka taky. V karburátoru taky průchod v pořádku. Když auto nastartuji a vyndám trubičku z termosytiče tak ale neregistruji že by něco foukalo. Tam by měl být nějaký tah z karburátoru do smyčky ne?
18:09:32
05.05.2013
05.05.2013
Tabi
Koblet 04.05.13 20:41:31 napsal:
Tak jsem dnes termosytič vyndal, rozebral, zkontroloval a vše v pořádku.
Nastavil jsem ho na nejnižší čárku a jel vyzkoušet. Jízda 10 minut a
nevyplo se nic. Už mě termouš začíná štvát. Jestli máš všechno jak má být,tak bych až ho budeš mít zase vyndaný zkušebně ponořil do vařící vody jestli bude spirála vůbec pracovat jak má.Pokud tam může ohřátý vzduch,a nestojí mu něco v cestě,ve smyčce nebo trubičkách,tak bych to viděl,že se to někde musí sekat.
Tak jsem dnes termosytič vyndal, rozebral, zkontroloval a vše v pořádku.
Nastavil jsem ho na nejnižší čárku a jel vyzkoušet. Jízda 10 minut a
nevyplo se nic. Už mě termouš začíná štvát. Jestli máš všechno jak má být,tak bych až ho budeš mít zase vyndaný zkušebně ponořil do vařící vody jestli bude spirála vůbec pracovat jak má.Pokud tam může ohřátý vzduch,a nestojí mu něco v cestě,ve smyčce nebo trubičkách,tak bych to viděl,že se to někde musí sekat.
20:46:32
04.05.2013
04.05.2013
Bukaj
-> Koblet: A těsní ti trubičky? Nebo nemáš ucpanou smyčku, nebo kanálek v karburátoru?
20:41:31
04.05.2013
04.05.2013
Koblet
Tak jsem dnes termosytič vyndal, rozebral, zkontroloval a vše v pořádku. Nastavil jsem ho na nejnižší čárku a jel vyzkoušet. Jízda 10 minut a nevyplo se nic. Už mě termouš začíná štvát.
21:30:41
03.05.2013
03.05.2013
franta111
02.05.13 22:38:08 Mně u Škody 100 termosytič taky po chvilce vypnea motor běží dobře a víčko mám asi na prostředku je tam už z výroby od roku 1970 afunguje to stále jak má
22:38:08
02.05.2013
02.05.2013
Petr98
S termosyticem nastartuju, vyjedu z garaze a na volnobeh tipuju 3-4 min a vypne se- otacky spadnou normalne na volnobeh.... Ono to stejne studene vubec nejede, takze kdyz termosytic vypne, je to pro me znameni, ze muzu jet :-)
19:57:35
02.05.2013
02.05.2013
Tabi
-> Koblet: No vidíš,určitě to za provozu doladíš a bude to fungovat dobře.
18:58:00
02.05.2013
02.05.2013
Koblet
-> Tabi: Termosytič se dá ladit otáčením víčka. Dneska jsem ho zkusil úplně vypnout před prvním startem a funguje to. V tomhle počasí to chytlo a motor šel pěkně. Asi to bude chtít poladit za provozu a najít tu správnou polohu.
17:06:46
02.05.2013
02.05.2013
Tabi
Tohle téma si dávám do oblíbených,se budou hodit informace.Páč TS v autě po předchozím majiteli nemám,a chtěl bych ho tam dát,ať je to v originál stavu.Kdysi jsem jezdil s dvouma tisícovkama pracovně do lesa.A pamatuju si,že jedna TS měla,druhá už ne.A TS fungoval bezvadně,vypínal bych řekl tak akorát.A mám pocit,že mi kdysi dávno,možná už ve škole někdo říkal,že se dá TS ve škodovce doladit,možná vím i jak.Až se mi dostane do ruky,tak se uvidí.
22:53:12
01.05.2013
01.05.2013
Koblet
-> Bukaj: Tak to na to musím kouknout. Jízda cca 5 minut s tím neudělala vůbec nic. Kontroloval jsem to před montáží a těsnění bylo OK. Ještě to pro jistotu rozhodím znovu, protože takhle asi emise neudělám.
22:35:52
01.05.2013
01.05.2013
sliwowitz
v knizke o karburatoroch mam navod na pouzitie mech. sytica domontovaneho do mb.
zahrievanie motora na mieste sa nedoporucuje a sytic je nutne uplne uzavriet podla okolitej teploty po 100 az 800 metroch jazdy... o nastavni termosytica nikde nic, ale predpokladam ze platia podobne casy...
zahrievanie motora na mieste sa nedoporucuje a sytic je nutne uplne uzavriet podla okolitej teploty po 100 az 800 metroch jazdy... o nastavni termosytica nikde nic, ale predpokladam ze platia podobne casy...
22:24:48
01.05.2013
01.05.2013
Bukaj
U MB vypíná sytič docela rychle, neboť není ovládán teplou vodou, ale vzduchem, procházejícím smyčkou ve výfukovém sběrném potrubí. Nevím, jak na volnoběh, ale jízdou v tomto teplém počasí bych řekl, že tak za tu minutu jízdy by už měl otáčky snížit. Pokud nikde nic nevázne, je dobře nasazené víčko na šoupátko a vše těsní, jak má.
Zkontroluj to víčko, jestli je bimetal zasazen do výřezu v páčce šoupátka a jestli není poškozené papírové těsnění pod víčkem a pod tělesem sytiče...
Zkontroluj to víčko, jestli je bimetal zasazen do výřezu v páčce šoupátka a jestli není poškozené papírové těsnění pod víčkem a pod tělesem sytiče...
21:47:08
01.05.2013
01.05.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Koblet: já psal, že auto minutu stálo před garáží, než se pozamykalo a pak kilometr a půl jelo a bylo to vyplý... ale co jsem tak různě četl názory tak každýmu to funguje jinak. Ale věřím, že na MB to bude horší. Přeju hodně štěstí.
21:41:04
01.05.2013
01.05.2013
Koblet
-> Marcius: No tak minuta u mně nehrozí. Někde jsem četl komentář že to na litru vypíná klidně po 10 km jízdy.
21:38:14
01.05.2013
01.05.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ale teď když koukám do karty tvojeho MBčka, tak jses asi neptal na lekr, ale na jednokomorák... s tím zkušenosti nemám.