skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nahodne neudrzi volnobeh
sasat... na 136 sa viko neprehyba (filter je upnuty na spodnych dvoch sroboch)
-> sbf: Žeby třeba prohnutý?

nechce sa mi tomu verit ale vymenou horneho vika z 3223 (na 2933 teleso) sa to vyriesilo. pritom to bola prva vec co som skontroloval (ci to spravne drzi hladinu, nie je deravy plavak, neprepusta ihlovy ventil...) stale mi nie je zrejme co je zle s tym povodnym vikom
Tak jsem si vzpomněl ještě na jednu věc: stává se, že těsnění pod karburátorem se u volnoběhu naleptá benzinem, natrhne se a vyboulí se částečně do komůrky, kde je jehla elektroventilu a ten pak o něj zadrhává.
Pokud ti drží teplota motoru, nefouká do vody, nedělá se ti emulze na víčku oleje, tak bych těsnění pod hlavou motoru zbytečně neměnil. To brblání ve výfuku způsobuje pravděpodobně bohatá směs na volnoběhu a větší vůle v rozdělovači. Chtělo by to stroboskop, abys viděl, jak při volnoběhu poskakuje předstih sem a tam. Když je v pořádku rozdělovač a rozvody, tak je předstih přibližně stejný.

Pokud ti drží teplota motoru, nefouká do vody, nedělá se ti emulze na víčku oleje, tak bych těsnění pod hlavou motoru zbytečně neměnil. To brblání ve výfuku způsobuje pravděpodobně bohatá směs na volnoběhu a větší vůle v rozdělovači. Chtělo by to stroboskop, abys viděl, jak při volnoběhu poskakuje předstih sem a tam. Když je v pořádku rozdělovač a rozvody, tak je předstih přibližně stejný.

ten ventil som hned skusil ci cvaka, ale vyskusam ho este vyhodit+zazatkovat inac pojde hlava dolu a vymena tesnenia, hoci pekne drzi na 90st, ma spravny podtlak a kompresiu, len obcas pocut vo vyfuku akoby zblnkotanie ( v expanske vsak nic nevidiet, ani na svieckach ani kusok bieleho po vode)
I když by byly volnější hlavní klapky, měl by snahu se udržet na volnoběhu, závada je nejspíš v el. ventilu volnoběhu, má malou sílu-vadná cívka. Při volnoběhu drží, ale při větším podtlaku v sání se přisaje a již se neotevře .Jinak ti snad poradím jako kolegovi na jiném vlákně toto samé:
Pokud máš SEDR, kontroloval jsi, zda ti vlastně nepřestal fungovat elektrický ventil na uzavírání volnoběhu? Je to ten šikmo našroubovaný váleček u spodní příruby karburátoru, do kterého je zapojený kabel. Při zapnutém klíčku musí jít do něho šťáva, když kabel vysuneš z konektoru a lehce jej přerušovaně přikládáš, musí ventil cvakat, když ne, je špatný nebo je zlomený kabel. Zkus žárovkou, jestli jde do něho šťáva. Podle tebou popsaného projevu je závada nejspíš tady a ne v bohatosti a vzdušníku nebo trysce. Tuto závadu jsem měl taky. Řešení jsou dvě (pokud to není kabel) a to buď nový ventil, když se ti ho podaří sehnat a nebo ventil vyšroubuj a ucvakni pohyblivou tyčinku s talířkem, která z něho kouká a zašroubuj to zpátky. Po této úpravě by ti to maximálně mohlo občas škytnout na samozápaly při vypnutí zapalování, ale mě to nedělá. A bude normálně běhat.
Pokud máš SEDR, kontroloval jsi, zda ti vlastně nepřestal fungovat elektrický ventil na uzavírání volnoběhu? Je to ten šikmo našroubovaný váleček u spodní příruby karburátoru, do kterého je zapojený kabel. Při zapnutém klíčku musí jít do něho šťáva, když kabel vysuneš z konektoru a lehce jej přerušovaně přikládáš, musí ventil cvakat, když ne, je špatný nebo je zlomený kabel. Zkus žárovkou, jestli jde do něho šťáva. Podle tebou popsaného projevu je závada nejspíš tady a ne v bohatosti a vzdušníku nebo trysce. Tuto závadu jsem měl taky. Řešení jsou dvě (pokud to není kabel) a to buď nový ventil, když se ti ho podaří sehnat a nebo ventil vyšroubuj a ucvakni pohyblivou tyčinku s talířkem, která z něho kouká a zašroubuj to zpátky. Po této úpravě by ti to maximálně mohlo občas škytnout na samozápaly při vypnutí zapalování, ale mě to nedělá. A bude normálně běhat.
mate niekto zrozumitelnu schemu sedru, t.j. kde a ako treba fuknut aby to vytlacilo pripadny sajrajt
-> palinator: Když si to bude sát moc falešného vzduchu okolo klapky tak to samozřejmě chcípne - a může to být proměnlivé, jak si klapka zrovna sedne...
-> sbf: stači ked nastavíš poriadne karbec

-> sbf: Máš utažený sací potrubí k hlavě? Neprofukuje? Taky to dokáže potrápit.
sedr ma mozno 10 rokov (nie je povodny) nie su to ani gumicky ani odpojovac ani hadica do posilovaca (to som hned pozrel)...
cez ktoru z tych 3 dierok tesne nad primarnou klapkou prudi zmes pocas volnobehu? a naco su tam tie ostatne dve? (nejak toto neviem rozlustit z nakresov co su v servisnych priruckach)
cez ktoru z tych 3 dierok tesne nad primarnou klapkou prudi zmes pocas volnobehu? a naco su tam tie ostatne dve? (nejak toto neviem rozlustit z nakresov co su v servisnych priruckach)
Buď nějakej bordel v karbu, nebo jak píše -> Stepan FUN: ...
-> sbf: Nekraví tam jenom odpojovač volnoběhu? Někde třeba překlepanej drát, blbej kontakt???
Případně - jak tohle začne dělat, tak jde znovu seřídit? Nejsou v pr... gumičky na štelovacích šroubech? Že by se ty šrouby měly snahu hejbat samy...
Případně - jak tohle začne dělat, tak jde znovu seřídit? Nejsou v pr... gumičky na štelovacích šroubech? Že by se ty šrouby měly snahu hejbat samy...
-> dragon_cb_cz:
To by nechcípalo ne?
-> sbf:
Zkoušel jsi odpojit posilovač na košt a zaslepit díru?
To by nechcípalo ne?
-> sbf:
Zkoušel jsi odpojit posilovač na košt a zaslepit díru?
A jak moc má ten SEDR najeto? Pokud to saje falešný vzduch okolo osek klapek tak můžeš rozebírat a skládat jak kokot třeba 40krát a nepomůžeš si...
robilo to niekomu na 742.136 so sedrom? dostelujem volnobeh (od zakladneho nastavenia - 2 otacky zmes, 1 otacka vzduch), ide to, podtlak dava stabilny 19-20 cisel (rucicka sa ani trochu nehybe), kusok na tom idem a na volnobeh to znova skape. trochu syticu tomu dam a otacky to drzi, ale len nad 1100 ot/min pri mensich skape.
uz neviem ci a kde by to mohlo nasavat falosny vzduch, sedra som 2x rozobral co sa dalo, prefukal a ocistil, dal nove tesnenie, hladinu drzi na 21 mm, takisto aj pal. pumpu, zapalovanie to ma cca 10 stupnov (nastavene stroboskopom) pri volnobehu, novy vzduch. filter (100km), zamozrejme funkcne zapalovanie.
uz ma napada len rozobrat karbec tj. aj vsetky zaslepky. ma to zmysel? zvykne sa to upchat v tych kanalikoch tak ze by to stlac. vzduch nepretlacil?
uz neviem ci a kde by to mohlo nasavat falosny vzduch, sedra som 2x rozobral co sa dalo, prefukal a ocistil, dal nove tesnenie, hladinu drzi na 21 mm, takisto aj pal. pumpu, zapalovanie to ma cca 10 stupnov (nastavene stroboskopom) pri volnobehu, novy vzduch. filter (100km), zamozrejme funkcne zapalovanie.
uz ma napada len rozobrat karbec tj. aj vsetky zaslepky. ma to zmysel? zvykne sa to upchat v tych kanalikoch tak ze by to stlac. vzduch nepretlacil?