Jaký olej do motoru po Go?

prohledat
83 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.03.2013 do 19.03.2016, založil/a franta100l
řadit dle data
17:44:08
19.03.2016
MVM
-> vhml: To se mi u nových dílů nechce zdát. Hloubka vyvrtaných otvorů skříně čerpadla (prsou) bývá 20,00mm. Výška ozub.kol čerpadla dle tolerance 19,95mm -19,98mm Vždycky vybírám ty nejvhodnější. Těsnění jsem nepoužil nikdy a bráním se tomu. (samozřejmě připouštím že se ve tvým případě mohly sejít tolerance a bylo to málo)
16:44:42
19.03.2016
Eidy
-> Urbi: Aha, tak že je tryska před filtrem jsem teda netušil. Dík.
02:14:03
19.03.2016
Petr Urban
-> Eidy: tryska ostřiku je před filtrem, proto se může ucpat. Jsou jiné spešl věci, kterýma to těsnit lze, primírně však to má být úplně rovné a pouze dotáhlé bez ničeho na sebe.
17:53:35
18.03.2016
vhml
Tak nakonec jsem musel dát těsnění. Na sucho se mi čerpadlo netočilo vůbec. Když jsem tam oranžovej loctite, tak se to točilo ztuha. Takže jsem radši zvolil těsnění než motor plnej hliníkovýho prachu.
17:43:01
18.03.2016
Eidy
-> Urbi: V případě plnoprůtokovýho filtru už tohle riziko ucpání nehrozí. Já jsem přírubu čerpadla zabrousil a pak těsnící plochy natřel malinko závitovým lepidlem. Je řídký, takže se případně vymáčkne. Když už by se někdo rozhodl pro silikon, tak opravdu jen nepatrně, protože se to nezdá, ale je hustej. Hrozí tak prohnutí příruby.
15:35:42
18.03.2016
Petr Urban
-> vhml: to je důležité, vždy si zkus než dáš prsa na motor, že s namazanýma kolečkama a dotaženým sacím košem na 7-8Nm jde kolečka volně točit a přitom nemají axiální vůli větší jak 0,05

Hlavně tam pánové neserte nějaký motorový silikon pod ty sací koše... prasárna, která Vám akorád ucpe nějaký mazací kanálek - např. ostřik na ozub. soukolí pro komínek a pak to jde rychle 1 Lepší však když ucpe přívod k nějakému hlavnímu uložení 3 A to vidívám zcela běžně na motorech. Ty plochy mají být rovné a nic tam nemá být. Jen pokud Vám kolečka trčí z prsou nějakou stovku, existují 0,05 nebo 0,10 papírová těsnění.
11:05:21
18.03.2016
MVM
-> Marty227: Doplním doplněné .. hledej příčinu u zdroje. Namontuj osm kusů těchto ohnutých plíšků www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/047105701-ojnicni-pa nev-de-20305.html(originál nepřebrusových) + vše co už bylo popsáno a bude to zase jezdit bez problikávání ..



Mimochodem právě kvůli problikávání na volnoběh se soudruzi v NDR rozhodli udělat už před spoustou let dynamickou kontrolu tlaku oleje,o které jsem psal nedávno ve spojitosti s čidlem tlaku Fabia.
10:05:39
18.03.2016
vhml
Já teď skládal čerpadlo z nových prsou i koleček a měrka 0,03 nebyla volná na kolečkách ani na prsou. Tak si myslím že ideál, v případně nějakýho malýho přesahu si kdyžtak místo v hliníku udělají :-) Uvidím jak s tím půjde točit až to sešroubuju
upraveno 1x, naposled 18.03.2016 10:06:27
10:02:57
18.03.2016
Petr Urban
Ještě doplním k Molsovi... je potřeba změřit axiální vůli koleček olej. čerpadla, stačí radekem nebo aspoň užší rovnou hranu posuvky položit přes olejová kolečka a je nutné, aby s vyndaným komínkem šlo s nimi volně točit, poté vyzkoušet 0,05mm měrku zda jde pod nějaké kolečko, pokud se s ním bude dát točit i s 0,05mm měrkou, je nutné dos. plochu prsou přerovnat pro zmenšení axiální vůle. Kolečka bych si poznačil polohu škrábnutím vůči sobě, vyndal a podíval se také na vydření na čele a po stranách uvnitř prsou, velmi často to bývá po náloži km nějakým zpsobem vydřené. Prsou na všech vrakovištích je tuny, vzít takové, co mají tento prostor pěkný, stejně tak vzít kolečka bez pittingu, vymezit axiální vůli s přerovnaným sacím košem a přerovnanou dosedací plochou pro sací koš, další věci viz. popsané od jiných a mělo by to šlapat.
21:48:30
17.03.2016
saSaT
-> Evž@: Psal že jich vystřídal několik
21:27:54
17.03.2016
Evž@
-> Marty227: čidlo mazání jiné zkoušels?
20:41:52
17.03.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Marty227: tec 2000 oil booster oddálí GO motoru... vyzkousene
19:38:36
17.03.2016
MOLSO
-> Marty227: podlozenie pruzinky ti nepomoze, to zvysi akurat maximalny tlak pri studenom motore, resp oleji.



na tvojom mieste by som skusil sundat saci kos, pozreiet ci v nom niesu vyskriabane kruhy od koliesok a pripadne to zabrusit na skle, odstranis aj pripadne skrivenie sacieho kosa .... redukcny ventil mozes rozobrat a gulicku nejakou tyčkou "zaklepnut" do hlinika, aby sa tam urobilo podla nej sedlo a aby pri zohriatom oleji neunikal tlak oleja okolo nej. Ak bude pod sacim kosom papier - tesnenie, treba ho zahodit prec.





ak toto nepomoze, tlak oleja sa straca niekde inde - napr kluke - opotrebene salky, alebo

trebars moze byt vypadnuta tryska ostreku rozvodov - namiesto 0.10 mm dierky tam bude diera niekolkonasobne vacsia a tlak sa bude stracat tam hned ako zacne byt olej trochu tekuty.
19:31:44
17.03.2016
Marty227
-> minno: Voľnobežné otáčky mám okolo 900 pri ťuknutí do plynu kontrolka zhasne cca okolo 1100-1200 otáčok.. skúšal som už aj iného výrobcu a bez zmeny.. odkedy sa tento problém začal prejavovať pred cca 13 000 km nieje na chode motora absolútne nič poznať ľudia ktorý o tomto probléme nevedia vždy chvália ako pekne ide ten motor technici na emisiach priam žasli.. sací kôš som už čistil no o podložení pružinky som ani len netušil.. nejaké foto k tomu nemáš ? alebo návod pre človeka v tomto neskúseného ako to spraviť ? 6
10:03:58
17.03.2016
minno
-> ozzman1000: 280t. na favo motor nie je taká veľká nálož, samozrejme záleží od viacerých okolností.

-> Marty227: Ak motor inak funguje v poriadku, neklepe atď., a ako píšeš, že ani oleja moc nežerie, tak by som ho skúsil ešte "zachrániť". Otáčky voľnobehu máš dobré po zahriatí? Pri akých otáčkach už potom kontrolka oleja zhasne?

Každopádne by som ale skúsil dať iný olej, aj iného výrobcu, nie je 10W40 ako 10W40, sú to tolerančné triedy = jeden výrobca môže mať viskozitu na dolnej hranici a iný výrobca na hornej hranici. Dal by som niečo ako 15W50, ako tu už bolo spomenuté. A ani pridanie jednej podložky k pružine pretlakového ventilu na sacom koši by nebolo odveci1
09:47:06
17.03.2016
sikula
-> Eidy 17.03.16 09:21:33: jak pise Eidy a ja bych mu pridal na cerpadle, podlozit cerpadlo, sravnat prirubu saciho kose..
09:23:16
17.03.2016
ozzman1000
-> Marty227:

nalej mu Mannol Safari 20W-50, alebo M8AD 15W-50...možno to načas pomôže. Ale ak sú už vybehané ložiská na kľuke tak už len GO alebo nový motor. 280 t. bez GO je vcelku pekná hodnota.
09:21:33
17.03.2016
Eidy
-> Marty227: chtělo by to znát teplotu oleje a jaký je tlak v otáčkách. Můžeš taky namontovat výměnit voda-olej a olej tak trochu chladit. Nebo si kup nějakou zázračnou zahušťovací přísadu do oleje. To bude možná nejrychlejší a nejsnazší řešení. Každopádně bych usilovně sháněl jiný motor.
upraveno 1x, naposled 17.03.2016 09:22:59
09:20:15
17.03.2016
bouchy
-> Marty227: Tak to už olej fakt nezachrání...jestli svítí za jízdy...
09:00:18
17.03.2016
Marty227
-> Eidy: nízky tak že preblikava kontrolka na volnobehu keď tomu človek viac naloží tak svieti.. Stačilo by mi keby vďaka tej zmene prestala svietiť, čidiel som tiež vymenil niekoľko.
upraveno 1x, naposled 17.03.2016 09:11:48
08:49:17
17.03.2016
Eidy
-> m8rinek: To bych tam klidně nalil. To už je celkem slušně aditivovanej olej a do kila bude stačit až až.
08:45:48
17.03.2016
bouchy
-> m8rinek: Jo, za minimum považuju M7ADSIII. Jestli tam bylo bůhvíco, udělat proplach zkráceným intervalem - nevím zda M6AD nebo už rovnou tím M7AD...
08:34:53
17.03.2016
m8rinek
Rychlej dotaz trochu mimo... Jaký olej do kila, kde je náplň bůh ví co... Trysk M7AD?
08:14:32
17.03.2016
Eidy
-> Marty227: Co to znamená nízký tlak? Hustším olejem to lze vyřešit jen částečně. Nečekej zázraky. Až se olej zahřeje, tak to možná ani nepoznáš.
00:59:16
17.03.2016
Marty227
Nenašiel som novšiu tému o oleji tak to skúsim tu..



Nejedná sa o motor po G.O. ale skôr o favo motor ktorý to už má nahnuté. Má za sebou cez 280 000 Doteraz sa tam lial magnatec 10W-40. Po zohriatí má motor nízky tlak oleja (sitko a vaňu som už čistil) a tak som rozmýšľal či kým nevyriešim náhradný motor v lepšom stave alebo G.O. či by som s tlakom oleja tomu motoru nepomohol hustejší olej a to 10W-50 napríklad Total alebo Q8. ? čo vy nato ? motor olej nejak extra moc nežere
upraveno 3x, naposled 17.03.2016 01:55:47
18:16:50
25.02.2016
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.02.16 21:26:50: K oleji M6AD ..pokud narážíš na mě,a "zhovadilost".O lej jako takový pokud se budem bavit o oleji je SAE "letní" 30, má hodně nízkou výkonnost - takže žádná hitparáda na úsady a opotřebení to není,ale na první nastartování,projetí v řádech pás set km a následném vypuštění to není nic proti. Navíc pokud to bude motor po GO škoda 1000MB/100-obtokový filt.. Olej levný a je možno v záběhu udělat více častých výměn s rozumnou ekonomikou.(ten olej otáčel celou republikou za komunistů a jezdilo se vším možným) Je stejně možná varianta s M7ADS 15W/40. Důležitý je to že je olej minereální ,což se dneska už moc neřeší a říká se že nelze tímto řídit- nicméně u těchto olejů to platí pořád. Minerální oleje se dodneška vyrábějí hlavně do leteckých pístových motorů a moc dobře ví proč ,mají ta nejpřísnější schavlování oproti automobilovým atd. Nezatracoval bych je do ústraní. Byl dotaz na olej motoru po GO a je rozdíl zda je to Spartak nebo Octavia 1,8T,Ford Cosworth,a proto je třeba používat rozum při výběru oleje.. Na jedný straně stačí M6AD,na druhý to bude chtít Millerse CRO..
14:07:51
25.02.2016
bouchy
12:51:59
25.02.2016
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.02.16 22:17:49: To bude asi tým, že 5W40 a 5W50 nemajú / nemusia mať zákonite rovnakú viskozitu za studena. Na druhej strane, keď to vezmeme z opačného konca, ani 5W od 10W sa nemusí moc líšiť.... 5W môže byť na hornej hranici oleja, ktorý spadá ešte do kategórie 5W, a 10W bude parametrami na spodnej hranici kategórie 10W a vo výsledku bude ten rozdiel minimálny. Čo výrobca, to iný olej.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.02.16 21:26:50: Tak na zábeh na prvých 500 - 1000 km, prečo nie aj ten M6A (M6AD), čím horší olej, tým sa to rýchlejšie zabehne.
upraveno 1x, naposled 25.02.2016 12:55:00
22:17:49
24.02.2016
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Volvo mi za studena zacvrdlikalo na 5W40. S 5W50 je to šepot květin hned. Sice to neni 100% logický, když je oboje 5W... ale je to tak. Otázkou, zda není rozdíl jen ve výrobcích, Texaco/Mobil1, ale to snad ne.

Ale je to motor, co už bude mít nějaký vůle (349Kkm :-D), k tomu musí živit turbo, vvt...
22:09:46
24.02.2016
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jestli poznas rozdil zvuku motoru za studen na 5W40 a 5W50, tak to si fakt frajer 3 Ja do Cordoby lil 10W40 a pak jsem zacal davat 15W40 a ani tak jsem zadnej rozdil nezaznamenal vubec v nicem :) Dkonce to i vocpoda tahne furt stejne - blbe 3
upraveno 1x, naposled 24.02.2016 22:10:25
21:26:50
24.02.2016
Matthes, záškodník z TechWebu
Tyjo nalejt do motoru po GO M6AD mi přijde dobrá zhovadilost. U 136 ve škodovce dávám od začátku 10W40 a nežere ho to a motor je ok.

Do vylítanýho volva mi bylo doporučeno 5W50 a skutečně je to lepší varianta než předepsanejh 5W40. Za studena má motor lepší zvuk a zároveň nejde tak lehce oil přehřát.
18:27:59
24.02.2016
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.02.16 18:12:25: Vždyť já nic nepíšu proti Tobě, Pouze jsem chtěl doplnit pro úplnost že ani závodní provoz za letních středozemních teplot nevyžaduje vždy viskozitu nad SAE 40... A že díky technickým/konstrukčním možnostem některých motorů je umožněn/předepsán provoz na "arktický" olej 0W/40 nebo univerzální 5W/30

( Pardon že jsem to odkazoval na nick..)
18:12:25
24.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 24.02.16 17:51:37: A píšu snad něco jiného?



Co se týče moderních polívek do benzínů, mám na to svůj názor... Za prvné ty auta mají výměník voda olej, takže ten olej je poměrně slušně chlazený, za druhé mají z pohledu škoda motorů prakticky všechny Téčka, kroužky s malou stírací plochou (to se taky dělá kvůli menšímu tření = výkon/hon za emisema) ale taky se pak podívej jak vypadá honování po 100tkm. Někde jsem o tom nedávno viděl článek i s fotkama a je to tak akorát cesta do zadale...
18:10:06
24.02.2016
rsvancara
Čím lepší olej použijete na záběh, tím dýl bude záběh trvat. Mě se osvědčílo na Š120GLS najet prvních 5 tisíc na 15W-40 od Parama a pak jsem lil Shell 5W-40. Zkoušel jsem i syntetiku od parama (Mogul Racing), ale to mě přišlo, že se začal motor zanášet (a měnit po 10 tisících). Ale nevylučuju, že byl spíš blbej filtr. To jsem si zase až tak nehlídal (a pokaždý byl jiný značky / provedení - někdy malej, jindy snad 2x větší...).
upraveno 1x, naposled 24.02.2016 18:12:20
17:51:37
24.02.2016
MVM
-> Tuner#2: Viskozita dle známých stupnic je doporučená "venkovníma podmínkama/teplotou" kdy se jaksi analogicky dá odvozovat provoz motoru.Ale co je hlavní konstrukcí motoru. Takže dneska vysokootáčkový závodní motory (o kterých vím já a měl jsem s nima zkušenost mají předepsanou viskozitu 0W/40) to ten motor nejede nikdy pod +10°C - přičemž třeba v Barceloně,Mugello,Monza,I mola ..tam kde je to středozemní podnebí teplé v létě bylo na oleji trvale 110°.. Takže se to večer měnilo preventivně. Stejně tak u ABTa se lil do VW Polo/Scirocco Cup -ten nenáviděný a za houby stojící předražený Castrol 5W/30 4 Ano jsou to dneska uplně jiné motory a jiná chemie olejů- doba je jinde.I s viskozitou dolů se honí koně.A co se Škodovek týká,myslím že v příručkách býval na prvním místě Mogul Super Stabil 15W/50 a až potom jiný oleje.. SAE XW/40 - a obecně do starých karburárátorových se hodí viskozity SAE vyšší.
17:48:52
24.02.2016
MajoLR
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.02.16 17:35:44: ...to bol pokus o taký slabý "vtip"!!!1 M6AD sa už asi ani nevyrába...157 Ja jazdím 15W-40 v škodárnach a bez problémov zatím!4 157 Je jedno aký výrobca oleja...157
17:44:09
24.02.2016
MajoLR
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.02.16 17:35:44: ...po vašom, vždyť jasný, že M6Ad je Ko...ina4 , ja som hovoril, že 15W-40 je ideááál pre vybehané škodovácke motory, ktoré už nemajú továrnu tesnosť v súčiastkach...4 157 Nič viac, nič menej...157
17:35:44
24.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MajoLR 24.02.16 17:25:46: No to je zas nazor. I do zdechleho Fava jsem daval 15W40 od Q8 a Felda jezdi na 10W40. Pokud bude motor vice zatezovan v lete neni od veci 50tka u zavodniho nasazeni 60tka. Radit M6AD na dlouhodoby provoz je hovadina a vrazda pro motor...
17:25:46
24.02.2016
MajoLR
Hoši neperte se pro boha!!!40 157 Ja by som v živote do 3krát uloženej kľuky iný olej ako 15W-40 nenalial...157 Už aj to je moc!!!3 M6AD a nech "mľaská" zdochlina...3 3 3
17:15:35
24.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Sejki - zrušená registrace 24.02.16 17:05:41: Proč bych se měl rozčilovat? Rozčiluju se max. v práci a to pouze do výše svého platu 1 Nemyslel jsem to nějak špatně na Tebe 4
upraveno 1x, naposled 24.02.2016 17:15:49
17:05:41
24.02.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Tuner#2: proc se rozcilujes, mam za tim smejiciho se smajla a bylo to spis pro srandu... kdejakej favorit, ale i jina auta na tu 15ku jezdi a neni s tim problem... zbytecne to resis...
16:56:24
24.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Sejki - zrušená registrace 24.02.16 08:21:42: Tak v -25°C je na motoru poznat, že než se rozběhne, tak to má hodně velký odpor a tenhle test má dokázat jako co? To co je obecně známá věc?



Jako pokud budu bydlet na Sibiři, tak logicky budu volit olej, který bude vhodný pro danou oblast např.(0Wxx, 5Wxx). Pokud bydlím v ČR, kde třeba letos bylo snad nejvíc -18 a to ještě jeden, dva dny v roce a jinak je i v zimně kolem nuly to není nijak podstatné. Tady bych se naopak rozmýšlel, zda u benzínu je u nás přes letní horka doporučovaná 30tka či max. 40tka vůbec dostatečná. U mnohých motorů rozhodně ne což dokazuje už jen blbé HTP.



BTW tady je ten test ještě lepší: www.facebook.com/Official .Engine.Porn/.../108074156 5310594
upraveno 1x, naposled 24.02.2016 16:57:28
15:58:59
24.02.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Borderer: dneska ty 15w40 jsou uz taky na jine urovni.pokud tam nelejes uplnou sracku co se po ni usazuje karbon
12:35:53
24.02.2016
Borderer
-> Sejki: A za týden "žere mne to olej, nevím co mám dělat..." :-D
08:54:37
24.02.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: nevim koukal jsem na vice videi kde byla teplota -20 az -25 stupnu a chovalo se to stejne... ale prijde mi, ze to ma snad jeste mensi teplotu...
08:53:38
24.02.2016
vhml
-> minno 24.02.16 08:39:48: bohužel ne :-D
08:39:48
24.02.2016
minno
-> Sejki: to ten 15W40 ale musel byť zmiešaný s medom, nie?3
08:21:42
24.02.2016
Sejki - zrušená registrace
A zejtra vsichni budou jezdit na 5W40 3



5W40 VS 15W40 Diesel Oil at -25C or 13F
18:24:06
22.01.2016
ozzman1000
-> minno:

nejaké staršie zmienky tu boli, ale sú tu jedinci ktorí na to že by mali hoc i na 500km naliať do motora M6A/AD reagujú ako býk na červené súkno 3
Extreme Tyres