skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Etz na 130 motore - netaha
-> Makro: Ještě poznámka: elektroinstalace v hudrtce je pro napájení ETZ dost na prd. 1,5mm2 kablík taženej přes celý auto od zoxidovanýho držáku pojistky č.2, na kterým visí ještě altík, není žádnej šlágr. ETZ potřebuje pro nabíjení cívky velkej špičkovej proud. Netvrdím, že to je hlavní příčina problému, ale je to další slabý místo, který může zlobit. Nehledě na klasicky bídnou kostru ve starejch škodovkách. Btw, jak si vyřešil signálovej kabel mezi rozdělovačem a ETZ krabičkou?
-> Makro: Ne, hadička má vliv na spotřebu a teplotu výfuku jen při částečném zatížení. U ETZ to potřebuješ změřit stroboskopem, statická metoda selhává, respektive její přesnost je tak +-5°.
-> Urbi: preto som to nastavoval takto lebo nemam stroboskop..pozrem a poreferujem...
e: pozeral som na to vsetko v norme ale az teraz som si vsimol ze hadicka na podtlakovu regulaciu mi dobre netesni moze to robit tym?
e: pozeral som na to vsetko v norme ale az teraz som si vsimol ze hadicka na podtlakovu regulaciu mi dobre netesni moze to robit tym?
-> Makro: Zkus palec jakou má vůli když je v autě rozdělovač, měl by si hned od začátku cítit při pohybu palce na jednu stranu odpor pružinek a ten odpor by se měl zvětšovat, rozsah tohoto pohybu by měl být cca 12-13st., sice má tento rozd. mít 10st., ale reálně má 12 až 13. Pokud sundáš palec a pevně zkusíš osou hýbat do boku, nesmí tam být vůle ! Dále se podívej zda hvězdice zbytečně neškrká o nějaký z 4 výstupků když je protíná, nesmí tam být ani piliny jemné. Podívej se jestli je v pořádku uhlík ve víčku rozd., změř odpor zapal. kabelů, žádný nesmí mít více jak 10kohmu, změř odpor mezi drátky od rozdělovače, musí být buď kolem 3,3 až 4ohmy a nebo starší typ kolem 7kohmu, vše mimo je špatně, hlavně pokud bude mít méně. Podívej se na stav svíček a jejich odtrh. Změř vnitřní odpor zapal. cívky - 0,6 ohmu, musí to být cívka pro bezkontaktní zapalování. Pokud je rozdělovač zcela ok, nastav stroboskopem předstih v 1000ot. na 12-15st.
Riadil som sa podla knizky Upravy Skoda 105-136 a je tam cely komplet tzn cievka, skatulka a rozdelovac...v mojom ex favorite to fungovalo bez problemu a rozdelovac je v dobrom stave si myslim...vola ziadna...je to 880tka z 136X...podla mudrej knizky vraj bez uprav...len sa mi to nejak nezda...skusil som pootocit rozdelovacom v smere hodinovych ruciciek a sice volnobeh 700ot a vobec netaha...
-> Makro: Namontoval si celé zapalování bezkontakt. a jakého typu ? Stav rozdělovače a jeho odstředivá regulace nemusí být po letech používání to pravé... skoda-virt.cz/cz/.../9172
-upravy-rozdelovacu-odlade
ni-motoru
A odstředivá regulace odpovídá čemu?
A co znamena ETZ? Komplet nebo jenom rozdelovac s krabickou elektroniky? Pokud a) je spravne, pak nejcastejsim zaserem bejva prerusena snimaci civka rozdelovace, coz zlobi jenom v urcitych otackach. Taky se da otocit "polarita" vyvodu rozdelovace. Rozdelovac je v jakym stavu, co se tyce vule hridel-unasec? Podtlakova regulace je upravena podle puvodniho rozdelovace?
Zdravim namonoval som ETZ na 130tku motor vo svojej stovke...nastavil som to podla knizky na zakladny predzapal 5° a ked postupne pridavam plyn tak okolo 2000-3000 ot sa motor ako keby dusil...ked slapnem plny plyn tak pekne taka az do 5000 ot...s predchadzajucim rozdelovacom isiel ten motor jak drak....mam nastavit vacsi predzapal?