skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Snížení hlavy o 1,2 mm - Rady ?
-> Urbi: když to detonovalo to tam byl ještě EDSR s velkýma difikama :).S webrama už problem nebyl.(Respektive byl by asi taky,ale už sem zkoušel kontakt když tam byl ještě esdr,předstih se dal 0 a jezdilo se:)
-> minno: Evža jezdí jeden z prvních rozdělovačů co sem upravoval. Problém je že webry není jednoduché správně naladit a pokud jsou v určitých přechodových fazích chudé pro motor, zadetonuje. Už nejeden člověk se mi ozýval s tímto problémem a myslel že je to zapalováním, většinou chyba na straně webrů nebo jsou i tací, co neumí seřídit základní předstih.
I s velkým KP se dá jezdit na N95, ale je potřeba adekvátních úprav - zapalování,karb. a motor je s KP nad 11 už náchylnější na opravdu správné odladění pokud se má jezdit na N95 dlouhodobě.
I s velkým KP se dá jezdit na N95, ale je potřeba adekvátních úprav - zapalování,karb. a motor je s KP nad 11 už náchylnější na opravdu správné odladění pokud se má jezdit na N95 dlouhodobě.
-> minno: teď mám klasický upravený kontakt (i neupravený fungoval).Nicméně se seriovým Fa zapalováním se dalo jet ale aby nedetonoval motor musel se tankovat 100 oktan
-> minno: No som laboroval s rozdelovacom z R-ky bez potlaku a tvrdsie pruziny v rozdelovaci a je to zatial v pohode,predzapal cca 9 stup. a na 95 oktan vyzera ze dobre,este trochu pohrajem s rozdelovacom v spodnych este trochu zadetonuje.
KP versus oktanové číslo není jen o samotném KP ale hodně taky o vačce která je použitá. Co na sériový vačce bude detonovat bude na ostré vačce úplně v pohodě.
-> minno: my mame na 5k kompresny okolo 11,5 a v poho na 95, ale seriovy predzapal si s tym nevedel rady :)
-> Evž@: teraz máš aké zapaľovanie?
-> minno: mam 11,1:1 a bezproblémů jede na N 95.Ale ze začátku se zapalováním favorit to detonovalo.
-> peter l: do akeho stupna KP je este +/- rozumne prevadzkovat motor na 95 oktanovy benzin? Aby to uz nebolo na hrane ako ty pises u svojho motora s 10,9:1,
-> m8rinek: Tak ,tak mam kompresiu 10,9 a na 95-ku uz je na hrane...
-> minno: Takhle to počítat nejde, nicméně mam zažito, že 1mm dole na hlavě tak je ze 135ky 136ka... a k tomu ještě něco dolu tak cca 10,2/1, ale chtělo by to spíš nalejt.
Pokud tam jsou 135 písty tak bez problemu, pokud 6, tak už to na N95 nepojede...
Pokud tam jsou 135 písty tak bez problemu, pokud 6, tak už to na N95 nepojede...
-> Carlo: Ake piesty??presne tak ako pise-> minno:
-> Carlo: tá kompresia nebude dobre vypočítaná, bude nižšia.
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=43
Podľa tejto tabuľky znížením hlavy o 1,2 mm u 136 dosiahneš kompresiu 11,2:1, 136 má ale už v základe 9,7:1, čiže keď o toľko isto znížiš hlavu u 135, ktorá má v základe KP 8,8:1, výsledný pomer bude ďaleko menej ako 11,2.
Teda záleží aké sú tam piesty. Píšeš "jiný ojnice a písty". Aké sú to iné ojnice a piesty?
Čo sa týka ostatných vecí, tak hlavne je potrebné upraviť zapaľovanie, odladiť rozdeľovač, aby priebeh regulácie predstihu zážihu sedel k tomu, čo takto upravený motor potrebuje.
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=43
Podľa tejto tabuľky znížením hlavy o 1,2 mm u 136 dosiahneš kompresiu 11,2:1, 136 má ale už v základe 9,7:1, čiže keď o toľko isto znížiš hlavu u 135, ktorá má v základe KP 8,8:1, výsledný pomer bude ďaleko menej ako 11,2.
Teda záleží aké sú tam piesty. Píšeš "jiný ojnice a písty". Aké sú to iné ojnice a piesty?
Čo sa týka ostatných vecí, tak hlavne je potrebné upraviť zapaľovanie, odladiť rozdeľovač, aby priebeh regulácie predstihu zážihu sedel k tomu, čo takto upravený motor potrebuje.
Mám motor 135 z favoritu. Odlehčený setrvačník, ostrá vačka a hlava snížená o 1,2mm a pár dalších věcí (původně měla být jen o 0,5 mm), ale nepovedlo se to tak se můsela snížit o 1,25mm ,počítal jsem si kompresi na 11,2 ,což mi příde docela hodně. Jestli to je dobře spočítané. Ten motor jsem nedělal já, kamarád ho má a já ho od něj koupil, ještě je nejetý,všechno na něm skoro nové. Tak chci vědět co to provede s neupravenou klikou, jestli ji to nezlikviduje časem, pak jak to správně zajet (motor stal netknutý v garáži 5let...) Nebo jestli to zvládne vůbec roztočit obyčejnej startér ze 120tky nebo jestli mám pořídit favoriťáckej nebo ještě ten lepší felďáckej . A pak ještě co origo favorit karbec ? Jestli se bude muset nějak upravovat,aby to jelo trochu, tak jak má ???Jinak co na tom motoru všechno je : odlehčenej setrvák, jiný ojnice a písty, hlava o 1,2mm , ostrá vačka (nevím kolik) , lepší zdvihátka , upravené ventily. Blok a klika je originál favorit 135 . Tak nějaké rady ? :-) Nemám zkušenosti s upravováním... Předem díky za nějakou radu... 
