leštění spalováků

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 11.02.2013 do 28.02.2013, založil/a Petr Urban
řadit dle data
00:49:54
28.02.2013
Petr Urban
-> Martin100L: www.ulozto.cz/xbp7ZV3/mot ory-zavodnich-automobilu-j ulius-mackerle-pdf skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=387 Oboje parádní čtění kde jsou souvislosti vysvětleny. Určitě je dobré mít kdykoli co nejmenší hydraulické ztráty, na druhou stranu víření kolem ventilu zlepšuje promísení směsi a bude mít vliv na průběh kroutícího momentu. Otázkou je kolik přidá zvětšování ventilu, pokud se výrazným způsobem neupraví i zbytek. Dle obou textů z odkazu vidím dost zásadní význam v sacím traktu i před ventilem, protože vem si hydraulické ztráty když vzduch se musí nasát přes malý otvor v kytaře, pak se otočí o 90st., musí projít kolem filtru a dovnitř, pak se otočí o 90st. do karburátory kde jsou zase všude hrany (aspoň u SEDRU), pod ním se otočí zase o 90st. do paradie na dobrý sací trakt kde se stáčí zase o 90st. a ještě jsou větve jinak dlouhé, posléze narazí na obrovský přechod mezi sáním a hlavou, takže zvětšování ventilů až když je všechno tohle zlepšeno nebo raději úplně jinou konstrukci celého sacího rozvodu před hlavou, tzn. 4 klapky :)



-> Čokin: Vím že těm spalovákům leštěním zřejmě ničemu nepomůžu, ale stejně už je musím zvětšovat pro správný KP, tak sem si to aspoň chtěl zkusit :) Řeším číslo motoru i jiné věci k němu, ale vypadá to že to krachne pro nedostatek pístů, leda že bych změnil záměr a udělal zkušebně HTP.

-> Dušan: Nebudeš mít náhodu kolem sacích ventilů větší vánek než normální smrtelníci...3 Pak by větší ventily určitě měly větších významů.
upraveno 1x, naposled 28.02.2013 00:52:46
22:39:31
27.02.2013
Martin100L
-> Dušan: Samozřejmě, že to není jen o ventilu. Pokud budu stavět motor, udělám víc věcí. Ale pokud se budeme pohybovat jen v rovině: průměr ventilu-průměr sedla, tak zvětšením průměru zvětším průřez, tudíž se válec lépe naplní. A samozřejmě to bude platit, pokud bude partie kanálu před sedlem vhodně upravena, aby průchodu směsi nebránil nějakej nálitek, či výstupek. A další věc. Co způsobí vetší sací ventil, co způsobí větší výfukový ventil?
22:34:05
27.02.2013
Dušan
-> Martin100L: teoreticky bys mel nasat vice smesi a tudiz by mel jit nahoru vykon i kroutak, ale neni to jen o tom ventilu.
22:32:30
27.02.2013
Martin100L
Jak je to tedy s většími ventily? Kdy je vhodné je dát. Pokud nebudeme brát v úvahu technologickou náročnost výroby. Zajímají mě jen změny, které větší ventil provede. Pokud zvětším ventil, zvětším plochu, kterou se válec plní, tedy snížím hydraulické ztráty. Ale jak to změní charakteristiku motoru?
22:27:57
27.02.2013
Dušan
no treba ja ty velky ventily na te vacce budu zkouset 1 . Ocekavam meximalni naplneni valce a zvyseni vykonu o 20%. :)
20:45:39
27.02.2013
Čokin
-> Frank92: Přesně tak4
20:26:45
27.02.2013
Frank92
Male zdvihy ? 1
20:16:34
27.02.2013
Čokin
-> Frank92: V tom případě to smysl nemá pokud teda nestavíš závodní motor, ale to už by jsi volil i větší vačku předpokládám.
20:14:11
27.02.2013
Frank92
Ano Chovanec ... sací 6,9 a výfuk 6,7
20:07:42
27.02.2013
Čokin
-> Frank92: Jaký máš zdvih, to je vaška Chovanec?
19:58:50
27.02.2013
Frank92
Ne ted´ vážně 3 . Je nutné zvětšit i výfukové ventily ???

Při vačce 278°/270° má smysl převrtat i ty ventily ?
19:53:43
27.02.2013
vhml
-> Frank92: jo, jede to s nima pěkně :-D
19:52:03
27.02.2013
Frank92
Máte někdo zkušenosti se sacími ventily o průměru 37mm ??
19:38:52
27.02.2013
Čokin
Urbi 12.02.13 06:58:48 napsal:

→ Vrba: Já nemluvím nic o výkonu, ale o karbonu. Nevím

proč se zase vysmíváš… nejeden úpravce ty spalováky zcela leští a já

to dělám hlaně z důvodu že mám chuť si to zkusit.
Za něco si ty peníze naúčtovat musí, dle mě zbytečnost, jeden plný do tesáku a spalováky budou čisté a nadruhý den to nakopneš na sytič a ejhle....za mě ztráta času raději už to slož ať můžeš jet na slovensko.
15:11:08
27.02.2013
Petr Urban
-> Frank92: To jak sem počítal ten KP je teď v odkazu od minno.
14:58:47
27.02.2013
Petr Urban
-> minno: Děkuji.
14:21:52
27.02.2013
m8rinek
OMG na tohle tady jsou snad lepší témata.
10:44:08
27.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Frank92 27.02.13 07:11:51: Čepek rozhodně není z těch motorářů, kterým dodáš díly a už je v životě neuvidíš... Stěhovali se, otázka je na jakou adresu a kdy jsi to poslal a uhánět ho chce min. na tel. a nebo osobně.



-> Urbi 27.02.13 03:48:58: Však já se taky hádat nechci, ale přijde mě to víc než úsměvné. Nutno dodat, že tohle "vyškolení" Tě uvedlo trochu do reality a obecně už nemám s Tvýma postama tak zásadní problém jako dřív (tím neříkám, že vždy souhlasím).
10:27:57
27.02.2013
m8rinek
-> Frank92: Když nevíš jak to počítat, tak radši použij nějaký program, třeba u davese na webu. Obecně se KP počítá:(objem válce, těsnění, spalováku)/(objem těsnění, spalováku). Případně provést nějaký korekce kvuli pístům nad blokem, bombírování atp.



BTW: když Ti někdo něco nedodá, tak zjišťuju proč, já mám vačku od Čepka, Chovance a dvakrát Krejbicha a vždy bez problémů (teda tu od Chovance mam přes Urbiho, ale i tak).
07:11:51
27.02.2013
Frank92
Zajímavá debata do které by jsem se nerad zapojoval ale musím .



S MOTOR-EXCEL mám jen samé špatné zkušenosti. Před rokem jsem zaslal do excelu sériové vačkové hřídele, dodnes nemám ani vačky ani peníze.

Tedy pro mě je jasná volba ENGITEC.



Tot' můj strohý názor ale NEBERTE ho osobně.

Vraťme se zpět k tématu. Podle jakého vzorce jsi to počítal ten KP ? Nějak mi to nevychází.
upraveno 3x, naposled 27.02.2013 07:21:21
03:48:58
27.02.2013
Petr Urban
-> Tuner#2: TOP motorář sem nikdy neříkal. Vždy jsem tvrdil že za dané peníze umí nejlépe, ale ani to už tvrdit nebudu po opravdu letitých zkušenostech a čekání na motor, který není úplně dle domluv a zadaných přislíbených parametrů ani kvalit zpracování, co z toho že mám za malé peníze 1510ccm, už jsem z toho tak otráven že se budu snažit si celek spravit a dodělat sám jako minule. Takže dopřeju ti to... HONZÍKU klidně se bav... je mi to jedno...hlavně si to nepřekrucuj a nevykládej někde pohádky jak to umíš, to bys mě nasral. Jestli něco kopíruje už je mi taky u prdele, ať si dělá co chce a tvůj neochvějně vychvalovaný předražený ČEPEK taky. Co z toho že ten možná umí, i když už sem slyšel taky dost stížností a oprávněných-podložených, ale jaké nekřesťanské peníze za to chce a nepovídej mi pohádku o tom že když někdo umí, má si to nechat zaplatit. Co je moc je moc. Já sem rezignoval na jak ty říkáš "motoráře" a beru všechny nevěřícně s velkou rezervou. Tohle není pobídka k hádce a výměňování argumentů. Pokud ji tak bereš, at to správce přesune do hádek, já to tam ale řešit nebudu.
23:29:01
26.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Urbi 26.02.13 20:08:46 napsal:

→ Frank92: Těsnění mám od Chovance engitec.wz.cz (nedoporučuji pro nekorektnost kontaktovat)
Tak napřed TOP motorář z moravy co nikdy nic neokopíroval a najednou už ne? Bavím se 3
20:12:38
26.02.2013
m8rinek
-> Urbi: To už i ty jsi v Chovancově funklubu?
20:08:46
26.02.2013
Petr Urban
-> Frank92: Orig. těsnění vydrží s dobrými přesahy, úplně rovnou hlavou a blokem i KP 12, mám kamaráda co jezdí přes 12 a stále jezdí, jde jen o to jak dlouho 4

Těsnění mám od Chovance engitec.wz.cz (nedoporučuji pro nekorektnost kontaktovat), který ho objednal u www.kalina.cz/ protože bere hodně kusů od něho. Kontaktovat přímo Kalinu. U toho celoplechového těsnění je dobré okraje bloku a místo mezi olejem a vodou u vahadel natřít velmi tenkou vrstvou kvalitního mot. silikonu, jinak může ale i nemusí nastat k mírnému prolínání.
upraveno 1x, naposled 26.02.2013 20:09:39
19:09:26
26.02.2013
Frank92
Urbi: Děkuji za postřehy. O jakou úpravu spalováků se jedná ? Je možné že dopadnu obdobně.



Kdo ti dělal to těsnění a za jakou cenu ?

Kompresi 11:1 vydrží i sériové těsnění ne ?



Jak si to počítal tu kompresi. Mě to vychází na 1:13.3 ...
upraveno 1x, naposled 26.02.2013 19:36:15
13:59:38
26.02.2013
Petr Urban
Právě že na zakázku už je udělané měděné 1,5mm od Kaliny, tak nevím zda nechat zase za peníze dělat další, zkusím to protlačit přes toho kdo to zase podělal - samotný úpravce.

-> Zazaa: Nezapoměl, to by byla kompres 15. Dokonce sem novým přesným přípravkem a indikátorem změřil že písty chodí 0,32mm pod hranici vložky a i s tímto objemem jsem počítal, abych to dorovnal, musel bych nechat udělat těsnění 1,9-2mm a nebo vybrat 0,6ml z spalováků.
09:21:45
26.02.2013
Radar
-> Urbi: Vyřeš to těsněním
09:21:30
26.02.2013
Zazaa
-> Urbi: nezapomel si pripocitat tesneni ?

na tuhle kompresi budes stejne davat delane tak nech udelat vyssi a mas po problemu
09:08:16
26.02.2013
Petr Urban
-> Frank92: jak říká marinek, vzlínalo mi to, zvláště u teplého oleje, který jsem lil. tohle bylo první měření. V druhém měření jsem použil vazelínu do ložisek v úplně tenké vrstvě kolem spalováků, tak aby ani trochu nebylo v měřeném prostoru, opravdu stačí trochu, pak už nevzlínalo vůbec nic a naměřil sem na všech úplně stejnou hodnotu 26,2 ml.



Teď už jen vyřešit ten průser že KP mám 11,84 a mělo být 11,2 dle což jsem měl přislíbeno úpravcem motoru, který už zase něco posral, takže spalováky musím vybrat a nevím zda se mi to povede tak pěkně a přesně jako jemu, vypadají totiž všechny úplně totožně.
11:08:27
25.02.2013
m8rinek
-> Frank92: Ničim, taky je vidět, že to vzlíná. Čím použiješ viskoznější kapalinu tím bude hůř vyplňovat prostor (splývat s hranama), ale o to míň ti bude vzlínat pryč. Nicméně to nic co vyvzlíná je chyba 00nic.
06:23:58
25.02.2013
Frank92
Urbi: cim si to utesnil kolem toho plastu? Muzu pouzit i zahraty slunecnicovy olej?
23:41:00
24.02.2013
Petr Urban
-> duma: Jenže stránky jim nefungují, v záložce leštění není nic a e-shop co jak stojí mají kde ?
upraveno 1x, naposled 24.02.2013 23:41:14
19:56:32
24.02.2013
duma
MaxSvratka 12.02.13 07:07:08 napsal:

Já nakupuji brusný/leštící věci tady www.abramate.cz/ hlavně proto že

to mám v místě.Třeba Ti to taky pomůže.Jen dodám že na stránkách

určitě nemají všechno.Nejlepší je přijít rozhlídnout se a vybrat si

přímo v prodejně


Souhlasím s Maxem co nemají to seženou a já na zalejvání spalováku používám petrolej.
14:01:22
12.02.2013
Ondry
-> Urbi: Zkus se podívat tady:

www.micronplus.cz/eshop



www.chromtechnik.cz/
14:00:58
12.02.2013
Vrba
-> Urbi: Tvrdej karbon se ti tam neusadí ani na sérii - a začouzený to bude vždycky.
07:07:08
12.02.2013
MaxSvratka
Já nakupuji brusný/leštící věci tady www.abramate.cz/ hlavně proto že to mám v místě.Třeba Ti to taky pomůže.Jen dodám že na stránkách určitě nemají všechno.Nejlepší je přijít rozhlídnout se a vybrat si přímo v prodejně
upraveno 1x, naposled 12.02.2013 07:09:40
06:58:48
12.02.2013
Petr Urban
-> Vrba: Já nemluvím nic o výkonu, ale o karbonu. Nevím proč se zase vysmíváš... nejeden úpravce ty spalováky zcela leští a já to dělám hlaně z důvodu že mám chuť si to zkusit.
06:36:48
12.02.2013
Vrba
-> Urbi: Subjektivní přínos 100koní 3
00:18:34
12.02.2013
Petr Urban
-> vhml: Nevím jaký skutečně má přínos, třeba si budu myslet že na hodně vyleštěném povrchu se neudělá větší vrstva karbonu a protože si to prostě chci zkusit, tak to udělám. Stejně už sem jeden spalovák začal a musím teď všechny srovnat na větší objem.

-> m8rinek: ale nechce, dělám to stříkačkou s nejtlustší jehlou a dírku mám 5mm, olej má 40-50 C plnou syntetiku, teče to jak vodička a bez bublinek 4



Zatím mi nidko neporadil kde mám sehnat kotoučky s co nejmenší zrnitostí a něco na leštění do malé přímé brusky ? Neřeším přínos, chci radu čím a jak ?
17:38:47
11.02.2013
m8rinek
-> Urbi: Btw chce to ještě jednu dirku do skla pro odvzdušňování...
17:11:42
11.02.2013
elbacil
dlhodobý prínos určite nemá1
15:32:58
11.02.2013
vhml
Má leštění skutečně nějakej přínos? Já to zkoušel a po roce tam stejně byla tenká vrstvička karbonu.
14:39:24
11.02.2013
Petr Urban
Kdo by věděl kde sehnat ideální malé brusné kotoučky malé zrnitosti, malé leštící kotouče (do průměru 20mm, stopka 3 nebo 6mm) a brusné pasty na hliník aby byl povrch co nejlepší ? Nemohu zatím nic ideálního najít. Ilustračí foto spalováku když sem nalíval objem.
zvětšit leštění spalováků - obrázek od Petr Urban vložen 11.02.2013 14:39:24
Extreme Tyres