skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přestavba na Ethanol
prohledat
71 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.02.2013 do 07.10.2013, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Stepan FUN: až bude hořet auto tak nálepky shořej první :-D Nevim zatim to nikomu nevadilo. na stk to nosim sebou, tam to neřešej už vubec :-D
-> Tomaso435: Nálepky nelep... ;-) Ideální při policejní kontrole...
Kdysi jsem převážel FA s nelegálním plynem (asi 8km na dílnu, kde ten plyn šel ven). Ale cestou mě stihli zastavit. Tomu policajtovi snad ani tolik nevadílo, že ten plyn není v techničáku a to že je nádrž asi tak 5 let propadlá, ale vadilo mu hlavně to, že na okně není samolepka... Co kdyby to museli hasiči někde hasit? A nevěděli by, že je v tom plyn...
Kdysi jsem převážel FA s nelegálním plynem (asi 8km na dílnu, kde ten plyn šel ven). Ale cestou mě stihli zastavit. Tomu policajtovi snad ani tolik nevadílo, že ten plyn není v techničáku a to že je nádrž asi tak 5 let propadlá, ale vadilo mu hlavně to, že na okně není samolepka... Co kdyby to museli hasiči někde hasit? A nevěděli by, že je v tom plyn...
-> srdcar 120L: jojo taky mám ventil přímo na nádrži.
-> vhml: jasně že nechá... maj to všude. někde ti to nacpou do 120-felda za osmičku... toroida az 9...
-> dragon_cb_cz: nojo.. :-D stává se :D
-> dragon_cb_cz: nojo.. :-D stává se :D
-> dragon_cb_cz: Pokud můj dvorní plynař nekecá, tak se o zrušení zákazu o vjezdu vozidel s LPG do podzemních garáží již jedná, protože u nových montáží nádrží je od r. asi 2007 povinný další elektroventil přímo na výstupu z nádrže. Takže vypnu zapalování a uzavře se výstup plynu z nádrže, nehrozí náhodný únik plynu. Mám za to, že nevstřikovaný LPG by měl jít ještě legálně namontovat, možná bude spíš problém sehnat reduktor s podtlakem od sání. Přece jen karburátorových aut jezdí čím dál méně. Nádrže s mechanickým ventilem na výstupu z nádrže se už nedělají.
-> Tomaso435 07.10.13 15:57:26: a nevstřikovaný LPG se ještě nechá legálně postavit? Řeším auto pro ženu. Felda s LPG je zpravidla sráč ojetej do mrtě a nová montáž vstřikování za 25 se nevrátí. Bejt to podtlak za 12 tak je vyhráno.
-> Tomaso435: Jestli to budou rušit nevím, ale dokud je to v platnosti, tak je to hra s ohněm - a to téměř doslovo. Pokud by došlo na nějakej průser, tak máš horkej brambor ty a budeš řešit co s ním - nevím jestli to za to stojí...
-> dragon_cb_cz: dyt to není vidět že mám plyn... pokud nejdeš v tom temnu po nárazníkách, nepoznáš to... dyt to stejně budou rušit... nebo už ne?
-> Tomaso435: Tak to prrrrr.... s tím bych byl hodně opatrnej. Pokud bys narazil na hodně aktivního pitomce, tak bych se vůbec nedivil, kdybys skončil u soudu obviněnej z obecnýho ohrožení...
to že se s plynem v podzemních garážích parkovat nesmí, neznamená že se to dodržovat musí :-D ještě mě ani jednou nenapadlo na to brát ohled... nálepky na zadní okno a na hrdlo si žádný nelep, pokud máš nárazníky v barvě střikni i víčko at to není vidět a není problém.
nojo dostali ste mě :D ale ještě se rozmyslím
-> Sten: Jediný relevantní argument proti LPG u feldy je asi to parkování v podzemních garážích. Jinak ti nic nebrání dát nádrž místo rezervy a rezervu vozit nemusíš (je to výrobcem schválené).
Pokud bych nebydlel v Praze, kde se parkování v podzemí moc vyhnout nedá, tak by moje další auto na LPG určitě bylo...
Pokud bych nebydlel v Praze, kde se parkování v podzemí moc vyhnout nedá, tak by moje další auto na LPG určitě bylo...
-> Sten: tak teda misto 7000 bych si rači 4 přidal a měl bych na 10 let LPG. po deseti letech a 10x 25tis km, nějakou felicii stejně zameteš na hromádku a zašlapeš do země. takže výměna bomby tě rozhodně trápit nebude. navíc za 10 let ti s tím zakážou na silnici uplně, takže řešit u takovýho sráčku jako je felda 10 let... to je jako řešit globální oteplování v roce 4015... co se týče čistoty motoru, tak po lpg je motor jak novej narozdíl od benálu. měň častěji olej (finančně nepoznáš, když budeš jezdit za 60%ceny benálu) a najedeš kolik potřebuješ. a nějaký 4 šroubky v podlaze? tak jestli se o auto nestaráš, tak chápu že budeš nasranej že ti to schnije. v opačným případě nemusíš vubec řešit. uspora benál vs lpg je taková, že při 25tis km ročně, si koupíš každej rok felicii další.
zkusím to a uvidím :) ... ročně s tou felinou najedu skoro 25000 km a benzín se mi dcl prodraží a to i když jezdím úsporně jak jen je to možné (moje spotřeba je mezi 5,5-6,5 l/100km)...do LPG nechci, protože ti rozvrtaj celý auto, takže návrat k benálu je možný, ale už ne bez následků . Pak ty další kontroly k stk a výměny nádrží, který ať si říká kdo chce co chce zabíraj prostě místo. Parkování v podzemí a zanášení motoru, nevím jak u stříkaček, ale u stodvacítky jsem měl možnost porovnat čistotu po benálu a po LPG. Na jinej typ alternativy nemám, a tak zkouším to jediný co se mi nabízí. Tady je ten problém, že jediní co s tím mají zkušenosti tak mají buďto ještě karbec a míchaj to tam jak se jim zamane a když motor klekne, tak koupí jinej a nebo ti co mají jiné značky vozidel a jiné obsahy motorů... prostě je málo ifo a já to chci zkusit... a pak sem můžu dát vědět jak to šlape :) ;)
-> Sten 07.10.13 14:52:13: hele, a co si od toho vůbec za 7000 slibuješ?
Resp jaká je návratnost? Ono pokud máš E85 provozovat kolem stechiometrický směsi tak to není cenově taková výhra jak to na totemech benzínky vypadá.

Resp jaká je návratnost? Ono pokud máš E85 provozovat kolem stechiometrický směsi tak to není cenově taková výhra jak to na totemech benzínky vypadá.
Jasný :) už jsem kontaktoval jinej servis, kde mi řekli v podstatě to samý co vy tady akorát, že to nebu stát 4000 ale 7000, takže si trochu připlatím, ale budu to mít i se zárukou a zápisem do TP , takže to jde když se chce :) díík moc a ještě přidám odkaz na ten první servis, aby se někdo nespálil, tak jak málem já www.e85brno.cz/kontakt.ht
m
-> Sten: 1. Servisu, kterej tvrdí takovou píčovinu, bych se obloukem vyhnul.
2) Je takdy samozřejmě varianta, že jima používanej HW má problém při 14V v síti auta, ovšem shit, kterej nesnese to, co by autoelektronika měla vydržet si do auta nechá namontovat jenom jantar a jenom debil ho používá k montáži - takže zase platí bod 1 :)
2) Je takdy samozřejmě varianta, že jima používanej HW má problém při 14V v síti auta, ovšem shit, kterej nesnese to, co by autoelektronika měla vydržet si do auta nechá namontovat jenom jantar a jenom debil ho používá k montáži - takže zase platí bod 1 :)
-> Matsoft 07.10.13 10:41:18: pokud je to natolik komplexní řídící jednotka tak proč ne. Bohužel většina je právě jen přidaný odpor
no což, odpor bych k tomu neměl si to udělat sám :D ale vědomosti, ty taky ne :D zlatá stodváca, ještě jsem rozhodil sítě u jiných autoservisů, tak snad nebudou mít takovej smysl pro humor jako ten předešlý a nebudou mě strašit alternátorem...
-> vhml: nu spis mi rekni, co ti zaridi predvstrik atd?! Odpor k cidlu nikoli... To delaj ty lepsi ridici jednotky... Ty nejdrazsi (cca za 10kkc) jsou I se zapisem do tp a muzes jezdit I na libovolny mishung E a Nacuralu...
-> Sten 07.10.13 09:53:49: slušnej joke
Vyprdni se na řídící jednotku E85 a ten odpor k čidlu teploty si namontuj sám :-)



Vyprdni se na řídící jednotku E85 a ten odpor k čidlu teploty si namontuj sám :-)
nedělám to mi řekli v autorizovaným servisu... že to není o moc, ale po 14 dnech bych to jel reklamovat, a tak že mi to tam nenamontujou
-> Sten:
to si robis prdel ze ?


Zdarec lidi, nevíte někdo jestli jde přehodit alternátor z Fabie do Felicie 1.3 ? Je to údajně potřeba pro přestavbu na Ethanol... že prej ten co je ve felině přebíjí a spálil by tu jednotku, tak by mě zajímalo, kterej typ a jak silnej by tam šel , jestli s tím máte někdo zkušenost . Díííííík
-> TechniX: Některé přímery pokulhávají, ale zrovna ten s LPG mi přijde jako úspěšnej kandidát na průkazku ZTP :)
-> Frank92: Ethanolu se není třeba bát, když se vše udělá jak má a hlavně člověk rozumí motorům není co řešit .. ale lidi co do obyčejného šunkojzního auta natankují nádrž e85 a myslí si že na to budou jezdit lepší než s benzínem tak jsou na omylu
podobně jako kdybych chtěl od motoru co jezdí správně na benzín, aby jezdilo správně i na lpg bez úprav

-> King: úspora nikde, ale co třeba fakt že nemusim brát drahej benzín s aditivy proti úsadám? ;)
Ještě když jsem jezdil motokros a motorka byla naladěná na metanol(dvoutakt) tak jsem měl vyšší výkon, nemusel jsem kupovat tak drahej olej s aditivy proti úsadám a přitom jsem nemusel každou chvíli čistit lauf či přívěru. Spotřeba byla jinde, ale na to se nekouká.
Jelikož líh či metanol neodmašťuje, tak jsem byl úplně jinde s životností motoru a to se sakra počítá pane ;)
Ještě když jsem jezdil motokros a motorka byla naladěná na metanol(dvoutakt) tak jsem měl vyšší výkon, nemusel jsem kupovat tak drahej olej s aditivy proti úsadám a přitom jsem nemusel každou chvíli čistit lauf či přívěru. Spotřeba byla jinde, ale na to se nekouká.
Jelikož líh či metanol neodmašťuje, tak jsem byl úplně jinde s životností motoru a to se sakra počítá pane ;)
-> maras: Zkoušel jsi počítat, kolik ti ta směska 1:1 (ne)ušetří? Já s tím experimentoval loni na cougaru a při tehdejších cenách 25 a 35 a cca 15pct nárůstu spotřeby dělá ta úspora závratných 1,5% tj. asi 3,60Kč na 100Km. Při poměru 1:2 ve prospěch E85 to žralo o 20 pct víc a úspora se vyšplhala na závratná 3pct - a to se vyplatí :) Vím ale o jednom kolíkovi, co má 2,5V6, co jezdí mimo zimy skoro pořád na čistej E85 bez úprav a tam se teprve o nějaký úspoře dá mluvit.
Komprese 11/1
Lehce zaleštěné spalováky nic víc
Motor je Mpi a bílé v. Ventily nevidim jako problém, viděl jsem to na všech motorech.
Běžně jezdim poměr 1:1 - startuje bez problému, celoročně
Hlava byla sundána po téměř 3 letech provozu. Na součástech benzínového čerpadla koroze nebyla ( jak je všude uváděno), hadice či jiné měkkě komponenty bezproblému
Lehce zaleštěné spalováky nic víc
Motor je Mpi a bílé v. Ventily nevidim jako problém, viděl jsem to na všech motorech.
Běžně jezdim poměr 1:1 - startuje bez problému, celoročně
Hlava byla sundána po téměř 3 letech provozu. Na součástech benzínového čerpadla koroze nebyla ( jak je všude uváděno), hadice či jiné měkkě komponenty bezproblému
-> TechniX: No, tak se zeptej těch američanů jak jsou z toho ethanolu nadšený... kamarádi co tam mám na to nadávaj jak můžu. Díky blízkosti říčního přístavu, kde je možnost koupit "čistej" benzín ale ještě možnost se tomu nějak vyhnout maj, na rozdíl od nás...
-> maras: další důkaz že E85 nic motoru neškodí, ještě aby jo, když kdekoliv v usa na to jezdí minimálně 20 let.
Jen ty výfukové ventily jsou obělené, že by chudá směs
Byly na motor provedené nějaké úpravy nebo je čistě sériový ?
Jen ty výfukové ventily jsou obělené, že by chudá směs
Byly na motor provedené nějaké úpravy nebo je čistě sériový ?
vw lupo 1.0 před 30 000km vyčištěnej, přetěsněnej motor od té doby ježděno na různé poměry E85 a N95
Teď měněno těsnění pod hlavou - Temac
Teď měněno těsnění pod hlavou - Temac
-> dragon_cb_cz: A jó :) Beru zpět.
-> King: Myslím, že "atmosféra" nebyla použita jako jednotka ale jako označení atmosférického motoru 

-> TechniX: "...hodnoty se pohybují kolem 12:1 atmosféra..."
Snad jenom poznámka, že kompresní poměr je údaj s fyzikálním rozměrem 1
Snad jenom poznámka, že kompresní poměr je údaj s fyzikálním rozměrem 1

E85 má okranové číslo kolem 105
komprese bude záležet na konstrukci spalovacího prostoru, ale kolem 12:1 by mohlo být akorát. Pokud máš možnost můžeš laborovat a zkoušet po 0,2
komprese bude záležet na konstrukci spalovacího prostoru, ale kolem 12:1 by mohlo být akorát. Pokud máš možnost můžeš laborovat a zkoušet po 0,2
Věděl by někdo jaký je třeba minimální kompresní poměr pro E85 pro atmosférické motory ? a případně pro přeplňované ?
Blbosti kolem toho teď řešit nebudeme, rád bych se dozvěděl s jakým kompresním poměrem mám počítat :)
Co jsem zatím zjistil tak hodnoty se pohybují kolem 12:1 atmosféra .. a jeden přeplňovaný Regal s turbem kompresní poměr 10:1.
Jednalo by se o čistý e85, né o míchaniny s Naturalem..
Blbosti kolem toho teď řešit nebudeme, rád bych se dozvěděl s jakým kompresním poměrem mám počítat :)
Co jsem zatím zjistil tak hodnoty se pohybují kolem 12:1 atmosféra .. a jeden přeplňovaný Regal s turbem kompresní poměr 10:1.
Jednalo by se o čistý e85, né o míchaniny s Naturalem..
E85 není špatná věc, ale musí se pro to něco udělat. Jezdil jsem to v BMW 520i, dal jsem tam větší vstřiky a po čase vyměnil palivový filtr. Mám doma programátor na EPROM chipy, tak jsem udělal čiptjůnink a trochu upravil palivovou mapu a zvýšil předstih. Auto jelo pak lépe, než na benzín (změřeno). Spotřeba 12-13l etanolu = 8,5-9l přepočet na benzín. Nevýhodou byly studené starty (kolem nuly), protože to jsem nedokázal naladit.
Jestli nechceš řešit přestavbu, udělal bych to jak radí vrba - 1:1 a hotovo. Poté je dobrý spočítat spotřebu, zda se to vyplatí. Čistej se vyplatí hlavně pro ty, kdo jezdí na N98 a vyšší. Ve Světě motorů byl přepočet, že E85, které stojí 26kč se ti vyplatí od doby, kdy je N95 dražší, než 36,60 Kč. Celkem o něm uvažuji do své Imprezy STI. Carrera 100 u nás stojí 39,70 Kč a E85 25,90 Kč. Úspora cca 0,8-1,2 Kč na km a po naladění 30-50 koní navíc bez jiných zásahů (krom větších vstřiků), takže asi tak...
Jestli nechceš řešit přestavbu, udělal bych to jak radí vrba - 1:1 a hotovo. Poté je dobrý spočítat spotřebu, zda se to vyplatí. Čistej se vyplatí hlavně pro ty, kdo jezdí na N98 a vyšší. Ve Světě motorů byl přepočet, že E85, které stojí 26kč se ti vyplatí od doby, kdy je N95 dražší, než 36,60 Kč. Celkem o něm uvažuji do své Imprezy STI. Carrera 100 u nás stojí 39,70 Kč a E85 25,90 Kč. Úspora cca 0,8-1,2 Kč na km a po naladění 30-50 koní navíc bez jiných zásahů (krom větších vstřiků), takže asi tak...
-> Hurdis: měnil jsem jednou....dlouhodobě nevim,palubák mi při vypnutí klíčku ukazuje kraviny.....teď v zimě skoro nejezdim a tak tam je jen benzín...v létě jsem jezdil kolem 7-8l na čistej.....dalo se i míň ale na to nemám nervy....a taky se dalo jezdit za 11,5 ale to šéf s berlou s 66kw HDI nestíhal

-> myschaak AZNP K.Hora: A Ty jezdíš kolikátou lambdu a za kolik dlouhodobě l/100?
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: pokud s ním najedeš 20tkm ročně tak s lpg neváhej.....že já vůl to do funa nedal hned jak jsem ho koupil
-> ZdenoR: Jo, jo jak pises. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Řešil jsem podobný problém Octa 1.6 rok 98 Přestavba na LPG cca 30t návratnost v mem případě 2-3 roky tak že bych si to auto musel nechat dalších 5 let aby to mělo smysl a to už bude stará vybehaná mrcha... takže pase. Reději ji ještě chvili podrřím a pak vyměním zase za něco schopnějšího... E85ka mi vrtá hlavou
-> U-Geen:
-> palinator:
Vím, že se to těžko chápe, ale já ještě vyrůstal v době, kdy se z nás všech snažili udělat stejnou masu a individualita se hodnotila jako problém kvůli kterému se zvažovali různé kroky které bych tady nerad zmiňoval. Nicméně beru v úvahu vaši poznámku a nadpis článku jsem změnil na základě rozumných připomínek.
-> palinator:
Vím, že se to těžko chápe, ale já ještě vyrůstal v době, kdy se z nás všech snažili udělat stejnou masu a individualita se hodnotila jako problém kvůli kterému se zvažovali různé kroky které bych tady nerad zmiňoval. Nicméně beru v úvahu vaši poznámku a nadpis článku jsem změnil na základě rozumných připomínek.
Díky všem za reakce...
...jako abych to uvedl na pravou míru. Mě osobně taky víc láká LPG, jednak protože pak už když je to namontované tak cena je samozřejmě jinde a hned se líp "dýchá" když se jezdí za míň, jednak protože s tím mám hlavně osobní zkušenost. Co mě zaujalo na Ethanolu je fakt, že pořizovací náklady na řídící jednotku jsou úplně jinde než LPG soustava, dále fakta o palivu, legislativě vůči takové přestavbě a reálná úspora. Čekám s čím příjde ještě stika87 protože u nich ve firmě přestavěli většinu vozového praku právě na Ethanol a tak mě zajímá jak jsou s tím spokojeni, jenže zatím žádnou přímou zkušenost nemám protože Ondra má jiné povinnosti a na firmě dlouho nebyl. Mě to ostatně nespěchá. Osobně jsem zastáncem spíše přestavby na LPG i z toho co jste tady řešili. Nicméně musím si v hlavně srovnat, zda auto u kterého nad touto přestavbou zamýšlím jestli bych si ho chtěl nechat natolik na dlouho aby to vůbec mělo smysl. Díky za všechny vaše reakce a podněty.
...jako abych to uvedl na pravou míru. Mě osobně taky víc láká LPG, jednak protože pak už když je to namontované tak cena je samozřejmě jinde a hned se líp "dýchá" když se jezdí za míň, jednak protože s tím mám hlavně osobní zkušenost. Co mě zaujalo na Ethanolu je fakt, že pořizovací náklady na řídící jednotku jsou úplně jinde než LPG soustava, dále fakta o palivu, legislativě vůči takové přestavbě a reálná úspora. Čekám s čím příjde ještě stika87 protože u nich ve firmě přestavěli většinu vozového praku právě na Ethanol a tak mě zajímá jak jsou s tím spokojeni, jenže zatím žádnou přímou zkušenost nemám protože Ondra má jiné povinnosti a na firmě dlouho nebyl. Mě to ostatně nespěchá. Osobně jsem zastáncem spíše přestavby na LPG i z toho co jste tady řešili. Nicméně musím si v hlavně srovnat, zda auto u kterého nad touto přestavbou zamýšlím jestli bych si ho chtěl nechat natolik na dlouho aby to vůbec mělo smysl. Díky za všechny vaše reakce a podněty.

Po svých experimentech na koncernovém motoru 1,6 a počátečním nadšení v teplých měsících musím nakonec sklonit hlavu a přiklonit se na stranu níže citované slepé uličky.
Ono už varování na stanici měření emisí, kam jsem sice přijel s plnou nádrží naturalu, ale odjel (úspěšně samozřejmě) s 10,5x překročenými limity CO2, přičemž diagnostika VAG před zahájením lihokůry byla bez závad, bylo jasné, že ani 1:3 není dobrá volba. Navíc postupně kombinovaná spotřeba vzrostla z 6,2 na 12,5.
Zkusil jsem si nedávno i půjčit auto, starou 1,6 octu, s namontovanou jednotkou na etanol (na naší čerpačce inzerováno za 4500,- a zajel jsem si na emise ke kamarádovi mimo soutěž, jelikož se mi zdála projevovat stejné symptomy a spotřebu - výsledek, rovněž spalování rozjebané jako šlapka darovaná horníkům za splnění plánu.
Já jsem skončil jen výměnou lambdy, BOSCH v originále (místo 4500 Kč ve verzi DODO a s plnou slevou pro servisy, s vlastní prací a diagnostikou za 1340,-).
Takže po litru na 15 litrů benzinu a podpalováním roští na zahradě se postupně zbavuji zásob E85 a u (nejen) tohoto typu motoru na to kašlu.
Lil bych to jen do vraku na dojetí, kde se ujeté km dají vyfakturovat.
Ono už varování na stanici měření emisí, kam jsem sice přijel s plnou nádrží naturalu, ale odjel (úspěšně samozřejmě) s 10,5x překročenými limity CO2, přičemž diagnostika VAG před zahájením lihokůry byla bez závad, bylo jasné, že ani 1:3 není dobrá volba. Navíc postupně kombinovaná spotřeba vzrostla z 6,2 na 12,5.
Zkusil jsem si nedávno i půjčit auto, starou 1,6 octu, s namontovanou jednotkou na etanol (na naší čerpačce inzerováno za 4500,- a zajel jsem si na emise ke kamarádovi mimo soutěž, jelikož se mi zdála projevovat stejné symptomy a spotřebu - výsledek, rovněž spalování rozjebané jako šlapka darovaná horníkům za splnění plánu.
Já jsem skončil jen výměnou lambdy, BOSCH v originále (místo 4500 Kč ve verzi DODO a s plnou slevou pro servisy, s vlastní prací a diagnostikou za 1340,-).
Takže po litru na 15 litrů benzinu a podpalováním roští na zahradě se postupně zbavuji zásob E85 a u (nejen) tohoto typu motoru na to kašlu.
Lil bych to jen do vraku na dojetí, kde se ujeté km dají vyfakturovat.
Mám přestavěnou felicii fun na ethanol. Objektivni nazor je že v zimě se ethanol nevyplati, vychazi to přibližně stejně jako jízda na natural i když u pickupa se nějakej koník hodí takže v zimě má plus jen za výkon. Při teplotách nad 10°C je to ekonomičtější a hlavně přestavba není pekelnej zásah do konstrukce takže řídící jednotka jde kdykoli odstranit a nikdo nic nepozná.
