škoda 136 dusí sa

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.02.2013 do 17.02.2013, založil/a Shatter
řadit dle data
21:55:30
17.02.2013
Shatter
-> peter l: -> Urbi: ide ako jedna báseň. Plynulo za plynom, necuká. Klutivovanejší chod. Predstavujem si, že takto bežal ako nový. Hm, on vlastne skoro ako nový je 1
18:11:12
17.02.2013
Petr Urban
-> Shatter: Pokud je vše zatěsněno a nepřisává si to nikde žádný vzduch ani přes hadici podtlaku (což taky dost často dělá), je správně nastaven volnoběh, čisté kanály přechodového stupně a tryska 120, snad už to funguje jak má hádal bych.
12:44:17
17.02.2013
peter l
-> Shatter: Som zvedavy aj ja, ide??či??
12:42:10
17.02.2013
Shatter
-> mirco: lol..:D Bol si? Nič som nenašiel. Ale mali sme doma karbec 1203 a ten má na druhom stupni 120ku, tak sme ju tam šupli.



Karbec vyčistený až na kosť. Hádajte či to ide.
zvětšit škoda 136 dusí sa - obrázek od Shatter vložen 17.02.2013 12:42:10
16:20:43
16.02.2013
mirco
-> Shatter: mám tú trysku neska som našiel, tak večer pôjdem okolo tak budeš mať poštu 3 potom choď pozrieť do schránky, dúfam že nemáte deravú 1
23:33:45
15.02.2013
Shatter
-> minno: 3 ja som pár plných nádrží prejazdil po meste. Ale už len kvôli blbému palivomeru by som svoje výsledky nepovažoval za dôveryhodné. Na jednu nádrž totiž raz prejdem 460km po meste, inokedy 350. A plná je u mňa tak 31litrov, pretože potom mi už ten bazmek tankovací vypína. Z toho ale je možné usúdiť, že aj keď palivomer ukazuje prázdno, tak je tam furt 6 litrov. Alebo mám niečo z nádržou. Ale na spotrebu ja seriem. Mojimi laickymi výpočtami mám priemer od októbra 7,68.



Dnes som sa zas vŕtal v aute. Je°al to pes taký karburátor. Nastavím, beží, ide. Vypnem, naštartujem, je to fpi°i 131

Ale, zaujímavý poznatok. Na tú rúrku na karbeci smerujúcu pod klapky mám zapojenú hadičku od filtra a tiež aj od vika ventilov. Keď som ich odpojil a otvor zapchal gumičkov z odvzdušňováku, vuala. Motor išiel ako hodinky, plynule, kľudne. Až kým som nevypol a nenaštartoval, viď vyššie. 121 [SEDR]



A ešte sa asi výmenou kontaktov posunul aj predstih. Teda, neviem či preto, ale bol menej ako nula, takže poteš. Mali ste vidieť tie strely z výfuku.
upraveno 2x, naposled 15.02.2013 23:37:26
22:35:15
15.02.2013
minno
-> Shatter 15.02.13 13:20:33: mňa by len zaujímalo, na základe čoho viete tak presne určiť spotrebu "po meste", že tesne nad 7 l a podobne :-) Pretože podľa mňa by k tomu bolo potrebné prejazdiť minimálne pár plných nádrží len po meste (po rôznych mestách) aby sa dali stanovovať takéto závery. Nie je mesto ako mesto a nie je spotreba ako spotreba. A ak to žerie 7 l po meste (dlhodobý mestský priemer) tak to v tom meste snáď ani nie sú kopce a križovatky :)
22:15:10
15.02.2013
Peťo_120gL_NZ-sk
-> Shatter: kks, to iste čo tu citam som prezil (a stale prezivam) aj s mojim autom, po oprave karbecu mi prv drzalo volnobeh (slo aj do otacok) ale pod zatazou už vobec neslo, na druhy den sa to samo opravilo a už to neregistrujem (bola to asi niaka špinka) ale odvtedy sa mi dosral volnobeh, tak ako aj tebe, potom mi motor sklbe a otacky strasne kolisu, nedobija a skapíňa. ja skusim vymenit alebo prefuknut trysky volnobehu a budem dufat že to prestane...
15:45:39
15.02.2013
mirco
-> Shatter: kľudne sa stav 1 ... tak tak presne, chudobné to budeš mať určite
14:00:28
15.02.2013
Petr Urban
-> Shatter: Máš to chudé, opravdu dost. Předehřev vzduchu a mít zapojené to vyhřívání sání je základ.
13:50:50
15.02.2013
Shatter
-> mirco: asi sa stavím u teba dakedy 1

Teraz si spomínam, niekde som čítal, že niekomu sa dosť prehrievalo viko ventilov, aj karburátor, a po natryskovaní (a obohatení zmesi) sa to zlepšilo..T2 to bol? Mám pocit že aj mne to hicuje.
13:28:53
15.02.2013
mirco
-> Shatter: mal by som mať, mám ich dosť veľa odložených a jedna taká by sa tam mala násjť určite 4 ... však vymeníš a uvidíš, ja čo viem tak dedovi to teraz berie niečo pod 7 litrov, čo si on počíta a jadzí a to má 4,22ku tam teraz čo som naskladal
13:20:33
15.02.2013
Shatter
-> mirco: 1 no, odkedy som motor poskladal, tak jazdím na tom karbeci bez úprav, a šlo to.. samozrejme, jemne chudobnú zmes nespoznám, ale šlo to auto krásne doteraz. Spotreba tesne nad 7 v meste. Ideál. Dám trysku 120 a bude žrať koľko 1

Ale, nemáš jednu 120 trysku nazvyš? 1
13:15:35
15.02.2013
mirco
-> Shatter: tak asi nič lepšie zatial nebude ako by si to možno trošku opravil a to máš ešte aj väčší obsah teraz, čiže ešte chudobnejšie to bude ... ja tiež teraz mám 120ku trysku a dedo si chváli aj na studený že ide pekne 1
13:10:49
15.02.2013
Shatter
-> Urbi: fuha 9
13:04:38
15.02.2013
Petr Urban
-> Shatter: Bez předehřevu vzduchu nemáš v zimě šanci s 115 tryskou na prvním stupni !!! Mám to změřené lambdou, při předehřevu krásně 14,5 na první stupeˇm, při odpojení předehřevu při teplém motoru najednou byla hodnota 16 !!! To jsou hodnoty mísícho poměru, jinak ideál je 1:14,7. 100% to máš chudé a chabá jiskra od kontaktního zapalování tomu rozhodně nepomáhá. Pokud chceš jezdit bez předehřevu, musíš obohatit volnoběh (ten menší šroubek odtáhnout a mít tam dobré gumičky) a musíš nandat trysku 120 na první stupeň.
12:47:50
15.02.2013
Shatter
-> sbf: sytič vypína, tesniť netesní, celý je od benzínu, ale to skoro od začiatku :D Sviečky keď som vyberal teraz po tom probléme boli tak akurát, sivo-tehlové. Možno predstih, resp. odtrh keď som vymenil kontakty, ale to by sa prejavovalo v celom spektre chodu motora.

Spodná skrutka je ale na voľnobežné otáčky nie?
10:32:27
15.02.2013
sbf
shatter... ja hovorim o pridani trochy benzinu do zmesi (pootocit ten mensi srob o cca 30-45 st), to je jasne ze ked otacas pridavnym vzduchom ze ti to postupne skape.

ine casti sedra teda pocitam su nastavene (vsetko tesni, sytic komplet vypina, nezaplavuje ho atd). ci je to moc bohate zistis najlepsie podla farby sviecok.
07:54:27
15.02.2013
Shatter
-> Urbi: Vďaka za rady. Karburátor bol vyčistený, zrovnaný a pretesnený pred asi 5 rokmi, odvtedy nabehal tak 25tis. Je mi jasné, že to bude ním, pretože motor ten má 10tis ešte len. Čo mi nieje jasné, prečo sa to stalo po 2 dňoch státia.

Predohrev vzduchu chystám, ale nemám plech na zvody, a neviem ho zohnať. Možno to do jari ani nestihnem :D Gitaru (nevedel som že sa to tak volá 1 ) som vyčistil, tá je ready.
upraveno 1x, naposled 15.02.2013 08:09:11
21:37:48
14.02.2013
Petr Urban
-> minno: opraveno, díky

-> Shatter: Přisává si to někde vzduch, buď pod svody nebo spíše pod karb., srovnat přírubu karb. na fréze či brusce, nová těsnění a tenkou vrstvu silikonu. Pokud ti to nechce jet na kousíček plynu, můžeš mít také přiucpaný obohacovací systém - malé dírečky těsně u klapky, obohacují směs při přechodu z volnoběhu do hlavního systému. Pokud se ti hodně rozlaďuje, karb. už také může mít po sezoně, má velké vůle u osiček, kde si to přisává vzduch. Teď v zimě je také důležité, aby byl zapojen předehřev vzduchu od svodů a ujistiti se že v kytaře je klapka zavřená aby si to sálo teplý vzduch. Aby ten motor fungoval ve všech režimech jak má, opravdu se musí sejít všechny věci tak jak mají být, někdy to nemusí být úplně sranda.
21:15:48
14.02.2013
Shatter
-> mirco: 1 52
15:14:53
14.02.2013
mirco
-> Shatter: nič noo vidím to len na BMM dať tam a spojazdniť 1 alebo niejaký iný karbík tam skúsiť hodiť čo to bude na ňom robiť 4
14:01:06
14.02.2013
Shatter
-> sbf: to by som aj ja povedal, ale mám pocit že mi výfukové plyny dosť smrdia za benzínom, čo predtým nie.. ale na druhej strane sú výfukové plyny vlažné, aj keď neviem vlastne čo to znamená 1 A takisto, keď mu zavriem skrutku vzduchu, tak voľnobeh sa zhoršuje.. Nechápem, auto 2 dni postojí a takto sa to rozladí? Serie ma to, aj keď je to len druhýkrát čo mám taký problém s karbecom.
10:25:39
14.02.2013
sbf
shatter... vyzera to na chudu zmes (ked to mas ozaj precistene a vsetko tesni)
07:11:05
14.02.2013
minno
Urbi 13.02.13 18:18:50 napsal:

→ Peťa Klíč: Fakt si myslíš že to nevím když je

dělám… skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru

Já někde píšu že tam jsou, kde ? 3
Peťa Klíč asi naráža na tvoj príspevok -> Urbi 13.02.13 12:27:10 , kde si sa sekol vo vete, citujem "Dobré je vymenit podtlak z bezkontaktního typu..." Zrejme tam malo byť z kontaktného typu.
23:22:36
13.02.2013
Shatter
-> sbf: vyzeral ok

-> Urbi: počul som o tom, ale už prdím niečo upravovať na karbeci a zapaľovaní, aj tak tam stále chcem dať ten jednobod.

-> djmaso: 3



aj keď je karbec vyčistený, mám problém s voľnobehom..má tendenciu sa rozlaďovať..napríklad nastavím ho tak aby bežal krásne, a časom otáčky pomaly postupne klesajú, až má menej než 500 ot. alebo nedrží voľnobeh vôbec. Na sytič štartuje krásne, ide pekne. Keď zakryjem sanie, klesajú otáčky, keď pridám cez druhú komoru, tiež. Akurát poloha plynu tesne za neutrálnou polohou spôsobí cukanie motora. Najhorší prejav je keď sa idem pohnúť, vtedy zdochne ak mu pred rozjazdom nepridám.

Karburátor je vec totálne na pi*u.
18:18:50
13.02.2013
Petr Urban
-> Peťa Klíč: Fakt si myslíš že to nevím když je dělám... skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru

Já někde píšu že tam jsou, kde ? 3
12:33:32
13.02.2013
djmaso
136 Dusí sa??? dej tam turbo :D
12:31:34
13.02.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Urbi: dobrý, ale "bezkontaktní" znamená že v rozdělovači nejsou kontakty 3 (jako např. FA)
12:28:54
13.02.2013
peti
-> Urbi: origo kondenzátorsa da kupit v pohode, len uz neni pod znackou tesla, ale harlingen, je to ta ista firma, a funguju spolahlivo
12:27:10
13.02.2013
Petr Urban
-> Shatter: Pokud se až nadměrně opalují kontakty, zkus koupit i nový originální konddenzátor. U nás, ač vzácně, je stále k sehnání. Každopádně opalování kontaktů je vlastnost této konstrukce - odpalování materiáu z jednoho kontaktu na druhý. Na denní ježdění by bylo lepší bezkontaktní zapalování, předělání je jednoduché, stačí krabička ETZ z fav. na nosník dvěma šroubky, výměna cívky a natáhnout dva dráty, od cívky +12V a konstru přes očko oboje zapojené do rabičky ETZ. Dobré je vymenit podtlak z kontaktního typu a trochu přitužit na packách uvnitř rozdělovače obě pružinky, opravdu jen maličko. Bezkontakt nebude trpět na opotřebení, časté nastavování a intenzita jiskry bude mnohem větší, což pomáhá lepší spotřebě a kultivovanosti chodu chlavně při studeném motoru, možnost dříve sundat sytič.
upraveno 2x, naposled 14.02.2013 21:28:19
11:11:46
13.02.2013
sbf
plavak to ma cely? lebo tie kusky plastu sa tam nemali odinakial dostat
22:31:55
12.02.2013
Shatter
-> minno: mal si pravdu, rastú1
zvětšit škoda 136 dusí sa - obrázek od Shatter vložen 12.02.2013 22:31:55
13:23:54
12.02.2013
Shatter
-> minno: vidím to tiež tak. Kým som jazdil málo, tak za 4 roky im nič nebolo. A teraz jazdím 4 mesiace viac, a už sa to kazí 1

Oco mal tiež ETZ nejaké nemecké, a nikdy nemal problém s kontaktmi, za tých 12 rokov. On vlastne nemal problém skoro s ničím, s čím sa škodovkári bežne stretali :D
upraveno 1x, naposled 12.02.2013 13:25:36
13:19:19
12.02.2013
minno
-> Shatter: nové sa dajú aspoň u nás kúpiť ešte úplne v pohode originál PAL, stoja okolo 3 eur, minule som kupoval. Kontakty sú dobré keď sa moc nejazdí. Ja som teraz musel meniť ani nie po roku a už boli zas opálené (spravený kráter a kopček), motor stratil ťah. Tak som sa naštval a fukol tam nazad ETZ a pokoj svätý.
13:11:59
12.02.2013
Shatter
-> minno: čosi, ja som to nekupoval, doma oco má dosť kontaktov. Ale tá pevná časť nieje na žiadnom oveľa lepšia než bola moja.

Pozriem či budú mať nové niekde, ale to je tiež tak s tými ND, nejaký šmejd to bude a bude to ešte horšie..

No a vlastne keď sa ti tie kontakty opália, tak už tam žiadna vrstva asi nebude, tak je jedno už keď to brúsiš.
upraveno 2x, naposled 12.02.2013 13:14:58
13:07:27
12.02.2013
minno
-> Shatter: fúha a to sa dá kúpiť nové aj takto samostatne, buď jeden alebo druhý kontakt? Som to ešte nevidel samostatne predávať. Ale obrúsovať by sa to isto nemalo.
13:05:22
12.02.2013
Shatter
-> minno: Ja ti neviem, zvyklo sa to tak robiť a autá fungovali.

1 je pevný, 2 pohyblivý. (foto z článku od Urbiho)
zvětšit škoda 136 dusí sa - obrázek od Shatter vložen 12.02.2013 13:05:22
upraveno 2x, naposled 12.02.2013 13:06:04
11:39:48
12.02.2013
minno
-> Shatter: Nerozumiem. Aký pevný a pohyblivý? Kontakty sú predsa obidva v kope ako 1 diel. Rozmontovať to ide, ale mení sa to ako celok :) Ja len že prebrusovať sa nemajú, lebo je na nich špeciálna vrstva, ktorú obrúsením zničíš a potom to nemusí fungovať správne, preto sa kontakty vždy vymieňajú ako celok za nové.
upraveno 1x, naposled 12.02.2013 11:52:45
11:18:33
12.02.2013
Shatter
-> minno: jop, bolo. Kontakty, no ten pevný hej, a pohyblivý sa vymenil.
09:06:09
12.02.2013
minno
-> Shatter: to bolo v karbeči?



Ináč k tomuto:

"Rozdeľovač mal neskutočne opálené kontakty, to sa zrovnalo, nastavilo" - tie opálené kontakty si obrúsil?
07:55:39
12.02.2013
Shatter
-> Petr Volfik: netuším, ľad nie, netopí sa to. Skôr ako plast, alebo soľ?? Má to asi 1x0,5mm.
22:16:22
11.02.2013
Petr Volfik
-> Shatter: Co to je? Led?
21:53:40
11.02.2013
Shatter
šmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeejd jedeeen
zvětšit škoda 136 dusí sa - obrázek od Shatter vložen 11.02.2013 21:53:40
21:58:31
10.02.2013
Shatter
-> Jarda: to som vpodstate spravil, viď príspevok Shatter 10.02.13 20:09:09 napsal:

-> darabos: zajtra zhodím karbec, a vyčistím.

Len pre doplnenie, aj keď význam to už asi nebude mať, ale vtedy, keď to začalo, tak keď som pridal druhou komorou, tak motor šiel do otáčok pekne, na prázdno teda, čo je zle, pretože by mal takmer chcipnuť. Doma po tej malej rozborke, keď som pridal druhou komorou, tak to už tak spravilo. Netuším čo sa zmenilo, ale aj tak to bude fakt tá tryska, lebo nič iné mi už nenapadá. Možno cievka, ale tá vraj len keď sa zohreje, zvykne robiť zlobu..
20:28:33
10.02.2013
darabos
-> Shatter: presne taketo priznaky ma, ked sa do motora nedostava palivo, a podla toho, co pises, tryska prvej komory.
upraveno 1x, naposled 10.02.2013 20:30:00
20:24:35
10.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Shatter: nekdy pomuze k vycisteni trysek, kdyz to vytocis a ucpes sani4
20:20:54
10.02.2013
Shatter
-> darabos: Dík, napadlo mi to, teda predpokladal som odzačiatku že to bude karbec. Len či môže mať ozaj až takéto prejavy tá tryska. Neviem, pretože zatiaľ som to nezažil.
20:12:53
10.02.2013
darabos
-> Shatter: zeby upchata tryska?
20:09:09
10.02.2013
Shatter
zabudol som jednu (asi) podstatnú vec. V tej prvej fáze, keď motor cukal jak besný, tak keď som zapchal rukou nasávanie vzduchu, chod motora sa zlepšil. Až neskôr mi napadlo, skúsiť zapchať nasávanie handrou a ísť tak. Čuduj sa svete, cukanie takmer úplne prestalo, samozrejeme motor nemal taký výkon v otáčkach, ale aspoň som došiel domov tak nejak kultivovanejšie..
Extreme Tyres