skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicie 1.9d -> Td
je to origo takze by mel bejt bosch.
předpokádám že tam bude o-kroužek pokud je to bosch, výměna je pěkně na prd bez rozebrání dalších dílů, jinak přetěsnění + seřízení vyšlo kolem 2000kč
zdarec abych nezakladal nove tema,dam to sem. mam passata 1,9tdi 66kw a zjitil sem ze pri nastartovani mi kape nafta z cerpadla. jak je rozvod trubek ke vstrikum tak pod tou prirubou.nevi nekdo cim to je nebo jak to spravit abych nemuse kupovat novy cerpadlo? diky
Zdar, vim sice ze uz je to starsi tema, ale prece - potreboval bych cislo dilu remenice na cerpadlo aby na nej sedel remen. nevim, jestli to je origo z golfa, nebo z transporteru, ebo z ceho. Za kazde info diky
To určitě skontrolovat, tim chladičem jsem myslel plnohodnotný olejový chladič, ne výměník pod filtrem. Ale když to používají všechny tdi motory, tak by to mělo stačit, pak bude problém jak píšeš něco zacpaného...

no spojka by pasla ale musel by yse vybrat setrvak na vetsi prumer spojky, a neni to tak lehky s tim soustruhem:)
ma to olejovy chladic stejny jako vsechny TDI motory. u filtru je prutok vody ktery ho chladi,pripadne ohriva. mohl by byt privreny termostat. jeste mne tak napda projit chladic jestli chladi cely
sice to ma najeto jen 60tis a je to rv.01 ale muze se stat ze bude pricpany
ma to olejovy chladic stejny jako vsechny TDI motory. u filtru je prutok vody ktery ho chladi,pripadne ohriva. mohl by byt privreny termostat. jeste mne tak napda projit chladic jestli chladi cely


S touto úpravou bych skusil zabrouzdat na dieselpower, tam budou chytřejší
Jinak s tím přehříváním, je to asi že sériový okruh není stavěn na turbo které hřeje jak kamínka, co dát pořádněj olejovej chladič? Spojka by nepásla z TD třeba 3 golfa?

Jinak s tím přehříváním, je to asi že sériový okruh není stavěn na turbo které hřeje jak kamínka, co dát pořádněj olejovej chladič? Spojka by nepásla z TD třeba 3 golfa?
vracím se z5 s poznatky a dotazy. auto ma najeto s turbem asi 5tis km. neni to moc je to uskakane a hlucne, spotreba okolo 5litru bionafty.
problem se spojkou je stale stejny nova lamela, pritlacak,vypinaci lozisko, lanko spojky a bere stale nahore, jedina zmena nevrze a jde o neco malo lehceji. obavam se ze pri dalsim zvedani vykonu bude za svou hranici.
momentalne resim problem s prehrivanim,tedy uz od zacatku.
voda neubiva ani netlakuje,proste vse OK. Chladici je nove predtim pruplach celeho systemu.
teplota za jizdy je dle teplomeru stale stejna ale pri delsim stani se zacne zvedat az se spousti ventilator pripadne kdyz se chvili udrzuje rychlost okolo 150 a vys coz je nejakych 4500ot/min tak leze taky hore. je to normalni nebo je nekde chyba?
v prubehu zimy prijde vymenit cerpadlo za krapet vetsi, IC z octy uz je implantovan za pravym prednim svetlem ale musim vyresit hadice a privod vzduchu,kryty je plastpodbehem.
problem se spojkou je stale stejny nova lamela, pritlacak,vypinaci lozisko, lanko spojky a bere stale nahore, jedina zmena nevrze a jde o neco malo lehceji. obavam se ze pri dalsim zvedani vykonu bude za svou hranici.
momentalne resim problem s prehrivanim,tedy uz od zacatku.
voda neubiva ani netlakuje,proste vse OK. Chladici je nove predtim pruplach celeho systemu.
teplota za jizdy je dle teplomeru stale stejna ale pri delsim stani se zacne zvedat az se spousti ventilator pripadne kdyz se chvili udrzuje rychlost okolo 150 a vys coz je nejakych 4500ot/min tak leze taky hore. je to normalni nebo je nekde chyba?
v prubehu zimy prijde vymenit cerpadlo za krapet vetsi, IC z octy uz je implantovan za pravym prednim svetlem ale musim vyresit hadice a privod vzduchu,kryty je plastpodbehem.
tak vcera vetsi jizda a konec:)
vezlo se cca 600kg kameni v korbe. nejdriv po vyjezdu do kopcu umrela uz tak mrtva spojka a pak zacalo chcat cerpadlo ktery,kdyz jsem ho kupoval, bylo 100%. dalsi supr prodejce
no nic cerpadlo repas hned dam i nove rozvody a spojka pujde hned pote. turba tlacilo max 0,9bar coz je pomerne dost. netahlo to i s kamenama vubec spatne
vezlo se cca 600kg kameni v korbe. nejdriv po vyjezdu do kopcu umrela uz tak mrtva spojka a pak zacalo chcat cerpadlo ktery,kdyz jsem ho kupoval, bylo 100%. dalsi supr prodejce
no nic cerpadlo repas hned dam i nove rozvody a spojka pujde hned pote. turba tlacilo max 0,9bar coz je pomerne dost. netahlo to i s kamenama vubec spatne
je tam otvor, prozatim origo ktery privadi vzduch do filtrboxu, mi to fuci primo na filter
zdravím, hezké,
já bych volil ale filtrbox s propiratelnou vložkou a pokud možno nasávaný vzduch z venku, uvnitř pod kapotou je teplý a to není dobré....S pozdravem Mira
já bych volil ale filtrbox s propiratelnou vložkou a pokud možno nasávaný vzduch z venku, uvnitř pod kapotou je teplý a to není dobré....S pozdravem Mira
tlak turba na leve strane, jeste bych rad otackomer, kdyby nekdo mel budiky na D s otackomerem,beru je
finalni verze. auto jede pekne uz odspoda chce to jeste dostelovat ale zaklad je, turbo tlaci okolo 0,6bar. zatim nebudu pridavat at to aspon rok vydrzi bez dalsiho zasahu
filtr KaN propojky speedpro, chtelo by to hlinikove kolinka,tyto zelezne jsou tezke
je stale co vylepsovat
filtr KaN propojky speedpro, chtelo by to hlinikove kolinka,tyto zelezne jsou tezke

ta saci hadice vychazi celkem na tesno uvidime co to bude delat pri jizde, jestli to nebude drit o karu
sani jsem musel dat nakonec z toho turbodiesla, ale neni to ideal, tudiz ani konecne reseni. zatim vyzkouseno na ulicce nenaladeno a bez vyfuku. hrabne si to i na dvojku asi to bude dost foukat. pristi tyden bude buduk filtr a dalsi drobne veci jeste me cekaji rozvody
CpEaRjHaY-průserář 03.04.13 19:10:03 napsal:
→ Janeon: Kde jsi sehnal delší plynové lanko??Taky by se
mi šiklo
nwm srovnaval jsem to v eshopech, myslim ze je to z golfa nebo trasnportera. jedine co jsem upravil byla na konci velka kulicka. na tu jsem anvaril z pelchu ´´U´´ a do toho vlozil origo gumu co je na konci u fely
→ Janeon: Kde jsi sehnal delší plynové lanko??Taky by se
mi šiklo

-> Janeon: Kde jsi sehnal delší plynové lanko??Taky by se mi šiklo

venku hnusne ale zase jsem pokrocil. Problem se startem vyresen, nejspis to bylo v hadicich a filtru, vse dano nove a je klid.
dal jsem musel dat delsi plynove lanko o 6cm, origo bylo nasponovane a nebyla zadna rezerva ted je to v poho.
nasrouboval jsem jiz svody s turbem, musela se vymnenit ta hlinikova cast nad filtrem,je v tom vetsi dira na prutokovy sroub ktery dal vede olej do turba( stacilo by v origo drzaku vyrezat vetsi diru, ale ja mel po ruce origo:)
jeste jsem resil tahlo ´´sytice´´ to jsem pouzil z nejake nivy, ale je to dost kratke takze jeste predelam
chybi me hlavne udelat odvod oleje do vany a natahnout hadice do sani, spis udelat nejakou redukci mezi turbo a sani kde jsou ruzne prumery.Vyfuk je rizly za katem, ten byl stejne vysypany a uplne ucpany
dal jsem musel dat delsi plynove lanko o 6cm, origo bylo nasponovane a nebyla zadna rezerva ted je to v poho.
nasrouboval jsem jiz svody s turbem, musela se vymnenit ta hlinikova cast nad filtrem,je v tom vetsi dira na prutokovy sroub ktery dal vede olej do turba( stacilo by v origo drzaku vyrezat vetsi diru, ale ja mel po ruce origo:)
jeste jsem resil tahlo ´´sytice´´ to jsem pouzil z nejake nivy, ale je to dost kratke takze jeste predelam
chybi me hlavne udelat odvod oleje do vany a natahnout hadice do sani, spis udelat nejakou redukci mezi turbo a sani kde jsou ruzne prumery.Vyfuk je rizly za katem, ten byl stejne vysypany a uplne ucpany
dnes jsem poklidil volne draty pod kapotou vsechno pripravil pro nahozeni turba. Ale je tu opet problem nejspise s privodem nafty
auto nastartuje prvni cca 2s reaguje na plyn zvysenim otacek pote klesne na volnobeh a po nejake dobe se zacne jakoby dusit, malo nafty?
prochazel jsem privodni hadice, nekdo se v tom hrabal a pouzil spatny tip hadic. Jak mam poznat ktera s tech dvou(pred filtrem) je privod a zpatecka? jsou stejne tluste
prikladam foto kde jde videt ze cerpadlo sedi s vackou, je tam odchylka asi 1mm ale remen stale vychazi jak ma a prijde sirsi z TDcka
auto nastartuje prvni cca 2s reaguje na plyn zvysenim otacek pote klesne na volnobeh a po nejake dobe se zacne jakoby dusit, malo nafty?
prochazel jsem privodni hadice, nekdo se v tom hrabal a pouzil spatny tip hadic. Jak mam poznat ktera s tech dvou(pred filtrem) je privod a zpatecka? jsou stejne tluste
prikladam foto kde jde videt ze cerpadlo sedi s vackou, je tam odchylka asi 1mm ale remen stale vychazi jak ma a prijde sirsi z TDcka
OK uvidime az to rozhodim, snad to do zimy vydrzi, zatim nikam nejezdim takze zima na spojku vypada realne
pridavam foto ruzne hluboko ulozenych remenic
ps: tu vpravo jsem nezmasakroval ja

pridavam foto ruzne hluboko ulozenych remenic
ps: tu vpravo jsem nezmasakroval ja

-> Janeon: pastorek startéru pujde na věnec setrváku nebo pujde přehodit věnec kdyžtak když by byl stejnej průměr? ve felicii naftový sou 2 druhy průměrů setrváku tak už jen to je problém když člověk má snad nějakou jako německou verzi a věnec na to jen tak neseženeš
-> Janeon: nech si přeobložit lamelu organikou a musí ti to udržet 

tak instalace cerpadla je snad u zdarneho konce, nebylo na to moc casu.. takze slozitejs je snad za mnou. ted uz jen turbo sani a hadice k turbu... nastelovat a palit spojku:) mam setrvak z transportera tam je 215mm spojka, vleze to tam? ze bych casem hodil celek i se setrvakem
skoda-virt.cz/cz/.../1653
34-vse-potrebne-na-predela
ni-na-td-intercoler
mam i turbové sání a turbovej vymenik trubku k oleji atd. atd. cerpadlo mam 1,6 i 1,9TD tak kdybych mohl pomoc:)
mam i turbové sání a turbovej vymenik trubku k oleji atd. atd. cerpadlo mam 1,6 i 1,9TD tak kdybych mohl pomoc:)
-> Janeon: jojo imo je nefunkční potom, a slyšel sem že by měli být 3 druhy řemenic ale nevim přesně kody co a jak.
jj 15ku drat si od tama vemu, podtlaky a draty pak vystriham, tim padem mi pada i imo, je tak?
dnes mi to chytlo. mam tam ale spatne nastavene cepradlo a uz neni svetlo.
a ucinil jsem obev s tema remenicema.
cerpadlo muzes mit zapustene jak chces ale existuje asi plno ruznych remenic k cerpadlu. ja mam z toho golfa s cislem 068130111B litinovy drzak z transportera ABL a cerpadlo nwm melo byt z 1,6td ale asi nejni.
druhou remenici mam z toho abl a ta ma asi tak o pul centaku posunute vyoseni.
dnes mi to chytlo. mam tam ale spatne nastavene cepradlo a uz neni svetlo.
a ucinil jsem obev s tema remenicema.
cerpadlo muzes mit zapustene jak chces ale existuje asi plno ruznych remenic k cerpadlu. ja mam z toho golfa s cislem 068130111B litinovy drzak z transportera ABL a cerpadlo nwm melo byt z 1,6td ale asi nejni.
druhou remenici mam z toho abl a ta ma asi tak o pul centaku posunute vyoseni.
-> Janeon: vubec neřeš žádný podltaky, dráty nebo ty konektory co vedou do origo lucas čerpadla, jen si z jednoho myslim že z toho 4kovýho konektoru vytáhni jeden kábl k elektromagnetickýmu ventilu na přívod nafty a toť vše. nebo si to měl už nastartovaný?
spletl jsem se. vede plno dratu ze vstrikovaciho cerpadla...
a pokrocil jsem. cerpadlo je v aute. nakonec slo bez problemu, mezikus je pouzit litinovy z transtportera 4 1.9td
ztroskotal jsem na serizeni predvstriku,nemel jsem moc casu a na tri pokusy to nevyslo(je to cele pootocene oproti origu)
mam problem s jinou veci a to predvstrik za studena. u lucasa je takova banka fungujici na podtlaku ovladanem elektromagnetem. pocitam ze to fungovat nebude kdyz jsem plno cidel nezapojil kdyz na novem cerpadle nejsou, a navic ma dle meho kratky chod.
Jak maj TDckove motory s bosch vstrikovacem resenou regulaci predvstriku?
a pokrocil jsem. cerpadlo je v aute. nakonec slo bez problemu, mezikus je pouzit litinovy z transtportera 4 1.9td
ztroskotal jsem na serizeni predvstriku,nemel jsem moc casu a na tri pokusy to nevyslo(je to cele pootocene oproti origu)
mam problem s jinou veci a to predvstrik za studena. u lucasa je takova banka fungujici na podtlaku ovladanem elektromagnetem. pocitam ze to fungovat nebude kdyz jsem plno cidel nezapojil kdyz na novem cerpadle nejsou, a navic ma dle meho kratky chod.
Jak maj TDckove motory s bosch vstrikovacem resenou regulaci predvstriku?
-> Janeon: s tim držákem sem ti to psal na začátku ;) jinak díry pasujou všechny takže jen kus za kuss přehodíš. A jaký dráty do vstřikovačů? žádný tam nevedou jedině že by jsi měl vstřikovače z TDi který tam nedáš
ja blbec.. musi se menit i drzak cerpadla, je tak? ja koupil jen cerpadlo a drzak uz ne-e:/ kdyz ho sezenu to lze premontovat?
tak jsem se dnes do toho pustil turbo pasne krasne, sani ujde ale taky pohoda. cerpadlo je nahovno... musi tam prijit nejake jine
cerpadlo tam vejde ale uz nefuguje predsuvnik predvstriku. z ceho tam muze jit cerpadlo? toto bylo z golfa 2 1.6td
jo a dotaz. co vede za tolik dratu do vstrikovace?
cerpadlo tam vejde ale uz nefuguje predsuvnik predvstriku. z ceho tam muze jit cerpadlo? toto bylo z golfa 2 1.6td
jo a dotaz. co vede za tolik dratu do vstrikovace?
-> Janeon: jestli nebudeš moct sehnat trubky na olej tak kámoš si nechal nasponkovat hadici a vyřešil to hadicí a funguje to. a neni to ani drahý. když bys nesehnal, mohl bych ti to zařídit kdybys chtěl
nedari se mi sehnat hadice na olej k turbu, popravde nebyl ani moc cas
mam moznost mit vstriky z passata, takze je vemu a vyzkousim...
ty rozvody beru v potaz, momentalne to delat nebudu ale casem asi prejdu na sirsi.
Jde mi jeste o prevodovku,pickupy maj kratsi prevod celkove. jde z vice prevodovek poskladat nejakou rychlejsi? nechci ve 100km/h tocit 3tis.
diferak a prevodove kolecka jsou stejna jak u benzinu? ze by se to nejak naskladalo do rychla aby jsem mohl i na dalnici.

mam moznost mit vstriky z passata, takze je vemu a vyzkousim...
ty rozvody beru v potaz, momentalne to delat nebudu ale casem asi prejdu na sirsi.
Jde mi jeste o prevodovku,pickupy maj kratsi prevod celkove. jde z vice prevodovek poskladat nejakou rychlejsi? nechci ve 100km/h tocit 3tis.
diferak a prevodove kolecka jsou stejna jak u benzinu? ze by se to nejak naskladalo do rychla aby jsem mohl i na dalnici.
-> Janeon: ještě sem si vzpomněl na něco na takovou menší radu... budeš dávat rozvody z 1,9 TD? je širší rozvodový řemen oproti feldě tak určitě by to bylo lepší ho tam dát kvuli většímu výkonu i když sem jezdil v pikapu na origo feldáckej řemen. Jen kvuli jinému vnitřnímu průměru napínací kladky musíš dát šteft s většim průměrem ( prej sou 3 rozměry a já pokaždý musel dávat jinej šteft ) ale jinak je na tobě jestli budeš řešit rozvody nebo ne ;)
no ja spis chtel nejakou redukci. ale znovu jsem koukal jak to resil borec na dieselforu a nasprosto dvaril dva prumery trubek k sobe a redukce je nasvete. jednoduche,funkcni. hadice taky pouziju z aut stoji to skoro nic oproti tem modrym a neni to na zavody ani vystavni vuz
ale i tak dik dusnovi
ale i tak dik dusnovi
-> Janeon: Ja hadice kupoval na vrakovisti, je jedno jaky, proste jsem zasel, zeptal se jestli maji hadice nahazene v bedne vybral sjem si co jsem chtel a stalo to zlomek co stoji modra :D. Kdybych to mel ja udelat esteticky, tak by me ta moej prestavba stala 2x tolik...
tak dneska mi dorazila posledni vetsi vec. turbo kkk 03. je to teda pidi turbo to snad ani IC nenafoukne
shanim uz jen hadice k oleji. vzduchovou hadici musim nejak vyresit turbo ma vnejsi prumer 36 priruba na sani 45.
nejaky napad?

nejaky napad?
-> alpin: jo tak)
-> U-Geen:
-> U-Geen:

uz je rozhodnute. zustane stary motor prijde turbo cerpadlo a sani. pote se uvidi treba casem i ten IC,vstriky a jina hlava pokud je konstrukce jina a lepsi.
Kdyz se udelalo pocasi tak se vrhnu na opravu korby snad mi to vyjde i na motor..
Kdyz se udelalo pocasi tak se vrhnu na opravu korby snad mi to vyjde i na motor..
-> Janeon: pod kapotu vleze... na vaně nezáleží, jezdil sem normal na golfácký vaně ( jinej náklon) když sem dával komplet TD motor a ničemu to nevadilo. je problém s vrškem. nechal sem si převařit sání přívod z boku a ne horem a otočil sem sací část turba aby mi nedřela hadice od turba o kapotu. taky sem to předtim řešil vypodložením držáku motoru a bylo to vpohodě ale radši bych otočil tu část turba a nechal převařit sání. klidně můžu nafotit. pikapa kde sem to tak měl sem prodal ale neni problém pořídit fotky. jinak písty, klika ojnice sou stejný, max. rozdíl v průměru vodítka ventilů ale to je hlava jen ( záměnný díl )
-> myschaak AZNP K.Hora: vim pac jsem to mel v minulym toledu :-)
td motor se bez uprav vany a asi i jinych veci nevleze udajne pod kapotu. navic si myslim ze je toto reseni jednodussi a mozna i levnejsi, auto neni na zavody takze to nejaky rok musi vydrzet
nechce se mi to cist ale kdysi nekdo nekde psal ze je nejjednodusi vymnenit ten motor za stejnej ase TD ze TD ma aji jine pisty a takove veci :) ale co je na tom pravdy nevim
1.6 GTD Interculer mal aj ine mensie vodou chladene turbo+pomocne elektricke cerpadlo na vodu
-> myschaak AZNP K.Hora: no passat B3 nie ale ide o to že 59kw , mali vraj aj mierne iné čerpadla
-> alpin: b3 passat 1.6td se neznačil jako gtd a měl ho
tím vlastně asi dostali nějaký kw navíc,že ho tam dali no
tím vlastně asi dostali nějaký kw navíc,že ho tam dali no
-> myschaak AZNP K.Hora: iba u GTD - 59kw