Zadrene zdvihatka?

prohledat
157 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.01.2013 do 16.07.2018, založil/a Jimmi
řadit dle data
22:16:15
16.07.2018
MVM
-> Eidy: Můj ukazováčk na pravý ruce je asi odolný materiál .. ale už mám větší respekt a taky už těch zdvihátek není tolik .. protože to zkrátka končí.. 8
22:08:37
16.07.2018
Eidy
-> MVM: Ty jo, na prst bych si to nedal ani náhodou. To bych si udělal mosazný futro do sklíčidla a točil to v tom. Upínák pro flexu na suport jel bych. Dobře vím, jak umí věci ze soustruhu vylítnout. Soustružení mě baví, ale teď už nemám kde dělat.
21:53:19
16.07.2018
MVM
-> Eidy 16.07.18 21:47:21: Víš jak hezky to svádí navlíknout zdvihátko na prst 3 A když jich dělaš třeba 24kousků,ještě aby to jednou ten prst nerozseklo. Jo a podle otáček vřetene lítají v trajektorii až do 15-20 metrů1
21:47:21
16.07.2018
Eidy
-> T: To se takhle upne flexa do svěráku... 1 1
20:03:07
16.07.2018
-> MVM: s tím počítám a to odlehčení něco vymyslím...budu se raději držet a nepřehnat....ale alespoň něco...odlehčování, to je moje 40
19:53:44
16.07.2018
MVM
-> T 16.07.18 19:43:19: Nezlob se,je to udělaný tak,aby to neprasklo a přitom to bylo lehký -protože se v tý době používaly převážně 8mm dříky ventilů. Dneska jsou možnosti uplně jinde,jiný pružiny včetně kuželových - být Tebou zaměřím se na hladký rovný povrch třecí plochy,bez pitingu,ani malých teček,ty znamenají ohnisko a začne se drolit znova.
19:43:19
16.07.2018
-> MVM: jasný, chápu 4 jen mě zajímal průměr na kolik je to stočený, jestli prozradíš, jinak v pohodě 4
19:19:59
16.07.2018
MVM
-> T: Já mám zdvihátka odlehčovaný hodně,je to broušený,zvenku i zevnitř,na výšku jsou zkrácený na 35mm. S prominutim bližší výkresovou dokumentaci uvádět nechci. 4
19:08:38
16.07.2018
-> MVM: pera by měla být počítaná k vačce, pokud se nepletu....koukal jsem na Tvoje a kolik se z nich dá ubrat, aby se to nerozlítlo ?
Každopádně jsem našel na každém zdvihátku malou ťupku ( na těch nejlepších ), takže jen na skle a zaleštit a nic víc ?
19:03:50
16.07.2018
MVM
-> T: Závisí na hmotnosti všech dílů rozvodu a to jaký máš ventilový pera. Na tuhle vačku už se vyplatí odlehčit.
18:56:07
16.07.2018
-> MVM: vačka 282 a zdvih myslím 7,35 provoz jako do teď....okresky a občas okruh 4
18:41:14
16.07.2018
MVM
-> T: Tak spodní plocha je nejdůležitější a nejvíc namáhaná. Zvlášť dneska když jsou oleje ochuzený diky ekoteroristům o zinek a fosfor. Co se týká odlehčení tj, součásti rozvodu-to je podstatný když máš v plánu trvalé provozní otáčky motoru nad 5000/min a jinou vačku než sériovou,s větším zdvihem atd.
17:52:33
16.07.2018
pročetl jsem to tady a pochopil jsem spodní plochu přejet na skle 800, pak 1200 a hadr, ale co vodorovné plochy ? s tím nic ?
případně jsou ve zdvihátkách rozdíly 120 - felicie ?
má smysl je odlehčit, případně vrtat dirku ?
20:52:20
22.04.2017
suri
-> castrol 22.04.17 19:28:32: nižšie musí ísť isto
19:28:32
22.04.2017
castrol
-> suri: radsej ho zves dole je to rychlejsie ako nejak spekulovat
09:56:30
22.04.2017
suri
-> Milan 136: to nie , včera som na to koukal a mohlo by to popustené vyjsť ... teraz idem ešte raz rozhodiť tú prevodovku , novú spojku aj zotrvák , potom vyvariť a v lete budeme špekulovať nad týmto
09:27:43
22.04.2017
Milan 136
-> suri: dira v podbehu to jisti1
07:42:24
22.04.2017
suri
Má niekto skúsenosť či na Felicii vymením vačku bez demontáže motoru , len nejak rozumne popustený dolu?
22:23:31
14.12.2016
Petr Urban
-> Jarda: Mě řekli že litinová zdvihátka povlakovat nejdou, že jim litina a ocelolitina rezne při čištění v ultrazvuku. Museli by být ocelové. No já to vyřešil jinde a jinak 4
18:19:59
14.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Petr Urban 14.12.16 13:53:27: jj ten pitting me taky stve, setkal jsi se s tim, ze by kvuli tomu doslo k poskozeni vacky? ja mam v praci 3 tvrdomery rockwell, dva vickerse (HV1-HV50 a HV0,1-HV10) a malyho brinella do 250kg, tak to taky mohu zkusit zmerit
Kdysi jsem byl v Plazme Modřice www.hvm.cz/?id=cz05 a tam zrovna zdvihatka delali, ale uz nevim o co se presne jednalo, vypadalo to jako DLC vrstva, ale to jen podle toho tmaveho vzhledu, my tam nechavali delat na zubni vrtaky nitrid titanu
upraveno 1x, naposled 14.12.2016 18:20:52
13:53:27
14.12.2016
Petr Urban
-> Jarda: snad zhora u dotykové části a měřil jsem 4x vedke sebe, 57 až 58 Rockwella. Ano jde také o protioťeruvzdornost, která i v sériovém stavu asi nebyla nijak extrémně dobrá, když je na většině zdvihatek z čelní plochy pitting.
10:47:25
14.12.2016
ondie
-> Tomaso435: když sem je v tom lednu sháněl,nebyla jiná možnost než Aukro Krejčík.. akorát,že já je měl ještě za asi 4kilča (8ks) , pak znatelně podražil..

aukro.cz/skoda-1000mb-100 -110-120-nova-ventilova-zd vihatka-i6639345754.html
upraveno 1x, naposled 14.12.2016 10:47:59
10:37:51
14.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Petr Urban 13.12.16 23:55:19: to bych zas tak netvrdil, uz jsem videl i dobre TZ cinske veci, ono staci kdyz pouziji horsi jakost materialu, tvrdost neni zdaleka vsechno4
p.s. v kterm miste to tim Rockwellem meris?
08:08:28
14.12.2016
suri
-> Petr Urban 13.12.16 23:55:19: tak tomu budem musieť veriť , tieto boli deklarované ako originál , na stykovej ploche s vačkou sú matné neleštené
23:55:19
13.12.2016
Petr Urban
-> suri: tak přímo viku čistokrevnou čínu jsem na stole neměl. Viditelně to jde poznat okamžiťě, ale jistotu budeš mít pouze z tvrdoměru. Vzít sebou origo a nové, víš okamžitě. Tvrdoměry mají kdekoli v kalírnách nebo v strojních firmách, většinou pro výrobu forem.
18:52:48
13.12.2016
Tomaso435
-> Urbi: ted lituju že se 3 motory zahodily bez demontáže tehlech drobností :-(
OK počítám s tebou ;)
18:52:33
13.12.2016
suri
-> Petr Urban 13.12.16 18:51:44: a rozlíšiť origo a čínu vieme?
18:52:05
13.12.2016
suri
-> minno 13.12.16 18:48:58: vtedy ešte ofiko , dnes už sa objednať nedajú
18:51:44
13.12.2016
Petr Urban
-> minno: ve škodovce nejsou. Byly, ale to je minulostí.
Já píchal na tvrdost nějakou neznámou druhošku a měla 58 HRC, což beru jako dostatečnou tvrdost, jen bych čelní plochu, která nebyly zcela hladká nějakým způsobem vyhladil.
18:51:33
13.12.2016
Lamac
-> Tomaso435 13.12.16 18:37:14: Hydroštel tam síce mechanicky pasuje,ale fungovať nebude,fabia ma na to olejový kanál v bloku.
18:48:58
13.12.2016
minno
-> suri 13.12.16 18:41:23: tak potom pred 3 rokmi, keď som si staval motor, ešte boli1
18:44:46
13.12.2016
Petr Urban
-> Tomaso435: Vybral bych starší dobrá, 4ks ti klidně najdu a zaleštím ti čelní plochu. K hydroštelům musí být i správně broušená vačka, tedy z Fabie bys musel dát vačku... to není že si je budeš dávat k čemu chceš 3
18:41:23
13.12.2016
suri
-> minno 13.12.16 18:35:56: Ani moc nie , čo som obvolal okolie aj známych široko ďaleko tak len čína ...
18:37:14
13.12.2016
Tomaso435
-> minno: a ted co je lepší, nechat to co tam je ted? nebo koupit 4 nový nějaký a doufat že budou fungovat.. a nebo dát hydroštely z fabie jesi to pasuje a je po problému se seřizováním ventilů 3
18:35:56
13.12.2016
minno
-> Tomaso435 13.12.16 18:28:58: "nové origo" sa snáď ešte bežne predávajú. Ovšem kvalita vraj tak či tak nižšia, ako origo z prvomontáže motorov.
18:28:58
13.12.2016
Tomaso435
-> suri: taky by mě zajímalo.. a vie někdo zohnat 4ks normál, nových origo ? :D
18:19:13
13.12.2016
suri
Vie niekto rozlíšiť origo zdvihátka od číny?
17:38:55
25.01.2016
ondie
Tak už jen pro info.
Normální zdvihátko 21mm průměr,abnormální 21.2mm průměr.
19:47:11
22.01.2016
ondie
Nevěděl by někdo rozměry zdvihátek.
Kolik má mít normální a kolik má mít to abnormální ?

Zdvihátka jsou stejná od Škody 1000MB až po 1.3 Felicii ?
Anebo pouze záměnná a něco se na nich v průběhu let měnilo ? (síla stěny,hmotnost,tvrdost?)

DíkDík
upraveno 1x, naposled 22.01.2016 20:04:53
12:51:39
06.03.2015
Petr Urban
-> Jarda: Tohle řešit nejlépe přes tel. 739 675 149, mailem nebo v nejhorším případě zde do sz, ale tady už mi píše dost lidu a nemám v tom přehlednost, zde bychom zasírali. Nemám problém naladit téměř jakýkoli karburátorový motor řpi domluvě a dostatku osazovacích prvků pro daný typ karb. Pro SEDR a weber si dokážu zajistit či přímo skladem, ale zbytek je nutné zajistit si.

Furt dokola kluci ... možná to na hovno přes HRC je, ale zkuste ty vačky pichat a rozdíly tam jsou, třeba to není ideální, ale pro mě to základní vypovídací hodnotu má dostatečnou.
11:18:10
06.03.2015
vhml
HRC je opravdu na hovno a opravdu se na to ale používá běžně :-)
11:14:11
06.03.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: jj, jasně můžeme..., ja bych se nekdy na jaře nebo začátkem léta stavil u Tebe na seřízeni toho rozdělovače, co jsi mi dělal... a jestli by to šlo nějak lip odladit, ale asi mam největší rezervy na hlave a mozna i k.p. by mohl byt větší
je to na te 1.4, co jsem si stavěl a najeto už mam něco přes 50 tis. km, na rozdelovaci asi 20 tis. km
jestli bych předtím ještě nemel zkusit nejak poresit tu hlavu...

-> m8rinek: nakousl jsem i téma litých vaček, podle paní docentky je to úplně špatně, co ti automobilisti dělají, měl by to být výkovek (jak jsem si kdysi myslel, ze to je)... ale tak funguje to no
00:00:08
06.03.2015
Petr Urban
-> m8rinek: OK. nemám možnosti Vickerse. Neměl jsem do teď s rockwellem problém, ukazuje málo když je problém, ukazuje 57-60 HRC, když je vše jak má být. Třeba časem vymyslím něco jiného, ale opravdu jsem viděl takto testovat vačice nejen mě.
23:47:29
05.03.2015
m8rinek
-> Urbi: Na tohle je HRC opravdu na hovno... Ideál na funkční plochy je mikrotvrdost podle Vickerse...
23:35:53
05.03.2015
Petr Urban
-> Jarda: Já pichal zanitridované vačky - hloubka nitridace 0,3 či 0,4mm. A teď teda jednu cementovanou a ukázala na boku palce normálně 58 HRC a na vrcholu poškozené vačky téměř neměřitelně málo. Co vím tak dle Rockwella pichá vačku hodně lidí vč. brusiče. Nejsem technolog, kalič ani zkušební technik, ale toto má pro mě vypovídací hodnotu dostatečnou, vpich po rockwellovi je na pohled velmi málo hluboký a usuzuji že se nedostane do neprokalených vrstev. Vačky kvůli tomu řezat nebudu... ale jestli ty chceš, mohu ti někdy nějakou mrtvou poslat na analýzu. 4
20:11:11
05.03.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: ale TZ je samozrejme soucasti cementace, jsem zkusebni technik ne technolog kalirny, ale toto je jasne... ano k nezadoucimu rozmerovemu ovlivneni muze dojit
HRc nemuzes pichat do cementovaneho povrchu, to je nesmysl, protoze to nejtvrdsi propichnes 150 kg a dostranes nejake hausnumero (rockwell je zalozen na hloubce vpichu, resp. na mereni drahy vpichu - predzatizeni 10 kg a hlavni zatez 150 kg) o nicem nevypovidajici, je potreba ten palec za velmi ucinneho chlazeni (aby se tepelne novlivnil material) podelne riznou, zalit, vybrousit pod vodou, vylestit a pak bych volil vickerse asi 1kg a pichal bych to od kraje ke stredu a sledoval bych prubeh tvrdosti4 predpokladam do 0,2 od kraje predpokladam tvrdost okolo 700HV1 - nestastnym prevodem okolo 70-75 HRc a pak bude pozvolna klesat... (samozrejme tvrdost zalezi jak na TZ, tak i na nasyceni povrchovych vrstev) v praci delam nejake desky a ty maji cementacni vrstvu okolo 1,2 mm, co si pamatuji, tak jsem delal kdysi analyzu prokaleni cepu brzdy k tramvaji, to je podobna zkouska
upraveno 1x, naposled 05.03.2015 20:13:28
18:28:17
05.03.2015
MVM
Piting je mechanická eroze,unavové poškození obrobené plochy, která vzniká při velkých rychlostech a tlacích, např. na plochách ložisek,ozubených kolech,vačkách,zdvihátkác h a jiných dílech. Je to "tichýzabiják součástek" Na závodních převodovkách si prohlížím každý kolečko,ložisko,hlavně talířový kolo a pastorek -- pokud chci mít jistotu že to vydrží.
Zdvidátko je součástka motoru jako každá jiná/podléhá životnosti a nevidím jediný důvod vracet do motoru "unavený s počínajícím povrchovým poškozením - který se bude dál rozvíjet. Bez ohledu zda jde o obyč nebo lepší motor.. Ideální jsou zdvihátka s rolnou - ale u škodovek se nepoužívaly. (aspoň o tom nevím)
14:27:39
05.03.2015
Jozka
-> Urbi: Třeba by pomohlo přihodit vhodný slůvko : "speciální" - "vyvážené" - "rovnoměrné" zapérování..

E: Ne, nepomohlo - pořád stejná otravně zdlouhavá pakárna, ať se to pojmenuje jakkoliv.. :-).
upraveno 1x, naposled 05.03.2015 14:28:48
13:37:19
05.03.2015
Petr Urban
-> Jozka: Ano... vlastně většina to bere jako že složení hlavy, já už si pod tím vždy představuji tu hroznou drbárnu na několik hodin vyměřování a podkládání pružin pořád dokola - má deformace.
13:30:45
05.03.2015
Jozka
-> Urbi: Sice se termín "zapérování hlavy" používá i pro nasazení jakýhkoliv ventilových pružin bez jemného dolaďování, ale srozumitelný i v tomhle specifickým významu..
Extreme Tyres