skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1.6 netopí, prosím o radu
-> oojirka: jj je to tak urcite na to LPG vliv ma, je to alternativni palivo takze to neni holt dokonale, zastavbu delaji lide bud peclivejsi nebo mene, tovarní prestavba je urcite lepsi...
-> oojirka: lpg nemusí mít vliv na lambdu....mám teď na nový lambdě najeto asi 50tkm na lpg a ani jednou neproblikla
-> Max: plyn je tam rok a minulý týden ho přepojovali kvůli problému co píšu níže. takže LPG může mít vliv na tu lambdu?? Teda jestli jsou tyto začínající problémy Daň za levné ježdění, tak to pěkně děkuju:(
-> oojirka: Nevim teda kde mas na aute lambdasondu (a jestli nemas dve), ale ja ji mam ve svodech a i na kratkou trasu myslim, ze tam je dostatecna (par set stupnu) teplota, aby to kondenzat odparilo par sekund po nastartovani...
-> oojirka: jak dlouho tam máš ten plyn ? Viděl jsem už několik montáží, za které bych montážníka přetrhnul. Po cca 1000km dva milimetry zářez v přívodní hadici plynu, svítící kontrolka motoru a nefungující ASR. Dle vyjádření servisu se to náhodou rozbilo. Lambda odejít mohla, ale zkus nejdříve jezdit chvíli na benzín, jeslti se to chová stejně.
na fábii 1.4mpi lpg mi druhá lambda v 70tkm taky rozsvěcovala kontrolku motoru...nakonec jsem dával novou,od tý doby pokoj...ale dával jsem bosch 3200kč

-> Jarda: Tak po pár dnech a kilometrech plyn funguje jako dřív, před novým zapojením. Přepíná stejně a žádný problémy při jízdě. Teď ještě bude auto stát týden na horách venku, tak můžu zkontrolovat to eventuelní zamrzání. Takže zatím spokojenost. Jen se mi dnes rozsvítila kontrolka závady motoru (oranžová kontrolka motoru) a v servisu řekli, že je to na lamdasondě, prý, hlavně v tomto počasí,při krátkých jízdách, tam někde kondenzuje voda a pak se to rozsvítí. Tak to na diagnostice vymazal, ale po pár km se to znovu rozsvítilo. Prý se to ale při dlouhé jízdě odkondenzuje a bude to v pohodě, jen tedy asi zase budu muset na vymzání. ...Vyřeším jednu závadu a hned můžu zakládat pomalu další téma:))))
-> oojirka: 

-> oojirka: jj, to jsem zvedav... pak sem napis poznatky, felda celkem topi, ale u MTX me vadilo v alpach, ze to moc netopilo... a rapid mi taky moc netopi pri -15°C venku jsem se dalkovou cestou dostal sotva na +15°C vevnitr
-> Jarda: to nevím, ale budu to sledovat, jak to přepíná a jakou to má spotřebu, využiju toho, že je venku zima
-> oojirka: a nebude Ti to ted malo vyhrivat splynovac, aby se Ti nezvedla spotreba a nemelo to sklon k zamrzani LPG, ja to u feldy i u MTX mam tak, jak jsi to mel Ty puvodne a zadnej problem... u rapida ted presne nevim, jak je to zapojene
Tak konečně opraveno. Opravdu to bylo tím zapojením přes směšovač. Plynaři to dnes předělali, takž voda už nejde do topení přes směšovač. A topí to jako blázen i na volnoběh. Jen nechápu, proč tak neudělali hned napoprvé, ale aspoň to bylo v rámci záruky, takže zdarma.
sa mi nechce verit ze by reduktor takto stiahol odber tepla... skor by som to videl na ucpaty radiator dakym svinstom ... coz dava aj ako tak logiku, kedze pocas jazdy vodne cerpadlo tlaci viac, cez radiator prejde viac teplej vody a teda viac kury a zas ked nemas otacky netlaci tolko vody a teda ani nekury :) ak by to bolo zle zapojenym LPG tak nekuris furt a nie obcas :)
-> myschaak AZNP K.Hora: TAK DNES JSEM VOLA L DO SERVISU, KDE MONTOVALI PLYN A PŘIPUSTILI, ŽE BY TO TÍM MOHLO BÝT, ŽE SMĚŠOVAČ ŽERE TEPLO. PRÝ SE MUSÍ KOUKNOUT, JAK JE TO TAM ZAPOJENÝ. TAKŽE TAM "T" ASI MOŽNÁ NEBUDE.
-> oojirka: to by musel byt mezi hlavou a termostatem coz je nesmysl
-> Milan 136: no a co když je ten směšovač až za termostatem? to by to pak nezaznamenal. (teda jestli je to vůbec možný)
-> oojirka: tomu ani za mák nevěřím. 1.6 je má elektronicky řízenej termostat a ten by si to ohlídal
-> oojirka: no tohle jsou docela perličky)
-> myschaak AZNP K.Hora: díky, za rady ....já vím ptám se jak blbec polopaticky, ale moc se v tom nevyznám :)))
-> oojirka: v podstatě jo....na volnoběh většinu tepla sežere směšovač a pokud je topení až za ním tak už netopí
-> myschaak AZNP K.Hora: takže jako první by to teplo sežral plyn a teprve zbytek pak by šel na motor? takže i když po přidání otáček se roztopí auto naplno, na volnoběh to tedy asi žere ten směšovač?
-> palinator: -> palinator: sežere hodně...
-> oojirka: tak jsem s ním mluvil....dělal mu to radiátor,což je u tebe blbost ale že taky šachoval s hadicema...
podívej se jak máš zapojenej směšovač.....
1.verze.....jestli nacpali směšovač do série s topením tak ten směšovač je na řadě první a sežere skoro všechno teplo a do topení už jde málo teplá voda
2.verze.....možná dali před směšovač Tčko a jeden vývod jde na směšovač a druhej na topení....to by mělo bejt účinější
každopádně nejlepší je zkusit odpojit směšovač a jít to projet bez zapojení směšovače-takže rovnou na topení....pokud to bude topit dobře tak je to jasný že je to směšovač,pokud tam nemáš Tčko tak ho tam rozhodně dej,mělo by to bejt lepší
-> oojirka: tak jsem s ním mluvil....dělal mu to radiátor,což je u tebe blbost ale že taky šachoval s hadicema...
podívej se jak máš zapojenej směšovač.....
1.verze.....jestli nacpali směšovač do série s topením tak ten směšovač je na řadě první a sežere skoro všechno teplo a do topení už jde málo teplá voda
2.verze.....možná dali před směšovač Tčko a jeden vývod jde na směšovač a druhej na topení....to by mělo bejt účinější
každopádně nejlepší je zkusit odpojit směšovač a jít to projet bez zapojení směšovače-takže rovnou na topení....pokud to bude topit dobře tak je to jasný že je to směšovač,pokud tam nemáš Tčko tak ho tam rozhodně dej,mělo by to bejt lepší
-> palinator: jen na benzn jsem to nezkoušel, to je pravda. vyzkouším, díky.
-> oojirka:
A když jedeš na benzín tak ti to dělá taky? Nevěřim tomu že za to může LPG, protože to by podle mě muselo i podchladit motor, když řikaj že za to může vyhřívání směšovače.
A když jedeš na benzín tak ti to dělá taky? Nevěřim tomu že za to může LPG, protože to by podle mě muselo i podchladit motor, když řikaj že za to může vyhřívání směšovače.
mě napadlo,možná tam dělal nějaký změny v napojení hadic!!!zkusim zjistit
-> oojirka: a jsme doma..........LPG vs topení je problém občas.....kámoš řešil v 1.3 feldě pickupu stejnej problém....nevim jak to tenkrát dopadlo ale jezdí,tak asi i topí
-> Milan 136: Tak dnes jsem auto přivezl ze servisu a nic. Nepřišli na to, čím by to mohlo být. Vodní pumpou nebo termostatem prý ne. Buď bych pořád vařil nebo by to netopilo. Ale je to prý tím, že auto má v sobě LPG. A údajně je to udělaný tak, že plyn si bere určité množství tepla (prý je to i nějak tak konstruovaný) a proto to dělá. no nevím nevím, nějak se mi to nezdá. Každopádně mě teda nepotěšili a jsem zvědavý co bude následovat.
-> David V6: ahoj, není, bylo kupované leden 2010 a záruka byla 2 roky, bohužel
-> David V6: jestli nema ctyrletou tak ne...
-> palinator: tak nejak
-> palinator: tak nejak
-> Milan 136:
Tohleto dělá snad polovina koncernů tou signalizací vybavenejch ne? Furt někde nějaký auto vidim, že mu to řve.
Tohleto dělá snad polovina koncernů tou signalizací vybavenejch ne? Furt někde nějaký auto vidim, že mu to řve.
-> oojirka: ahoj v záruce to auto už není?
-> Stepan FUN: taky mi podobně blbla expanzka na starym passatu a bylo to expanzkou
-> Stepan FUN: je to v ty nadobce. Dej novou a je klid. Neni draha
-> TTomas: Kapaliny akorát, stojí to jednějma kolama (levejma) na chodníku...
-> Stepan FUN: Min kapaliny a stojis v kopci ne? Dela mi to taky

Nebudu zakládat nový téma. Sice ne přímo topení, ale chlazení... Vše chodí jak má, nicméně když je hodně zima (od cca -5°C), tak se po startu na 1.6/75kw rozbliká kontrolka hladiny chladící kapaliny/přehřátí motoru. Jak se motor trochu ohřeje, tak je po náseldným startu pokoj a nesvítí nic.
Neví někdo, čím by to mohlo bejt? Čidlo v nádobce (očištěno)? Blbej fridex?
Neví někdo, čím by to mohlo bejt? Čidlo v nádobce (očištěno)? Blbej fridex?
OK tak to pořádně prožen jak píše Milan a když poleze teplota nahoru tak je to tím čerpadlem a pokud ne tak budeš mít zanesený radiátor topení nebo přívod k němu...
-> Exon: climatronic to nemá, má to mechanickou klimu, ale pravda je, že to opravdu během pár vteřinek začne foukat studený
-> Exon: podle čeho soudíš climatronic?
Podle toho roku bych řekl že to bude mít automatickou klimatizaci takže by mohl být problém ještě tam... To vodní čerpadlo by to taky mohlo být ale vzhledem k tomu kolik to má najeté tak by to musel být nejaký vadný kus. Vzhledem k tomu že říká že to přestane hned foukat teplý vzduch tak to čerpadlem nebude protože by se to postupně ochlazovalo a nešel by hned studený vzduch.
-> Milan 136: zatím díky moc za rady....dám vědět, jak pokračuju:)...ale stejně co mě štve, nový auto, prd najeto a už tohle, čekal bych že to vydrží víc:(
-> Milan 136: díky moc, zkusím to, a nevíš kolik takový čerpadlo stojí?
-> oojirka: zkus to hnát chvíli třeba 110 na trojku, jestli poleze teplota nahoru.
Podle mě se na 99% protáčí vrtulka na čerpadle
Podle mě se na 99% protáčí vrtulka na čerpadle
-> Milan 136: 74 nebo 75 kW, je to to MPI co se dávalo do posledních Octavií I Tour...takže bud vodní čerpadlo, jak říkáš, nebo topení co píše Stěpán FUN??? Kde teda začít:)
a určitě má 75kW
vodní čerpadlo
-> Stepan FUN: Přímo topení by mohlo mít vliv na otáčky?
Spíš než termostat bych viděl nemocnej radiátor... Otázkou je po čem jít dřív, jelikož termostat na silnou 1,6 není taky úplně z nejlevnějších (naposledy jsem origo kupoval kolem 2tis.)...
Poprosil bych vás o radu. Octavia Tour rok 2010, 1.6, 74 kW, 24 tisíc km. Při jízdě normálně pěkně topí. Jakmile zastavím,stačí třeba jen na červenou (takže stále zapnutý motor)okamžitě auto přestane topit, fouká studeně. Po opětovném rozjezdu tak do cca 5 vteřin začně zase normálně pěkně topit. Tohle vše popsané je při zahřátí motoru na normál, 90 stupnů a ručička se nehýbe, at topí, nebo netopí, pořád 90 stupnů. Když při zastavení sáhnu na hadice od topení jsou teplé, spíš ale méně teplé. 90 stupnů nemají ani náhodou. Ruku bych na nich neudržel. Nevíte prosím někdo co může být špatně? Termostat? Jen mi divné jen, že otáčky motoru mají vliv na topí/netopí. ...