-> krtik: Dík..no já už dneska objednal vše od KMGY (na hrdinství s pokusama cizích čidel neni energie).
Líbí se mi od nich právě barometr s kontrolkou mazání - 2 mouchy jednou ranou.. i když budu muset redukovat z M16x1.5 na M12x1.5 ..ale tahle redukce je ještě dost prostorově a funkčně nenáročná-nevzdaluje tolik čidlo od bloku směrem ven.
Čidlo teploty oleje dám nakonec na tu "5"ku , viz náčrtek -> ondie 03.01.16 23:14:23:
Koupil jsem čidlo M14x1.5 a v bloku mám M12x1.5
Jelikož to dělám "od bloku" ,tak tam prostě hodim vrt a novej větší závit..maso na to tam je,a furt ještě nesnížim průtok a přitom budu měřit tam,kde fakt chci.
A to olej,kterej už de jen do kliky a úplně napravo zas do vršku..je to stejnej kanál.
Jelikož to nebudu muset redukovat,a bude to přímo v bloku,tak se mi to tam i vejde a nebude to kolidovat s pravým držákem motoru.
Pozice "prsa" a pozici "6" bych si chtěl nechat právě volné,cobykdyby náhodou jednou oil chladič...proto už mi tam nezbývalo moc jinejch děr,a zbytečný téčka taky moc nechci..radši přímý řešení..
Tak se uchyluju k takovejmhle řešením. Snad to klapne
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tlak,teplota oleje
00:47:04
07.01.2016
07.01.2016
ondie
00:12:51
07.01.2016
07.01.2016
krtik
-> ondie: Pokud by Ti umístění snímače teploty nikde jinde nevyhohovalo, tak koukni, jak jsme to "vymysleli" my: img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_105_8425__2014
-08-27_12-21-01_68.jpg
Malé na prsách je snímač teploty, velké na bloku je snímač tlaku.
edit: Průtok/ tlak před a po jsme neměřili. Teplotu nemám přesně zkalibrovanou, takže tu taky nemůžu nějak přesně radit. Snímač tlaku tam teď není.
Malé na prsách je snímač teploty, velké na bloku je snímač tlaku.
edit: Průtok/ tlak před a po jsme neměřili. Teplotu nemám přesně zkalibrovanou, takže tu taky nemůžu nějak přesně radit. Snímač tlaku tam teď není.
00:06:31
04.01.2016
04.01.2016
vhml
-> ondie 04.01.16 00:02:28: spínač na kontrolku to nemá. Musel bys použít originál. Závity jsou 3/8"
00:02:28
04.01.2016
04.01.2016
ondie
-> vhml: No už sem to v inzerci zahlídnul. Jako,chystám se to řešit najednou,takže plánuju i tlak Voltmetr teda ani ne. U barometru bych vyžadoval i spínač na kontrolku.
Jaký maj závitový rozměry ty čidla ?
Ale designově je to na mě asi moc "diskotékový"
Jaký maj závitový rozměry ty čidla ?
Ale designově je to na mě asi moc "diskotékový"
23:56:04
03.01.2016
03.01.2016
ondie
-> Evž@: čidlo,i takový jako jsem dal na obrázku,je pro mě třeba do 100Kč za novotu...neni to zas tolik peněz,spíš abych nezestárnul u metody pokus/omyl
-> m8rinek: jasný,asi něco risknu,co by se tam rozměrově vešlo a uvidim.
Teoreticky,kdybych věděl ty odporový hodnoty,který má daný čidlo pro danej budík mít,nechá se to ještě nějak dohnat (ještě třeba přidat před budík nějakej "odpor" a tím to zkreslit tam,kam potřebuju) ?
A pokud ano,nechaj se ty "správný" hodnoty Kmgy čidla (protože budík Kmgy bude) někde dočíst,anebo si je musim změřit ?
-> m8rinek: jasný,asi něco risknu,co by se tam rozměrově vešlo a uvidim.
Teoreticky,kdybych věděl ty odporový hodnoty,který má daný čidlo pro danej budík mít,nechá se to ještě nějak dohnat (ještě třeba přidat před budík nějakej "odpor" a tím to zkreslit tam,kam potřebuju) ?
A pokud ano,nechaj se ty "správný" hodnoty Kmgy čidla (protože budík Kmgy bude) někde dočíst,anebo si je musim změřit ?
23:47:55
03.01.2016
03.01.2016
vhml
-> ondie 03.01.16 23:29:55: kompatibilita bude spíše čistě náhodná. Nechceš budíky ode mne? skoda-virt.cz/cz/.../1856
99-teplomer-oleje-tlakomer
-voltmetr Čidlo na teplotu je tam maličký.
23:43:16
03.01.2016
03.01.2016
Evž@
-> ondie: já měřím olej klasickým čidlem škoda pro vodu+budík klasika pro vodu.Je to spíše informativní +- ale radši bych to udělal takhle než utratit peníze za jiný čidlo a budík který je stejně zase pro vodu i když princip je stejný.
23:38:43
03.01.2016
03.01.2016
m8rinek
-> ondie: Kvůli odporovýmu rozsahu danýho čidla... Ani VDO s KMGY nechodí uplně přesně a to je to licence ;).
23:29:55
03.01.2016
03.01.2016
ondie
JJ,díky za reakce.
Katalog uvádí M14x1.5 i u 130/135/136 ..tak to maj asi blbě.
Ta kolize s držákama okolo Altíku je fakt,zkusím se zejtra kouknout přímo na autě,kolik je tam místa..vzhledem k tomu,že bych si našel čidlo přímo,tak by se nemusela používat žádná redukce.
-> m8rinek: Chodit to nebude,že je to "vodní" anebo že je to "káždej pes,jiná ves" - KMGY vs. Toyota ?
-> vhml: No rozměrově by se asi našlo,otázka je teda ta kompatibilita
Katalog uvádí M14x1.5 i u 130/135/136 ..tak to maj asi blbě.
Ta kolize s držákama okolo Altíku je fakt,zkusím se zejtra kouknout přímo na autě,kolik je tam místa..vzhledem k tomu,že bych si našel čidlo přímo,tak by se nemusela používat žádná redukce.
-> m8rinek: Chodit to nebude,že je to "vodní" anebo že je to "káždej pes,jiná ves" - KMGY vs. Toyota ?
-> vhml: No rozměrově by se asi našlo,otázka je teda ta kompatibilita
23:25:00
03.01.2016
03.01.2016
vhml
-> ondie 03.01.16 23:14:23: M14x1,5 mají bloky s obtokovým filtrem. U závitu M12x15 je pak následně problém jaký čidlo se tam vůbec vejde.
23:24:52
03.01.2016
03.01.2016
m8rinek
-> ondie: Myslím, že to na 90% chodit nebude, případně to bude kecat.
23:23:29
03.01.2016
03.01.2016
m8rinek
-> T: Čidlo nepotřebuji, budík bych potřeboval půjčit bylo-li by to možné...
23:23:14
03.01.2016
03.01.2016
ondie
Našel jsem si následující čidlo (viz.obr.) ..snad nějaká Toyota.
Závitem vyhovuje,průměrem a snad i délkou té měřící sondy se zdá taky.
V tom místě je to od povrchu bloku k mazacímu kanálu ještě dost daleko,takže by to nemělo samotnej kanál nikterak ucpávat,ale zároveň to bude pro dobrý měření hezky oplachovaný proudem oleje.
Akorát teď nevím,protože mám tady na stole jen blok,jestli to nějak nebude kolidovat s hospodářstvim okolo alternátoru,teď přesně nevím.
To čidlo má dva vývody,protože není kostřený tělem,tak je kostřený takhle zvlášť tím druhým kontaktem ?
Čidlo je určený na měření vody,vadí to ?
Budík bych chtěl KMGY 40-120°C , myslíte,že to s ním bude chodit ?
Závitem vyhovuje,průměrem a snad i délkou té měřící sondy se zdá taky.
V tom místě je to od povrchu bloku k mazacímu kanálu ještě dost daleko,takže by to nemělo samotnej kanál nikterak ucpávat,ale zároveň to bude pro dobrý měření hezky oplachovaný proudem oleje.
Akorát teď nevím,protože mám tady na stole jen blok,jestli to nějak nebude kolidovat s hospodářstvim okolo alternátoru,teď přesně nevím.
To čidlo má dva vývody,protože není kostřený tělem,tak je kostřený takhle zvlášť tím druhým kontaktem ?
Čidlo je určený na měření vody,vadí to ?
Budík bych chtěl KMGY 40-120°C , myslíte,že to s ním bude chodit ?
23:16:32
03.01.2016
03.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie 03.01.16 23:14:23: Chtěl jsem to tam dát, ale je to tak blízko držáku, že se tam větší čidlo s redukcí nevejde.
23:14:23
03.01.2016
03.01.2016
ondie
Měl bych dotaz ohledně teploty oleje.
Chtěl bych použít k měření teploty oleje pozici 5.
Přijde mi to jako dobrý místo k měření přesně před tím než vyfiltrovanej (a i případně chladičem ochlazenej) olej vlítne do kliky. A taky je to prostě už jedna z mála volnejch děr.
Co si o tom myslíte?
Má to tak někdo ?
Zajímavý,že katalog ND uvádí rozměr závitu té záslepky jako M 14x1.5 ,nicméně na bloku mám v reálu M12x1.5.
To se nějak měnilo,anebo to mají v katalogu špatně ?
Chtěl bych použít k měření teploty oleje pozici 5.
Přijde mi to jako dobrý místo k měření přesně před tím než vyfiltrovanej (a i případně chladičem ochlazenej) olej vlítne do kliky. A taky je to prostě už jedna z mála volnejch děr.
Co si o tom myslíte?
Má to tak někdo ?
Zajímavý,že katalog ND uvádí rozměr závitu té záslepky jako M 14x1.5 ,nicméně na bloku mám v reálu M12x1.5.
To se nějak měnilo,anebo to mají v katalogu špatně ?
16:06:45
03.01.2016
03.01.2016
T
-> m8rinek: něco se mi tady válí, ale bez čidla...
14:11:13
03.01.2016
03.01.2016
m8rinek
Nemáte někdo 10barovej budít tlaku? Potřeboval bych ho na oměření charakteristiky...
20:37:43
09.03.2015
09.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak redukce na čidla teploty, tlaku oleje a baroskopu hotové včetně zinku.
22:40:30
25.02.2015
25.02.2015
Eidy
-> MVM: Spíš jsem tím myslel, že jiný umístění by třeba pomohlo víc. Na zadním čele nebo co já vím. Jinak olej se na těch 120°C pak už drží a dál neleze, stejně jako voda kolem 100°C. Tam je rezerva asi do 140°C, takže cajk.
22:06:24
25.02.2015
25.02.2015
MVM
-> Eidy: Na parádu určitě nemáš když jsi psal že tam máš 120°na okruhu...
21:59:23
25.02.2015
25.02.2015
Eidy
-> MVM: Nojono, Asi si udělám nějakej epesní kryt chladiče a na přepravu ho budu nandavat. Možná nakonec zjistím, že chladič mám jen na parádu. Otázkou totiž je, jak se tam ten vzduch od svodů motá.
21:22:57
25.02.2015
25.02.2015
MVM
-> vhml: To je těžký zrovna tady na virtu rozepisovat. Ono je to jednak o "zvyku" a kdybych šel do jiné značky tak za mě víc Motul 300V než Millers. Ale je to jako téma brunety,zrzky,blondýny..
21:13:25
25.02.2015
25.02.2015
vhml
-> MVM 25.02.15 20:50:08: A proč trváš na Castrolu? Za ty prachy bych tam asi nalil Millerse a neřešil jak to Castrol pojmenoval tentokrát.
20:50:08
25.02.2015
25.02.2015
MVM
-> vhml: ok,taky jsem VR1 jezdil. - No budu muset zajet za chlápkem co dělá bmw motory,páč se v politice trhu castrolu ztrácím.
20:43:08
25.02.2015
25.02.2015
vhml
-> MVM 25.02.15 20:40:26: netuším, jezdím na Valvoline.
20:40:26
25.02.2015
25.02.2015
MVM
-> vhml: Trochu odbočím . nevíš jestli se ještě vyrábí pravý Castrol TWS. Pomalu ale jistě mám poslední 10l
20:34:58
25.02.2015
25.02.2015
vhml
-> MVM 25.02.15 20:32:03: Mám ho tam hlavně právě kvůli ohřejvání. Hlavně je to dobrý třeba při ladění, že nemusíš naject 10km abys tomu mohl jednou šlápnout do kopce a zjistit, že je to špatně.
20:32:03
25.02.2015
25.02.2015
MVM
-> vhml: Však já si o tom nic nemyslím - tohle je na uvážení každýho konsruktéra a musí si to umět obhájt. Co se týká závodního auta - tak se stejně pod 70° nevyjíždí. No a samozřejmě výměníček tomu pomáhá právě nejvíc za studena.. O schopnosti "chladit" mě osobně u mnoha aut příliš nepřesvědčil ..
20:26:02
25.02.2015
25.02.2015
vhml
-> MVM 25.02.15 20:00:15: úplně blbý to nebude, kitová oktávka to má taky tak ( samozřejmě v úplně jiných rozměrech )
Ale je to jak pravíš na úkor tlaku oleje, kterej mám horko těžko 4 atm.
Ale je to jak pravíš na úkor tlaku oleje, kterej mám horko těžko 4 atm.
20:00:15
25.02.2015
25.02.2015
MVM
-> vhml: Neříkám že je to "špatný" ale zdá se mě to poněkud složitý..kombinovat výměník a chladič .. a čerpadlo to tlačí přes mnoho "věcí" navíc..
-> Eidy: Zalepit půlku chladiče není nic trestnýho - jen to chce vyzkoušet. Já mám až moc velkej Setrab - na zadním čele . Teplotu oleje neměřím.Taky ho "ze zvyku" v chladnějším počasí zalepuju. Obecně je vždy lepší mít větší chladiče a teplotu regulovat (ovšem zase je to o rozměrech a hmotnosti s tím spojené) Ale pokud se nepletu jezdíš 10W/60 CFS,kde nemáš téměř šanci ten olej utavit. Vím např. že Motul 300V jezdí vzduchem chlazený Porsche a ten olej 150°C uplně běžně. Oni teda po každým závodě mění - ale je to o nákladech. Tím chci říct že spousta motorů díky chladiči jezdí zbytečně podchlezená. Vezmi v úvahu že se jezdí 0W/40 v teplotách 110° což je pro SAE x/ 60ku řekněme ideální .
-> Eidy: Zalepit půlku chladiče není nic trestnýho - jen to chce vyzkoušet. Já mám až moc velkej Setrab - na zadním čele . Teplotu oleje neměřím.Taky ho "ze zvyku" v chladnějším počasí zalepuju. Obecně je vždy lepší mít větší chladiče a teplotu regulovat (ovšem zase je to o rozměrech a hmotnosti s tím spojené) Ale pokud se nepletu jezdíš 10W/60 CFS,kde nemáš téměř šanci ten olej utavit. Vím např. že Motul 300V jezdí vzduchem chlazený Porsche a ten olej 150°C uplně běžně. Oni teda po každým závodě mění - ale je to o nákladech. Tím chci říct že spousta motorů díky chladiči jezdí zbytečně podchlezená. Vezmi v úvahu že se jezdí 0W/40 v teplotách 110° což je pro SAE x/ 60ku řekněme ideální .
09:32:54
25.02.2015
25.02.2015
Bery
Taky hlasuju a pouzivam ten bez termostatu. V tvem pripade lepsi zadeklovat chladic jestli po nem touzis a kdyz pojedes "volnou".110-12
0 ° neni nic hrozneho kdyz jedes palbu,ale chapu ze tomu motoru chces pomoct.
09:05:59
25.02.2015
25.02.2015
vhml
-> Eidy 24.02.15 22:30:57: proto zároveň kombinuju chladič s výměníkem.
22:51:33
24.02.2015
24.02.2015
MVM
-> Eidy: Starý závodničky prostě tyhle kompromisy řeší. Máš víc auto na okruh - tak bych v těchhle podmínkách kdy je chladno clonil chladič a hotovo. Sám to znám z formulí kolik kolem toho naskáčeš km než vychytáš teplotu . Tam jsou takový clony ve šachtách. Jinak u Tebe ten výměník nepřipadá v úvahu..
22:44:14
24.02.2015
24.02.2015
Eidy
-> MVM: Při svezení to není problém. Ale když opravdu jen jedu, třeba do Běšin, tak jedu konstantní rychlostí na pohodu a bejvá chladno, tak pak je to takový nic moc a hlavně se to dlouho ohřejvá.
-> TTomas: Samozřejmě že všechno nějak škrtí, ale u mě je to sotva znatelný. Tak 1/4 až 1/3 baru. Fakt malinko. Když to rozbalím na okruhu, tak je voda kolem 100 a olej asi 110-120°C. Takže zase nechci do chlazení zase přidávat další energii. Je teda pravda, že olej měřím ve vaně, takže nevím, co pak teče kanálama. Ono se to určitě zase o něco ochladí v bloku. Stejně tak jako se to trochu ohřeje, když je ve vaně 70°C. Je to trochu vaření z vody, spíš mi šlo o rychlejší ohřátí oleje.
-> TTomas: Samozřejmě že všechno nějak škrtí, ale u mě je to sotva znatelný. Tak 1/4 až 1/3 baru. Fakt malinko. Když to rozbalím na okruhu, tak je voda kolem 100 a olej asi 110-120°C. Takže zase nechci do chlazení zase přidávat další energii. Je teda pravda, že olej měřím ve vaně, takže nevím, co pak teče kanálama. Ono se to určitě zase o něco ochladí v bloku. Stejně tak jako se to trochu ohřeje, když je ve vaně 70°C. Je to trochu vaření z vody, spíš mi šlo o rychlejší ohřátí oleje.
22:41:39
24.02.2015
24.02.2015
MVM
Přesně tak .. Pokud máš rezervu na "vodě" tak výměník. Já zalepím chladič jako vždy
22:37:00
24.02.2015
24.02.2015
TTomas
Vsechny redukce s termostatem co jsem mel v ruce jen oteviraly chladic. Navic jsem se nesetkal s typem kterej by neskrtil prutok, takze za mne taky ne. Pokud mas dost silne chlazeni vody, tak se radeji poohledni po vymeniku.
22:35:42
24.02.2015
24.02.2015
MVM
-> Eidy: Vím co myslíš a kam míříš.. Není to uplně "ledový" 70° bych se nebál... A že zrovna pomalu asi nejezdíš. Já to právě minulý víkend chtěl objednat na novej motor.. tak proto.
22:30:57
24.02.2015
24.02.2015
Eidy
-> MVM: Mám to právě taky napřímo, ale je mi líto motoru, když je chladněji a jedu normálně. Olej ve vaně má třeba jen 60-70°C a to se mi úplně nelíbí.
22:28:04
24.02.2015
24.02.2015
MVM
-> Eidy: Tohle jsem taky řešil a na konec to mám napřímo Nemám totiž reference na spolehlivost a jsem toho názoru že čím jednodušší - tím spolehlivější. Tlakový spády,škrcení,průtok atd..
22:15:42
24.02.2015
24.02.2015
Eidy
Jak funguje redukce na chladič pod olejovým filtrem? Myslím s termostatem. Jde mi o to, jestli při otevření současně přivírá bypas nebo čistě přiotvírá do chladiče? Jde mi o to, jestli přepíná chladič/nechladič nebo jen přidá chladič? Dle vzhledu mi přijde, že jen přidává chladič, ale třeba to někdo vyvrátí.
Díky
Díky
16:40:14
21.02.2015
21.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak vlozka utazena pres kolovy sroub s matici ze 120cky a zakouslo se to do hliniku tak, ze to bylo zaroven, takze nemam strach, ze by tohle netesnilo. Jeste jednou diky MVM.
21:26:40
15.02.2015
15.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 15.02.15 21:00:42: Utažení šroubem bude lepší řešení, to nějak vymyslím
21:13:15
15.02.2015
15.02.2015
MVM
-> Eidy: Ta vložka samozřejmně drží nejlíp jak jsem psal zapuštěná a dotažená uvedeným způsobem. A utěsněním pouze jednou podložkou je výhoda.. Pojištěná lepidlem. Toť ode mně max. info k tomuto tématu .. Always vložka šitá na míru - nepropustí
21:08:35
15.02.2015
15.02.2015
m8rinek
-> Eidy: Kroužek bych dal jen pod čidlo, do hlavy bych to pořádně prolil lepidlem a na čidlo bych pro příhodu máznul do závitu silikon...
21:03:45
15.02.2015
15.02.2015
T
-> Tuner#2: jako, že další spoj...ale to je fuk, já myslím, že to bude držet tak i tak
21:03:27
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> m8rinek: Teď teda nevím, o čem se bavíme. Jestli o vložce nebo o tom jestli 2 kroužky nebo jeden.
21:00:42
15.02.2015
15.02.2015
MVM
Psal jsem to o kus níž - mělo by se ta vložka o sílu osazení zapustit. Ve stojanový vrtačce alespoň (osobně bych to dal i v ruce). Nemá na to vybavení,do hlavy (kvůli šponám) nechtěl vrtat nic už dřív... takže nemám strach o tohle řešní ani o těsnost. Co se týká estetiky - já jsem spíš pro funkčnost. Nevím jestli to budeš dotahovat jak jsem Ti radil přes šroub s maticí a nebo jestli to chceš utahovat rovnou tím čidlem. To je jediný co bych třeba osobně nedělal - sice zbytečně namáhat mosaz krutem .. Nicméně to už záleží jen na Tobě.
20:57:22
15.02.2015
15.02.2015
m8rinek
-> Eidy: Ale vždyť to je přesně to stejný :D -> m8rinek 08.02.15 13:59:43:
PS: je to ten obrázek co jsem smazal, když jsem se T2 snažil vysvětlit co onou redukcí myslim a on mi tvrdil, jak to udělat nejde, dát to tam nejde a proč to tam nejde... Nakonec to tam má a jak je spokojenej....
PS: je to ten obrázek co jsem smazal, když jsem se T2 snažil vysvětlit co onou redukcí myslim a on mi tvrdil, jak to udělat nejde, dát to tam nejde a proč to tam nejde... Nakonec to tam má a jak je spokojenej....
20:48:21
15.02.2015
15.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 15.02.15 20:44:22: Teď Tě nějak nechápu? Díra se závitem v hlavě je od začátku co jezdím, jen měla i 2mm větší rozměr než nové čidlo a netušil jsem, že jde udělat vložka co bude mít sílu stěny 1mm a oba dva závity se nepotkají. Ta vložka je z kvalitního materiálu o tu strach nemám a než zas sundavat domek a vařit tam závit, tak mě tohle přijde jako lepší řešení.
20:44:22
15.02.2015
15.02.2015
T
-> Tuner#2: mě se to tak taky moc nelíbí, akorát jsi vytvořil další případnou možnost pro únik kapaliny