skoda 105 so sedr 22/24

prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.01.2013 do 08.01.2013, založil/a bigskoda
řadit dle data
17:06:48
08.01.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Co já vím... prý ano (teda - "funguje" - je to dobrá prevence a občas to trochu pomáhá na již zatuhlé kusy).



Jinak dneska z nouze vytaženo kilo z garáže a kupodivu poté co se motor pořádně ohřál cukání žádné. Buď je v garáži dobré mikroklima, nebo se předkožka v létě dobře zabrousila... snad jí to do jara vydrží 3
13:39:41
07.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:

A to opravdu funguje?
11:00:55
07.01.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Pastou se tam prd dostaneš, to bys musel rozebírát půl karburátoru kvůli každýmu mazání - myslel jsem sprej. Tuším že se to jmenovalo "MD speciál" nebo tak nějak.
03:29:50
07.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz 06.01.13 20:08:26:

MoS2 znám, ale ptal jsem se jeho... 3 Akorát podle mě nestačí grafika s MoS2, ale vyloženě pasta tohohle sráče.
23:19:51
06.01.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tak buď jsem hypercitlivý (a já si vždycky myslel, že cit není moje silná stránka), nebo kolem mě prší špatná BSka, každopádně já teda lehkou radiální vůli cítím i na některých "nových" kusech. Ne při uzavřené klapce, to ne. Ale když jí pootevřeš tak na 50% tak podle mě cítit docela je... A nebo to s tím citem naopak je fakt zlé a cítím blbosti 3



To o šroubku a axiální vůli vím, spíš mě zajímalo jak moc je ta vůle znakem opotřebení. Pokud je tam vždy, tak je to dobré - o důvod víc domnívat se, že ty zrepásnutý BSka co jsem vyzkoušel na kile jsou OK a zrade je jinde.
22:13:19
06.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

Nojo, v zápalu shánění věcí na MBG občas zapomínám, že mám škodovky dvě a že ta pojízdná potřebuje údržbu...8

Ten karbec je ale v plánu, jen dokud to nehoří, tak se tím moc nezabývám. Až to zase bude aktuální, tak asi zavolám Ocelotovi...

Když mi mezitím spadne do klína nějakej karbec, co by stál za repas, tak budu laborovat 6



Jinak u BSka radiální vůle, která je cítit rukou - to už musí být karbec úplně po smrti s neseřiditelným volnoběhem - s tím jsem se ještě nesetkal...

...a ta axiální je tam vždy a má vliv na volnoběh pouze malý - klapka má určitou dráhu, ve které je zvyklá chodit a když ji rukou zatáhneš/zatlačíš, tak se pochopitelně změní volnoběh. Ale po přidání plynu a opětovném ubrání se opět vrátí do polohy, ve které je "zvyklá".

U novějších BSek se soudruzi snažili odstranit (nebo spíš omezit) axiální vůli oskou s drážkou a do ní zapadajícím aretačním šroubkem Ale s těmito novými BSkami moc zkušeností nemám - spíše, než odstranění vůlí se asi dosáhlo pomalejšího opotřebení difuzoru a klapky v částečném otevření...
20:08:26
06.01.2013
dragon_cb_cz
-> King: Jde o to jak moc a jak moc blbě je ta příruba zkroucená. Pokud to zasáhne uložení klapek a ty se začnou přidírat, tak se buďto nehýbou, nebo se naopak začnou hýbat až moc a začne to kolem nich sát falešný vzduch. Oboje prakticky neřešitelné (Ocelot to snad umí vyřešit pomocí tekutých pouzder). Pokud je problém jen v přisávání vzduchu pod přírubou, tak je to pohoda, jak říkáš, deska a šmirgl. Jinak použití mozku - zatím jsem snad žádnou přírubu nezkurvil, ale kdykoliv to dotahuju tak netuším jestli je to ještě málo, nebo už moc... blbá černá magie.



Co se týká BSka, dáváš mi naději, že problém je jinde než v karbu 4 Musím konečně udělat ty rozvody... Jinak "brutální vůle" se projevuje radiálně nebo axiálně? Ohledně přisávání falešného vzduchu by samozřejmě větší problém měla být ta radiální, ale pro seřízení volnoběhu mi přijde skoro zásadnější ta axiální. Když zatlačím/zatáhnu za osu klapky tak se otáčky docela výrazně mění. Jde tohle nějak eliminovat, nebo je to i u relativně nových kusů běžné?



-> Bukaj: Člověče, nedávno jsi dal takovou raketu za MBG karburaci a teď je ti 2.5 tisíce za nový SEDR líto? Aby se ti ty škodovky v garáži nepopraly, když jednu takhle upřednostňuješ... jinak říkáš, že pokud chci na spotřebáku jezdit za málo tak zablokovat druhou komoru? 1



-> tami: Možná to chvíli fungovat bude, ale pořádné řešení to není.



-> palinator: Molybdensulfidové mazivo. Údajně je to dobrá prevence i záchrana v méně závažných případech.
upraveno 2x, naposled 06.01.2013 20:10:44
18:52:36
06.01.2013
palinator
-> tami:

Mazat osku? A čim jako?!
18:40:37
06.01.2013
colaczech
-> palinator 06.01.13 17:09:23: ale vrátí, jen bude muset dat silnější pružinu. Pak bude mít pravou nohu jak Arnie Schwarzenegger- kopne a zabije3
18:39:59
06.01.2013
tami
silná pružina vrátí vše,a taky je potřeba osku častěji mazat
17:09:23
06.01.2013
palinator
-> tami:

Jenže se nevrátí.
17:01:46
06.01.2013
tami
Předělej na mechanické otvírání druhé komory,kde nepomůže podtlak,pomůže síla
15:48:55
06.01.2013
Bukaj
Já mám karburátor na 130L na vyhození - vždycky byla zkřivená příruba a vždycky 2. komora chodila, jak má. I volnoběh šel vždy nastavit, navzdory tomu, že spodní část difuzorů, kde dosedají klapky, je od zkřivené příruby oválná9

Až letos jsem před dovolenou dělal spojku a jak byl motor venku, tak jsem i sundal karbec a vyčistil.

To jsem neměl dělat - ač jsem jej po opětovné montáži dotahoval s citem, tak vázne druhá komora. A to tak, že za studena je vše v pohodě, ale jak se karbec zahřeje - sevře osku klapky druhého stupně. Před dovolenou už jsem nestihl sehnat nový karbec, tak jsem vyřadil druhou komoru úplně (lepší, než když se sekla klapka pootevřená a volnoběh byl 3000 ot/min) - sice to prdlačky jelo, ale zato jsem dovolenou odjezdil s průměrnou spotřebou 5,7 l/100 km 5

Do jara to musím nějak vyřešit - nejlépe nový karbec, ale to je docela pálka i pro mne...8
15:11:32
06.01.2013
ferrari
No vravím, kus od kusu...
15:00:10
06.01.2013
palinator
-> ferrari:

Já měl přírubu trochu zkřivenou na původním karbu, 2. komora vázla... pak jsem měl x zkřivenejch jinejch karbů a 2. komora většinou chodila lehce.
14:45:17
06.01.2013
ferrari
-> King: máš pravdu, al evieš, nakoľko je skrivené vedenie osiek čo len pri jemnom skrivení? Možno to už nikdy nebude otvárať 2. komoru na 100 pro...ja viem, že sa to dá zrovnať, aj som to tak robil, no ale druhá komora bohvieako nechodila...naozaj ale je to kus od kusu...
13:27:01
06.01.2013
King
-> Bukaj: Neco na tom bude, ja mel prave hundrtku na kazdodenni jezdeni - pres 20tkm rocne - a predkozkova pumpicka nikdy nezlobila. Navic s vyjimkou puvodniho karbu, kterej mel uz brutalni vuli na ose klapky, se repase dalsich dvou BSek vzdycky podarila.
13:19:50
06.01.2013
King
-> ferrari: Pokud ta deformace spodni priruby sedru neni extrem, pak staci rovna deska, vetsi kus šmirglu a pul hodky rucni prace. Ten zinkovej sajrajt se da "frezovat" lehce i rucne. Moje zkusenos je takova, ze takhle repaslej karec se po montazi s pouzitim mozku uz nedeformuje. Pruser je v tom, ze na prirube karbu se z nejakych duvodu pouzivaly osmicky stefty, coz kazdej druhej vesnickej kovář chape jako vyzvu k pouziti min. 100Nm pri utahovani. Nejlip jeste se zdvojenym tesnenim, aby to bylo bobenfest :-)
08:27:23
06.01.2013
ferrari
No však to, ten repas, to mi príde ko lotéria...navyše, ak je skrivená príruba (a to väčšinou je), podľa mňa repas neexistuje...al eniekto tu aj písal, že kúpil new SEDR a po pár rokoch a pár tisíc km príruba prehnutá...fakt by bolo zaujímavé osadiť skôr LEKR...
23:55:31
05.01.2013
dragon_cb_cz
-> bibendum30: Dá, ale fungl nový SEDR už stojí většinou tolik, že motivace ho kupovat dost klesá - jetých kusů je všude dost a pokud někdo chce za nový 2500, tak při průměrné ceně hodiny práce jich stihneš zrepasovat a vyzkoušet docela dost než se dostaneš na cenu jednoho nového kusu... ale nový je nový.
19:33:45
05.01.2013
bibendum30
-> palinator: -> dragon_cb_cz: Jasně to bylo jen konstatování,že stačí pohledat po netu a sehnat se dá kde co6
01:17:33
05.01.2013
palinator
-> bibendum30:

Já nehledal no, zas tak moc po něm netoužim, já teď netoužim po ničem, snažim se držet při zemi. A moc tomu nevěřim, velmi krátce použitý, ale příruba už může bejt ohnutá, už se v tom někdo rejpal... za 900 co bych taky nechtěl žejo...
01:16:06
05.01.2013
dragon_cb_cz
-> bibendum30: Nový a skoro nový je dost podstatný rozdíl 4
00:39:32
05.01.2013
bibendum30
00:32:20
05.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:

Kdybych k novýmu 120 SEDRu přišel, tak ho tam dám, ale mám jen jeden.
23:16:53
04.01.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Lituju tě předem 1 Já jsem po posledních zkušenostech k těmhle "repasím" fakt skeptickej, ale třeba má pravdu -> Bukaj: a je to fakt jen tou pumpičkou a jinak jsou ty moje zuřivě repasovaný kusy OK. Přemýšlím jak tu teorii otestovat, snad se na jaře podaří udělat výměnu rozvodů a pak se uvidí - pokud se vyrovná volnoběh, tak je asi vezmu na milost. Pokud ne, tak je budu házet do oken toho co zbylo v ČB ze slavného Motor Jikov 1
21:51:55
04.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz 04.01.13 14:29:34:

Ano, všechno co z toho trčí. Ještě rozvody, ty ale netrčej...3



A děkuji za info, leč tohle už dávno vim. Zapalování bude komplet nový, ale novej karbec dávat nebudu, ten mám jenom jeden a šetřim si ho na novej motor. Udělám nějakej, kterej bude muset chodit jak víno.
17:44:33
04.01.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No jelikož jsem totální nestrojař, tak nemám moc představu o pevnostních vlastnostech teflonu - ale představa byla, že by ta vložka měla být dostatečně tenká na to, aby to ten pístek ustál (vzhledem k jeho konstrukci by mohl snížení průměru o 1-2mm ustát). Nevím ale, jestli při téhle tloušťce bude ta vložka dost pevná 8.



Další možnost by bylo futro třeba z bronzu, ten by mohl mít taky příhodné vlastnosti, ale tam už je právě problém jak to usadit...



Co se mazání týká, tak že se to smyje ze stěn je jasné, otázkou je, jestli by např. napuštění té kůže něčím lehce voskovým nemohlo pomoci na trochu delší dobu. Nevím jak moc jsou ty projevy dané "zadrháváním" a jak moc netěsností. Na to první by to pomoci mohlo, na druhé sotva...
upraveno 1x, naposled 04.01.2013 17:47:40
17:36:06
04.01.2013
ferrari
dragon_cb_cz 04.01.13 14:29:34 napsal: Přechody, přechody, magické slovo 1

Je to ako píše Bukaj, čo motor, to originál, čo karbec, to originál...napr. na tatkovom 120 motore je problém za studena jazdiť, trhá to jak besné, za tepla to nemá žiadne diery v prechodoch. Vyskúšané rôzne karby...tie isté karby ale an mojom Favo motore jazdia za studena krásne (samozrejme jmen s plynom), ale zato má odjakživa problém s prechodmi z nižších otáčok do stredných pri prudšom pridaní pkynu...

A čo sa týka karbov, mám jeden SEDR22/24, určený pre Ladu a ten kucká takmer na každom motore, pritom je zánovný...
upraveno 1x, naposled 04.01.2013 17:38:17
17:15:20
04.01.2013
Bukaj
A namazání je sice fajn (taky praktikuji), ale spíše jako řešení po dobu uskladnění, nebo neprovozování karbu, aby kůžička nevyschla a stěna válce neoxidovala. Bohužel po první jízdě je mazivo smyto benzínem...8
17:12:31
04.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Zajímavý nápad s tím teflonem 6

Jen to asi bude chtít vyfrézovat na větší průměr a materiálu na ubrání tam moc není8

A vyrábět abnormální (menší) pístky nevím, jak by bylo náročné a jak by to fungovalo...
15:15:04
04.01.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Vím, vím, vím. V lepším případě to blbne, v horším případě se kůže úplně přilepí. Co nevím je jak to řešit (někdo mi tu radil "předkožku" namazat - zní jako praktická rada 4 Doteď jsem teda měl za to, že průšvih je jen když se přilepuje, pokud stačí i oxidace stěny či odření té kůže, tak to vysvětluje proč se to při častějším ježdění zlepšuje ("zabrušuje se to" předpokládám) - a proč zlobí i "nepřilepené", nově v octu vyvařené karby. Pravda, nedal jsem do nich úplně nové pístky (ty si zatím šetřím na nejhorší).



Mě napadlo zkusit usadit do té šachty kde pístek běhá teflonovou vložku - materiál na pokus by asi byl, teď jen sehnat někoho kdo to vyrobí :/
14:53:59
04.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

U toho BSka na to má vliv akcelerační pumpička - jak nemá hladkou stěnu a k ní dobře zabroušenou kůžičku (předkožku3), tak to zlobívá. A vzhledem k nájezdu většiny aut s BSkama (málokdo má kilo či MB na denní ježdění), je v karbecu zinkohliník zoxidovaný a kůžička podrápaná...
14:29:34
04.01.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Co to je ta malá GO? Jako že necháš motor jako takový ale všechno co z něj "kouká" (rozdělovač, karburátor atd) vyměníš? V tom případě jedině dávat nové úplně vše - abys mohl být nasraný ale klidný. Ono to totiž nepomůže, ale kdybys tam dal něco použitého tak ještě dva roky budeš přemýšlet, jestli to teda taky nedat nové, a když to nakonec nové dáš a nepomůže to, tak usoudíš, že za ty dva roky se opotřebovalo něco co už jsi vyměnil v prvním kole 1. Když to vyměníš všechno tak si nepomůžeš, ale budeš klidný, že jsi udělal maximum... Já mám takhle za poslední rok třetí karburátor, druhý rozdělovač a stejně je to pořád na hovno, podezřívám rozvody a určitě až je vyměním, tak to bude stejně pořád na hovno a nakonec mě ta GO stejně nemine 1.



-> Bukaj: Přechody, přechody, magické slovo 1 Asi mám fakt divnou auru, ale ještě se mi nestalo, aby mi auto s dvoukomorákem nějak kuckalo při akceleraci (to je předpokládám to co myslíte "přechodem"). Zato s BSkem jsem si jízdu šetrnou ke krční pateři (tzn každá akcelerace není provázena kuck-kuck-grrrr-héééén a odpovídajícím lítáním proti pásu či opěradlu) jen s MBčkem na fakt dlouhé trase (3300km za 6 dní to auto prostě "rozhýbalo" a problémy s karbem nebyly) a přiblížil jsem se tomu ideálu i v létě 2011 s kilem, kdy taky jezdilo celkem často. Jinak prostě nedokážu jednokomorák k plynulosti přinutit 10



Proč mi sakra všechno funguje naopak než jiným? 3 3
14:01:25
04.01.2013
palinator
-> Bukaj:

A já mám rovný víko a při velmi pomalém přidávání plynu to vynechává. Jebat to! Udělám malou GO (všechno okolo kromě samotnýho hejbacího hliníku) celýho motoru, udělám další karbec, tentokrát SEDR 120 a jestli to bude dělat furt, tak to asi hodim ze skály.3
12:56:58
04.01.2013
Bukaj
-> ferrari:

No vidíš a já zase spíš tipoval na křivé víko u těch Tvých ekonostatových karbů. ten ekonostat správně nefunguje, když víko netěsní kolem těch kanálků, zatímco ksrbec bez ekonostatu je mnohem méně náchylný na křivost víka právě proto, že ekonostat nemá 3

Ale jinak souhlasím, že co motor, to originál a co karburátor, to originál, takže ve výsledku jde asi hlavně o to, spárovat správný motor se správným karburátorem (něco, jako vztah, mezi ženou a mužem) 3

A asi jediný zaručený způsob je metodou pokus-omyl, stejně, jako v životě 2
12:49:40
04.01.2013
ferrari
Tak no, prechody...ja som zasa mal problémy s prechodmi pri SEDR130 a EDSR120 (=s ekonostatom), problémy sa práveže eliminovali po osadení SEDR105 (bez ekonstatu)...



Takže skôr, ako na ekonstat by som v Bukajovom prípade tipol ne nerovné víko...



A mne EDSR120 vs. SEDR130 papali cca rovnako...aj dynamika bola obdobné



=== veľmi záleží na stave EDSR/SEDR, ktorý nebýva najlepší...
09:56:50
04.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

S tím ekonostatem mám takovou zkušenost, že když jsem jej byl nucen vyřadit z činnosti (výměna víka karburátoru za nové - bohužel jsem nesehnal víko s tryskami na ekonostat), tak to prostě nebylo ono.

Podstatně se zhoršily přechody (velká "díra v plynu"cca na 2800ot/min) a motor v otáčkách 2000-2800 byl trochu línější.

Pak jsem laboroval s karburátorama na naší 120L MI (různé karburátory s různým natryskováním) a ze všech kombinací mi nejlépe vyšly karburátory s ekonostatem (EDSR 120 a SEDR 130).

Nakonec jsem nechal SEDR130, který měl při stejném stylu jízdy a živosti motoru o cca litr nižší spotřebu. 4

Asi největší přínos ekonostatu vidím právě v těch přechodech, na které jsou SEDRy dost náchylné...

Jinak s tebou souhlasím co se týče zkušeností s motorem 105 - leckterý byl živější a nechal se i víc točit, než průměrná 120. Také ty motory 105 neměly takové problémy s těsněním pod hlavou (žeby kvůli nižšímu KP 6) a s opotřebením vložek válců a kroužků. Alespoň ty, které jsem servisoval, či rozebíral. Ale možná to bylo právě tím dědkostylem jízdy...3
05:42:01
04.01.2013
ferrari
No, a to môže byť presne o tom, že sanie, výfuck, karbec sú stavené lepšie pre objem 1050 ccm a proste pre temer 1200 ccm už nestačia...keď si predstavím, ako šla točiť 110LS (a to mala hlavu 120LS, teda pravdepodobne nemala C vahadlá), na to nemá šancu ani môj Favo motor s vačkou 254/254 a sníženou hlvou...
21:39:27
03.01.2013
dragon_cb_cz
-> ferrari: Tak tak... já fakt nevím, čím se ekonostat projevuje.



-> afro100: 105 je trochu divnej motor... když se zrovna povede dobrý kus, tak jede až podezřele dobře. Naše první 105 po tchánovi byla sice trochu dědkovsky zajetá, ale zato relativně čerstvá (47 tisíc na hrbu) a to auto jelo skvěle. Líp než leckterá 120.



Ostatně moje MB je taky pocitově o dost živější než 110...
20:22:43
03.01.2013
ferrari
No hlavne 110/170 je dosť bohaté, nechal by som to na sériových 108/190 (kukni radšej, či som dal správne hodnoty,a le tak sa mi zdá že 105ka a 120cka majú takéto osadenie, 120LS potom 110/190) a možno to bude strieľať ešte viac
19:33:05
03.01.2013
afro100
-> bigskoda: 105 a vystreli z miesta hej ? 40
19:27:17
03.01.2013
MOLSO
-> bigskoda: nemas tam sedacku zo stihacky s katapultom ? 40
19:23:46
03.01.2013
bigskoda
Chlapi ono to jede ako sa patri 2 . Dneska som dal zrovnat spodnu prirubu na karbeci zo skody 120ls 2933 a kupil som vsetky tesnenia , gumicky a hlavne membranu akceleracnu a natryskoval 1.komora 110/170; 2.komora 130/140 a ta 105tka normalne ze vystreli z miesta uz 1 . Diki moc vsetkych ktory poradili.
16:58:24
03.01.2013
ferrari
Njn, ekonstat, neekonstat...keď je to ťažko porovnať, keď tie karby sú v kadejakom stave a potom ťažko porovnávať vplyv ekonstatu, či väčšieho dif, či kuckanie, či čokoľvek...
upraveno 1x, naposled 03.01.2013 17:02:52
12:54:43
03.01.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Já pochopil o co šlo, jak už jsem psal jinde, měl jsem včera nějakou rejpavou 1



-> Bukaj: Já to asi nedokážu posoudit, jelikož jsem asi úplně nikdy nepoznal jaké blaho mi přináší - tzn jaký jev v chování motoru mu přisoudit... a jelikož jediné auto z těch co mám momentálně v provozu které ho má je 136, která je obecně motorově asi to nejlepší, tak se to těžko rozlišuje 4
12:14:20
03.01.2013
palinator
Tak ukázkově cihlový né, ale nejsou bílý jako u některejch expertů a nebo černý. Prostě taková nějaká hněď... i když na dvou válcích jsou světlejší. Možná nehnědnou od olova, ale od Mogulu... 40



E: ve znění toho příspěvku ani nešlo o samotnou barvu, jako o to vyzdvihnout, že bohatost směsi asi nebude úplně nejhorší.
zvětšit skoda 105 so sedr 22/24 - obrázek od palinator vložen 03.01.2013 12:14:20
upraveno 1x, naposled 03.01.2013 12:15:56
12:06:49
03.01.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

Já zase na ekonostat nedám dopustit - karbec bez něj bych už na škoduli necchtěl 4
10:19:58
03.01.2013
dragon_cb_cz
-> bigskoda: Samozřejmě, že nebude - v tělese nejsou příslušné kanálky, musel bys je vyvrtat. Ale jestli to má nějaký význam bych si nevsadil....
09:42:39
03.01.2013
bigskoda
Ak sa smiem opytat ,na karbec sedr 2933 zo skody 120ls by som chcel dat ekonostav (teda cele veko) zo edsr 2938 bude to pasovat? Bude ten akonostav fungovat?
Extreme Tyres