Ako dotiahnut hlavu valcov favorita

prohledat
33 příspěvků (zobrazeno 1 až 33) od 22.12.2012 do 05.01.2013, založil/a kbs1
řadit dle data
18:51:18
05.01.2013
kbs1
nasiel som to je to asi 15 stupnov.. to je strasne vela aj ked to mam na LPG. Nastavim to a dam vediet.
18:47:08
05.01.2013
kbs1
chalani mam to hotove.. dikes za rady.. motor ide perfektne len po tom dlhom case statia sa asi upchal karburator alebo co alebo mi pride zmes moc chudobna.. pri studenom starte neni mozne pridat plyn :D len co sa pedala chytim to zdochne.. musim cakat mozno aj 5 minut pred tym nez sa s tym da ist.. sytic sa zatvara.. ale celkovo to moc dobre netaha pred tym isiel lepsie.. pozeral som predstih zazihu pomocou stroboskopu a je to na ryske "v polke".. neviem kolko je to stupnov lebo som teraz prelistoval celu knihu favorit andrt malina a nenasiel som to tam.. musim sa pozriet na internete. Ventily som nastavil na 20-20, sviecky su nove a kable maju skvely odpor, napr valec 3 okolo 3kOhm.
09:30:08
29.12.2012
Bukaj
-> kbs1:

A pořádně vyčisti závity v bloku od bordelu a špon - nejlépe vysušit hadrem (na šroubováku), naplnit benzínem, trochu porochňat, odsát a vyfoukat tlakovým vzduchem (pokud nemáš kompresor, stačí pumpička s nějakým tenkým nástavcem...
08:04:28
29.12.2012
Jarda - zrušená registrace
-> kbs1: tak to tesneni by fungovat mohlo, jestli jsi to nepretahnul, me jednou vylitlo kvuli vade z vyroby - na jednom krouzku vznikla trhlina v miste prolisovani
06:17:29
29.12.2012
kbs1
No lenze ja som to s tym tesnenim co tam teraz je nikdy nenastartoval :D A meral som ho a stale ma presne 1.6mm a vyzera ako nove.. ale aj tak si kupim nove pre istotu a tak isto nove sroby.. a kupim si pod ne polozky, teda zbrusovat to nebudem ale sroby budu sediet aj tak vyssie ;-)
18:29:22
28.12.2012
Jarda - zrušená registrace
-> kbs1: nedosedaji, to je nesmysl4

-> Bukaj: stare pouzitelne tesneni jsem jeste nevidel, leda tak pod výfukové a sací... jo jeden konstrukter tady z firmy dal alobal1 a ujel presne 1km, zpet uz ho tahli4
18:26:30
28.12.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> kbs1: Nemohou zasahovat na dno diry, to bys to nemohl utahnout. Ale parkrat se stalo ze v bloku nebyl dorizlej zavit z vyroby.
18:19:08
28.12.2012
kbs1
No tak som tie sroby zbrusil, a teraz uz nejdu zasrobovat ani jeden. Hlbsie ako 2cm ich do bloku nedam. Cele som ich hodil do kosa, a musim si kupit nove. Kupim si uz rovno aj tesnenie.



Otazka: sroby dosadaju 100% na dno bloku ked je hlava nova? Teda ked mam zbrusenu hlavu, tlacim ich do bloku?
11:51:58
23.12.2012
Ultim
Petr Volfik 23.12.12 11:40:09 napsal:

Tak jestli už ta hlava je snižovaná, nebo párkrát zarovnaná, tak by

taky neškodilo ty šrouby třeba o 2 mm zkrátit. Aby se neutahovaly šrouby

do bloku ale na hlavu.




JJ, uz se parkrat stalo, ze se diky tomu rozskubnul blok. Tak bud dat 2 ty kalene podlozky,nebo ty srouby vzit trochu na brusce. Jako jednoduchou kontrolu by se dala zmerit vyska hlavy a pak srouby zasroubovat na doraz do bloku udelat rozdil.
11:40:09
23.12.2012
Petr Volfik
Tak jestli už ta hlava je snižovaná, nebo párkrát zarovnaná, tak by taky neškodilo ty šrouby třeba o 2 mm zkrátit. Aby se neutahovaly šrouby do bloku ale na hlavu.
11:18:47
23.12.2012
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

To víš, jsem zvyklej vařit z vody a když není novej díl, tak se to nějak vyřeší - jezdit se musí 3
11:15:46
23.12.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: 1 No fuj, stary tesneni. Hlavne ze mejes sroupki benzinem 3 4
11:04:56
23.12.2012
Bukaj
-> kbs1:

Pokud to potřebuješ složit a nemáš kde sehnat těsnění, tak vklidu použij staré - tedy určitě jej očisti od bordelu, co se tam profoukl z válců - nevím, jak dlouho jsi s ním jel, nebo jestli jsi vůbec nenastartoval...?

Hlavně, jestli máš rovnou hlavu a ok přesah vložek, jestli ne, tak ani nové těsnění nepomůže6

Pokud máš čas, tak raději dej nové, těch 5-10 E tě snad nezničí - holt za blbost se platí a žádný učený z nebe nespadl4

Ostatně uvidíš sám dle stavu těsnění - jestli nebude nikde deformované, tak ani mírné stlačení nevadí, budeš-li dávat na stejný motor stejnou hlavu (bez dodatečných úprav rovin)...
09:43:31
23.12.2012
ferrari
Daj radšej nové, hádam to nechceš onedlho zasa rozrábať 4
04:18:21
23.12.2012
kbs1
jasnacka. Myslim ze ti ho odfotim poobede. Peti sice pise ze tesnenie na 100% nove, ale tak isto nevidim preco. Mozno sa stlacilo, ale to je normalne, ci? Skusim ho zmerat a pokial ma stale 1.6mm ako od vyroby, tak ho tam necham a zajtra to dotiahnem.
21:54:42
22.12.2012
pap
za mna ho tam mozes dat, lebo si mu nic neurobil, ale musel by som ho vidiet, a hlavne, zaruku ti na to nedam.
20:55:14
22.12.2012
kbs1
Tak mali ste pravdu, je tam voda!! V kazdej jednej dierke okrem srobu c.10! To by ma vzivote nenapadlo, dakujem! Vsetky sroby mali rozmocenu vazelinu, ktoru som tam natrel. Dal som dole hlavu, tesnenie vyzera totalne v poriadku, ako nove. Musim kupit dalsie? Chcel som to mat hotove co najskor, a teraz uz nic neni otvorene.
20:33:36
22.12.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: Ja to zas dotahuju na 4x na max utahovaci moment 90 Nm :-)
20:11:29
22.12.2012
pap
kbs1 22.12.12 20:05:05 napsal: ok, idem na to, pozriem aj na tesnenie. Hlava je prave po vybruse, takze uplne rovna, len som myslel ci som ju takto utahovanim nemohol nejako ohnut, ale asi nie.

peter l: a nenatiahnes takto sroby? Niekto mi hovoril ze tie 10-ky co su v hlave maju „limit“ okolo 100nm


preto ju utahujes prave tym slimakom od stredu von aby sa neskrivila, poloz si ju na nieco rovne a uvidis, zasa dotiahnutim by sa mala "zrovnat sama", pre pripad ze si jej nieco urobil, ale podla mna nie.
20:09:51
22.12.2012
peter l
-> kbs1: sruby su 11-ky
20:08:48
22.12.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> kbs1: můj postup (za který jsem často kamenován) a nikdy jsem nepoužíval momentový klíč..



1. kolo imbusákem na stojačku jak to de rukou

2. kolo imbusákem na ležečku jak to de rukou

3. kolo imbusákem na kratší trubce (cca 20 cm) s citem vvšechny zhruba stejně

4. kolo stejně jako třetí (tím že si hlava při utahování postupně sedá tě první šroub zase pustí o kousek dál)

5. kolo nejlépe s delší trubkou aby ses neudřel a točit pomaličku dokud to z ničeho nic začne jít velice ztuha (popř. v tom skřípne, nebo to jakoby poposkočí) maximálně ale o 60° - v případě že 60° nestačí tak páté kolo opakovat

6. kolo jen zkušebně projít znovu všechny šrouby s delší trubkou, pokud se nehnou tak je vše ok



průběžně mezi kroky je dobré i utahovat ty desítky matky pod svíčkama



chce to samozřejmě cit v pazourách,, je to old school domácí metoda, ale funguje,, nebožtík janečko to teda dělal na tři kola rovnou (čtvrté zkušební), já jsem si to pro sebe rozšířil abych měl jistotu v srdci, že si to správně sedá
20:07:15
22.12.2012
kbs1
ano pardon M11 som myslel, idem pozriet tie zavity a dam vediet
20:06:19
22.12.2012
peti
-> kbs1: na hlinikovej hlave su sroby M11
20:05:58
22.12.2012
kbs1
este jedna vec odporucate tesnenie 1.48mm alebo 1.6mm hrube? Teraz tam mam AJUSA 1.60mm, ale bol v ponuke aj TEMAC 1.48mm
20:05:05
22.12.2012
kbs1
ok, idem na to, pozriem aj na tesnenie. Hlava je prave po vybruse, takze uplne rovna, len som myslel ci som ju takto utahovanim nemohol nejako ohnut, ale asi nie.



peter l: a nenatiahnes takto sroby? Niekto mi hovoril ze tie 10-ky co su v hlave maju "limit" okolo 100nm
20:04:54
22.12.2012
peti
-> kbs1: hlavu dole, tesnenie na 100% nove, a vycistit zavity bude v nich voda, idealne vyfukat stlaceným vzduchom, zavity na sroboch ocistit a namazat
20:01:40
22.12.2012
pap
Ako si dosiel na to, ze je kriva, mal si ju na rovnej podlozke ? najlepsie sklo, alebo zrkadlo, tam to uvidis najlepsie. Podla mna je to hlinik, urcite je pruznejsi ako liatina, takze hlavu dole, tesnenie musis pozret ako vyzera, nemyslim si, ze by malo byt dodrbane, ale takto bez pohladu to neposudim.
20:01:27
22.12.2012
peter l
Dneska som montoval akurat hlavu na favorit na sruby som daval momenty 112 Nm aj kvoly velkemu KP a v pohode...
19:56:44
22.12.2012
kbs1
hm to je pravda, ale co teraz? potrebujem nove tesnenie, a musim dat znova prebrusit hlavu? Motor som este nestartoval ani nic. Ked tie sroby povytahujem a zasvietim si tam, a dolne 4 sroby neham na mieste (11-14), mozem to potom proste znovu pritiahnut a nic sa nestane?
19:53:36
22.12.2012
pap
zdar, niekto to tu raz pisal, ze musis pozret do zavitov aby v nich nebola voda, inac to neutiahnes, takze pozri do nich, trochu by to aj davalo zmysel, kedze pises, ze do valca tieklo z hlavy.
19:40:16
22.12.2012
kbs1
co sa stane ked hlavu favorita pretiahnem? Mozem to nechat takto ako to je?
19:36:16
22.12.2012
kbs1
NEJDU: 10, 6, 2, 3,7

IDU: 9, 5, 1, 4, 8
19:33:56
22.12.2012
kbs1
ahojte, vlozky maju dobre presahy (medzi 0.05mm 0.1mm). Problem je vsak s dotahovanim hlavy, a vzdy bol. Teda aj minule ked som robil hlavu to takto bolo.



Postupujem podla postupu

1) "slimakovito" 21nm na vsetky sroby

2) 90 stupnov na vsetky sroby

3) dalsich 90 stupnov



Problem je tento. Vsetky horne sroby (teda 10, 6, 2, 3,7) sa nedaju dotiahnut na 2x90 stupnov. Spravim 1x 90, vsetko v pohodke, ale dalsich 90 stupnov by som si uz ruku urval. Sroby 10, 6, 2, 3, 7 som dal na 1x90 a 1x45, viacej sa uz naozaj nedalo. Problem je ze dolne sroby isli na 2x90 BEZ PROBLEMOV.



S momentovym klucom som to skusal a vsetky horne sroby cvakli na 115nm (!!!), dolne NECVAKLI ANI NA 100nm, islo s nimi dalej tocit.



Otazka: co sa deje? naozaj netusim ako je to takto mozne, sroby su nove, podlozky maju, ta hruba podlozka tam tiez je, vsetko je v poriadku, akurat horne vobec nejdu dotiahnut. Ked to budem skusat dalej bojim sa ze ich urvem. Zatial som vsetky (aj dolne) dotiahol tak aby cvakli na 100nm, a samozrejme idu dotahovat dalej, ale neviem ci mam pokracovat.



Do hlavy tieklo do valca 3 Z HORA, teda presne od tych srobov ktore nejdu dotiahnut. Sroby som namazal vazelinou ktora bola v baleni, tak trosku, len som potrel z jednej strany zavit.



Vobec netusim co s tym, ci to mozem odtiahnut, ci budem potrebovat potom dalsi vybrus (lebo hlavu som teraz skrivil), netusim. Stretol sa s tym uz niekto? Za kazde rady velmi dakujem.



POZN: aby dolne sroby cvakli na 100nm, je na nich priblizne 2x90 + 1x60, co je viacej nez by malo byt. Stale su ale dotiahnute "menej" ako tie horne.
Extreme Tyres