skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Značení ojnic
-> Eidy: Ojnice na š120 je lehčí a má slabší šroub, proto větší tvrdost, nicméně ojnice na š120 praskaly hned v krku pod horním okem a to především kvuli oduhličení, pak došlo k únavovému lomu. Ukazovali mi ve škole dobovky, když to se škodovkou řešili...
-> m8rinek: já myslel srovnat ojnice 120 vs Fa. Jestli praskne v půlce, na spodním oku nebo na šroubu. A když je výrazný rozdíl v tvrdosti, jaký je v pevnosti? Třeba to není tak velký.
-> Eidy: zeptám se, ale zatimco tahle zkouška trvá cca 10min pro vzorek, tak tahovka je trošku náročnější. Ale zkusim se zeptat, samosebou by jsi si musel připravit zkušební tělísko (činku).
-> Eidy: vykvaltovat a cihla na plyn? :-D
-> m8rinek: měl bys možnost nechat udělat trhací zkoušku? Zajímalo by mě porovnání kvůli jiným materiálům a šroubů.
-> Šediváček: Hele jestli chceš mlžit, jdi si jinam...
-> m8rinek: Zajímavý zjištění co, .....takže budeš shánět jinou sadu ojnic
I když tvrdší neznamená pevnější, .....a uvidíš, že zjistíš ještě spoustu zajímavých věcí. A urážky si nech příště pro někoho jinýho. O.K.?
P.S.:Pokud teda u Vickerse pořád platí, že to je poměr síly a povrchu vtlačení a tlačil si stejnou silou.

P.S.:Pokud teda u Vickerse pořád platí, že to je poměr síly a povrchu vtlačení a tlačil si stejnou silou.
Ojnice jsem vzal na zkoušku tvrdosti a ojnice Fa, Fe i Fab jsou ze stejného materiálu o 250HV, zatímco ojnice pro š120 má tvrdost 350HV!
-> Šediváček: a) četl jsi otázku?
b) váha mě nezajímá, navíc těžko zvážim ojnici co nemam
c) o šrouby vůbec nejde
d) jdi školit někam jinam, když o problematice nemáš páru...
b) váha mě nezajímá, navíc těžko zvážim ojnici co nemam
c) o šrouby vůbec nejde
d) jdi školit někam jinam, když o problematice nemáš páru...
-> m8rinek: Nechci se vtírat i sem, ale zkoušel si je třeba vážit? A to nemyslím dovážit pak 2-3g, ale třeba 15g
Jinak nevím, co by to mohlo být to koncový značení. Jinak to sou fel.ojnice, ale to asi víš a M9 šroubama se zbytečně přichází o váhu, na roztržení to nebude mít moc vliv. Počítám, že to nechceš do spotřebáku 


-> vhml: Taky bych od toho čekal jen zlepšení výstupní kontroly...
Čekal bych jen prosté číslo formy, protože při množství 4kusů na jedno hotový auto to určitě nedělali jen v jedný formě.
Mám dotaz ohledne ojnic, ojnice se svorníky m8 nechme stranou, zajímají mě ojnice 136 a vejš a to konkrétně z posledních evolucí jako Mpi.
Mám tu tři ojnice značené na těle (starší značení nemají) 411AB a 411AA, abych ,,dokompletoval,, sadu chci koupit ojnici značenou 411A P.
Co toto značení říká? Ojnice s různým značením mají různě obrané vyvažovací nálitky, což mě netrápí, navíc to pro ně nebude určující faktor. Budou se lišit materiálově? Či je to jen kód formy, aby se vědělo která forma je na odpis?
Díky
Mám tu tři ojnice značené na těle (starší značení nemají) 411AB a 411AA, abych ,,dokompletoval,, sadu chci koupit ojnici značenou 411A P.
Co toto značení říká? Ojnice s různým značením mají různě obrané vyvažovací nálitky, což mě netrápí, navíc to pro ně nebude určující faktor. Budou se lišit materiálově? Či je to jen kód formy, aby se vědělo která forma je na odpis?
Díky