
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rada: Termostat 88 vs 80 °c
-> m8rinek: Pěkný, uchladí se to?Větrák přes řemenici má asi větší účinnost, ale taky brzdí motor a pomalu klesají otáčky. Jednou jsem zkoušel malou řemenici na větrák, to byly tak strašlivý otáčky, už na volnoběh to fuňelo jak blázen a na 3000.ot to dělalo pěknej randál. Radši jsem to sundal, měl jsem strach o vyčvachtaná ložiska. Lenost je dodnes vyměnit. 

-> milano: tak měřit to bude vždy, max to bude mít větší setrvačnost...
-> packa: skoda110r.eu/110r/brezen1 2160002.jpg
-> packa: skoda110r.eu/110r/brezen1 2160002.jpg
-> packa: ujko, čo ten motor mal vravel, že to meria dobre.
-> milano: Měří to reálně? vlastně to není přímo ve styku s vodou.
-> Tuner#2: Na topení? bylo by možné.
-> packa 31.10.12 17:43:34: Že by na saharu?
-> m8rinek: Na co je tam ten spínač vedle čidla?
-> Václav Kršek: Já nechtěl vrtat do hlavy, tak jsem to řešil takhle skoda110r.eu/110r/rijen12
0003.jpg
-> Václav Kršek 30.10.12 22:33:18: Mám čidlo v Al hlavě už 7 let a bez problému.
-> Václav Kršek: daj to do domca termostatu a pouzij 120 termostat
-> MOLSO: Tak hlava... Horsi je vrtat diru pro oil merku do bloku :)
-> Václav Kršek: dá sa to len treba vedieť kde to navŕtať a máš len jeden pokus 

zdravím, můj dotaz není úplně k tématu, ale nechtěl jsem zakládat nové téma, chtěl bych se zeptat, když předělávám motor z Favorita do š 100, je tam problém s umístěním teplotního čidla, protože termostat použiju originální ze 100vky kůli chlazení vzadu , nešlo by vytvořit přímo do hlavy motoru závit M 14 a našroubovat čidlo jako to bylo u motorů s litinovou hlavou? nebo by to ten hliník nevydržel? díky za odpověď
No taky si myslim že je to jen ten termostat. Už se mi taky stalo že jsem nandal novej a takhle houpal s teplotou. Značku už teda nevim. To že je tam velkej objem vody si myslim že je blbost, tu teplotu reguluje ten termostat. U š120 je taky velkej objem vody a funguje to tam normálně, věci na šáde a feldě jsou skoro stejný akorát je tam jiná vzdálenost motoru od chladiče a topení.
Pokud ti padá teplota k 90, tak by měl být budík OK. Netlakuje do vody? Stačí malinko, udělá se bublina u termostatu a otevře později (nemusí vařit), jakmile otevře vzduch zmizí k nádržce a chladná voda z chladiče zas zavře termostat. A tak dále, ....
Tak, dneska som to pozoroval, nezdalo sa mi to nejak výrazné. Asi fakt len drboce termostatu 

-> Induktor: Hovorím že je to budíkom
Má trochu odchýlku. Čidlo je nové pre favo/feldu. Keby to bolo škodovkové,tak sa moc poteším.
Jedná sa mi práve o to,či nemože robit problémy ten velky objem vody v malom okruhu. Voda sa vobec netratí,hlava bola stiahnutá o nejakú tú desatinku.
Uvidíme, čo to bude robiť ďalej,snáď je to len kolísajúci termostat

Jedná sa mi práve o to,či nemože robit problémy ten velky objem vody v malom okruhu. Voda sa vobec netratí,hlava bola stiahnutá o nejakú tú desatinku.
Uvidíme, čo to bude robiť ďalej,snáď je to len kolísajúci termostat
-> peti: hulváte 5kanalovej 

-> MOLSO: jasne ze nekolisu ked mas zatuhnutu rucicku na budiku 

-> peti: tak nehovor ze nie je taky co nekolise ked mam 2 ktore nekolisu
ak ich chces vidiet tak ti ich ukazem
ak ich chces vidiet tak ti ich ukazem

-> MOLSO: ja ti dam potvoru
neni ten svet aby tam mi tam siel wahler , skusil som 2x a stacilo


-> francomk: Jen taková úvaha k tomu, že ti ukazuje budík o 10°C víc, nemohli ti prodat čidlo do 120ky? Mám pocit, že i když se dají zaměnit a snad i vypadají stejně, tak obě dávají trochu jinou hodnotu.
-> peti 23.10.12 13:32:12: Wahler je jediný, který funguje. Ve Žlutce ho mám 7 let a ve Fávu jsem ho dával novej hned jak jsem ho koupil. Obojí 88°C vyleze a stojí ať se děje co se děje. U Fáva pravda v létě při stání v koloně leze teplota nahoru až do spuštění větráku, pak zas spadne, ale při jízdě drží těch 88 jak fík od listopadu dokonce se zadeklovaným chladičem.
Zkusil bych jinej kus a pokud bude cyklovat, tak sundat hlavu, přesahy a těsnění.
Zkusil bych jinej kus a pokud bude cyklovat, tak sundat hlavu, přesahy a těsnění.
-> peti: huš potvoro ja mam take 2
-> francomk: chyba je termostat wahler este som nevidel ziadny co by nekolisal, moje auto musi obchdzat s daleka 

-> francomk: : Voda se trochu ztrácela, ale né moc výrazně, nehuliloto a ani nebyla emulze. Já bych kouknul na hlavu, ale chápu, že hned sundávat hlavu je vopruz. Ale já jsem taky furt vyměňoval termostaty, čistil chladič, odvzdušňoval, ropovody proplachoval, než jsem zjistil, že to dělá těsnění pod hlavou, protože kvůli snížení hlavy, šrouby hlavy narazily na konec závitu v bloku a nedotahly hlavu, je to zrádné protože momenťák ukáže strávnou hodnotu, ale dotahuješ pouze šroub prozi bloku a né proti těsnění. To jen tak moje zkušenost.
Felicie se musí uchladit bez problémů. Pod 0 stupnu sjem mel zadeklovaný celý chladič ! Motor se uchladil jen topením !
Dávat tak termostat na 80 je jednoznacne krok zpet. Chyba bude nekde jinde.
Na jak dlouhy trase pozorujes kolisani? Nez se to opravdu celý prohreje v tomhle pocasi tak pocitej minimalne 15km.
Dávat tak termostat na 80 je jednoznacne krok zpet. Chyba bude nekde jinde.
Na jak dlouhy trase pozorujes kolisani? Nez se to opravdu celý prohreje v tomhle pocasi tak pocitej minimalne 15km.
-> packa: voda sa nestraca,nevari to
-> francomk:
A nebo zkusit ještě jeden termostat.
A nebo zkusit ještě jeden termostat.
To kolísání jak popisuješ, tak byl u mě vždycky přiznak problémů s těsněním pod hlavou, ať už utopené vložky, nebo chybně dotažená hlava( šrouby hlavy mohou narazit na dno závitu). A jestli ten motor je nějaký ten kilometr po složení, může být chyba tam. Jednou jsem měl motor po GO od jednoho starého pána, nechal si ho generálkovat v odborném servisu, dal mi k tomu idoklad ze servisu a účtenky. Motoru kolísala teplota a když jsem to rozdělal, tak byl utopené prostřední vložky. A pak věřte odbornému servisu a tech peněz co to tenkrát stálo. Kolísalo to vždycky tak ke stovce a pak dolu k 70 a v kopcích to vařilo. Juknul bych na hlavu.
-> Eidy: čidlo je nové, len budík má odchýlku. Ešte to skúsim porovnať s tým otvoreným kúrením ako si spomínal, porovnám to teraz ráno cestou na cviko
-> auto-point: s čidlem je něco špatně, když to ukazuje o 10 stupňů víc. Ale to není příčina kolísání. Ustálí se nakonec teplota? Je to stejný, když je topení zavřený i otevřený? Já tohle měl u Kóčy, když jsem měl 2 chladiče a hodně to chladilo.
-> auto-point: Ano, všetko nové
čidlo teploty take nové?
Panstvo, potrebujem radu. Mám Feliciu 1.3 BMM 50KW s motorom, ktorý ma 1800 km po celkovej GO. Malý okruh vody mám zapojený v poradí LPG reduktor – výmenník voda/olej – výhrev sania – kúrenie. Sem tam sa mi stáva, že keď sledujem teplotu pri jazde, tak mi teplota dosť kolíše.
Budík v palubke mi odhadom ukazuje o 10 stupňov viac, ale to nevadí. Teraz mi teplota lieta odhadom niekam pod reálnych 100 stupňov, potom zase pomaly padne na 90, pomaly vystúpa zase vyššie a potom zase pomaly klesne. S novým motorom šiel aj nový termostat Wahler 88°C.
Preto ma zaujíma, nemám príliš veľký malý okruh? Stihne sa to uchladiť aj v horúcom lete? Nedám tam radšej nový termostat s 80°C, ktorý mám v zálohe? Len si myslím, že s tým chladnejším termostatom sa motor dosť neohreje... Hlavne v zime
Foto motora v karte: skoda-virt.cz/cz/.../8626 -francomk-felinka-1-3-hybr id
Budík v palubke mi odhadom ukazuje o 10 stupňov viac, ale to nevadí. Teraz mi teplota lieta odhadom niekam pod reálnych 100 stupňov, potom zase pomaly padne na 90, pomaly vystúpa zase vyššie a potom zase pomaly klesne. S novým motorom šiel aj nový termostat Wahler 88°C.
Preto ma zaujíma, nemám príliš veľký malý okruh? Stihne sa to uchladiť aj v horúcom lete? Nedám tam radšej nový termostat s 80°C, ktorý mám v zálohe? Len si myslím, že s tým chladnejším termostatom sa motor dosť neohreje... Hlavne v zime
Foto motora v karte: skoda-virt.cz/cz/.../8626 -francomk-felinka-1-3-hybr id