Bohužel se situace opakuje - Fel.1,6 AEE cvaká pořád :-(
Musím odvolat "vyřešeno"
Najeto cca 3tis.km od výměny hydr.zdvihátek (odhad cca 6-8 nádrží)
Výměna hydroštelů pomohla, cvakot asi 1 hydroštelu se už za horka(po dálnici) neozýval, ale při mém testu na dálnici po výměně ( i samost.testu mechanika) to tehdy nedělalo ale po pár tis.km je situace skoro stejná. Do 100 km/h (cca 2800-2900 ot) necvaká, po překročení těchto otáček cca nad 100 km/h, po zahřátí oleje (cca 10-15km, HX6 10W40) se na volnoběh začne ozývat jasné kovové cvakání (závislé na ot.motoru), které mizí po pár minutách nebo km jízdy do 2600 ot/min. Před výměnou hydroštelů se muselo čekat/nechat schládnout až 25 min., než hydroštel přestal cvakat, nyní stačí pár minut v nižších otáčkách a je klid. Věřím, že se to zase mírně zhorší jako tomu bylo před výměnou hydroštelů (1 byl vadný, měnili se všechny).
Neb jsem cvakot zaznamenal po sjetí z dálnice u čerp.stanice (cca po půl roce od výměny hydroštelů a najetí cca 3,5 tis.km po vým.oleje+filtru) (nejlépe je slyšet na volnoběh po zastavení), a pak při 1 jízdě po městě se stud.motorm to cvakalo i po 2,5km jízdy městem (se dřív nestávalo) vyměnil jsem raději olej.filtr (olej na měrce docela čistý, průhledný, mírně tmavý, najeto teprve cca 3 tis.km) , obávám se, že u mne by to mohl být karbon, který pod víkem už skoro nebyl (ukazoval mi mechanik při výměně hydroštelů, že je tam už skoro čisto, ať neměním olej co pár týdnů a skusím na něj najet aspoň 5-7 tis.km). Snad se rozpouští/trhá a dostává časem do hydroštelů (aby to nebyl pořád jen ten 1 a nějaký kanálek apod.)
EDIT 22.5.22 : vým.filtru pomohla částečně (cvakot po městě za studena se už neobjevil, při nájezdu 4 tis.km po vým.oleje, jsem raději do motoru nalil (zase) TEC2000 ale tentokrát raději do stud.motoru, auto projel kol.komína po okrskách a městem !! (místo klapání na volnoběh ! ) cca 17 km, a pak vypustil olej (hezky černý), nechal odkapat a po 24hod dal nový HX6 10W-40+filtr a motor po startu je o kapku tišší (míval posled.dobou syrový, nezdravý zvuk a vibrace na volnoběh) a už zase je klidný. Na dálnici jsem skusil jen 115 na pár minut a pak sem zase raději ubral na 100m po dojetí motor tichý a cvakot nikde (dal jsem olej až po horní rysku) a uvidím dál. Našel jsem na webu téma "bláto v motoru", kde 1 z rádců konstatuje že zakarbonovaný motor jsou jen 2 řešení první) rozebrat, mechanicky očistit=generálka (ale už se nepodaří složit staré díly aby byly jako před rozebráním. Druhé) chemicky čistit, furt tam lít nějaké vodičky, oleje, spotřebuje se mraky oleje i filtrů a časově i fin.jsou obě náročné a to druhé leze i na nervy neb nemá konce a rozpouštění suchých úsad je téměř nekonečné.
Zdá se, že se ubírám druhou cestou aniž bych to četl/tušil :-(
Spotřeba před výměnou (jen dálnice cca do 100km/hod 6,1 L/100, mix 7 L/100. Po výměně jsem neměřil, neb nemám vyjetou nádrž, ale na tachometru cca 400km a ukazatel kousek pod půlkou. Obávám se růstu spotř.oleje, neb ty proplachy prý vesměs používají petrolej a ten žere gufera, symeringy apod., dám vědět. Doteď sem dolil během 4 tis.km cca 1L oleje vč.1 výměny ol.filtru navíc.
(v mém popisu níže připomínám, že jsem koupil auto se zakarbonovaným motorem (nepoznal jsem to) a potíže (občasné cvakání) nastaly po výměně rozvodů (šustilo z motoru, po pár minut.ustalo a už se neopakovalo) 1x a naposled při jízdě do 90km/h (okrsky) , kontrolka mazání, cvakot, sílil, přešel v mlácení(olejnička dávno zhasla) a já tak ujel 20km, po schládnutí motor opět tichý. (příčinou byl zanesený sací koš), od té doby několik kvartálů klid a motor tichounký (točím do 2,5 max.3 tis.). Celé mě to začlo časem zlobit, po cca 4 letech od koupě, co jsem musel začít jezdit po dálnici. Krom toho jak se to zhoršovalo zase blikala olejnička, vyměnilo se čerpadlo oleje a bylo po blikání (s novým čerpadlem se neměřil mazací tlak).Se časem ukázalo že motor v otáčkách kolem 3tis. a víc (dosáhnu jedině na dálnici) po zahřátí oleje začíná pomalinku cvakat a po každém týdnu to bylo dřív, hlasitěji až jsem nevydržel a nechal měnit ty hydroštely. Spotřeba dálky kolem 6,1-6,5 L (cca do 105 km/h), mix 7,3, město 8 a víc.