skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia 1.6 šicí stroj
21:25:39
18.11.2021
18.11.2021
Eidy
-> ondie: Naprostej offtopic. To jsou Svijany?
01:31:20
18.11.2021
18.11.2021
ondie
-> MVM 30.08.21 07:09:19: Dobrej tríček,díky.
Na špičce třísky je vyfocená další bublina na cestě .
S nalitejma bude hladší start,než to točit nasucho dle manuálu.
E: je to nová INA,hezky to zabalili do mastnýho,ale nalejt si to musí každej sám :)
E2: lahváč je součást hry.. bez něj se bubliny vyháněj blbě
Na špičce třísky je vyfocená další bublina na cestě .
S nalitejma bude hladší start,než to točit nasucho dle manuálu.
E: je to nová INA,hezky to zabalili do mastnýho,ale nalejt si to musí každej sám :)
E2: lahváč je součást hry.. bez něj se bubliny vyháněj blbě
11:11:06
19.09.2021
19.09.2021
StepaNoFUN
-> Emil74: Na zanešenou lambdu zapomeň. Vyčištění mi nikdy nepomohlo. Koukni do diagnostiky, ale ne jen do paměti závad. Musíš do měřenejch hodnot a sledovat jak se pohybuje hodnota na lambdě. Když mi 1,6 začala brát kolem 8mi, věděl jsem, že je něco blbě. Normálně těsně přes 6l a to bylo na širokejch kolech a lítal jsem s tím nízko nad silnicí.
A jen mimochodem - jednou jsem chvíli jezdil s podhuštěným kolem (LZ guma měla asi 0,8 Bar, ale jak to bylo vzadu lehký a nízkoprofil s tuhejma bokama, tak to nebylo vidět) a to udělalo přes půllitr na 100km.
Snad jen jednou jsem s tím jel (s autem v pořádku) přes 8 litrů - to jsme jeli do Mostu a museli tam bejt na čas, tak jsem ji držel celou cestu "furt plnej".
Jinak to, že tam je lambda 5tis. km nic neznamená. Kdysi mi odešla, koupil jsem novou. Co to bylo už si nepamatuju, ale myslím, že vychvalovaný NTK.
Namontoval, začala se ohřívat, začalo nabíhat napětí, po 2 min. zůstala trvalá hodnota ->reklamace.
Dostal jsem hned jinou (stejnou). Namontoval, vydržela funkční asi 1500km a zase to samý. Další reklamace.
Tak jsem doplatil cenovej rozdíl (ta první byla asi 1500,-) 1000,- Kč a vzal osvedčenýho BOSCHe. Ten tam vydržel pár let.
A jen mimochodem - jednou jsem chvíli jezdil s podhuštěným kolem (LZ guma měla asi 0,8 Bar, ale jak to bylo vzadu lehký a nízkoprofil s tuhejma bokama, tak to nebylo vidět) a to udělalo přes půllitr na 100km.
Snad jen jednou jsem s tím jel (s autem v pořádku) přes 8 litrů - to jsme jeli do Mostu a museli tam bejt na čas, tak jsem ji držel celou cestu "furt plnej".
Jinak to, že tam je lambda 5tis. km nic neznamená. Kdysi mi odešla, koupil jsem novou. Co to bylo už si nepamatuju, ale myslím, že vychvalovaný NTK.
Namontoval, začala se ohřívat, začalo nabíhat napětí, po 2 min. zůstala trvalá hodnota ->reklamace.
Dostal jsem hned jinou (stejnou). Namontoval, vydržela funkční asi 1500km a zase to samý. Další reklamace.
Tak jsem doplatil cenovej rozdíl (ta první byla asi 1500,-) 1000,- Kč a vzal osvedčenýho BOSCHe. Ten tam vydržel pár let.
11:08:09
19.09.2021
19.09.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Emil74 19.09.21 08:44:53: ja uvazuju u bluesky zkusit go hlavy, tam me nejvic trapi spotreba oleje a jestli zkusit obnovit stiraky?, nekde jsem cetl, nalit na noc do valcu naftu, pak bych schodil vanu ( tas tejne potrebuje povrchovku) a vycistil to vevnitr. Kdyz by se to povedlo ke spokojenosti, tak mohu pokracovat s funkama :)
08:44:53
19.09.2021
19.09.2021
Emil74
-> Jarda:
Spotřebu závidím. Netuším co tam kdo kdy a proč nasypal..., auto z bazaru, bez serv,historie, z bazaru dovoz z DE. Bazarem doporučena výměna rozvodů a všech náplní vzhledem k chybějící historii. Prodávajícím byl v kup.smlouvě dovozce, bazar byl jen prostředníkem...
Auto mělo KO termostat, voda max.60°C, doma sem nechal vše udělat. Jsem stavař, oleje si už měním sám, ale v garáži nemám jamu a je nízká, auto zvednu max. o 18cm, tak GO motoru apod.vzdávám.. Termostat nový klekl po 4 tis.km, už si ho dělám taky sám..jen ta spona u chladiče mi dává do těla..
Auto přes léto bralo na dálky i 6.8 (ale při rychlosti 90-100 max. abych se vyhl cvakání..) ale nyní po opravě motoru a ochlazení vzduchu o cca 17°C už zase stoupla spotřeba cca k 8mi...lambda stará 5tis.km, ze začátku pomohla snížit spotřebu cca o 1-1.5 L, mrknu do diagnostiky, 1 psal že jsou odcházející lambdy bolest u těchto motorů. Mám r.v.1999, tedy prý už zvýšený volnoběh, necuká, ale žere víc.. dle karbonu v koncovce výfuku může být lambda třeba jen zanešená.. Prý se mají občas ty motory točit a prohnat, aby se vypálily saze :-) , zatím jsem nedělal, hluk mě od toho vždy odradil..s cvakajícím motorem jsem skusil na dálnici i 130 (cestou k nejbliž.sjezdu abych to zase co nejdřív odstavil..) a žasl jsem, jak otáčky oproti 100km rychlosti vzrostly méně, než sem čekal.. na nové betonce byl hluk i nižší než na starých površích dálnic, jsem se divil..a auto táhlo krásně.
Spotřebu závidím. Netuším co tam kdo kdy a proč nasypal..., auto z bazaru, bez serv,historie, z bazaru dovoz z DE. Bazarem doporučena výměna rozvodů a všech náplní vzhledem k chybějící historii. Prodávajícím byl v kup.smlouvě dovozce, bazar byl jen prostředníkem...
Auto mělo KO termostat, voda max.60°C, doma sem nechal vše udělat. Jsem stavař, oleje si už měním sám, ale v garáži nemám jamu a je nízká, auto zvednu max. o 18cm, tak GO motoru apod.vzdávám.. Termostat nový klekl po 4 tis.km, už si ho dělám taky sám..jen ta spona u chladiče mi dává do těla..
Auto přes léto bralo na dálky i 6.8 (ale při rychlosti 90-100 max. abych se vyhl cvakání..) ale nyní po opravě motoru a ochlazení vzduchu o cca 17°C už zase stoupla spotřeba cca k 8mi...lambda stará 5tis.km, ze začátku pomohla snížit spotřebu cca o 1-1.5 L, mrknu do diagnostiky, 1 psal že jsou odcházející lambdy bolest u těchto motorů. Mám r.v.1999, tedy prý už zvýšený volnoběh, necuká, ale žere víc.. dle karbonu v koncovce výfuku může být lambda třeba jen zanešená.. Prý se mají občas ty motory točit a prohnat, aby se vypálily saze :-) , zatím jsem nedělal, hluk mě od toho vždy odradil..s cvakajícím motorem jsem skusil na dálnici i 130 (cestou k nejbliž.sjezdu abych to zase co nejdřív odstavil..) a žasl jsem, jak otáčky oproti 100km rychlosti vzrostly méně, než sem čekal.. na nové betonce byl hluk i nižší než na starých površích dálnic, jsem se divil..a auto táhlo krásně.
12:43:02
18.09.2021
18.09.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Emil74 17.09.21 13:20:15: na setrnou jizdu je 8 teda fakt dost, ja s bluesky 1.6 jezdim brzda plyn a dlouhodobe mam 7,3 spotrebu, ted jsem odrovnal spojku, tak uz si s ni letos nezajezdim
Ten bordel, nedaval tam predchozi majitel nejaky dotesnovaky? Me ted jeden mechanik rikal, ze si dela 1.6 na gumbalkan a motor proste vyndal, rozebral do stoubku, dal krouzky, komplet GO hlavy, vse ze vycistil a ze to chodi paradne, ze to neprislo ani na moc, jen ze to je pracne, ja takto delal 1.3 nekolikrat, 1.6 jeste ne (vzhledem k tomu, ze mam 4 auta s timdle motorem, tak to budu muset asi taky zkusit :)
Ten bordel, nedaval tam predchozi majitel nejaky dotesnovaky? Me ted jeden mechanik rikal, ze si dela 1.6 na gumbalkan a motor proste vyndal, rozebral do stoubku, dal krouzky, komplet GO hlavy, vse ze vycistil a ze to chodi paradne, ze to neprislo ani na moc, jen ze to je pracne, ja takto delal 1.3 nekolikrat, 1.6 jeste ne (vzhledem k tomu, ze mam 4 auta s timdle motorem, tak to budu muset asi taky zkusit :)
13:20:15
17.09.2021
17.09.2021
Emil74
-> Jarda:
Jarda :
Děkuji Jardo za zkušenost a info. Vaří mi taky (ohřívá vodu tak rychle jak forman ani zdaleka nezvládal) ten motor žere poslední dobou k 8L (a to jezdím šetrně a do 100-110 km/h) a na volnoběh honí saharu co 2 min na 35-40 s, dobrý by byl jako kotel. Nejsem strojař, ale viděl jsem na youtubu u řady motorů po sundání hlavy zanesené komory kolem válců , kde místo chladiva bylo bordelu více a chladiva méně. Neb jsem měl zanesené dno expanzky jakoby pískem (nevím možná sodou minulý majitel řádil..) vč.zanesené hadice, obávám se že tento humus je hlavně tam, kde není silný průtok kapaliny a nevím jak se toho zbavit jinak než sundáním hlavy. (chlad.kapalinu jsem si měnil už 2x u tohoto motoru sám a asi 3x proplachoval destilkou ale i zahrad.hadicí vraženou do hadice k expanzce + jsem zkusil i chemii pro čištění chladičů, vše se vypouští spod.hadicí k chladiči, a jeho dolní spona to je porod...děsná práce s mým nářadím, kleště po sponě kloužou, sesmeká se z čelistí..hodiny bojů jsem si užil (vč.pomoci od sousedů, sám bych to občas nesundal/nenandal..)
Jarda :
Děkuji Jardo za zkušenost a info. Vaří mi taky (ohřívá vodu tak rychle jak forman ani zdaleka nezvládal) ten motor žere poslední dobou k 8L (a to jezdím šetrně a do 100-110 km/h) a na volnoběh honí saharu co 2 min na 35-40 s, dobrý by byl jako kotel. Nejsem strojař, ale viděl jsem na youtubu u řady motorů po sundání hlavy zanesené komory kolem válců , kde místo chladiva bylo bordelu více a chladiva méně. Neb jsem měl zanesené dno expanzky jakoby pískem (nevím možná sodou minulý majitel řádil..) vč.zanesené hadice, obávám se že tento humus je hlavně tam, kde není silný průtok kapaliny a nevím jak se toho zbavit jinak než sundáním hlavy. (chlad.kapalinu jsem si měnil už 2x u tohoto motoru sám a asi 3x proplachoval destilkou ale i zahrad.hadicí vraženou do hadice k expanzce + jsem zkusil i chemii pro čištění chladičů, vše se vypouští spod.hadicí k chladiči, a jeho dolní spona to je porod...děsná práce s mým nářadím, kleště po sponě kloužou, sesmeká se z čelistí..hodiny bojů jsem si užil (vč.pomoci od sousedů, sám bych to občas nesundal/nenandal..)
12:59:30
17.09.2021
17.09.2021
Emil74
ZDÁ SE ŽE u mě VYŘEŠENO
Tak konečně mohu napsat, že to vypadá (neb mám auto teprve 2 dny po opravě) u mé Felicie 1.6 na vyřešeno. Auto sem převzal ze servisu (jiného než dělali rozvody před 5 lety) a testoval servis i já na dálnici a klepání a cvakání po zahřátí oleje se zatím nekoná (dostavovalo se v otáčkách nad 2700 po cca 28-40km a jen na dálnicích).
Testoval jsem po servisu 66km po dálnici stejným způsobem a rychlostí jako jsem dřív jezdil a motor tichý, cvakání se nekonalo.
Konečně.
Zjištěné závady :
(před několika měsíci měněno preventivně čerpadlo oleje a čidlo tlaku oleje (na dálnicích při začátku cvakání svítívala i červ.kontr.oleje, pak po výměně čerpadla a čidla už blikne na 0,5s při startu a dál se už neobjeví ani na dálnici)
1) rozvod gum.řemenem o 2 zuby jinde
2) 1 z hydroštelů KO - při testu (ještě byl mokrý od oleje-asi se máčely v olej.lázni) v ruce gumový (pružil), zatímco ostatní hezky tvrdé. Asi fungoval v nižších otáčkách ale vysoké při monotonním tempu = problem (při testu po okreskách v celém spektru otáček přitom prošel ! neprojevilo se nic)
3) gufero vačk.hřídele poškozeno (asi karbonem), měnilo se
A to je/bylo u mě vše. Občas za studena popískávává asi kladka (dělá cca 1/2 roku)
(pro ty co nečetli mou story : občas cvakal motor po zahřátí oleje jak šicí stroj (ale projevovalo se pravidelně až letos, co jsem koupil dál.známku, dříve na okreskách nic, max.bliklo mazání a zhaslo, jen v r.2017 se stalo jednou po 25km od vyjetí na okreskách se rozsvítila olejnička, po 5s zhasla, motor pak najednou tiše cvakal, pak hlasitěji cvakal, přešlo v mlácení a hluk víc jak náklaďák (cca 2 měs. po rozvodech, /po vyzvednutí auta po rozvodech motor šustil ale během 2km po městě toho nechal, servisu jsem oznámil, ale dál se to neprojevovalo), a mnou nucen ujel dalších 20km hlučně do cíle kde už mlátil až se celá ulice otáčela, po schládnutí ujel zpět domů 50km absolutně potichu !), následně další týden sundána vana, vyčištěna od nánosů a z 98proc.ucpaný sací koš taky vyčištěn. Pak už byl na okreskách po 2 roky klid, až do letošního prvního (od doby co auto 5 let mám) zahájení jízd po dálnicích. dálnicích po zahřátí oleje občas blikla olejnička a u toho zase cvakal motor (nepomohla chladící přestávka, prvně ano, stačilo 3-4 min, později bylo nutno až 30 min čekat aby necvakal). Servis pro jistotu vyměnil olej.čerpadlo a čidlo tlaku oleje (staré čerpadlo prý bylo nečekaně opotřebené, zřejmě karbon mu dal zabrat), od té doby motor na dálnici sice pořád cvaká ale kontrolka oleje už neblikne. Finální řešení u mě = výměna olej.čerpadla + viz.nahoře měněno body 1-3 (myslím že čidlo v tom bylo nevině)
Vačka naštěstí přežila, má se to řešit a ne s tím jezdit...u 8V je 1 vačka, u 16V už 2 a leze to pak do peněz...
(motor přežil 5 tis.km během 5ti let od rozvodů s uvedenými závadami...ukáže čas jestli to bylo všechno, anebo ho karbon zničí jak věštil 1.servis co dělal rozvody+čistil vanu+měnil čerpadlo. Prý jen kompletní rozborka, poctivé mechanické odstranění karbonu a s tím GO by byla jistota,. Uvidím...
Tak konečně mohu napsat, že to vypadá (neb mám auto teprve 2 dny po opravě) u mé Felicie 1.6 na vyřešeno. Auto sem převzal ze servisu (jiného než dělali rozvody před 5 lety) a testoval servis i já na dálnici a klepání a cvakání po zahřátí oleje se zatím nekoná (dostavovalo se v otáčkách nad 2700 po cca 28-40km a jen na dálnicích).
Testoval jsem po servisu 66km po dálnici stejným způsobem a rychlostí jako jsem dřív jezdil a motor tichý, cvakání se nekonalo.
Konečně.
Zjištěné závady :
(před několika měsíci měněno preventivně čerpadlo oleje a čidlo tlaku oleje (na dálnicích při začátku cvakání svítívala i červ.kontr.oleje, pak po výměně čerpadla a čidla už blikne na 0,5s při startu a dál se už neobjeví ani na dálnici)
1) rozvod gum.řemenem o 2 zuby jinde
2) 1 z hydroštelů KO - při testu (ještě byl mokrý od oleje-asi se máčely v olej.lázni) v ruce gumový (pružil), zatímco ostatní hezky tvrdé. Asi fungoval v nižších otáčkách ale vysoké při monotonním tempu = problem (při testu po okreskách v celém spektru otáček přitom prošel ! neprojevilo se nic)
3) gufero vačk.hřídele poškozeno (asi karbonem), měnilo se
A to je/bylo u mě vše. Občas za studena popískávává asi kladka (dělá cca 1/2 roku)
(pro ty co nečetli mou story : občas cvakal motor po zahřátí oleje jak šicí stroj (ale projevovalo se pravidelně až letos, co jsem koupil dál.známku, dříve na okreskách nic, max.bliklo mazání a zhaslo, jen v r.2017 se stalo jednou po 25km od vyjetí na okreskách se rozsvítila olejnička, po 5s zhasla, motor pak najednou tiše cvakal, pak hlasitěji cvakal, přešlo v mlácení a hluk víc jak náklaďák (cca 2 měs. po rozvodech, /po vyzvednutí auta po rozvodech motor šustil ale během 2km po městě toho nechal, servisu jsem oznámil, ale dál se to neprojevovalo), a mnou nucen ujel dalších 20km hlučně do cíle kde už mlátil až se celá ulice otáčela, po schládnutí ujel zpět domů 50km absolutně potichu !), následně další týden sundána vana, vyčištěna od nánosů a z 98proc.ucpaný sací koš taky vyčištěn. Pak už byl na okreskách po 2 roky klid, až do letošního prvního (od doby co auto 5 let mám) zahájení jízd po dálnicích. dálnicích po zahřátí oleje občas blikla olejnička a u toho zase cvakal motor (nepomohla chladící přestávka, prvně ano, stačilo 3-4 min, později bylo nutno až 30 min čekat aby necvakal). Servis pro jistotu vyměnil olej.čerpadlo a čidlo tlaku oleje (staré čerpadlo prý bylo nečekaně opotřebené, zřejmě karbon mu dal zabrat), od té doby motor na dálnici sice pořád cvaká ale kontrolka oleje už neblikne. Finální řešení u mě = výměna olej.čerpadla + viz.nahoře měněno body 1-3 (myslím že čidlo v tom bylo nevině)
Vačka naštěstí přežila, má se to řešit a ne s tím jezdit...u 8V je 1 vačka, u 16V už 2 a leze to pak do peněz...
(motor přežil 5 tis.km během 5ti let od rozvodů s uvedenými závadami...ukáže čas jestli to bylo všechno, anebo ho karbon zničí jak věštil 1.servis co dělal rozvody+čistil vanu+měnil čerpadlo. Prý jen kompletní rozborka, poctivé mechanické odstranění karbonu a s tím GO by byla jistota,. Uvidím...
12:36:13
30.08.2021
30.08.2021
ondie
-> MVM: ok,díky,kouknu na to
07:09:19
30.08.2021
30.08.2021
MVM
-> ondie 30.08.21 01:08:06: www.mjauto.cz/montaz-hydr
aulickych-zdvihatek
www.motordily.cz/navod-k- montazi-hydraulickych-zdvi hatek
Případně si stáhni dilenskou příručku skoda AEE...
Zdvihatka dáš do krabičky od Ramy zaliješ motorovym olejem aby byly pod hladinou. A kolikrát uvidíš jak jde z boční dírky občas bublinka...
www.motordily.cz/navod-k- montazi-hydraulickych-zdvi hatek
Případně si stáhni dilenskou příručku skoda AEE...
Zdvihatka dáš do krabičky od Ramy zaliješ motorovym olejem aby byly pod hladinou. A kolikrát uvidíš jak jde z boční dírky občas bublinka...
01:35:07
30.08.2021
30.08.2021
ondie
Chci se do toho pustit sám,ale budu mít i dozor kámoše s věcma jako přípravek na pístní kruhy,rozvody, pořádnej momenťák..
01:10:11
30.08.2021
30.08.2021
ondie
Hlava takto,kliku,ojky,písty nechávám bejt..
P.S. (motor má teď 155tkm,od 125tkm si všímáme spotřeby oleje,která se už jen zhoršuje.)
P.S. (motor má teď 155tkm,od 125tkm si všímáme spotřeby oleje,která se už jen zhoršuje.)
01:08:06
30.08.2021
30.08.2021
ondie
No teda dobře,že sem se tu nachomejt.
Chystám teď akci, vyléčit jednu domácí feldu po oleji (žere) a plánuju kvůli tomu rozebrat celej traktor. Doslova traktor.
Některý hydro už práci vzdalo tak dávno,že už i podpaluje ventil,takže "šicí stroj" v názvu tématu ,je velmi výstižnej.
Takže repas hlavy,gufera,ventily... + nový hydra a kruhy kolbensmith.
-> Jarda - zrušená registrace 29.08.21 17:59:29: No koupil sem tu INU taky, poněvadž jsem to bral dle tamtamů za dobrý.
-> MVM 29.08.21 20:50:35: Mohl bys mi prosím dovysvětlit..?
Chápu,že pro první start je lepší když budou hydra plná,jak je neinvazivně naliju?
Nějaká oil lázeň třeba přes noc?
Karbonu (v připravený hlavě) už je fakt minimum,kluzný části kolem vačky a hyder jsou ok.
Budu rád za každou radu, radši půjdu čistý montáži naproti.
Kolem a kolem proběhnou ještě nový rozvody s pumpou a čištění vany,koše..
Kolem čerpadla plánuju jen dekarbonizaci. Nebo to lépe odspodu zkouknout (čerpadlo),a na něco bacha?
Chápu,že hydro je jemná věc a třeba takovej hromotluk ho umí zničit už při montáži.
Plus ta "obecná pravda",co se šíří, že když ho člověk dokáže silou zmáčknout v ruce (třeba u starších),je na vyhození ?
Jak se tedy nejlíp k hydroštelům při montáži zachovat (včetně startu) ?
Chystám teď akci, vyléčit jednu domácí feldu po oleji (žere) a plánuju kvůli tomu rozebrat celej traktor. Doslova traktor.
Některý hydro už práci vzdalo tak dávno,že už i podpaluje ventil,takže "šicí stroj" v názvu tématu ,je velmi výstižnej.
Takže repas hlavy,gufera,ventily... + nový hydra a kruhy kolbensmith.
-> Jarda - zrušená registrace 29.08.21 17:59:29: No koupil sem tu INU taky, poněvadž jsem to bral dle tamtamů za dobrý.
-> MVM 29.08.21 20:50:35: Mohl bys mi prosím dovysvětlit..?
Chápu,že pro první start je lepší když budou hydra plná,jak je neinvazivně naliju?
Nějaká oil lázeň třeba přes noc?
Karbonu (v připravený hlavě) už je fakt minimum,kluzný části kolem vačky a hyder jsou ok.
Budu rád za každou radu, radši půjdu čistý montáži naproti.
Kolem a kolem proběhnou ještě nový rozvody s pumpou a čištění vany,koše..
Kolem čerpadla plánuju jen dekarbonizaci. Nebo to lépe odspodu zkouknout (čerpadlo),a na něco bacha?
Chápu,že hydro je jemná věc a třeba takovej hromotluk ho umí zničit už při montáži.
Plus ta "obecná pravda",co se šíří, že když ho člověk dokáže silou zmáčknout v ruce (třeba u starších),je na vyhození ?
Jak se tedy nejlíp k hydroštelům při montáži zachovat (včetně startu) ?
22:13:44
29.08.2021
29.08.2021
Eidy
-> Jarda - zrušená registrace 29.08.21 22:01:34: Tyhle motory neznám. Jestli tam nejsou (to víš sám nejlíp), jako bych nic neřekl. Jen mi přišlo divný, že po výměně hydroštelů klepe ten samý válec.
22:01:34
29.08.2021
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 29.08.21 21:12:34: pockej, ohc aee nema vahadla, ne? niva ohc ma vahadla
21:12:34
29.08.2021
29.08.2021
Eidy
-> MVM: Co jsem viděl, některý se maji nejen potopit, ale i pomačkat, aby si nasály.
-> Jarda: A není volný vahadlo na čepu?
-> Jarda: A není volný vahadlo na čepu?
20:52:29
29.08.2021
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 29.08.21 20:21:29: byly predplnene, to dotlaceni jsem delal dle postupu a stale mlati jen na jednom valci, na tom, na kterem mlatilo uz to origo
20:50:35
29.08.2021
29.08.2021
MVM
-> Eidy 29.08.21 20:21:29: Všechny se vždycky musi, nejlip přes noc...
Jasně ty předplňeny nemusi,ovsem nic nezkazis když se chvili utopi..
Jasně ty předplňeny nemusi,ovsem nic nezkazis když se chvili utopi..
20:21:29
29.08.2021
29.08.2021
Eidy
-> Jarda: Některý hydra se musí před montáží naplnit olejem. Co psali u těch tvých?
18:37:02
29.08.2021
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 29.08.21 18:09:37: delsi dobu a ihned? tlak to ma OK (mereno misto snimace na hlave), zakarbonovane to neni, ale taky me napadlo, ze muze byt ucpany nejaky kanalek k hydru
18:09:37
29.08.2021
29.08.2021
MVM
Na "hydra" je smrt karbon, nízký tlak oleje, a pokud běží delší dobu bez tlaku oleje. Dokážou umřít ihned po špatný montáži.
17:59:29
29.08.2021
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> ondie 29.08.21 13:51:43: jj, jasne, inu
13:51:43
29.08.2021
29.08.2021
ondie
-> Emil74: Možná jsem v tom slohu :) přehlédl,ale to máš teda původní staré hydra ? (tím bych já asi na samém začátku začal,že bych dal nové)
-> Jarda: "ja ty hydra nevyresil, po vymene vsech to cvaka dal"
A dával jsi nové? Jakou značku?
-> Jarda: "ja ty hydra nevyresil, po vymene vsech to cvaka dal"
A dával jsi nové? Jakou značku?
04:58:27
29.08.2021
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Emil74: ja ty hydra nevyresil, po vymene vsech to cvaka dal, tak jsem to odstavil na zahrade a prehazuju vybavu do funa :), na denni jezdeni uz AEE nikdy, je to nejhorsi motor, se kterym jsem mel kdy tu cest, teda jeste o3 porad vari a nikdo to nedokaze opravit... ja bych to treba dokazal, ale ve sluzebni srajde se fakt vrtat nebudu, staci ze obcas neco promazavam, jako treba zamek kapoty :)
Ja ten motor asi nejvic znicil olejem total quartz racing 10W50 (specifikace samo bohate nad...), do bluesky jsem ted nalil mogul extreme 10W40 (cekal jsem nizsi spotrebu oleje, nez s mogul super, ale to se nepotvrdilo) a ve funech mam jen mogul super 10W40, kdyz to nejezdi, tak musi stacit... na techto 3ks AEE se obcas hydrostely ozvou - hlavne na studenem, ale jak se trochu ohreji, tak je ticho.
Ja ten motor asi nejvic znicil olejem total quartz racing 10W50 (specifikace samo bohate nad...), do bluesky jsem ted nalil mogul extreme 10W40 (cekal jsem nizsi spotrebu oleje, nez s mogul super, ale to se nepotvrdilo) a ve funech mam jen mogul super 10W40, kdyz to nejezdi, tak musi stacit... na techto 3ks AEE se obcas hydrostely ozvou - hlavne na studenem, ale jak se trochu ohreji, tak je ticho.
03:54:31
29.08.2021
29.08.2021
Emil74
Vývoj :
V servisu : O prázdninách nestíhají (dovolené, lidi strkají auta před dovolenou apod.), tak jen abych nezadřel : Motor dostal nové olej.čerpadlo + čidlo tlaku oleje, vanu vyčistili (opět bylo co (karbon)) + výměna chladiče (prý slabounce tekl..na můj podnět, že občas ubývá chlad.kapalina, ale loužičku pod autem nevidět), olej vrácen zpět (v něm cca 50km jakési zahušťovadlo ) (neb najel snad 650km).
Doma : Neb se mě snad 3x ptali po telefonu, zda-li nechci vyměnit olej, tak jsem pojal podezdření, že asi nevypadal .., a díky zahušťovadlu jsem i dostal obavu, aby to něco nezhoršilo.., že jsem ho po zahřátí cca 35km jízdou vypustil (Helix HX7, černý jak bota...i když najel cca 700 km) a nalil tam pro zajímavost 15W40 (API SL, ACEA A3/B3) předchozí mnou krátce používaný Helix HX7 měl API SN (na obalu nápis SYNTHETIC) ACEA A3/B4 a normy VW 502 (teoreticky norma pro syntetiku) a 505. (Letos jsem u HX7 u některých balení postřehl u prodejců popis "vhodné pro motory od 2 do 5ti let stáří" a v popiscích normy VW 501.01 a u jiných balení HX7 502. Všichni prodejci toto neuvádí, a když jsem ho, před nějakým rokem a víc zpět, kupoval, toto tam určitě nebylo, bych si všiml...
To jen jako zajímavost..možná to mají správně a dodává se ve 2 provedeních).
Neb jsem pojal obavu, že jsem to s API SN přehnal ( dle vyjádření servisu brutálně/nevídaně zakarbonovaného motoru (na stěnách motoru prý brutální vrstv a ne nějaké mm) , skusil jsem osvědčený "za studena" hustější 15W40, jen jako zkoušku, co to za tepla provede (se cvakáním).
Nové čerpadlo se projevuje po startu hlasitějším zvukem (po zlomku sekundy ustane) a hydroštely i s 15W40 cvakají někdy 1,5s, jindy 3-5s, ale oproti 10W40 nepozoruju rozdíl (léto).
Kontrolka mazání zhasíní v první 0,5s a ani na dálnici už nedochází k tomu, že by před/při nástupu cvakání svítila (jako dosud, i když většinou rychle zhasla, jindy svítila a musel jsem zastavovat a vypínat motor..).
Bohužel na cvakání to nemá vliv (čerpadlo, ani olej) a dostavuje se opět po zahřátí oleje a otáčkách nad 2700 (díky spřevodování na okreskách klid.., ale dálnice při 95-100 už točí 2750-2900 a cvakání se opakuje a bohužel trvá déle než dříve, dle mého se situace nelepší, ale zhoršuje.
Olej motor zatím nebere a chlad.kapalina přestala ubývat (po výměně chladiče), na zemi v garáži se mi ale 2x objevil pod autem olej..(dříve se nikdy nestalo), budu sledovat..
Od začátku bral motor 8-10 L/100, sám jsem našel v paměti závad občasnou chybu lambdy - signal too low. Lambdu jsem vyměnil, spotřeba o litr klesla. Koncovka výfuku (měněn po koupi a dovezení auta před cca 4 roky je dle mého nonstop dost zakarbonovaná (co kvartál zkouším vytřít prstem a nestačím se divit..) (už tehdy na mě blikla během 200km cesty asi 2x kontrolka oleje, pokaždé ale hned zhasla..)
Servis : po nahlášení problémů jsem musel čekat cca 3 týdny, pak to projeli po okrskách, prý vše OK cvakání nezaznamenali, motor vyzkoušen ve všech režimech a otáčkách a prý vše v pořádku, a sundali ventil dekl a vačka prý na pohled OK (není odrhnutá/opotřebovaná nad limit) a pohledem zvrchu vše vypadá dobře (vačku si myslím nesundávali, to by mi řekli...), a karbon ten tam zvrchu je bohužel taky, ale olej prý už čistění začal, prý je to vidět, ale má ještě co dělat.. A olej 15W40 prý není ideál pro motor s hydroštely, ale vzhledem k pár km co tam je, to nevadí.
Já znovu otestoval na okreskách (cca 150 km a vše OK), a pak na dálnici a opět cvakání. A dle mého je pokaždé o malinko hlasitější, trvá déle, nepřestává jako dřív atd.., a navíc se mi zdá (dlouhodobě), že motor po zahřátí nějak často pouští na volnoběh , v kolonách apod. saharu (snad 1x za 2min a točí s ní snad 45s(s novým chladičem VIKA, se starým mu stačilo cca 25s), pak vypne a do 1 min ji pouští znovu... ručka teploty po překročení vodor.polohy, okamžitě jede sahara, po dosažení vodorovné se vypíná. (chladič mi měnil servis s čerpadlem, neb prý tekl.. nyní je tam VIKA a oproti originálu trvá Sahaře déle než se vypne - subjektivní postřeh, neměřil jsem.
Po cvakání na dálnici jsem jako dříve zastavil u nejbližší benzinlky, nechám 10-15 min s otevřenou kapotou schládnout, nastartuju a furt cvaká, počkám dalších 5 a nepomáhá..jedu pak po okreskách a 1x to přestalo po 10min, ale podruhé po cestě zpět (cesta 2x65 km) jsem jel po dálnici jen 12km, sjel (necvakalo), a hnal po rychlých a rovných úsecích 90-100 km/h (jako ostatní provoz) a tím došlo k cvakání už i na okreskách..nepřestalo ani po 3 chladících zastávkách, dojel jsem tak až domů.
Po schládnutí a testování po okreskách do 90 km/h vše zase ok (asi ve vyšš.otáčkách někde malý průtok oleje, nebo dle rady 1 nezůčastněného opraváře, zažil i hydroštely, které cvakaly jen za horka po ohřátí, vyměnit hydroštely a dál se uvidí... (taky poradil, že on s výměnou oleje vždy dělá výplach chemií do starého oleje a to pokaždé..)
Tak jsem objednán na sundání vačky a výměnu hydroštelů (1.6 AEE), dám vědět co se zjistilo a jestli to pomohlo...
Hypotézy : Dle mého cvakání nastává až po ohřátí oleje a otáčkách nad 2750 (po nějakou dobu - typicky dálnice), neb na okrskách lze motor točit ale poklesem otáček při řazení i vlivem provozu i trasy k cvakání nedochází. (možná nějaký zanesený mazací kanálek karbonem, nebo hydyroštel má v sobě karbon a ten brání ventilku propouštět olej.., a v 1 foru kdosi tvrdil, že cvakají ventily díky lokálnímu přehřívání v hlavě..že je potřeba toto prověřit a odstranit, pak taky že některé 1.6 jsou od předchozích nepořádných majitelů přidřené (neměnili a nekontrolovali olej..).
V servisu : O prázdninách nestíhají (dovolené, lidi strkají auta před dovolenou apod.), tak jen abych nezadřel : Motor dostal nové olej.čerpadlo + čidlo tlaku oleje, vanu vyčistili (opět bylo co (karbon)) + výměna chladiče (prý slabounce tekl..na můj podnět, že občas ubývá chlad.kapalina, ale loužičku pod autem nevidět), olej vrácen zpět (v něm cca 50km jakési zahušťovadlo ) (neb najel snad 650km).
Doma : Neb se mě snad 3x ptali po telefonu, zda-li nechci vyměnit olej, tak jsem pojal podezdření, že asi nevypadal .., a díky zahušťovadlu jsem i dostal obavu, aby to něco nezhoršilo.., že jsem ho po zahřátí cca 35km jízdou vypustil (Helix HX7, černý jak bota...i když najel cca 700 km) a nalil tam pro zajímavost 15W40 (API SL, ACEA A3/B3) předchozí mnou krátce používaný Helix HX7 měl API SN (na obalu nápis SYNTHETIC) ACEA A3/B4 a normy VW 502 (teoreticky norma pro syntetiku) a 505. (Letos jsem u HX7 u některých balení postřehl u prodejců popis "vhodné pro motory od 2 do 5ti let stáří" a v popiscích normy VW 501.01 a u jiných balení HX7 502. Všichni prodejci toto neuvádí, a když jsem ho, před nějakým rokem a víc zpět, kupoval, toto tam určitě nebylo, bych si všiml...
To jen jako zajímavost..možná to mají správně a dodává se ve 2 provedeních).
Neb jsem pojal obavu, že jsem to s API SN přehnal ( dle vyjádření servisu brutálně/nevídaně zakarbonovaného motoru (na stěnách motoru prý brutální vrstv a ne nějaké mm) , skusil jsem osvědčený "za studena" hustější 15W40, jen jako zkoušku, co to za tepla provede (se cvakáním).
Nové čerpadlo se projevuje po startu hlasitějším zvukem (po zlomku sekundy ustane) a hydroštely i s 15W40 cvakají někdy 1,5s, jindy 3-5s, ale oproti 10W40 nepozoruju rozdíl (léto).
Kontrolka mazání zhasíní v první 0,5s a ani na dálnici už nedochází k tomu, že by před/při nástupu cvakání svítila (jako dosud, i když většinou rychle zhasla, jindy svítila a musel jsem zastavovat a vypínat motor..).
Bohužel na cvakání to nemá vliv (čerpadlo, ani olej) a dostavuje se opět po zahřátí oleje a otáčkách nad 2700 (díky spřevodování na okreskách klid.., ale dálnice při 95-100 už točí 2750-2900 a cvakání se opakuje a bohužel trvá déle než dříve, dle mého se situace nelepší, ale zhoršuje.
Olej motor zatím nebere a chlad.kapalina přestala ubývat (po výměně chladiče), na zemi v garáži se mi ale 2x objevil pod autem olej..(dříve se nikdy nestalo), budu sledovat..
Od začátku bral motor 8-10 L/100, sám jsem našel v paměti závad občasnou chybu lambdy - signal too low. Lambdu jsem vyměnil, spotřeba o litr klesla. Koncovka výfuku (měněn po koupi a dovezení auta před cca 4 roky je dle mého nonstop dost zakarbonovaná (co kvartál zkouším vytřít prstem a nestačím se divit..) (už tehdy na mě blikla během 200km cesty asi 2x kontrolka oleje, pokaždé ale hned zhasla..)
Servis : po nahlášení problémů jsem musel čekat cca 3 týdny, pak to projeli po okrskách, prý vše OK cvakání nezaznamenali, motor vyzkoušen ve všech režimech a otáčkách a prý vše v pořádku, a sundali ventil dekl a vačka prý na pohled OK (není odrhnutá/opotřebovaná nad limit) a pohledem zvrchu vše vypadá dobře (vačku si myslím nesundávali, to by mi řekli...), a karbon ten tam zvrchu je bohužel taky, ale olej prý už čistění začal, prý je to vidět, ale má ještě co dělat.. A olej 15W40 prý není ideál pro motor s hydroštely, ale vzhledem k pár km co tam je, to nevadí.
Já znovu otestoval na okreskách (cca 150 km a vše OK), a pak na dálnici a opět cvakání. A dle mého je pokaždé o malinko hlasitější, trvá déle, nepřestává jako dřív atd.., a navíc se mi zdá (dlouhodobě), že motor po zahřátí nějak často pouští na volnoběh , v kolonách apod. saharu (snad 1x za 2min a točí s ní snad 45s(s novým chladičem VIKA, se starým mu stačilo cca 25s), pak vypne a do 1 min ji pouští znovu... ručka teploty po překročení vodor.polohy, okamžitě jede sahara, po dosažení vodorovné se vypíná. (chladič mi měnil servis s čerpadlem, neb prý tekl.. nyní je tam VIKA a oproti originálu trvá Sahaře déle než se vypne - subjektivní postřeh, neměřil jsem.
Po cvakání na dálnici jsem jako dříve zastavil u nejbližší benzinlky, nechám 10-15 min s otevřenou kapotou schládnout, nastartuju a furt cvaká, počkám dalších 5 a nepomáhá..jedu pak po okreskách a 1x to přestalo po 10min, ale podruhé po cestě zpět (cesta 2x65 km) jsem jel po dálnici jen 12km, sjel (necvakalo), a hnal po rychlých a rovných úsecích 90-100 km/h (jako ostatní provoz) a tím došlo k cvakání už i na okreskách..nepřestalo ani po 3 chladících zastávkách, dojel jsem tak až domů.
Po schládnutí a testování po okreskách do 90 km/h vše zase ok (asi ve vyšš.otáčkách někde malý průtok oleje, nebo dle rady 1 nezůčastněného opraváře, zažil i hydroštely, které cvakaly jen za horka po ohřátí, vyměnit hydroštely a dál se uvidí... (taky poradil, že on s výměnou oleje vždy dělá výplach chemií do starého oleje a to pokaždé..)
Tak jsem objednán na sundání vačky a výměnu hydroštelů (1.6 AEE), dám vědět co se zjistilo a jestli to pomohlo...
Hypotézy : Dle mého cvakání nastává až po ohřátí oleje a otáčkách nad 2750 (po nějakou dobu - typicky dálnice), neb na okrskách lze motor točit ale poklesem otáček při řazení i vlivem provozu i trasy k cvakání nedochází. (možná nějaký zanesený mazací kanálek karbonem, nebo hydyroštel má v sobě karbon a ten brání ventilku propouštět olej.., a v 1 foru kdosi tvrdil, že cvakají ventily díky lokálnímu přehřívání v hlavě..že je potřeba toto prověřit a odstranit, pak taky že některé 1.6 jsou od předchozích nepořádných majitelů přidřené (neměnili a nekontrolovali olej..).
16:11:35
17.06.2021
17.06.2021
Emil74
Tak jsem tu zpět po letech (a furt občas cvaká...),kdy auto stálo v garáži...vylezla rez ze zad. lemů (jen malinko), ze snahy prodloužit autu vzhled a život, jsem bublinu na prahu začal provokovat a pak jsem byl durch.. ve finále z toho byla GO kastle u klempíře (nebudu popisovat jak nemají čas.. a kolik kvartálů jsem čekal než na mě dojde řada.. a už vůbec o ceně..vědět to, tak tohle auto zůstalo v bazaru..)
K motoru :
Jezdil po letech k mému údivu (skoro) jak předtím (jen mě udivil slabý posilovač řízení (jakoby skoro odešel..), cvakání nikde.., ale abych se nenudil začal zlobit termostat..strávil jsem s ním asi 3-4 dny času, amatér.výměn vložek (nepomohlo, neb se uvnitř plast.domku ulomil kousek plastu, který jsem v něm našel, nakonec doporučuji nový termostat BORG/WAHLER integrovaný do víčka pro motory 1.6 AEE a nemusíte měnit celý domek a ušetříte hromadu času i nervů (rychlejší výměna, spolehlivost..bez ohledu na stav domku..skvělá věc) made in Brasil) a pro jistotu vl.výplach a vyčištění chlad.soustavy (kde po pořízení vozidla sice byla čistá kapalina ve vyrovnávací nádobce - tak ji servis proměřil a nechal.., ale při mém vypuštění se ukázalo, že vytekl hadicí červenorezavý kalný bordel a v nádobce dno pokryto pískem, nebo něčím takovým.. tak jsem zopakoval tehdejší proplachy a přidal i chem.čištění.. a naplnil..jen to trvalo). Boj se sponou na spodní hadici mi ukradl mnoho hodin a museli pomáhat sousedi..i ve 2 jsme bojovali ji nasadit zpět na hadici a trvalo to..nebudu dál pitvat..nikomu nepřeju..náhrada úzkou stahovací na křiž.šroub fungovala , ale po 3.jízdě začala unikat proudem ze spoje chlad.kapalina..tak šla zpět orig.spona
Vyměnil jsem si sám olej (za SHELL HX7 10W-40 (zase)+filtr (značkový BOSCH) a myslel, že budu už jen jezdit..neb cvakání po okreskách zmizelo již po vyčištění sacího koše a vany (jak jsem psal posledně) a bohužel se mi objevilo cvakání při kontrol.startech motoru až ke konci 2.zimy (po dobu 2,5 letého odstavení auta v garáži - vč.klempířské a lakýrníka to bylo pomalu ke 3 letům) a nechtělo zmizet. Ale po vlast.výměně motor.oleje už byl klid. (na okreskách i městě)
Asi to bylo teplotou a opotřebením/karbonem. Při 1.cestě po dálnici (2x65 km) se mi rozsvítila kontrolka mazání po 53 km (blikla 2-4x a pak už svítila) , a po odstavení vozidla do odstav.pruhu a zkontrolování náplní nastartoval a vše OK vč.zdravého tichého zvuku (ale přísahal bych, že než se rozsvítila ozývalo ze od motoru šustění/sykot jako když ventilátor o něco dře/syká..
Pak jsem dojel do cíle a zvuk OK a kontrolka mazání OK. Kupodivu cesta zpět po dálnici 65km (po 5 hod) OK a kontrolka nic.
A další týden bohužel vše na dálnici opět OK ale již po 35 km opět problikla a začla svítit kontrolka mazání a opět takové slabé sykání od motoru.. sjel jsem na sjezd u něhož se toto objevilo, kontrolka po 1,5 min. a zpomalování zhasla a po 8km jsem sjel na 1.výjezdu a auto za ním odstavil..bohužel už na volnoběh to cvakalo jak šicí stroj.. tentokrát nepomohlo 3-5 min, ale čekal jsem 1/2 hod a při každém nastartování zhaslo mazání ale cvakot tam byl a nechtěl zmizet.
Pomohlo popojetí o 500m na firemní parkoviště, během něhož motor ztichl. Takto vydržel dalších 38 km po D1 až do cíle. A i při odjezdu z práce po 7 hod motor tichý, mazání OK, hladina oleje i chl.kapaliny neubyla.. a opět cesta zpět ve vedru 65km bez kontrolky či cvakání.
Ale na 1.křižovatce po sjezdu z dálnice Jsem uslyšel sykání (ne cvakání) signalizující, že zvuk tam je, jen jsem ho neslyšel a nebyl tak intenzivní..dojedu po městě další 3km, zastavím, vystoupím a motor tichý..ani památka po nějakém zvuku..
Dám vědět dal.vývoj, zatím mi nedoporučuje autoservis delší cesty, dokud se nezměří tlak oleje, aby se nezničilo v motoru víc než z vršku hydroštely.. Dají nové olej.čerpadlo, ale než dojít do GO motoru , tak prý raději jiný motor (odhadem prý 40 za GO a 10 za jiný motor). Já ale pochybuju že u aut tohoto stáří budou použité/ojeté motory OK a mám obavu že motor jakkoli tichý může po delší jízdě opět, jako u mně, rozjet tytéž problémy.. A náhr.díly na takto staré motory už všechny dávno nejsou, a to je velký problém. Vychozené hlavě u těchto motorů prý často nepomůže ani její REPAS/oprava a tam se pak ztrácí tlaky (nejen v zaseklých zpětných ventilech hydroštelů) a následně bliká/svítí mazání a psali lidi po malé generálce, že tomuto nepomohla a mají jiné auto.
*A dali mi tam preventivně zahušťovadlo oleje (nejde prý o aditivum, než do 2 týdnů dojdu na řadu v servisu), neb mám před 500 km vyměněný, tak ho pak vrátí zpět*
Na forech je o tomto cvakání k nalezení leccos, ale 1 přiznal že měl taky zakarbovaný motor po předch.majiteli, taky mu to začlo zlobit až po zahřátí a mnoha desítkách km a než to spravil, jezdil (aby tomu přišel na kloub, taky mazání svítilo jen občas..) tak motor skončil přidřený na klice a ve šrotu..
K motoru :
Jezdil po letech k mému údivu (skoro) jak předtím (jen mě udivil slabý posilovač řízení (jakoby skoro odešel..), cvakání nikde.., ale abych se nenudil začal zlobit termostat..strávil jsem s ním asi 3-4 dny času, amatér.výměn vložek (nepomohlo, neb se uvnitř plast.domku ulomil kousek plastu, který jsem v něm našel, nakonec doporučuji nový termostat BORG/WAHLER integrovaný do víčka pro motory 1.6 AEE a nemusíte měnit celý domek a ušetříte hromadu času i nervů (rychlejší výměna, spolehlivost..bez ohledu na stav domku..skvělá věc) made in Brasil) a pro jistotu vl.výplach a vyčištění chlad.soustavy (kde po pořízení vozidla sice byla čistá kapalina ve vyrovnávací nádobce - tak ji servis proměřil a nechal.., ale při mém vypuštění se ukázalo, že vytekl hadicí červenorezavý kalný bordel a v nádobce dno pokryto pískem, nebo něčím takovým.. tak jsem zopakoval tehdejší proplachy a přidal i chem.čištění.. a naplnil..jen to trvalo). Boj se sponou na spodní hadici mi ukradl mnoho hodin a museli pomáhat sousedi..i ve 2 jsme bojovali ji nasadit zpět na hadici a trvalo to..nebudu dál pitvat..nikomu nepřeju..náhrada úzkou stahovací na křiž.šroub fungovala , ale po 3.jízdě začala unikat proudem ze spoje chlad.kapalina..tak šla zpět orig.spona
Vyměnil jsem si sám olej (za SHELL HX7 10W-40 (zase)+filtr (značkový BOSCH) a myslel, že budu už jen jezdit..neb cvakání po okreskách zmizelo již po vyčištění sacího koše a vany (jak jsem psal posledně) a bohužel se mi objevilo cvakání při kontrol.startech motoru až ke konci 2.zimy (po dobu 2,5 letého odstavení auta v garáži - vč.klempířské a lakýrníka to bylo pomalu ke 3 letům) a nechtělo zmizet. Ale po vlast.výměně motor.oleje už byl klid. (na okreskách i městě)
Asi to bylo teplotou a opotřebením/karbonem. Při 1.cestě po dálnici (2x65 km) se mi rozsvítila kontrolka mazání po 53 km (blikla 2-4x a pak už svítila) , a po odstavení vozidla do odstav.pruhu a zkontrolování náplní nastartoval a vše OK vč.zdravého tichého zvuku (ale přísahal bych, že než se rozsvítila ozývalo ze od motoru šustění/sykot jako když ventilátor o něco dře/syká..
Pak jsem dojel do cíle a zvuk OK a kontrolka mazání OK. Kupodivu cesta zpět po dálnici 65km (po 5 hod) OK a kontrolka nic.
A další týden bohužel vše na dálnici opět OK ale již po 35 km opět problikla a začla svítit kontrolka mazání a opět takové slabé sykání od motoru.. sjel jsem na sjezd u něhož se toto objevilo, kontrolka po 1,5 min. a zpomalování zhasla a po 8km jsem sjel na 1.výjezdu a auto za ním odstavil..bohužel už na volnoběh to cvakalo jak šicí stroj.. tentokrát nepomohlo 3-5 min, ale čekal jsem 1/2 hod a při každém nastartování zhaslo mazání ale cvakot tam byl a nechtěl zmizet.
Pomohlo popojetí o 500m na firemní parkoviště, během něhož motor ztichl. Takto vydržel dalších 38 km po D1 až do cíle. A i při odjezdu z práce po 7 hod motor tichý, mazání OK, hladina oleje i chl.kapaliny neubyla.. a opět cesta zpět ve vedru 65km bez kontrolky či cvakání.
Ale na 1.křižovatce po sjezdu z dálnice Jsem uslyšel sykání (ne cvakání) signalizující, že zvuk tam je, jen jsem ho neslyšel a nebyl tak intenzivní..dojedu po městě další 3km, zastavím, vystoupím a motor tichý..ani památka po nějakém zvuku..
Dám vědět dal.vývoj, zatím mi nedoporučuje autoservis delší cesty, dokud se nezměří tlak oleje, aby se nezničilo v motoru víc než z vršku hydroštely.. Dají nové olej.čerpadlo, ale než dojít do GO motoru , tak prý raději jiný motor (odhadem prý 40 za GO a 10 za jiný motor). Já ale pochybuju že u aut tohoto stáří budou použité/ojeté motory OK a mám obavu že motor jakkoli tichý může po delší jízdě opět, jako u mně, rozjet tytéž problémy.. A náhr.díly na takto staré motory už všechny dávno nejsou, a to je velký problém. Vychozené hlavě u těchto motorů prý často nepomůže ani její REPAS/oprava a tam se pak ztrácí tlaky (nejen v zaseklých zpětných ventilech hydroštelů) a následně bliká/svítí mazání a psali lidi po malé generálce, že tomuto nepomohla a mají jiné auto.
*A dali mi tam preventivně zahušťovadlo oleje (nejde prý o aditivum, než do 2 týdnů dojdu na řadu v servisu), neb mám před 500 km vyměněný, tak ho pak vrátí zpět*
Na forech je o tomto cvakání k nalezení leccos, ale 1 přiznal že měl taky zakarbovaný motor po předch.majiteli, taky mu to začlo zlobit až po zahřátí a mnoha desítkách km a než to spravil, jezdil (aby tomu přišel na kloub, taky mazání svítilo jen občas..) tak motor skončil přidřený na klice a ve šrotu..
10:17:58
04.01.2017
04.01.2017
Jarda - zrušená registrace
tak se potvrzuje moje domněnka, ze by to chtelo hustsi olej... po ranu to totiz radi pekne a jak se prohreje, tak to zacne zlobit, asi je 75W moc ridky :/
Vrba mi tenkrat taky rikal, jak jsem mel tento olej v rapidu, ze se na to mam vykaslat a dat tam PP80, ale u zelenej feldy 1.3mpi ten olej funguje dobre
Vrba mi tenkrat taky rikal, jak jsem mel tento olej v rapidu, ze se na to mam vykaslat a dat tam PP80, ale u zelenej feldy 1.3mpi ten olej funguje dobre
11:08:05
02.01.2017
02.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 02.01.17 07:14:47: clovece, me se za 750tis. km rozlitnul jen jeden klinak a to mel nejakou vadu a potom jeste jeden po dedovi, ale ten byl styrelej a nevydrzel ani 20km :))) samo klinak s sebou vozim
Jinak ta moje felda ma pekne vedenou servisni historii... v prevodovce byl menen hlavni hridel a olej pred 80tis. km, ale nenapsali, co tam dali :(. Jeste me napada zkusit horsi - PP80 :), synchrony totiz nesmi chodit uplne lehko...
Jinak ta moje felda ma pekne vedenou servisni historii... v prevodovce byl menen hlavni hridel a olej pred 80tis. km, ale nenapsali, co tam dali :(. Jeste me napada zkusit horsi - PP80 :), synchrony totiz nesmi chodit uplne lehko...
07:14:47
02.01.2017
02.01.2017
bouchy
-> Emil74: Tak to byl želbohu dobře maskovaný neservisovaný motor, buhví co tam před prodejem nalili (se ví že nový olej), aby to tu předváděčku přežilo...zaměřil bych se na tlak oleje (ne přes možná dosluhující čidlo), no a jestli je i na volnoběh malý, je to na GO...rozebrat, vidět stav hlavy, vačky, kliky,...a s čištěním olejem je to pravda, dát nějakou 5w40, 10w40 a poctivě měnit, klidně i po 3tkm - lze doporučit např Shell, LM, Total - ty docela dobře čistí a nestojí svět...on ten motor (auto) může být pěkně stočený...
Jinak k výměně oleje v převodovce - toto jsem absolvoval (po asi 85tkm) a v pořádku. Je potřeba důkladná domluva, co se tam má dát, ale na to jsou předpisy výrobce. Hold když to nevyhoví, musí se vyměnit za jinou značku. No a když se to neudělá za stovky tisíc, pak ten čistý olej funguje jinak a převodovka prostě nefunguje dobře (protože je zřejmě za zenitem, tedy její části). Převodový olej není nějaká zázračná kapalina, nýbrž olej a není doživotní... nebo taky někdo nemění klíňák, jen proto, že je kdesi psáno, že je doživotní (možná 120tkm)?...
Jinak k výměně oleje v převodovce - toto jsem absolvoval (po asi 85tkm) a v pořádku. Je potřeba důkladná domluva, co se tam má dát, ale na to jsou předpisy výrobce. Hold když to nevyhoví, musí se vyměnit za jinou značku. No a když se to neudělá za stovky tisíc, pak ten čistý olej funguje jinak a převodovka prostě nefunguje dobře (protože je zřejmě za zenitem, tedy její části). Převodový olej není nějaká zázračná kapalina, nýbrž olej a není doživotní... nebo taky někdo nemění klíňák, jen proto, že je kdesi psáno, že je doživotní (možná 120tkm)?...
06:48:06
02.01.2017
02.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> rsvancara 02.01.17 06:25:15: jo to uz jsem kdysi cetl, jsou to ruzna brusiva a sajrajty, coz neni pripad LM, oni sazi jen na ten MOS2, cimz neni co podelat, maximalne se muze v nejake aplikaci neco "vic klouzat" coz muze byt kontraproduktivni
Uz uvazuju, ze dam do tech nesynchronizovanejch prevodu bishop i LM :), olej tam samo davam GL5, ten taky synchrony nici, ale je potreba pro smykove treni...
Uz uvazuju, ze dam do tech nesynchronizovanejch prevodu bishop i LM :), olej tam samo davam GL5, ten taky synchrony nici, ale je potreba pro smykove treni...
06:25:15
02.01.2017
02.01.2017
rsvancara
-> Jarda: Si počti (píše se tam i o Bishop´s Original, asi jako o jediným tak nějak pozitivně) :-D skoda.panda.cz/clanek.php
?id=405
05:59:35
02.01.2017
02.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> rsvancara 02.01.17 04:27:48: jj, asi mas pravdu s tim prevodakem...
ale to do prevodaku od LM funguje, tam neni co podelat, protoze to je prisada ktera udela neco podobneho, co mas v homokloubech, ten MOS2, takze proti zadirani v tom problem nevidim to proste do urcite miry fungovat musi (asi ted do nivy pri vymene vsech prevodovych oleju mimo hlavni prevodovky to zase dam), ale jak pisu na synchrony mi to moc dobre neprijde a zajimal by me ten bishop, to taky neni zrovna firma, ktera by si lajzla neco pokazit... ale ta prevodova prisada mi prijde vic scifi :)
jinak me nejde o to, ze chci mit u feldy lepsi olej, ten origo 75W LF je dostacujici a v 1.3 mpi funguje skvele, ja potrebuju nejak zfunkcnit ty synchrony... zatim jedine, kdy se mi to povedlo bylo dlouhou cestou ve vysokych teplotach a otazka je proc? a proc po vymene oleje to bylo zas v pr....?
A zrovna LM je ta velka firma o kterych pises www.liqui-moly.com/liquim oly/.../pa_eng_home.html :)
ale to do prevodaku od LM funguje, tam neni co podelat, protoze to je prisada ktera udela neco podobneho, co mas v homokloubech, ten MOS2, takze proti zadirani v tom problem nevidim to proste do urcite miry fungovat musi (asi ted do nivy pri vymene vsech prevodovych oleju mimo hlavni prevodovky to zase dam), ale jak pisu na synchrony mi to moc dobre neprijde a zajimal by me ten bishop, to taky neni zrovna firma, ktera by si lajzla neco pokazit... ale ta prevodova prisada mi prijde vic scifi :)
jinak me nejde o to, ze chci mit u feldy lepsi olej, ten origo 75W LF je dostacujici a v 1.3 mpi funguje skvele, ja potrebuju nejak zfunkcnit ty synchrony... zatim jedine, kdy se mi to povedlo bylo dlouhou cestou ve vysokych teplotach a otazka je proc? a proc po vymene oleje to bylo zas v pr....?
A zrovna LM je ta velka firma o kterych pises www.liqui-moly.com/liquim oly/.../pa_eng_home.html :)
04:27:48
02.01.2017
02.01.2017
rsvancara
-> Jarda: Tyhle "extra" olejový adetiva bych nedával. Velký firmy nemaj ty testovací laboratoře pro srandu králíkům aby tam tyhlety zázraky "za stovku" nedávaly taky (pokud by to fungovalo). Takhle ten olej jen "rozhodíš".
Chceš lepší olej, tak kup lepší olej, ne tohle :-D
Chceš lepší olej, tak kup lepší olej, ne tohle :-D
04:08:46
02.01.2017
02.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Emil74 01.01.17 20:11:02: ten motor by mel dobre fungovat na 5W40, ale vyhledem k opotrebeni muzes jit do nejakeho zazacneho zahustovadla, nesel bych do no name, ale treba od LM
Mam celkem dobrou zkusenost se stop oil smoke, bmautodily.eshop-zdarma.c z/index.php?s=product&... ale do 1.6 to nedavam - nemusim, ma to umet i castecne ozivit gufera ventilu a stiraky, takze hydrostelum by to mohlo pomoci a i by to mohlo vymezit vuli na olejovym cerpadle a zvednout tlak oleje, sice neni uplne jiste, ze to pomuze, ale mohlo by
Ja mam motor velmi hlucny pouze hned po nastartovani, pak to tichne, co se mi tam jeste nelibi, ze docela dlouho piska asi nejaka kladka a mam strach, aby se nezadrela - bud to bude na rozvodaku nebo na remenu altik - klimakompressor - posilovac.
Rozvody mely 45tis. km, tak jsem je jen donapnul a jeste je tam chci tech 45tis. km nechat, ted teda uz asi 30tis. km...
Jinak ten prevodovy olej jsi nechaval puvodni? kdybyc ja debil na to nechmatal :) Nekdo na tom prevodaku najede 300tis. km a to teprv zacne poskozovat casti prevodovky.
Nevim, jestli zkusit treba toto: www.aditivujeme.cz/aditiv a-do-prevodovych-oleju-a-k apalin/31-aditivum-pro-pre vodovky-bishops-original-4 x4-8592495583486.html nebo radeji nejakej jinej olej, uvazuju tento: metalpro.kabel1.cz/cz-det ail-1085441-mogul-syntrans -75w-90.html?id_variant...
S timto mam dobrou zkusenost, ale jen tam, kde nejsou synchrony, tzn. lada diferencialy a pridavna prevodovka, synchrony mi prijdou, ze s tim naopak prestavaji fungovat www.oleje-pema.cz/liqui-m oly-prisada-do-prevodoveho -oleje-20g_35176.html
Mam celkem dobrou zkusenost se stop oil smoke, bmautodily.eshop-zdarma.c z/index.php?s=product&... ale do 1.6 to nedavam - nemusim, ma to umet i castecne ozivit gufera ventilu a stiraky, takze hydrostelum by to mohlo pomoci a i by to mohlo vymezit vuli na olejovym cerpadle a zvednout tlak oleje, sice neni uplne jiste, ze to pomuze, ale mohlo by
Ja mam motor velmi hlucny pouze hned po nastartovani, pak to tichne, co se mi tam jeste nelibi, ze docela dlouho piska asi nejaka kladka a mam strach, aby se nezadrela - bud to bude na rozvodaku nebo na remenu altik - klimakompressor - posilovac.
Rozvody mely 45tis. km, tak jsem je jen donapnul a jeste je tam chci tech 45tis. km nechat, ted teda uz asi 30tis. km...
Jinak ten prevodovy olej jsi nechaval puvodni? kdybyc ja debil na to nechmatal :) Nekdo na tom prevodaku najede 300tis. km a to teprv zacne poskozovat casti prevodovky.
Nevim, jestli zkusit treba toto: www.aditivujeme.cz/aditiv a-do-prevodovych-oleju-a-k apalin/31-aditivum-pro-pre vodovky-bishops-original-4 x4-8592495583486.html nebo radeji nejakej jinej olej, uvazuju tento: metalpro.kabel1.cz/cz-det ail-1085441-mogul-syntrans -75w-90.html?id_variant...
S timto mam dobrou zkusenost, ale jen tam, kde nejsou synchrony, tzn. lada diferencialy a pridavna prevodovka, synchrony mi prijdou, ze s tim naopak prestavaji fungovat www.oleje-pema.cz/liqui-m oly-prisada-do-prevodoveho -oleje-20g_35176.html
20:11:02
01.01.2017
01.01.2017
Emil74
-> Jarda - zrušená registrace 01.01.17 09:54:15:
JARDA :
Dali mi tam DIVINOL 10W-40, neví se co tam bylo dřív, auto bez serv.knížky v motoru nic pověšeného, převodovku+chlad.kapalinu +hydraul.kapalinu v servu jen zkontrolovali a neměnili.
Rozvody a výměna byla doporučena prodávajícím (dovozce přes bazar) z důvodu absence servis.knížky. Prý když dělali rozvody poznali, že byli nedávno dělané, ale stejně pumpa prý sákla a stejně by se musela měnit.
Mi to řadí pěkně jen 2ka je příliš "rychlá" a když ji řadím jako ve FORMANU při malé rychlosti (poskakování v kolonách apod.) tak nedokážu díky seřízení spojky ji zlehka potáhnout, a taky oproti FORMANovi mi tam jde ztuha ne-li vůbec dávat jednička když auto jede např.5-15 km/h není boha ji tam narvat, tak s tím budu muset něco dělat, neb musím skoro zastavit abych dal jedničku :-( Nemluvě o síle ke stlačení spojky - u FORMANa stačilo 1/5 síly co musím u Feldy :-( po městě jsem tak velmi rozčarován a bolí mě z toho kotník(skoro křeče)
JARDA :
Dali mi tam DIVINOL 10W-40, neví se co tam bylo dřív, auto bez serv.knížky v motoru nic pověšeného, převodovku+chlad.kapalinu +hydraul.kapalinu v servu jen zkontrolovali a neměnili.
Rozvody a výměna byla doporučena prodávajícím (dovozce přes bazar) z důvodu absence servis.knížky. Prý když dělali rozvody poznali, že byli nedávno dělané, ale stejně pumpa prý sákla a stejně by se musela měnit.
Mi to řadí pěkně jen 2ka je příliš "rychlá" a když ji řadím jako ve FORMANU při malé rychlosti (poskakování v kolonách apod.) tak nedokážu díky seřízení spojky ji zlehka potáhnout, a taky oproti FORMANovi mi tam jde ztuha ne-li vůbec dávat jednička když auto jede např.5-15 km/h není boha ji tam narvat, tak s tím budu muset něco dělat, neb musím skoro zastavit abych dal jedničku :-( Nemluvě o síle ke stlačení spojky - u FORMANa stačilo 1/5 síly co musím u Feldy :-( po městě jsem tak velmi rozčarován a bolí mě z toho kotník(skoro křeče)
09:54:15
01.01.2017
01.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Emil74 01.01.17 08:40:19: co jsi dal za olej? jestli byla 10W50 a dal jsi treba 5W40, tk to muze byt tim...
me zas 1.6 radila pekne, jenze jsem zjistil, ze prevodak tam je 80tis. km a ma se menit po 60, tak jsem dal origo 75W LF a ted obcas zazlobi dvojka a trojka bez meziplynu se ozve vpodstate pokazde :/
nevite, cim to zlepsit? nejaky syntrans by mohl pomoci? kdysi jsem zlepsil razeni u rapida poradnym projetim po Chorvatsku, ale pak jsem taky vymenil olej a bylo to v pr... dal jsem tam tenkrat trans75W a pak uz jen GO u Vrby...
me zas 1.6 radila pekne, jenze jsem zjistil, ze prevodak tam je 80tis. km a ma se menit po 60, tak jsem dal origo 75W LF a ted obcas zazlobi dvojka a trojka bez meziplynu se ozve vpodstate pokazde :/
nevite, cim to zlepsit? nejaky syntrans by mohl pomoci? kdysi jsem zlepsil razeni u rapida poradnym projetim po Chorvatsku, ale pak jsem taky vymenil olej a bylo to v pr... dal jsem tam tenkrat trans75W a pak uz jen GO u Vrby...
08:40:19
01.01.2017
01.01.2017
Emil74
Ahoj. Vím, že píšu pozdě, ale náhodou jsem narazil na stejné chování. Před 2 měs.jsem si pořídil FEL.1,6 z bazaru dle fotek ve skvělém stavu (rez jsem našel na lemech bl.zespod i jinde) Před výměnou rozvodů+oleje motor krásně tichý a po servisu prvně šustění, pak zmizelo, pak cvakání, později klepání (vždy až po zahřátí a delší cestě, před servisem auto jelo 250km a vše OK! jen 2x problikla kontrolka mazání) a při první delší cestě po tomto "velkém servisu" (a to jen 2x47 km) i problikla na 1-2s kontrolka oleje a poté zvuk jako šicí stroj. Dojel jsem a po 50km to i na volnoběh mlátilo tak, že hlučnější nebyl ani kamión. Já měl už strach že to odnesly už hydroštely a možná i vačka opotřebením a škoda bude závratná.
V malém servisu (kde mi dělali servis po koupi z bazaru vč.rozvodů a oleje a kam s autem vždy jezdím) mi radili jezdit a když to udělá tak přijet, bohužel já jezdil po prac.době a tak sem najel asi 800km a jen se to zhoršovalo (zvuk se objevoval dříve, mazání už ale nebliklo). Mám zvuk nahraný v mobilu pocitem šel shora motoru zpod víka ventilů (odhad). Nakonec jsem zajel do autor.servisu Škoda bohužel ten zvuk ustal na hrbaté cestě 200m před ním (jak na potvoru) tak dle nahrávky a posouzením startu motoru a chování (od oka) přijímací technik poradil "jít po mazání, jde tam asi málo oleje" a vrátit auto servisu kde to vše dělali a poté začalo. A kdyby to začlo tak moc mlátit jak je v nahrávce, okamžitě auto odstavit a nesnažit se dojet, neb je dle jeho názoru "nepojízdné" a mohlo by dojít k nevratným škodám/opotřebením.
Malý servis musel sundat olej.vanu pod motorem a prý byl a je neskutečně zakarbonovaný motor, neb minulý majitel neměnil olej (prý byl extrém.dotažený výpust.šroub a při povolování strhlý závit - snad proto neměnil). Vyměnili znovu filtr a čistili vanu ale nejhorší bylo :
z drtivé většiny zanesené sítko sacího koše olej.čerpadla ! (museli škrabat prý jen malým otvorem v sítku si to nasávalo)
Prý jezdit a častěji měnit olej, kdyby to ještě klepalo tak snad jen při zahřátém řídkém oleji, ale dokud se motor pozvolna neodkarbonuje (tisíce km) prý nemá moc smysl měnit ani ty hydroštely. Zatím jezdím krátké trasy ale motor je opět tichý a to i po startu když mrzne !
Snad to někomu pomůže, proto to sem píšu.
V malém servisu (kde mi dělali servis po koupi z bazaru vč.rozvodů a oleje a kam s autem vždy jezdím) mi radili jezdit a když to udělá tak přijet, bohužel já jezdil po prac.době a tak sem najel asi 800km a jen se to zhoršovalo (zvuk se objevoval dříve, mazání už ale nebliklo). Mám zvuk nahraný v mobilu pocitem šel shora motoru zpod víka ventilů (odhad). Nakonec jsem zajel do autor.servisu Škoda bohužel ten zvuk ustal na hrbaté cestě 200m před ním (jak na potvoru) tak dle nahrávky a posouzením startu motoru a chování (od oka) přijímací technik poradil "jít po mazání, jde tam asi málo oleje" a vrátit auto servisu kde to vše dělali a poté začalo. A kdyby to začlo tak moc mlátit jak je v nahrávce, okamžitě auto odstavit a nesnažit se dojet, neb je dle jeho názoru "nepojízdné" a mohlo by dojít k nevratným škodám/opotřebením.
Malý servis musel sundat olej.vanu pod motorem a prý byl a je neskutečně zakarbonovaný motor, neb minulý majitel neměnil olej (prý byl extrém.dotažený výpust.šroub a při povolování strhlý závit - snad proto neměnil). Vyměnili znovu filtr a čistili vanu ale nejhorší bylo :
z drtivé většiny zanesené sítko sacího koše olej.čerpadla ! (museli škrabat prý jen malým otvorem v sítku si to nasávalo)
Prý jezdit a častěji měnit olej, kdyby to ještě klepalo tak snad jen při zahřátém řídkém oleji, ale dokud se motor pozvolna neodkarbonuje (tisíce km) prý nemá moc smysl měnit ani ty hydroštely. Zatím jezdím krátké trasy ale motor je opět tichý a to i po startu když mrzne !
Snad to někomu pomůže, proto to sem píšu.
22:50:28
26.02.2013
26.02.2013
Tommyk
-> Karel.: jestli se chytli tak asi ne, ale za zkoušku nic nedáš
22:48:01
26.02.2013
26.02.2013
Karel.
-> Tommyk: to je divný, když jsem dával nový zdvihátka, tak po startu řachtali a pak se chytli, pak přece není další důvod je "plnit olejem"ne? Já nevím, ještě zkusím dát kvalitní filtr, jestli tam není problém jinak nevím
22:44:05
26.02.2013
26.02.2013
Tommyk
-> Karel.: má to za smysl, že se natlačí zdvihátka olejem. je to napsany v DP
a mám to osobně vyzkoušený. po tom co jsem měl asi měsíc sundanou vanu, měnil jsem čerpadlo atd mi zdvihátka mlátili jako kráva. udělal jsem toto a je ticho
a mám to osobně vyzkoušený. po tom co jsem měl asi měsíc sundanou vanu, měnil jsem čerpadlo atd mi zdvihátka mlátili jako kráva. udělal jsem toto a je ticho
22:10:28
26.02.2013
26.02.2013
Karel.
-> Tommyk: 10W40 mobil, jaj teď přesně nevím, ale zítra ti to sem písnu.
nahraju to,to není problém, proč držet v těhle otáčkách co to má za smysl?
nahraju to,to není problém, proč držet v těhle otáčkách co to má za smysl?
20:43:00
26.02.2013
26.02.2013
Tommyk
-> Karel.: co tam máš za olej? neříkám že je to tím, jen pro moje info. kolik to tlačí barů, když to máš změřený? udělej nějakou nahrávku jak to mlátí, zajímá mě to
mimochodem, dělals to, že necháš motor ohřát až po sepnutí větráku a pak to držíš 2minuty v 2500ot./min. ?
nebo tak nějak, už si to nepamatuju přesně
mimochodem, dělals to, že necháš motor ohřát až po sepnutí větráku a pak to držíš 2minuty v 2500ot./min. ?
nebo tak nějak, už si to nepamatuju přesně
08:46:42
19.02.2013
19.02.2013
Karel.
-> Dušan: je tam správnej asi minule jsem dával z 1.3, takže tím to není. Tak bylo to napíchlý na osciloskopu a kompletně seřízený, takže tam bych chybu neviděl
21:52:02
18.02.2013
18.02.2013
Dušan
-> Karel.: uz jsi zkusil ten filtr ?
Chtelo by to pritom mlaceni mrknout jakej je tam aktuani predstih. Mozna to blbe zapaluje.
Chtelo by to pritom mlaceni mrknout jakej je tam aktuani predstih. Mozna to blbe zapaluje.
21:45:57
18.02.2013
18.02.2013
Karel.
-> myschaak AZNP K.Hora: dobrá rada, díky
21:43:38
18.02.2013
18.02.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Karel.: hlava dělaná...rovnala se?jestli už nenarážej ventily do pístů ne,nemám tušení.....
20:13:26
18.02.2013
18.02.2013
Karel.
tak problémy pokračují, už toho mám vážně plný zuby
Hydroštely jsou nový, včetně oleje, ale občas se pořád stane, že mlátí hydroštely jako prase, už to ale "nepřibržďuje motor, pouze mlátí! Co s tím?
olej.čerpadlo změřeno a je ok,hlava byla komplet dělaná asi před rokem?možná dvěma, teď přesně nevím, rozdělovač danej jetej, ale je v pořádku i se tam udělalo základní nastavení.
tak kde je problém
Hydroštely jsou nový, včetně oleje, ale občas se pořád stane, že mlátí hydroštely jako prase, už to ale "nepřibržďuje motor, pouze mlátí! Co s tím?
olej.čerpadlo změřeno a je ok,hlava byla komplet dělaná asi před rokem?možná dvěma, teď přesně nevím, rozdělovač danej jetej, ale je v pořádku i se tam udělalo základní nastavení.
tak kde je problém
22:07:23
12.09.2012
12.09.2012
Karel.
takže čerpadlo změřeno a je v pořádku, hydroštely jsou ko, takže je uděšlám rovnou se spojkou další týden
22:06:46
12.09.2012
12.09.2012
Tommyk
-> Karel.: možná by pomohlo líznout stěnu toho čerpadla aby byla rovná a nebyly tam drážky. něco jako když se rovná/snižuje hlava.pak by se mohl zvýšit tlak. ale jestli budou vyběhaný kolečka tak jsi v řiti.
10:34:56
12.09.2012
12.09.2012
Karel.
-> Vrba: no nad tím jsem přemýšlel, ale ve svým mám nový rozvody, dělala se hlava atd, je v tom motoru už dost peněz dneska jedu změřit tlak čerpadla a pak se rozhodnu