-> Zdenek136: skoro jo :D :D né stačí tam sem tam kapat kvalitní hustý olej a něco to vydrží.
Hanharty jsem přímo od fabriky vykoupil všechny už tak před dvěma lety a všechny už závodí. Poslední kusy musí být na krámech. Jinak hanhart už má tuším jenom pár favorit rozdělovačů, více ne. Další várky už neplánuje vyrábět, muselo by se závazně koupit stovky kusů, na to já úplně kašlu Kam můžu dávám programovatelná zapalování a je klid.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Poradte, ake tesnenie kvalitne dat pod hlavu?
15:47:53
27.05.2016
27.05.2016
Petr Urban
10:40:31
27.05.2016
27.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> minno: no treba mam teda zmetek
08:46:13
27.05.2016
27.05.2016
minno
-> Jarda: ja som nový Hanhart mal (dokonca nie 1) a tam ten červík myslím bol, ale nie som si istý - pozriem doma.
08:28:35
27.05.2016
27.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Zdenek136: clovece, ja kupoval novej hanart a tam uz ten cervik ani neni asi to nikdo nemazal, tak uz ho tam ani nedali
08:18:30
27.05.2016
27.05.2016
Zdenek136
-> Urbi: a jak se vyhnout nadměrnému opotřebení? Mazat dle svaté trojice +udělat samostatný mazací okruh rozdělovače a tim červíkem tam hrnout litry oleje? :D Ne vtip, jsem z rozdělovače zoufalej :)
08:07:18
27.05.2016
27.05.2016
minno
-> palinator 26.05.16 22:39:50: Tak kúpiť nové rozdeľovače, však Hanhart ich stále vyrába, nie?
03:16:45
27.05.2016
27.05.2016
Petr Urban
-> palinator: to je přesně dobrý zdravý zvuk s origo výfukem a zánovním motorem. Tuším že je to ale LS s větším KP a to má malinkato jiný zvukový projev hlavně díky té kompresi, která s použivou vačkou udává motoru s jakou barvou a plností zvuku se bude projevovat. Mě fascinuje ten plastizol v 5:00 vs. ty hlášky o korozivzdornosti
23:22:39
26.05.2016
26.05.2016
palinator
Tady od 0:53 je ten zvuk, co se mi tak líbí. Přijde mi takovej ostrej, takovej moje Škóda nemá. Nebo je to daný tim, že je celkově odjetá?
https://www.youtube.com/w atch?v=4lURb6hcnEs
https://www.youtube.com/w atch?v=4lURb6hcnEs
22:39:50
26.05.2016
26.05.2016
palinator
-> minno:
Takto zastaralé riešenie bude potřeba v mnoha stovkách vozů, který zůstávaj v originálu.
Takto zastaralé riešenie bude potřeba v mnoha stovkách vozů, který zůstávaj v originálu.
22:35:06
26.05.2016
26.05.2016
minno
-> vhml 26.05.16 22:21:21: Tak to už radšej programovateľné zapalko, než venovať úsilie takto zastaralému riešeniu...
22:21:21
26.05.2016
26.05.2016
vhml
-> Petr Urban 26.05.16 21:47:26: no a nestálo by za to to zkreslit a začít vyrábět?
21:47:26
26.05.2016
26.05.2016
Petr Urban
-> palinator: pokud si na to seženeš díly, tak klidně. Tzn. novou osu s novou vačkou a nová pouzdra a je z toho nový kus. Já jsem vykoupil všechno v širokém dalekém okolí a nemám už nic krom pár posledních pouzder. Natáčení vačky na ose bývá také velmi vydřené, proto je potřeba oba kusy nové, pokud se chceme zbavit vůle, která velmi negativně ovlivňuje přesnost zážehu na jednotlivé válce. Já jiné než nové rozdělovače do závodních motorů nepoužívám.
12:04:44
26.05.2016
26.05.2016
palinator
-> Urbi:
Je fakt že tam (na 120) mám karbec ála 135, jiný trysky jsem neměl, abych poskládal třeba 136. Ty dokážeš rozdělovače vyloženě repasovat nebo se to nevyplatí a je lepší ho zahodit?
Je fakt že tam (na 120) mám karbec ála 135, jiný trysky jsem neměl, abych poskládal třeba 136. Ty dokážeš rozdělovače vyloženě repasovat nebo se to nevyplatí a je lepší ho zahodit?
09:52:13
26.05.2016
26.05.2016
Petr Urban
-> palinator: no to je otázka názoru s tím lehkým zaklepáním... když motor nastupuje do kroutícího momentu, což je u sériového vozu velmi brzo a akcelerační tryska v přechodovém režimu po přidání plynu nastříkne větší množství benzínu a směs je maličko bohatější, motor může na opravdu malý okamžik zadetonovat, ale pouze v tomto striktně popsaném stavu po prudém přidání plynu někde v otáčkách nastupování nebo maxima kroutícího momentu. Pokud už se jede ustálenými otáčkami např. v zátěži do kopečka, nesmí být žádné detonace slyšet ! V závodním motoru by se nemělo stávat aby to detonovalo i v těch přehodových stavech, protože pak jde o písty - těsnění atd. Na sériovém motoru si to pouze do určité míry můžeme dovolit právě v tom přechodovém stavu přidání plynu v ikriminovaných popsaných ot., nikdy jindy !
Tzn. že rozpálíš, spíše tedy rozehřeješ více kompresní prostor a možná se ti i mírně zvedne teplota vody a začne to detonovat, předstih maličko dolů a volil bych možná i kousíček větší trysku. O stavu rozdělovče se ani nebavme, 99 jetých rozdělovačů z 100 co mi přidjou pod ruky jsou vyběhané nad rámec správného fungování, o nějaké údržbě a častém mazání nikdo nikdy neslyšel
Tzn. že rozpálíš, spíše tedy rozehřeješ více kompresní prostor a možná se ti i mírně zvedne teplota vody a začne to detonovat, předstih maličko dolů a volil bych možná i kousíček větší trysku. O stavu rozdělovče se ani nebavme, 99 jetých rozdělovačů z 100 co mi přidjou pod ruky jsou vyběhané nad rámec správného fungování, o nějaké údržbě a častém mazání nikdo nikdy neslyšel
09:22:45
26.05.2016
26.05.2016
palinator
-> Urbi:
Nedolaďuje se předstih u sériovýho auta na ideál tak, aby motor při plným plynu a otáčkách asi 2000 lehce zaklepal? Já si myslim že mám na svý základní předstih menší, protože nemá takovej dravej zvuk jako jsou slyšet ze záběrů novejch aut, ale asi kvůli vylítaný regulaci ho mám vysokej nahoře, při plným plynu při delší jízdě vysokou rychlostí nad 4500 otáček začne pomalu detonovat.
Nedolaďuje se předstih u sériovýho auta na ideál tak, aby motor při plným plynu a otáčkách asi 2000 lehce zaklepal? Já si myslim že mám na svý základní předstih menší, protože nemá takovej dravej zvuk jako jsou slyšet ze záběrů novejch aut, ale asi kvůli vylítaný regulaci ho mám vysokej nahoře, při plným plynu při delší jízdě vysokou rychlostí nad 4500 otáček začne pomalu detonovat.
09:19:11
26.05.2016
26.05.2016
djmaso
-> zajoch: motor zničíš i za 10s
09:09:58
26.05.2016
26.05.2016
zajoch
-> Urbi: přesahy nevím, nepametám... Je to nějakou dobu. Vim jen ze sem to řešil a podkládal,protože se to rozcházelo o vic jak ty 4 stovky. Zadne cinkáni, klepaní ani hrubý chod sem nezaznamenal... Jen to ze to začínalo jet az hodne nahoře (3,5tis a výš?) A na svoji obhajobu musím říct ze to tak bylo chvili. Pul hodky, možná?? To ale taky nevylučuje ze to mohlo to těsnění dokurvit v te půlhodině co??
09:04:45
26.05.2016
26.05.2016
Petr Urban
-> zajoch: proč multimetr a pípání ... vyndáš střední kabel z víčka rozdělovače, dáš jej kdekoli k kostře 2-6 mm daleko (např. položit na altík), zapneš zapalování a budeš točit ráčnou pomaličku motorem, jakmile jiskra přeskoší a jde to i krásně slyšet (není třeba se na kabel dívat, ale stačí pouze sledovat stupnici), je to hodnota základního předstihu co vyčteš na prsách motoru, pro jistotu je lepší to zkusit i na druhou otočku motoru. Na sériovém motoru Š120 je správný rozdělovač 540 (koncové číslo) a předstih cca 5st.
08:59:00
26.05.2016
26.05.2016
Petr Urban
-> zajoch: nenapsal jsi kolik byly přesahy vložek přes blok - 5 stovek, 10 atd., tzn. 0,05 nebo více méně ? Motor bez zátěže - tedy vytočený na volnoběhu vydrží strašně moc předstihu a běží čistě, v zátěži to pak znamená vysoký předstih a detonování, které né každý umí rozlišit a řekne pak že mu v kopci jdou slyšet ventily, ty ventily nejdou slyšet nikdy ! Vždy to jsou detonace, někdy stačí takový tvrdý zvuk motoru, s motory kde není velká komprese se to rozeznává hůře.
Kde jsi slyšel o takovém seřizování ? já ještě nikde. proč myslíš že je k motoru napsaný základní předstih v každé knize nejen o škodovách, ale u všech kde je provozován kontaktní typ rozdělovače, protože ten samotný má nějaký rozsah, např. 15st., tzn. 30st. na klikovce a když si k tomu dáš 5st. základního předstihu, jsi na 35st. maxima. Pokud si to seřídíš jako ty, mohl jsi v maximu být klidně na 45st. a to nezvládá dlouhodobě jakkýkoli motor a už vůbec né těsnění pod hlavou. Pokud byl motor naví jakkoli upraven, aby se komprese zvýšila, tak se sériovým rozdělovačem je nutné nastavovat základní předstih menší a né větší jak si někteří stále myslí, že čeho je více, je prostě lepší
Kde jsi slyšel o takovém seřizování ? já ještě nikde. proč myslíš že je k motoru napsaný základní předstih v každé knize nejen o škodovách, ale u všech kde je provozován kontaktní typ rozdělovače, protože ten samotný má nějaký rozsah, např. 15st., tzn. 30st. na klikovce a když si k tomu dáš 5st. základního předstihu, jsi na 35st. maxima. Pokud si to seřídíš jako ty, mohl jsi v maximu být klidně na 45st. a to nezvládá dlouhodobě jakkýkoli motor a už vůbec né těsnění pod hlavou. Pokud byl motor naví jakkoli upraven, aby se komprese zvýšila, tak se sériovým rozdělovačem je nutné nastavovat základní předstih menší a né větší jak si někteří stále myslí, že čeho je více, je prostě lepší
08:39:28
26.05.2016
26.05.2016
zajoch
-> MOLSO: no, ehm. Možná? :D bylo tp tak jen chvíli, pak sme to jeste zkoušeli stupnicí a multimetrem (pípáním). No bylo to tak chvíli nez sem sehnal ten multik... Co je na tomhle způsobu spatne? doporučil mi to soused, ze nez se to nastaví poradne ze je to ok... furt to byl jen motor do bugy, s malýma investicema. Tak sem to nehrotil.
08:33:34
26.05.2016
26.05.2016
MOLSO
-> zajoch: s tým nastavením predstihu si robíš srandu ?
08:25:44
26.05.2016
26.05.2016
zajoch
Měřil, takovým tím ocelovým "pravítkem" na roviny a měrkama... Blok i hlava rovnaná. Sériová 120. Předstih seřízen stylem 3000ot, konstantní plyn a nejvyšší možné otáčky... Detonace vyloučené (volnoběh 1500+- autobus) + byl motor provozovaný ve spektru 3000-5500ot, hlava dotažená na max přípustný podle andrta. Karbec 120 25tis najeto... Těsnění vydrželo ani ne 2 motohodiny... Přijde mi to jako hodne velká slabota jestli byl černý nebo šedý nevím, zapomenul a tusim uz ho doma ani nemam... Kouknu do fotek.
EDIT: Tak to byl šedý temac...
EDIT: Tak to byl šedý temac...
08:12:38
26.05.2016
26.05.2016
Petr Urban
-> zajoch: černý temac na fotce ? Jaký byl přesah vložek, jak rovný byl blok, jak jsi tyto věci měřil ? Jak byl seřízen motor - kolik předstihu, jaké trysky vůči jakému objemu, difuzorům a ůpravám na motoru. Všechny tyto věci mají vliv na to jak dlouho vydrží. I sériové dobré těsnění vydrží docela velký tlak, ale motor musí mít určité náležitosti a detonace umí zníčit těsnění velmi rychle.
06:15:38
26.05.2016
26.05.2016
zajoch
-> Petr Urban 25.05.16 14:24:51: Jojo, ale po tom co u me temac dopadl takhle (foto) uz ho nechci nikam...
05:54:27
26.05.2016
26.05.2016
djmaso
KONKOR na docedačky(lehkej poprašek) , né do závitů a víc neřešit ..
00:39:15
26.05.2016
26.05.2016
TTomas
-> Urbi: Zase ten jak říkáš sprejik tak nepodcenuj
00:30:41
26.05.2016
26.05.2016
Petr Urban
-> Sejki: Nebud vztahovačnej. Napíšeš něco do větru co nemáš otestovaného a není jakýkoli podložený fakt jak kdyby to fakt byl a pak budeš dělat uraženou zagorku když ti někdo řekne jak to s takovým tvrzením vyznívá...
Mám to taky překroutit jak ty a říct že si honem všichni běžme mazat sériový těsnění sprejíkem s mědí a bude nám to držet tlaky na závodních motorech ? asi těžko... nebo ty sis dal sprejík na motor s velkým KP na sériové těsnění a jezdíš roky ? To že to tvému známému drží bude asi tím, že používá kvalitní těsnění určené k tomu účelu na který se používají.
Zatěsnění vodního a olejového prostoru při celoplechu může být s tímto přínosem, to určitě ano, ale jsou na to i specializovanější a mnohem dražší přípravky s opravdu ověřenou funkcí. Nemůžeš ale napsat že ti pomůže sprejík k nefouknutí těsnění a udržení větších tlaků ve válci, takovou sílu by to mělo jen pokud by tam byl nastrouhaný Chuck Norris.
Mám to taky překroutit jak ty a říct že si honem všichni běžme mazat sériový těsnění sprejíkem s mědí a bude nám to držet tlaky na závodních motorech ? asi těžko... nebo ty sis dal sprejík na motor s velkým KP na sériové těsnění a jezdíš roky ? To že to tvému známému drží bude asi tím, že používá kvalitní těsnění určené k tomu účelu na který se používají.
Zatěsnění vodního a olejového prostoru při celoplechu může být s tímto přínosem, to určitě ano, ale jsou na to i specializovanější a mnohem dražší přípravky s opravdu ověřenou funkcí. Nemůžeš ale napsat že ti pomůže sprejík k nefouknutí těsnění a udržení větších tlaků ve válci, takovou sílu by to mělo jen pokud by tam byl nastrouhaný Chuck Norris.
17:33:43
25.05.2016
25.05.2016
Sejki - zrušená registrace
Tak nic beru to vsechno zpatky, nikdo to nepouzivejte, vubec to nedoporucuju a uz vubec to nepotrebuju nejak obhajovat protoze to tu stejne nikdo neoceni... Ja si to klidne na motor dam, protoze jsem dle Urbiho nejvetsi tuzer
17:17:27
25.05.2016
25.05.2016
Petr Urban
-> Sejki: Pokud by jsi mi řekl že to pomáhá k dotěsnění celoplechového těsnění na dotěsnění voda vs. olej, beru, ale pokud obhajuješ že díky tomuto snad lépe těsní tlak ve válci... tak to je špatný pokus o vtip, žádné mazaníčko ani sprejíky ti nebudou těsnit 16 barů a plamen ve válci
-> TTomas: Dyť to říkám že je to se silikonovým proužkem nesmysl, ale tady sejki to ještě nikdy ani nezkusil, ale píše cituji "Doporucuji na kazde tesneni pod hlavu nastrikat toto..."
Tak jako postoj : nikdy jsem nic takovýho nezkusil a nekupuji to, ale budu to doporučovat na každé těsnění, ještě se toho nějaký pořádný "tuner" chytne a bude to pak patlat všude a zbytečně, akorád toho budou plný válce na první start opravdu super :D a plný olej i voda, protože pro každáhé pořádné tunera-tuzingáře přece platí, že více je lépe, takže chce to pořádnou mega vrstvu protože čím více, tím lépe mi to bude těsnit ty obrovské tlaky co má každý pořádný škoda motor
-> TTomas: Dyť to říkám že je to se silikonovým proužkem nesmysl, ale tady sejki to ještě nikdy ani nezkusil, ale píše cituji "Doporucuji na kazde tesneni pod hlavu nastrikat toto..."
Tak jako postoj : nikdy jsem nic takovýho nezkusil a nekupuji to, ale budu to doporučovat na každé těsnění, ještě se toho nějaký pořádný "tuner" chytne a bude to pak patlat všude a zbytečně, akorád toho budou plný válce na první start opravdu super :D a plný olej i voda, protože pro každáhé pořádné tunera-tuzingáře přece platí, že více je lépe, takže chce to pořádnou mega vrstvu protože čím více, tím lépe mi to bude těsnit ty obrovské tlaky co má každý pořádný škoda motor
17:01:55
25.05.2016
25.05.2016
TTomas
-> Urbi: Ten Permatex mam a používám na celoplechové těsnění. Na to je ten přípravek i určen. Na klasiku se sílkonovym proužkem to nema žádný smysl.
14:35:47
25.05.2016
25.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Urbi: bohužel jsem, to ještě nekoupil což už si to budu muset taky objednat, ale používá to známej v Des Moines na sériové těsnění u turbomotorů a i s vyšším tlakem mu ještě žádný nefouklo. Jinak tohle mi doporučil už někdy před 10ti lety, ale u nás se to neprodávalo... Až teď budu dělat přes zimu 130kovej motor tak to aplikuju... Ono to je asi u těchto motorů zbytečný, ale kdo má pak tlaky kolem 16 baru tak klidně...
14:24:51
25.05.2016
25.05.2016
Petr Urban
-> zajoch: je to obrovský rozdíl co poznáš ihned, novodobý špatný temac je prostě černý jako guma. Ten dobrý starý je světle šedý.
-> Sejki: A máš s tím pozitivní zkušenosti ? Normální těsnění má silikonovou lemovku a není to teda potřeba, pokud je lemovka nepoškozena, takže aby jsi zbytečně nemistifikoval... pro těsnění kde je silikon lemvoka je to zbytečné a pro těsnění které vyloženě není plech přímo na hliník je to také zbytečné, např. kalinovy těsnění RS také těsní i bez jakýchkoli přípravků.
Tedy kolikrát jsi to vyzkoušel a na jakém těsnění ?
Dnešní novodobá celoplechová těsnění zvláště pro diesely mají na sobě takový černý speciální povrch, který je na omak takový měkčí a pomáhá prolisovanému ceoplechovému těsnění ještě lépe těsnit.
-> Sejki: A máš s tím pozitivní zkušenosti ? Normální těsnění má silikonovou lemovku a není to teda potřeba, pokud je lemovka nepoškozena, takže aby jsi zbytečně nemistifikoval... pro těsnění kde je silikon lemvoka je to zbytečné a pro těsnění které vyloženě není plech přímo na hliník je to také zbytečné, např. kalinovy těsnění RS také těsní i bez jakýchkoli přípravků.
Tedy kolikrát jsi to vyzkoušel a na jakém těsnění ?
Dnešní novodobá celoplechová těsnění zvláště pro diesely mají na sobě takový černý speciální povrch, který je na omak takový měkčí a pomáhá prolisovanému ceoplechovému těsnění ještě lépe těsnit.
11:48:15
25.05.2016
25.05.2016
Sejki - zrušená registrace
Doporucuji na kazde tesneni pod hlavu nastrikat toto...
www.naradiprofesional.cz/ 122026-permatex-tesnici-tm el-s-obsahem-medi-copper-s pray-a-gasket-hi-temp-adh- sealant-255g
www.naradiprofesional.cz/ 122026-permatex-tesnici-tm el-s-obsahem-medi-copper-s pray-a-gasket-hi-temp-adh- sealant-255g
09:14:40
25.05.2016
25.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> bigskoda: no Elring je podle me lepsi nez Reinz, ale Reinz je lepsi nez jakykoliv temac, driv ten sedy temac par let vydrzel, ale to nic nemenilo na tom, ze to uz tehda bylo tesneni na urovni viky... :( a cerny temac, mam na nem na felde asi 110 tis. km a stalo me to spoustu dotesnovacu chladici soustavy a ted uz mi prijde, ze mi zacina mavat uplne... :/
09:01:44
25.05.2016
25.05.2016
zajoch
-> minno: ja právě nevím jestli mam novy nebo stary temac.Leskly není ale kupovaný v prosinci.
08:58:11
25.05.2016
25.05.2016
minno
-> zajoch: šedý Temac je OK, ale istotou je Elring alebo Victor Reinz.
08:51:14
25.05.2016
25.05.2016
zajoch
Hosi, muzu podemnou zmíněné těsnění použit na fabii? 1.4 mpi?? Nebo po čem kvalitnějším sáhnout?? Doma mam temac, ale abych to za chvíli měnil zase, na to nemam nervy.
18:54:57
22.08.2012
22.08.2012
bigskoda
www.fm-autodily.com/tesne
ni-hlavy-001-reinz-skoda-f
avorit-forman-felicia-p-46
9.html
ok objednavam toto , dik moc
ok objednavam toto , dik moc
18:53:19
22.08.2012
22.08.2012
StepaNoFUN
-> castrol: Já vím. Ale chtěl odkaz, tak jsem dal první, kterej mě napadnul... Nicméně -> bigskoda: UTFG
18:50:30
22.08.2012
22.08.2012
castrol
-> Stepan FUN: to spravia aj na slovensku
18:47:34
22.08.2012
22.08.2012
StepaNoFUN
bigskoda 22.08.12 18:44:39 napsal:
www.merakoshop.cz/skoda/s koda-favorit-uprava
Co hovorite na toto?
ALe ste laskavi veru Není to vrtání moc velký na sériovej motor?
www.merakoshop.cz/skoda/s koda-favorit-uprava
Co hovorite na toto?
ALe ste laskavi veru Není to vrtání moc velký na sériovej motor?
18:46:09
22.08.2012
22.08.2012
StepaNoFUN
Nechat vyrobit na zakázku třeba potažený mědí.. např. www.kutifel.cz/ , ale to by se Ti asi na slovensko nevyplatilo si nechat posílat...
18:44:39
22.08.2012
22.08.2012
bigskoda
18:29:08
22.08.2012
22.08.2012
Vojtisek
-> bigskoda: www.goole.com?
18:26:19
22.08.2012
22.08.2012
castrol
-> Vojtisek: darebnost
18:21:15
22.08.2012
22.08.2012
bigskoda
Sorry ze zakladam nove temy, ale je toho popysaneho dost a nenasiel nic podrobneho kde by som to mohol objednat. Ked som bol v mototechne tak len temac mi vsade nukali a tukali si o hlavu ze ci som normalny do embeckoveho motora davat lepsie tesnenie .Prosim Vas neviete kde by som to objednal? nejaky link? dakujem za pochopenie.
18:17:25
22.08.2012
22.08.2012
Deacon
Victor Reinz nebo Elring. Starý dobrý Temac poznáš podle nelesklého - nelepkavého povrchu.
18:16:01
22.08.2012
22.08.2012
Vojtisek
-> bigskoda: doprdele, to seš tak línej? Je tak velkej problém do hledej zadat "těsnění pod hlavu"?
Fakt už některý nechápu...
Fakt už některý nechápu...
18:12:31
22.08.2012
22.08.2012
bigskoda
prosim poradte mi skladam motor upraveny , skoa favorit 136 , hlava znizena 1mm. Ake tesnenie mam pouzit? nejake kvalitne , nie to TEMAC . Prosim ak viete o nejakej stranke kde sa daju kupit , budem rad ked poradite.Dakujem