Úprava karburátoru Jikov Lekr 28-30 třída A

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 05.08.2012 do 17.08.2012, založil/a TechniX
řadit dle data
22:53:58
17.08.2012
Petkar1
Měl jsem LEKR na 1,4 Fabce ve Škodovce. Nevím, co tam bylo za vačku, nevím jaký byl KP. Jediná mega úprava byla v podobě svodů 4-1 a příčného výfuku a sání se sportovním filtrem. 0-100 cca 11s dle GPS.



LEKRu jsem převrtak trysky na 100 a 135 (myslim), origo má 92,5 a 130 (myslim). Dále jsem sundal přívěru sytiče i s tou oskou (někde jsem si to našel, že se to na A karburátorech dělalo tak). Taky jsem mu vyměnil membránky a obohacovač (klobouk). Rozdělovač jsem měl normální Fáčko bezkontakt s odpojeným podtlakem. Na to, jak jsem to měl všechno amatérsky a doma seřízený mi to jelo jako z praku.



LEKR je hodně dobrý karburátor. Neříkám, že je SEDR špatný, ale sehnat nějakej pěknej a nezohýbanej je mnohem těžší. S LEKRem se trochu pomazlíš a funguje.







4
23:26:22
16.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> favo110lrs 16.08.12 20:26:28: Však jasné, je to stejné jako rovné sání, vs. přes hlavu 4
20:26:28
16.08.2012
favo110lrs
co se týče podložky pod karburátorem to je spíš pro vedší krůťák
02:42:45
15.08.2012
Petr Urban
-> TechniX: No jo, ale originální bezkontakt jde s hodnotou předstihu taky dolů...to taky všichni chcou ? Takže buď s tímto problémem musíš počítat a upravit na to křivku, aby si předešel zpoždění nebo vyrobit (upravit) ETZ aby ke zpoždění signálu a tudíž koníků dolů nedocházelo... skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
13:29:01
14.08.2012
matoo
17:31:08
13.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 13.08.12 17:20:00: Nikoho nestopuju, od toho jsou tady nečtené a chodím sem jen když mám čas...
17:20:00
13.08.2012
havlik
-> Tuner#2: to víš každej sme nějakej:) ale vidim že jsi mi uspěšně na stopě aby jsi to včas opravil než se toho někdo chytí4
17:15:41
13.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 13.08.12 17:13:49: V poslední době dost často 4
17:13:49
13.08.2012
havlik
-> Tuner#2: jo pak sem si to přečetl znova:) stane se40 Já to řikam furt autum nerozumim jen blbě kecam1
17:11:49
13.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 13.08.12 16:54:44: 28/30 má na výstupu série...
upraveno 1x, naposled 13.08.2012 17:12:14
17:02:59
13.08.2012
TechniX
-> havlik: neříkám že byl neupraven, to je samozřejmé že proběhlo mnoho nestandartních změn! Muselo to být hodně přikrmené, na spotřebu se v závodech formulí nejezdí.. Jinak mimochodem Lekřík 28-30 měl difuzory první komory 20 a druhá komora 24
16:54:44
13.08.2012
havlik
-> TechniX: tak hlavně kolik má serie? 23/24? tady píšou že maj 28/30
16:44:40
13.08.2012
TechniX
nehledejte v tom velký detaily, ty projektanti co ty motory do formulí stavěly věděly co v tej době mohli použít to nejlepší.. jednak kontaktovej rozdělovač nebyl to pravé ořechové, proč asi taky se začaly dělat bezkontakty a jiné optorozdělovače ? protože při vyšších otáčkách kontaktové rozdělovače už ztrácely jiskru na svíčce a o to nikdo nestojí ani dnes, proto byly vymyšlený bezkontakty a jiné tyrystorové zapalování .. ale myslím si že tohle by měl vědět určitě každý .. a né jako se tu po virtu většinou prosazuje 105tkové kontakťáky rozdělovače do "závoďních" podomácku stavěných motorů 3 .. neříkám že to nefunguje, ale přeci už to bylo zmodernizované a že musí případně upravit odstředivou a podtlakovou regulaci je věc druhá, tak je zbytečný odsuzovat bezkontaktní zapalování za špatné! 5





Teoreticky panuje pravidlo že čím kratší a přímou dráhu má cesta air/fuel do válců tím lépe, ale je to jen teorie, né vždy řešení nandání laciných šoustátkových motokarbů nepřináší to co někdy tu kdysi vymyslel nahrazení drahých klakových Solexů a nebo Webrů.



Když odbočím tak třeba typické Dragstery mají Vertikální karburátory, žádný Horizontály, tak proč by náš upravený Solex 2E jménem LEKR nemohl být na motoru co měl 147HP ?!? 3
13:37:48
13.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 13.08.12 13:19:37: Jak říkám, třeba strana 32...



www.autoklub.cz/acr/.../n sr_e_technika.pdf



A ano bylo na sériovém bezkontaktu s odpojeným podlakem. Je to nějakých 5-6 let zpět, dneska už jezdí programovatelné zápalko, ale co jsem se ptal, tak hlavně kvůli stálosti parametrů, přece jen rozdělovač v 7500rpm neustále trpí a časem se odstředivá regulace změní/vytahá. Ohldně karbů raději no coment, to jen tady na virtu si myslíte, že motorkarby něco přidají a dokonce máte před očima desítkové hodnoty... 5
13:19:37
13.08.2012
Petr Urban
-> Tuner#2: Sice na těch stránkách nejsou informace o motoru ani o homologaci pro tyto závody, ale na fotce č. 3980 to jde vidět www.nf1400.cz/fotoalbum/. ../, že je tam tvar originál sání + dost velký mezikus pod karb. zřejmě kvůli objemu a délce sac. traktu. Pokud tohle má výkon 150 HP s takovýmto sáním a karbem, tak by mě zajímalo co by to mělo s pořádným 4 klapkovým a rovným sáním. Ale nevěřím tomu že jezdí originální bezkontakt bez úprav, to by na 99% nemělo takovýto výkon. Buď musí být upraven nebo jej používají pouze jako snímání či úplně jiné řešení.
upraveno 2x, naposled 13.08.2012 13:21:55
12:56:43
13.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 13.08.12 12:18:53: Poslední odstavec: www.nf1400.cz/clanky/hist orie.html



Specifikace co může a nesmí být v NF jde lehce dohledat na netu a jak říkám naměřené výkony co jsem viděl byli s předepsaným Lekrem a světe div se s bezkontaktním rozdělovačem...
12:18:53
13.08.2012
Petr Urban
-> Tuner#2: Stejně si mi o těch běžných hodnotách 147 HP s škodováckým 1.4 na lekru (doufám že se bavíme pořád o klasice OHV) neřekl nic.
21:16:22
12.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TechniX 12.08.12 12:20:30: Amen...



ale pořád platí co jsem napsal v druhém odstavci zde: 17:20:59 09.08.2012
21:15:14
12.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.08.12 00:28:57: Grafy jsem viděl vytištěné a jsou to běžné hodnoty národní formule 1400. Znám dva lidi co se kolem toho motají, jeden mechanik je kousek od novostavby a druhý team p. Schwartze je v mém rodišti.
12:20:30
12.08.2012
TechniX
Řešit tady nesmysly typu "dej tam Sedr" je holá pitomost. Tyhle prastarý karburátory typu sedr a jiné ochuzený sračky jako je edsr se v žádným případě nemohou vyrovnat v tak krásném chodu motoru jako když to běží na LEKRu ať už za studeného startu až po zatížení.. Přeci jenom tyhle jikovácký karburátory jsou už několik desítek let zastaralý a přechod na LEKR byl uplně o něčem jiném a tolik zajímavých a smysluplných věcí tam bylo vyřešeno, sice má nějaký nedostatky, ale rozhodně je jich méně něž na těch předchozích karburátorech co se vyvíjely desítky let furt "stejně" 3 a to je esnad doufám že jasné



Chápu že pro některý jedince ten karburátor působí jako "velkej mozek" s plno hadicí kolem a vypadá hrozně složitě, skoro až nepochopitelně, tak proto se každej vrhne na klasiku obyčejného primitivního dvoukomoráku na škodovku, protože jako basic tuning je to nejjednodušší a taky kde sáhnut po jiných tryskách a vzdušnících.



Tunerská nevýhoda u toho Lekru je že se nenechá snadno a rychle přetryskovat sadou jiných trysek, protože nemáme kam šáhnut po jiných, takže nezbývá než laborovat a zkoušet s převrtáváním.. ale rozhodně to stojí za to.



Né nadarmo je to ve skutečnosti Solex 2E a byl využit skoro po celé zemi modifikován na některých vozech, dokonce i v přeplňovaných motorech !!







Myslím si že na další komentáře se sedrama tu máme vysvětlující tento můj obrázek 3
zvětšit Úprava karburátoru Jikov Lekr 28-30 třída A - obrázek od TechniX vložen 12.08.2012 12:20:30
00:28:57
12.08.2012
Petr Urban
-> Tuner#2: S 1.4 objemu na lekru 147 HP ? Neřek si jakou vačku. Máš ty grafy ? Případně do emailu...
upraveno 1x, naposled 12.08.2012 00:30:03
12:10:26
10.08.2012
stepan
-> vhml: Jo, na Sedru s ucpanym injektorem kvůli spotřebě a nefunkční 2. klapkou.
20:30:13
09.08.2012
vhml
-> stepan: na sedru, samozrejmě :-D
19:40:38
09.08.2012
stepan
-> Tuner#2: 150HP? To má tady na virtu každej druhej na 105 se sníženou hlavou a odlehčenym setrvákem. 1
17:20:59
09.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
Viděl jsem grafy z národní formule kde byli hodnoty od 139HP až po 147HP... Nevím co by jste od 1,4l starého OHVčka chtěli víc? Možná to bude překvapení, ale bylo to na Lekru...



Ohledně Sedru. Pořád čekám kdo tady s 1,3 a stejnou vačkou předvede nějaký znatelně lepší výsledky? Zatím jsem tu našel vždy jen hromadu řečí...
upraveno 1x, naposled 09.08.2012 17:21:31
09:08:30
09.08.2012
TechniX
-> favo110lrs: no to snad nemyslíš vážně .. prej sedr 1 1 .. zastánce těhle prehistoric karburátorů nejsem
22:10:02
07.08.2012
favo110lrs
jak by každej virták řek dej tam sedr:)))))omg
21:51:39
05.08.2012
jate-line
-> vhml: Tak pokud by ho chtěl deklarovat jako A-karburátor tak ano, ale jestli na jiné účely tak proč né, ale existují mnohem lepší karburátory co by tam mohl dát jako jinou alternativu :)

Konkretní úpravy tu asi jenom tak někdo nenapíše....
21:46:06
05.08.2012
vhml
-> jate-line: je ale potřeba to dodržovat...?



Otázka je spíš na konkrétní úpravy a změny který lze v takovým eko karburátoru udělat.
21:04:10
05.08.2012
jate-line
Jenomže tím zahozením to už nebude A-karburátor určený do Favorita...protože homologace dovoluje max 20/24 +0,25mm...

Dokumentace k tomu asi není a nikdy nebyla, protože bylo více variant a každý motor potřeboval něco jiného....
20:09:11
05.08.2012
TechniX
ve Ford Sierra 1.8 vím že tyhle karburátory byly také s mnohem většíma difuzorama a trysky a vzdušníky taktéž o něčem jiném .. ale když nemám možnost ho sehnat tak v čem spočívá veškerá úprava dle třídy A ? to fakt nikde nejni žádná dokumentace ?!?
11:18:36
05.08.2012
stepan
Nebo třeba ze sierry, ten má 23/26.
10:53:08
05.08.2012
vhml
Základ je ho zahodit a jako základ použít ten samej karbec z oplů s difuzorama 22/26
10:38:44
05.08.2012
TechniX
Hledám delší dobu dokumentaci pro karburátor Jikov LEKR 28-30 pro vůz Favorit pro sportovní použití třídy A, někteří členi z Virtu zde tento karburátor stavěly, dokonce se i občas objevil na inzerci.. Nepovedlo se mi k tomu dohledat nic, proto se tu ptám v čem všem spočívaj úpravy tohoto karburátoru ? Případně za jakoukoliv dokumentaci buď v PDF, či nějaký fotky a nebo poznatky o úpravě budu rád. Děkuji
Extreme Tyres