vodní pumpa škoda 136

prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.06.2012 do 14.06.2016, založil/a rakosnicek
řadit dle data
11:02:23
14.06.2016
dragon_cb_cz
-> J/Radka 136 Rapid: Origo axiálních těsnění mám někde celou krabici, pokaždý když mi někdo přinese krabici dílů na škodovku tak tam pár kusů je... poptej se ve svým okolí a určitě seženeš.
20:20:00
13.06.2016
Čokin
-> J/Radka 136 Rapid: Ucpavka muze tect i nova nez si tzv. sedne. Mas dve varianty bud pouzdrene loziska bez vazeliny nebo klasiku s vazelinou. Ale napr. Felicie nebo Fabie maznici nemaji a ty vodni pumpy nalitaji 150 tis. Km jak nic.
18:52:13
13.06.2016
mzk
-> J/Radka 136 Rapid: Ale ved v telese pumpy je dierka, aby prebytočná voda,ktorá prejde cez ucpávku odtiekla. Aj ked je pravda, že ked ucpávka púšťa, tak aj tie kryté ložiská potom rýchlo odídu. Ale za seba ti hovorím ja by som dal normálne kryté ložiská a hotovo. Mám to na eRkách roky. A ked by aj ložiská odišli, tak je to robota aj s poskladaním na hodinu.
16:25:27
13.06.2016
J/Radka 136 Rapid
-> MVM: Veď práve toho sa bojím že axiálny tesniaci krúžok som origo už nezohnal tak tam musím seknúť druhovýrobu a fakt sa bojím toho že mi to tesnenie pustí a pumpu mi aj keď možno nie hneď ale začne pomaly napĺňať. A predsa mazací tuk aspoň vodu odpudzuje. Žial to krytie je umelé takže ak ho vylomím tak je po ňom takže fakt neviem a moc experimentovať sa mi nechce a skúšať či vydrží bez tuku so zakrytými ložiskami alebo spraviť klasiku natrepať ich vazelínou aj s celým telesom aj maznicou. Veru páni kapánek som v koncoch :D :D
13:45:34
13.06.2016
Čokin
-> MVM: Bylo to myšleno tak, že určitě je lepší pro vodní pumpu nemrznoucí směs než čistá destilka. Dnešní pumpy maznici nemají tudíž není co mazat. Samozřejmě když se i to pouzdrřené přimaže jenom lépe.



-> minno: Neříkám, že je po těch 8 po smrti, jen jsem ji preventivně vyměnil.
07:59:29
13.06.2016
minno
-> Čokin: a to me bylo receno ze Vika vydrzi tak pul rokuTak ono 8 tis. km je naozaj obvykle tak pol roka3

btw. aj v tých časoch už boli krytované ložiská, príkladom je napr. alternátor.
07:41:09
13.06.2016
MVM
-> Čokin 13.06.16 07:02:49: "Nemrznoucí směs" maže tak maximálně axiální těsnící kroužek vodní pumpy. A může tam být třeba svěcená voda - ale jak se dostane "voda" do ložisek pumpa končí ..

Jinak ta ložiska bych stejně odkrytoval - namazal pořádně něčím čemuž se říká vazelína a znova zaklapnul .. 6 (Teda pokud jsou to ložiska krytý gumou).
07:02:49
13.06.2016
Čokin
-> ondie: Presne tak jak pises maznice je tam proto ze v te dobe ty loziska pouzdrene nebyli. Taky nebyli tak kvalitni fridexy , ktere dnes plni i funkci mazani / chlazeni loziska. Mam pumpu Vika bez maznice jezdim ji uz 3 roky najezd tedy nic moc asi 8 tis.. Km ale ve vysich otackach. Letos jsem ji menil spise preventivne ale furt vypada funkcne a to me bylo receno ze Vika vydrzi tak pul roku. Ted jsem kupoval stejnou jak ta Vika na autodily Krc za 350,- oznaceni mela AQ navod byl v nekolika jazycich a dokonce byl pribalen klinek i tesneni. A jeste zajimava informace pokud ji nalepite na tmel bez tesneni ztracite na ni zaruku1
23:38:48
12.06.2016
ondie
A to já bych tam ty kryty nechal a udělal bych z ní bezúdržbovou..kdyť všechny dnešní druhovýrobní kousky taky mazničku nemaj. Aspoň o starost míň. Na většině autech sou s tim akorát trable v podobě,že to v ose otáčení opíše vazelínovou stopu po celým motoráku. Je nutný to krmit něčim co má vysokej bod tání a stejně je to jentaktak.
22:44:38
12.06.2016
minno
-> J/Radka 136 Rapid 12.06.16 17:26:43: Ako už bolo napísané, kryty daj preč. Zbytočne budeš pumpu napĺňať vazelínou, keď ložiská ostanú zakrytované.
17:26:43
12.06.2016
J/Radka 136 Rapid
Maznica tam je veď je to rapidová pumpa len som chcel vedieť že či má stým niekto skúsenosť aj keď som sa pýtal iných tak mi povedali nechaj ich tam ale teleso vodnej pumpy aj tak natlač mazacím tukom tak teraz som na vážkach čo stým či vylupnúť či nie
13:48:30
12.06.2016
minno
-> isti: asi tak
13:42:21
12.06.2016
isti
-> J/Radka 136 Rapid: Ak je na pumpe maznica tak by som kryty dal preč ak nie je tak nechal tak.
13:38:06
12.06.2016
minno
Problém pri obojstranne zakrytovaných ložiskách môže nastať len vtedy, keď pumpa dokonale netesní a do ložisiek sa dostáva chladiaca kvapalina a takto zakrytované ložiská už cez mazničku nepremažeš.
13:29:37
12.06.2016
mzk
-> StepaNoFUN: A prečo dávať ten plast dolu? Aspoň sa nemusia ložiska primazávať. Ja mám takéto kryté ložiská na pumpách na troch eRkách už roky, a žiadny problém a všetko čisté. Môj názor6
13:22:51
12.06.2016
J/Radka 136 Rapid
StepaNoFUN : Dobrý nápad dík :D
12:17:58
12.06.2016
StepaNoFUN
-> J/Radka 136 Rapid: Tak z toho ten plast vydloubni. ;-)
11:07:44
12.06.2016
J/Radka 136 Rapid
Dobrý deň páni chcel by som sa vás opýtať takú vec. Ide o to že si generálkujem vodnú pumpu zo 136tky. Kupoval resp. objednal som na ňu ložiská a prišli mi ložiská daného typu ALE! sú z oboch strán zakryté. A chcem sa opýtať či sa možu použiť aj také resp. či to niekto skúšal. Priemer sedí len to krytie ma znervózňuje. Viem že jedno ložisko má byť bez krytov a druhe kryté iba z jednej strany. Lenže tie ložiská objednávala pani z čiech z katalógu ale prišli takéto. Ďakujem za rady a prajem pekný deň.
zvětšit vodní pumpa škoda 136 - obrázek od J/Radka 136 Rapid vložen 12.06.2016 11:07:44
07:05:42
17.06.2015
Bukaj
-> ondie: 47
00:25:47
17.06.2015
ondie
-> Bukaj: To jim to docela trvalo než tu dementní destičku,která je akorát další potencionální zdroj netěsností,prostě spoj navíc,odstranili 1
21:22:05
16.06.2015
MOLSO
-> Bukaj: vdaka za informácie 6 toto prevedenie sa mi páči, pretože pri odlepovaní z bloku sa nepotrhá tesneni pod doskou a nemusím to celé rozdelávat a menit tesnenie. By som prijal pár telies tohoto posledného typu 1
18:25:01
16.06.2015
minno
-> Bukaj: husté info :-) A zas som o niečo múdrejší.
17:24:09
16.06.2015
Bukaj
-> MOLSO:

Od MB po 742 bylo těleso pumpy shodné (až na detaily formy, které nemají vliv na funkci a zaměnitelnost), jen "destička" se postupně tvarově vyvíjela (pro první typ lopatek byla plochá, poté s vybráním). Po úpravě formy vytvořili pumpu s vývodem navíc (135/6), stále stejné těleso s odnímatelnou destičkou.

Pumpa s integrovanou destičkou (vymakanější forma odlévání a opracování) byla záležitostí posledního roku výroby škodovek (a nejsem si jist, zdali všech, nebo jak jim přišlo pod ruku, každopádně k viění byla až u některých 125L) a dále jako náhradní díl v letech devaesátých.

Tuším, že jsem viděl nejnovější typ tělesa i s vývodem (135/6), ale snad nikdy jako holý opracovaný odlitek, ale vždy jako komplet nastrojenou pumpu. Asi měli v zásobě naěláno dost olitků původního provedení...6
00:13:44
16.06.2015
aceboss
-> MOLSO: Já mám bezdestičkovou z motoru MB. Kolo i těsnění tomu taky odpovídají že nejde o nějaký opravený kus. Osobně jsem ji měl za staré provedení, ale možná mě někdo poučí o opaku ;-)
21:58:49
15.06.2015
MOLSO
21:52:02
15.06.2015
MOLSO
Dneska som rozhodil vodnú pumpu a mám pár fotiek na porovnanie .... takže tá bez doštičky je priamo 130ková ? alebo je to bežne montovaná pumpa po určitom roku ? rád by som naskladnil zopár tých telies ....
zvětšit vodní pumpa škoda 136 - obrázek od MOLSO vložen 15.06.2015 21:52:02
15:51:42
12.02.2013
MOLSO
-> vhml: to sa tu preberalo aj so stabilizatorom :D zohnali hafo 16mm gulatiny a nevedeli kam ju dat tak ju zacali montovat na prednu napravu 40
14:50:40
12.02.2013
vhml
Jistě si soudruzi úmyslně zvyšovali výrobní náklady destičkou, která by tam byla k hovnu...



Že by nějaká lobby výrobce destiček? :-D
upraveno 1x, naposled 12.02.2013 14:51:27
14:20:57
12.02.2013
peti
spravne rozdelenie napisal Bukaj



este dodám ze existovali aj original vodne pumpy, ktore nemali zvlast tu dosku ale bola sucastou telesa pumpy, ale to neznamená ze na type s doskou ju ta tam nepreba dat
14:07:27
12.02.2013
MOLSO
-> minno: dakujem pan moderator za upozornenie 3 1MPa by bolo popravde asi moc 40
13:49:30
12.02.2013
Bukaj
-> minno:

Přesně tak :)

Lopatek vodního čerpadla byly dohromady 3 typy - první typ byl pro 1000MB-100/110 - nízké kolo s malými lopatičkami, druhý typ užovky a M1 (do modelu 84) - nízké kolo a větší lopatky a třetí typ byl pro Mka od modelu 85 až po Favorit - vysoké kolo s velkými lopatkami.

Víčko expanzky bylo v několika provedeních pro přetlak 0,04 MPa pro všechny škodovky 1000 MB až 130 a pouze 742.135/6 měly víčko o vyšším přetlaku (0,1 MPa).



A vážně by bylo fajn zavést tu testy inteligence pro diskutující71
13:08:29
12.02.2013
Shatter
-> MOLSO: ahaa, ok.

-> minno: jj, 1atm to je, teda 0,1MPa ako píšeš.
13:04:16
12.02.2013
minno
-> MOLSO: ten tlak je myslím že 0,04 Mpa klasika a 0,1 Mpa ten vyšší.
13:00:24
12.02.2013
MOLSO
-> Shatter: zvacseny tlak ano ale to je sposobene vieckom expanzky 1,0Mpa (namiesto 0.4 ci kolko malo povodne prevedenie )



lopatky boli male iba v uzovkach, MII lopaty su potom vsetky rovnake
12:57:47
12.02.2013
Shatter
Niekde (snáď v SM) som čítal, že na 130 (a potom aj 135/136) je zväčšený tlak chladiacej sústavy, a teda sú tam aj iné lopatky na vodnej pumpe. Takže som bol v tom, že 105-120 majú iné lopatky ako 130-136. Tak kde je pravda? Alebo to chápať tak, že s príchodom 130 už na všetky modely použili rovnaké lopatky?
12:36:53
12.02.2013
Nwkt
-> RomanTyle: Prosimtě mlč radši
12:35:12
12.02.2013
RomanTyle
asi tak velikost lopatek bude jiná a vývod na sání a to je vše a pokud lopatka nebude drhnout o něco v bloku tak na co tam dávat podložku a proč se budu s rejpalama hádat a každý skoro ví že 120 přečerpá míň vody než třeba 130 a pod.
12:22:39
12.02.2013
David.
-> minno: přesně, od modelu MII jsou všechny vodní čerpadla stejná 105-136 co se týká velikosti lopatek na trtuli, jen 135/6 má ten vývod na výhřev
12:18:53
12.02.2013
minno
-> RomanTyle 12.02.13 12:13:16: no podľa mňa rozdiel vo veľkosti lopatiek nie je medzi 120 a 130, ale medzi starými pumpami 105/120 a novými pumpami 105-130, 136 je to isté, akurát ma vývod na vyhrievanie sania.
12:13:47
12.02.2013
Nwkt
-> RomanTyle: Tam jsem měl pumpy bez podložky. Tělo bylo o tu podložku tlustší
12:13:16
12.02.2013
RomanTyle
jinak rozdíl mezi 120 a 130 pumpou je větší kolo a 136 bude shodná jen po úpravách a to jen visuálně ale lopatky budou větší než na 120
12:10:30
12.02.2013
RomanTyle
taky jsem měnil na 120 pumpu za originál a žádnou podložku jsem nedával a fungovalo to bez problému a to samé mám na 130 tam taky není
00:52:03
12.02.2013
stepan
-> RomanTyle: Poslyš, ty dáváš ke všemu rady ale uplně nahovno. Nech radši radit ty co se v tom vyznaj.
21:32:52
11.02.2013
fidelmc
Ta deska/příčka je soucasti cerpadla. Neco jako kdybys na olejovem zubovem cerpadle vyndal hnane kolecko, tlak by se nevytvoril.
20:06:16
11.02.2013
m8rinek
-> RomanTyle: ta pumpa nebude fungovat....
20:03:38
11.02.2013
RomanTyle
nejdřív ji zkus na nečisto nasadit a pokud lopatky nebudou o něco v bloku škrtat tak jí tam nedávej
17:43:39
11.02.2013
m8rinek
-> Exon: Jistě, že to vadit bude. Tohle snad maj i v kelly.
16:15:22
11.02.2013
Dušan
-> Exon: vadit to bude, dej tam silikon
16:14:30
11.02.2013
Exon
Zdravím mám dotaz bude nejak vadit když bych nedal k vodní pumpě tu desku skříně čerpadla? skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../36-dily-vodni ho-cerpadla nemůžu sehnat totiž to těsnění mezi to a z netu sa mě to objednávat nechce a platit poštovné.. Pumpu budu dávat do favoritáckého bloku...
21:10:33
29.06.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rakosnicek: podle verze pumpy na 120... bylo jich více typů
Extreme Tyres